Wintervreugd voor de zomermoppers - deel 8!

12-08-2020 16:13 3683 berichten
Beste winterliefhebbers en zomermoppers,

In het heetst van de strijd - de beruchte woestijngolf van augustus 2020 - steunen wij elkaar en is dit ons veilige plekje om te klagen.

Schrijf hier mee als je een hekel hebt aan warmte, juist erg houdt van kou en knusse avonden, als je het vele licht en het lawaai niet meer trekt en niet kunt wachten tot het weer vroeg donker is!

Dit topic is niet voor niets ooit begonnen op de psychepijler; voor sommige mensen is de zomer en alles wat erbij komt kijken dermate zwaar dat er psychische of lichamelijke klachten bij komen kijken. We geven elkaar de ruimte om hier wat serieuzer over te 'klagen' en te praten!

Welkom!

Afbeelding

Link naar deel 7 met in de OP links naar alle eerdere delen

Afbeelding
anoniem_63740156d1a92 wijzigde dit bericht op 13-08-2020 16:28
20.19% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Eten jullie weleens buiten?

Ikzelf nooit, behalve als ik bij mensen eet die dat wel doen.
Ik wil graag in alle rust kunnen eten met muziek of een podcast in mijn oren. Als ik alleen ben kan dat, maar als ik bij anderen ben niet natuurlijk.
Ik heb echt een gruwelijke hekel aan buiten eten, vooral als heel de buurt ook buiten zit
Alle reacties Link kopieren
tanteslankie schreef:
18-04-2021 13:20
Ik ook hoor. Maar de komende weken toch veel bewolking en regen. Maar ik mis ook de schemer rond 17.00 u en dan lekker om 18.00 u donker.
Regen? Hier niet. Beetje jammer, want gazon heeft water nodig i.v.m. bemesting :)
Alle reacties Link kopieren
Wij eten eigenlijk nooit buiten. Ik haat het als je alle gesprekken van alle buren kunt volgen. Soms een keer ontbijten in de vtoege ochtend voor de frissr ochtendlucht. Of alleen bij anderen bijvoorbeeld tijdens een bbq. Die hebben we zelf niet. Ook geen fatsoenlijk tuinmeubilair. Alleen een houten bank en een picknicktafel.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
Hele middag 80 procent kans op regen vandaag, volgens mijn app... niks gevallen. De ochtend heb ik niet meegekregen :) Laat in slaap gevallen en laat wakker.
Maar in de middag zat de app er dus helemaal naast. Vanavond met hardlopen was het echt warm... pff, dat was echt weer even wennen.
Alle reacties Link kopieren
Buiten eten doe ik niet zo graag. Liever gewoon rustig binnen in plaats van al prikkels om me heen van buiten. Barbecuen vind ik dan wel weer leuk soms.
Alle reacties Link kopieren
Bah, het is dan wel koel vandaag maar 100% zonnig. Dan heb ik liever het weer van gisteren. Zachter maar bewolkt.
Ik trek dat felle zonlicht echt niet! Er werd al 2 dagen regen beloofd maar die stomme zon blijft hier maar schijnen.
Geef mij maar grijs weer, met veel regen!
Alle reacties Link kopieren
Bah, ik ben lichtelijk agressief aan het worden..

Ik weet niet goed waar het vandaan komt, maar aangezien het lekker weer is hoor ik niks anders dan gillende kinderen. Lekker tv kijken zit er dus niet in, daarbij staan mijn raam + ventilatieroosters open.
Wij hebben hier gelijk achter onze tuinen een klein grasveldje waar in de zomer gevoetbald word door 1 van de buren, ook is er een hinkelbaan en een glijbaan voor de kinderen. Ik heb dat serieus nooit begrepen..

Bepaalde dingen zijn jammer genoeg niet terug te kijken via internet, dan maar een andere keer..

