Wintervreugd voor de zomermoppers - deel 8!

12-08-2020 16:13 3683 berichten
Beste winterliefhebbers en zomermoppers,

In het heetst van de strijd - de beruchte woestijngolf van augustus 2020 - steunen wij elkaar en is dit ons veilige plekje om te klagen.

Schrijf hier mee als je een hekel hebt aan warmte, juist erg houdt van kou en knusse avonden, als je het vele licht en het lawaai niet meer trekt en niet kunt wachten tot het weer vroeg donker is!

Dit topic is niet voor niets ooit begonnen op de psychepijler; voor sommige mensen is de zomer en alles wat erbij komt kijken dermate zwaar dat er psychische of lichamelijke klachten bij komen kijken. We geven elkaar de ruimte om hier wat serieuzer over te 'klagen' en te praten!

Welkom!

Afbeelding

Link naar deel 7 met in de OP links naar alle eerdere delen

Afbeelding
anoniem_63740156d1a92 wijzigde dit bericht op 13-08-2020 16:28
20.19% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Pluspunt: de temperaturen. Lekker fris, ook koele nachten. Heerlijk!

Maar die zon! Het is hier afgelopen week elke dag de hele dag door zonnig geweest. Ik voel me dan zo opgejaagd. Buren komen dan ook allemaal buiten en dan krijg ik snel het gevoel dat ik er bij "moet" staan, wat het is toch "prachtig" weer.
Vanochtend was het eerst bewolkt, wat een rust ervaarde ik toen. Ik ben nu alweer kapot.
Alle reacties Link kopieren
Kruimeltaart schreef:
25-04-2021 18:47
Pluspunt: de temperaturen. Lekker fris, ook koele nachten. Heerlijk!

Maar die zon! Het is hier afgelopen week elke dag de hele dag door zonnig geweest. Ik voel me dan zo opgejaagd. Buren komen dan ook allemaal buiten en dan krijg ik snel het gevoel dat ik er bij "moet" staan, wat het is toch "prachtig" weer.
Vanochtend was het eerst bewolkt, wat een rust ervaarde ik toen. Ik ben nu alweer kapot.
Maar dan om 17.00 uur komt helaas die zon
Hier is het inmiddels strakblauw en schijnt de zon volop.

Edit: Ik las ''vandaag was het bewolkt'' oeps
Dat was hier gelukkig wel het geval, tot 17.00 uur
Hogere temperaturen in mei kunnen natuurlijk niet uitblijven. Net als vorige week hinten de weerkaarten ook op dat scenario, maar het kan allemaal nog eventjes duren! Rond de maandwisseling zien we een lagedrukgebied ontstaan in de omgeving van Portugal en komt er in ieder geval meer warmte Zuid-Europa binnen. Voorlopig lijkt die warmte ons niet te bereiken, maar over het algemeen zal het vanaf de maandwisseling toch wel wat zachter worden. Temperaturen tussen de 16 en 20 graden moeten veel vaker haalbaar zijn; het langjarig gemiddelde rond 1 mei is zo'n 16 graden.

Op het kaartje hierboven zien we dat de temperaturen begin mei rond normaal uit moeten komen. Dit betekent overdag 16-17 graden en in de nachten een aantal graden boven nul. Echter: een volledige week wordt op één kaart weergegeven, waardoor de verschillen best nog groot kunnen zijn. Als bijvoorbeeld de eerste vier dagen van die week veel te koud zijn, gevolgd door drie zeer warme dagen, dan komt het weekgemiddelde ook rond normaal uit. Maar dan beleven we toch heel grote verschillen met enkele dagen flink hoge temperaturen! Met een tijdelijk zuidelijke stroming zouden die paar écht warme dagen zeker tot de mogelijkheden behoren, al is dat signaal wel minder uitgesproken dan vorige week.

Later in mei
Kijken we nog een deurtje verder, dan zien we later in mei weinig opvallende zaken verschijnen. De afwijking in zowel temperatuur als neerslag blijft klein, al is er zeker een indicatie voor droger weer dan normaal. Zomerse warmte lijkt ons desondanks niet snel aan te zullen doen, maar dat zal ook bepaald worden door de welbekende details tegen die tijd. De koude lucht lijkt een lange adem te hebben dit jaar. En als de maand mei niet te zacht verloopt, dan zou het zomaar een opvallend koude lente kunnen worden in 2021.
Alle reacties Link kopieren
Kruimeltaart schreef:
25-04-2021 18:47
Pluspunt: de temperaturen. Lekker fris, ook koele nachten. Heerlijk!

Maar die zon! Het is hier afgelopen week elke dag de hele dag door zonnig geweest. Ik voel me dan zo opgejaagd. Buren komen dan ook allemaal buiten en dan krijg ik snel het gevoel dat ik er bij "moet" staan, wat het is toch "prachtig" weer.
Vanochtend was het eerst bewolkt, wat een rust ervaarde ik toen. Ik ben nu alweer kapot.
Ja dat opgejaagde heb ik dus ook...
Overal weer drukker, dat gehang voor de deuren.
De lessen op de sportschool zitten ineens bomvol, vraag me ook af waar al die mensen ineens vandaan komen ...
Het verschil is echt enorm. Alsof je met iets lagere temperaturen niet buiten kunt sporten maarja dat heb ik nooit begrepen.

Nou vandaag weer de hele dag zon voorspeld, word ook elke ochtend vroeg wakker, komt ook door die korte avonden kom pas heel laat tot rust waardoor ik onrustiger slaap.
yesss wijzigde dit bericht op 26-04-2021 08:23
5.79% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Lucieanders schreef:
25-04-2021 22:30
En als de maand mei niet te zacht verloopt, dan zou het zomaar een opvallend koude lente kunnen worden in 2021.
Laten we het hopen en dan een opvallend koude Zomer en dan zo de Herfst in :lol:
yesss schreef:
26-04-2021 08:19
Laten we het hopen en dan een opvallend koude Zomer en dan zo de Herfst in :lol:
Klinkt zalig :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Lucieanders schreef:
26-04-2021 08:26
Klinkt zalig :biggrin:
Nou moet ik wel zeggen qua temperaturen zitten we wel echt goed nu.. maar ook gewoon normaal voor de tijd van het jaar en dat scheelt al zoveel. Dan is het allemaal iets beter te behappen. We zitten al bijna in mei.

Als het dan bijvoorbeeld juli/augustus wat warmer wordt dan is het te overzien.
Gewoon normale seizoenen en dan Herfst ook echt Herfst gewoon vanaf september/oktober.

Vorig jaar was het in oktober/november volgens mij nog best warm en dan is het weer zo lang en valt het gevoel tussen de seizoenen zo weg, dus laten we dat hopen voor dit jaar 🤞
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat we niet zoals enkele jaren geleden in mei ineens vol de zomer in schieten. Dus van 13/14 graden naar 20/25+. Dan liever in mei nog paar weekjes tussen 16 tot 20 graden en dan langzaam wat omhoog (liever niet, maar daar is waarschijnlijk geen ontkomen aan).
Alle reacties Link kopieren
Precies Sterrenstof.. dat het dan nu langzaam op gang komt maar dan uiteindelijk alsnog een lange warme Zomer wordt.
Maar we wachten het af...

Heb het even moeilijk vandaag merk ik :-?
Mis gewoon zo dat je je niet terug kan trekken met dit weer/die zon de hele dag en gewoon dat het weer drukker is op straat enz.
Voel me weer behoorlijk depri eigenlijk..
yesss wijzigde dit bericht op 26-04-2021 20:54
2.86% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zoals iemand volgens mij al eerder zei; lekker fris, maar waarom heel de dag die strakblauwe lucht en volop zon!?
Alle reacties Link kopieren
Kruimeltaart schreef:
25-04-2021 18:47
Pluspunt: de temperaturen. Lekker fris, ook koele nachten. Heerlijk!

Maar die zon! Het is hier afgelopen week elke dag de hele dag door zonnig geweest. Ik voel me dan zo opgejaagd. Buren komen dan ook allemaal buiten en dan krijg ik snel het gevoel dat ik er bij "moet" staan, wat het is toch "prachtig" weer.
Vanochtend was het eerst bewolkt, wat een rust ervaarde ik toen. Ik ben nu alweer kapot.
Ja de temperaturen zijn prima! Maar die zon inderdaad. Die verpest het weer.
Toch maar eens kijken of ik iets aan zonwering kan gaan doen
Alle reacties Link kopieren
Ik voel me vandaag ook erg onrustig en opgejaagd.

Ik heb (helaas) een enorme tuin op het zuiden (ietsje oostelijker dan volledig zuiden) met daarin dus de hele dag zo'n en nauwelijks schaduw. En zo rond deze tijd begint ie dus aan de voorkant naar binnen te schijnen. Ook aan de zijkant van huis geen schaduw, want aan die kant draait de zon.

Sinds 2 jaar heb ik last van hyperpigmentatie, ondanks factor 50. Zat al niet graag in de zon, maar nu helemaal niet meer. En mijn haar bleekt ontzettend op door die k@tzon. Kan moeilijk nu al met een zonnehoed rond gaan lopen ;-D

Vorig jaar nauwelijks zomerkleding gekocht, want én geen zin en we konden toch bijna nergens heen. Nu móet ik wel, maar wat heb ik daar een hekel aan. Vind niks mooi staan, bleghhh...