Edit: Hier ook lekker koel, wel de hele dag al zon..
Alle reacties Link kopieren
Moemoe64 schreef:
21-04-2021 15:45
Ik trek dat felle zonlicht echt niet! Er werd al 2 dagen regen beloofd maar die stomme zon blijft hier maar schijnen.
Geef mij maar grijs weer, met veel regen!
Ja dit. Ik merk dat ik nu veel minder en minder graag wandel. Die irritante opdringerige zon de hele tijd in mijn gezicht, bah. Ik ging ‘s avonds graag lopen in het donker, veel fijner dan als het nog licht is.
't Is al met al een heel gedoe
Pingu schreef:
21-04-2021 20:32
Ja dit. Ik merk dat ik nu veel minder en minder graag wandel. Die irritante opdringerige zon de hele tijd in mijn gezicht, bah. Ik ging ‘s avonds graag lopen in het donker, veel fijner dan als het nog licht is.
Ik ging ook graag 's avonds nog een rondje wandelen maar ik ben ermee gestopt.
Die stomme rotzon!
Ik hoop dat we voor de verandering eens een koele, frisse zomer krijgen met normale temperaturen.
De 2 afgelopen jaren was het hittegolf na hittegolf , echt niet normaal.
Ik herinner mij de temperaturen die opliepen tot 38°.
Hopelijk worden we daar dit jaar van gespaard.
Ik vond het best fris vandaag. Prima te doen. Ik zit me te bedenken dat in de afgelopen jaren we wel eens nu echte hitte al hadden. En 2 jaar geleden dacht ik een hittegolf in mei. Ik weet dat mijn kinderen een sponsorloop hadden met 32 graden, die werd verplaatst naar de ochtend maar dat was al te heet, ze mochten lekker wandelen en werden met de tuinslang en natte sponzen afgekoeld als ze dat wilden.

Ik ben in mijn handjes aan het knijpen tot nu toe.
Alle reacties Link kopieren
Ja, hier ook een klein verschil. heerlijk!
Toen ik gister rond dit tijdstip wakker werd was het 7 graden en nu 4.
Het wordt hier t/m eind april ook maar 10 graden met minder zon. Voel me gelijk al veel beter!
Alle reacties Link kopieren
noas_1993 schreef:
21-04-2021 18:25
Bah, ik ben lichtelijk agressief aan het worden..

Ik weet niet goed waar het vandaan komt, maar aangezien het lekker weer is hoor ik niks anders dan gillende kinderen. Lekker tv kijken zit er dus niet in, daarbij staan mijn raam + ventilatieroosters open.
Wij hebben hier gelijk achter onze tuinen een klein grasveldje waar in de zomer gevoetbald word door 1 van de buren, ook is er een hinkelbaan en een glijbaan voor de kinderen. Ik heb dat serieus nooit begrepen..

Bepaalde dingen zijn jammer genoeg niet terug te kijken via internet, dan maar een andere keer..

Edit: Hier ook lekker koel, wel de hele dag al zon..
Misschien begrijp ik jou niet he, maar wát precies begrijp je niet? Dat er gebruik van een openbaar grasveldje wordt gemaakt? Want dat lijkt me dan op zich weer klip en klaar, als er een veldje is, dat dat recreatief 'er zijn' aantrekt ,zeker in een woonwijk / binnen bebouwde kom.

Dat het irritant kan zijn, spelende / schreeuwende kinderen voor / naast / achter je huis, is een ander verhaal en snap ik prima dat je dat minder succesvol vindt. Ik zou ook niet aan zo'n veldje hoeven wonen. Maar ik snap echt niet wat je niet begrijpt. `Elke woonwijk in NL heeft speelveldjes.
Alle reacties Link kopieren
HobbeltVerder schreef:
22-04-2021 11:37
Misschien begrijp ik jou niet he, maar wát precies begrijp je niet? Dat er gebruik van een openbaar grasveldje wordt gemaakt? Want dat lijkt me dan op zich weer klip en klaar, als er een veldje is, dat dat recreatief 'er zijn' aantrekt ,zeker in een woonwijk / binnen bebouwde kom.

Dat het irritant kan zijn, spelende / schreeuwende kinderen voor / naast / achter je huis, is een ander verhaal en snap ik prima dat je dat minder succesvol vindt. Ik zou ook niet aan zo'n veldje hoeven wonen. Maar ik snap echt niet wat je niet begrijpt. `Elke woonwijk in NL heeft speelveldjes.
Ik snap niet dat die veldjes pal achter mensen hun tuinen worden gemaakt en dan zijn er hier in de buurt nog eens meerdere speeltuintjes, maar dat is of ergens op een hoek of ergens waar je er naar mijn mening minder last van hebt.
In deze wijk kan ik er uit mijn hoofd 5 opnoemen, niet eens zo heel ver van elkaar.
Spelen kan toch ook op normaal volume?
Alle reacties Link kopieren
noas_1993 schreef:
22-04-2021 12:13
Ik snap niet dat die veldjes pal achter mensen hun tuinen worden gemaakt en dan zijn er hier in de buurt nog eens meerdere speeltuintjes, maar dat is of ergens op een hoek of ergens waar je er naar mijn mening minder last van hebt.
In deze wijk kan ik er uit mijn hoofd 5 opnoemen, niet eens zo heel ver van elkaar.
Spelen kan toch ook op normaal volume?
Jazeker kan spelen op normaal volume. En kinderen die enthousiast zijn maken weleens meer volume zeker als de ouders niet in de buurt zijn.

Ik vermoed dat je zelf geen (kleine) kinderen hebt? Het is heel fijn dat in woonwijken er meerdere speelveldjes zijn en dat die ook nog eens allemaal in dezelfde wijken zijn. Er zijn al zo weinig plekken waar geen auto's komen, als jouw kleine kind maar 1x of 0x hoeft te oversteken ipv 6x (naar dat speelveldje ook dichtbij maar wel 5 of 6 straten verderop) ben je heel blij met dat veldje 1 straat verder.

NL woonwijken zijn planmatig nu eenmaal op die manier ingericht (en voor heel veel mensen is het een zegen)

Als je niet bij speelveldjes wilt wonen moet je in een (oud) stadscentrum wonen of achteraf, buiten de kom.
Maar ik snap ook wel dat je die keuze niet altijd zomaar hebt en zeker met de woningnood etc. nu is verhuizen voor de meesten geen optie.


In mijn beleving zijn kinderen die hard gillen, minstens zo luidruchtig in hun eigen achtertuin dan in de speeltuintjes. Het ligt dan ook vaak bij (een gebrek aan opvoeding van) de ouders. En dat kan de kinderen dan weer niet kwalijk nemen....


Neemt niet weg dat geluidsoverlast en drukte overal op straat en in parken enzo, 1 van mijn ergernissen is waardoor ik de zomer zoveel minder prettig vind dan de andere 3 seizoenen.
Ergens in het begin van dit deel van het topic heb ik eens een hele rant geschreven over wat er kut is aan de zomer. Ik zal hem eens erbij zoeken voor je, kan je hopelijk weer ff lachen. Want chagrijnig zijn is gewoon ook best wel kut. I know.
Alle reacties Link kopieren
Oke, komt ie; dit schreef ik (toen nog met mijn oude nick) op 14 augustus van vorig jaar....

Pingu schreef: ↑14-08-2020 19:59
Alle seizoen ruiken lekker, behalve de zomer. De zomer ruikt naar verschroeid vlees, rottend afval, kleverige zonnebrandcreme, zweetvoeten, uitlaatgassen en hondenpoep.
Dit inderdaad zeg!

En sowieso is de zomer kut.* De zomer is ook veel meer werk met het afval, want zie maar eens je kliko vrij van maden en vliegen te houden (niet te doen) continu prullenbakken verschonen, veel vaker douchen en bedden verschonen, veel meer was want zweet en zonnebrand en zo, je moet geregeld je slippers en sandalen schoonmaken, snel naar huis met je boodschappen In Een Koeltas Met Bevroren Koelelementen anders zijn je verse boodschappen naar de filistijnen, je auto zit continu onder de vogelschijt wat je dan weer moet afpoetsen anders vreet het in de lak, eenmaal thuis is het steeds ramen open- ramen dicht - parasol open - kussens buiten - o o nee het waait - parasol dicht - en nu ook nog regen - snel de kussens binnen - o kut we zijn elders en de was hangt nog buiten en nu stormt en onweert het ineens - en hadden we nu boven de ramen op kiepstand of dicht gedaan? - vlug, vlug naar huis.
En dan zijn er dus zomerliefhebbers die zeggen: Heerlijk juist, zonder jas zó naar buiten stappen. Ja euhm handig hoor maar waar zijn je broekzakken / jaszakken als je een jurkje aan hebt? Juist ja, onbestaand, dus altijd met een tasje op pad voor je sleutel en telefoon, en omdat het zo tyfusheet is ook maar een flesje water en zonnebrand, zo de tas wordt alweer groter.
En fijn op je slippers naar buiten? Nou nee, niet met mijn voeten, die accepteren dat niet en dan lig ik 's nachts te creperen van de pijn, dus ik moet echt stevige sandalen (hallo steentjes en zand tussen je voetzool en schoen) maar beter nog sneakers aan. Dat is dan weer warm en niet fijn. Om van mijn lievelingsschoeisel, laarzen, maar niet te spreken, die liggen samen met mijn favoriete jassen, vesten en sjaals ver weggeborgen op zolder zodat ik er niet dagelijks met een gevoel van melancholie naar kijk. Zodra die zon zo krachtig wordt wil je in de zon een hempje aan, maar kom je in de schaduw dan moet je toch al weer een vestje bij je hebben en gaat het dan ook nog waaien wil je een dun jasje aan, m.a.w. wat nou handig ik weet niet wat ik aan moet en loop met een halve garderobe op zak en met een bus anti muggen beet spul, niet dat het uithaalt want lekgeprikt word ik toch wel, lekker bevorderlijk voor mijn humeur en welbevinden ook weer die tientallen dikke, ontsierende muggenbulten, vooral heel fijn als je er ook nog eens allergisch voor bent.
Mijn auto blijft smerig van al het droge dorre zand en de insecten en mijn favoriete gerechten smaken stukken minder lekker als de omgevingstemperatuur te hoog is. Ik kan niet met een fijn fleece dekentje op de bank zitten en ik kan niet slapen onder mijn fijne dekbed maar worstel de hele nacht om überhaupt te slapen onder een zielig lakentje dat voelt als net niks en me continu herinnert aan de huidige tijd van het jaar. Je kunt nog geen 3 minuten je eten klaar maken of in de keuken is weer een invasie van fruit- en rouwvliegjes en als je je net veel te duur gekochte frambozen langer dan een halve dag in de koelkast (!!) legt kun je ze wegmikken want schimmel tiert welig rondom. De komkommertijd in het nieuws maakt dat je de hele dag om je oren wordt geslagen met domme en nutteloze nieuwsberichten, in plaats van dat al die journalisten en ' mediamakers ' gewoon echt vakantie nemen en niet nieuws gaan zoeken om maar te kunnen publiceren, wie zit daar nu op te wachten dan? De jeugd die in niet-corona-tijden van het ene luidruchtige en overdrukke festival naar het andere hopt, die nu nét telkens wel in het water vallen en waarbij minstens de helft gehoorschade oploopt en de andere helft een SOA, dus waarom die events nu in hemelsnaam zo populair zijn geworden, al sla je me dood. Je hoeft niet eens naar een festival of ieder ander event want hoofdpijn heb je toch al, oververmoeid ben je wegens het maandenlang slecht slapen door het overmatige zonlicht en de hitte, en je lijf heeft het Gewoon Gehad. Dus je geeft het op en stopt met überhaupt dingen plannen en Leuke Dingen Doen. En net als je je herpakt hebt, denkt, 'ik kan wel iets kleins proberen toch, iets laagdrempeligs?' net als je dan denkt dat je het goed voor mekaar hebt met je lekkere Italiaanse schepijsje van de plaatselijke ijssalon, besluiten je darmen dat ze het daar niet mee eens zijn en breng je de rest van de avond en nacht kermend, zwetend en balend op het toilet door. Pakt nog maar eens twee extra paracetamols met weer een halve liter water waar je vervolgens misselijk van wordt. Want ja, je moet voor jezelf zorgen enzo.

Leuk man. Zomer.
Misschien zijn wij de voorbodes van een darwinistisch- evolutionaire aanpassing naar een mensensoort die gewoon in zomerslaap gaat. Hoe fijn en rustig zou dat zijn.

*Dank aan Pingu en het geklaag van eenieder van de afgelopen dagen voor de inspiratie voor deze rant.
Alle reacties Link kopieren
:"-(
Hier even een baaldag..

We hebben gelukkig nog niks te klagen gehad maar de temperaturen gaan nu steeds verder omhoog en heb er zooo geen zin in en dan dat lange licht..

Vanmorgen weer een sportlesje gedaan, en dat wordt ook weer steeds drukker. Bah.. in de Herfst en Winter was ik regelmatig alleen of max 2 personen, heerlijk (nu mocht je toen ook niet met meer) nu mag het weer met meer mensen en zitten ze gewoon steeds vaker vol. Niet eens om de besmettingen want je hebt genoeg afstand maar gewoon die drukte weer.

Hoop zo dat de sportschool binnenkort weer open gaat want vind dat buiten sporten in de Zomer echt 3x niks.

Maar gewoon de overall sfeer ook weer, alsof je ineens weer heel outgoing moet zijn, heb er even moeite mee vandaag.. heb nu alweer zin in de Herfst..
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar!

Vooral dat vreselijke lange licht. Overweeg serieus om voor de zomerperiode aan de voorkant van de woonkamer kant-en-klare verduisterende gordijnen op te hangen. Of toch maar het aftandse zonnescherm aan de buitenkant maar omlaag, ondanks dat dat voor de binnentemperatuur nog niet hoeft.

Gisteren had ik een enorme stressdag door zoonlief en toen viel die kutzon tot half 9 me nog zwaarder.

En inderdaad het gevoel dat je nu wel vrolijk en gezellig móet zijn en het een feestje vinden nu de temperaturen gaan stijgen en de zomer er straks aan gaat komen.

Nou...jippie...not.

Temperatuur vind ik nu prima, liever wat afgewisseld met wat wolken en 's avonds aub uiterlijk 20 uur donker! Helaas duurt dat nog bijna 5 (!!!) maanden :'(
Alle reacties Link kopieren
Ik overweeg dat ook, verduistering voor de woonkamer.
Dat lange licht vind ik vervelend. Rond een uur of acht ben ik wel klaar met licht, prikkels enz. Dan wil ik me gewoon even afsluiten, opladen voor een volgende dag.
Heb ook totaal geen moeite met de avondklok, geen behoefte om 's avonds op pad te zijn. Liever gewoon thuis, zoveel mogelijk verduisterd.

Gelukkig zijn de temperaturen goed inderdaad, nog lekker koel.
Alle reacties Link kopieren
Net ff op de fiets om boodschappen geweest, voor mijn doen op mijn gemak gefietst. Toch kwam ik bezweet thuis, bah!
Het is hier ook nog steeds strakblauw en 16 graden, binnen heeft het de 23 al aangetikt.
Ik heb al m'n gordijnen maar dichtgedaan, kan ik tenminste zien wat ik typ
Alle reacties Link kopieren
Ha noas, zag net je andere topic. Gecondoleerd met het verlies van je oma :hug: :hug:


Ben ook klaar met de felle lichtbal, blij dat ik onze elektrische rolluiken pas heb gerepareerd en ze nu fijn (deels) omlaag kan doen.

Zweten doe ik niet op de ebike, kan iedereen zo’n ding aanraden.
Alle reacties Link kopieren
pff... jeuk van de zon.
Alle reacties Link kopieren
HobbeltVerder schreef:
23-04-2021 19:59
Ha noas, zag net je andere topic. Gecondoleerd met het verlies van je oma :hug: :hug:


Ben ook klaar met de felle lichtbal, blij dat ik onze elektrische rolluiken pas heb gerepareerd en ze nu fijn (deels) omlaag kan doen.

Zweten doe ik niet op de ebike, kan iedereen zo’n ding aanraden.
Lief, dankjewel!
Alle reacties Link kopieren
Sterrenstof74 schreef:
23-04-2021 14:32
Herkenbaar!

En inderdaad het gevoel dat je nu wel vrolijk en gezellig móet zijn en het een feestje vinden nu de temperaturen gaan stijgen en de zomer er straks aan gaat komen.

Nou...jippie...not.

Temperatuur vind ik nu prima, liever wat afgewisseld met wat wolken en 's avonds aub uiterlijk 20 uur donker! Helaas duurt dat nog bijna 5 (!!!) maanden :'(
Precies dit inderdaad.. voor mijn gevoel is iedereen ook zo hyper.
Ik voel het zó niet.. op de sportschool iedereen weer:'Ja het wordt nu ook steeds mooier weer om buiten te sporten'
En ik denk alleen maar, ohnee.. hoe frisser hoe beter.

Vanmorgen alweer om 05.30u wakker door kwetterende vogels..
Ben ook echt helemaal uit mijn ritme, vooral ook 's avonds, ik eet veel te laat omdat ik met dat lange licht het idee heb dat ik om 15.00u 'smiddags aan het koken ben. Het voelt gewoon zo onnatuurlijk...

Krijg de dag ook niet verwerkt.. precies als jij Sterrenstof, heb nu ook wat stress dagen gehad en dan blijf ik nerveus/gespannen.