Zo, ik moest even van me afklagen :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Hier alleen morgen 17 graden en woensdag 18 graden (wat ik nog niet zo erg vind) daarna terug naar 13 graden nee voorlopig ga ik nog niet klagen.
Alle reacties Link kopieren
Oh Zomerkleding, vind ik ook zo niks...
Sommige tops zijn nog wel leuk maar ik voel me er ook nooit 100% lekker in. Heb ook bijna geen Zomerkleding.. vind shoppen voor Herfst en Winterkleding veel leuker.

Ik kom momenteel maar niet uit die klaagmodus.. :-? Sorry hoor mensen maar dit is de enige plek waar ik het een beetje kwijt kan.
Heb echt en paar enorme baaldagen ... nu al overal meer drukte en de Zomer is nog niet eens begonnen.

Net even gewandeld en kan er gewoon echt niet van genieten... gelukkig komen er inderdaad weer wat meer bewolkte dagen aan en gaat de temperatuur weer naar beneden dus hopelijk waait deze bui weer een beetje over :-?
yesss wijzigde dit bericht op 27-04-2021 21:31
38.02% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
O ja, zomerkleding. Houd er ook niet van. Stel het ook zo lang mogelijk uit om echt zomers te gaan. Vooral schoenen, ik heb een hekel aan open schoenen. Zitten nooit lekker. Behalve de sandaal/slipper varianten, maar dat draag ik dan weer niet naar mijn werk

Na morgen lijkt er inderdaad even een periode van wat bewolkte dagen met wat meer regen aan te komen :yes:
Alle reacties Link kopieren
Hier is al de hele dag geen zon te zien, heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
noas_1993 schreef:
28-04-2021 13:31
Hier is al de hele dag geen zon te zien, heerlijk!

Hier alleen lichte sluierbewolking waar de zon nog volledig doorheen schijnt.

Mijn tuin snakt naar regen. En ik ben ook wel even klaar met de zon.
Alle reacties Link kopieren
Liv8 schreef:
27-04-2021 16:48
O ja, zomerkleding. Houd er ook niet van. Stel het ook zo lang mogelijk uit om echt zomers te gaan. Vooral schoenen, ik heb een hekel aan open schoenen. Zitten nooit lekker. Behalve de sandaal/slipper varianten, maar dat draag ik dan weer niet naar mijn werk

Na morgen lijkt er inderdaad even een periode van wat bewolkte dagen met wat meer regen aan te komen :yes:
Schoenen zijn inderdaad een ramp. Sneakers worden me hogere temperaturen al snel te warm en 'nette' open schoenen zitten zelden goed wegens smalle voet. Slippers en sandaaltjes doe ik ook niet snel naar werk aan, mede door erg koude airco. Paar jaar geleden onderweg naar werk (trein zonder airco en 10 minuten lopen) slippers/sandalen aan en op kantoor sneakers of laarsjes. Alleen zo lastig te combineren met zomerse kleding.

Verwacht niet dat we deze zomer weer massaal op kantoor worden verwacht, dat scheelt wat kleding betreft. Al is thuiswerken bij 30+ ook geen pretje.

Hahaha, jullie merken het al; het is niet snel goed in deze tijd van het jaar :P
Alle reacties Link kopieren
noas_1993 schreef:
28-04-2021 13:31
Hier is al de hele dag geen zon te zien, heerlijk!
o_o

Hier is die zon al van zonsopgang aan het schijnen en is nog niet van plan om weg te gaan
Alle reacties Link kopieren
noas_1993 schreef:
28-04-2021 13:31
Hier is al de hele dag geen zon te zien, heerlijk!
Hier wel... :@@:
Maar het begint nu te betrekken gelukkig, hadden ze ook voorspeld volgens mij meer bewolking in de middag.
Vandaag nog en daarna is het weer even klaar! Morgen 11 graden en regen :heart:
Hier (Regio Brussel) momenteel 19°, en straks rond 16u wordt er 20° voorspeld!
Pfffffffffffffffffff.
Ik kan echt janken nu.
Alle reacties Link kopieren
Hier is het heerlijk donker en aan het regenen
Alle reacties Link kopieren
Hier wilt de zon op dit moment weer uitkomen ... frisser is het dan weer wel
Alle reacties Link kopieren
noas_1993 schreef:
29-04-2021 07:35
Hier is het heerlijk donker en aan het regenen
Hier ook :hyper: Ohh wat genieten, lijkt heel eventjes alweer herfst. Heerlijk :) Ik hoop voor iedereen hier dat de zomer vol zit met dagen als deze.
Alle reacties Link kopieren
noas_1993 schreef:
29-04-2021 07:35
Hier is het heerlijk donker en aan het regenen
Heerlijk, en de regentonnen zijn ook weer gevuld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven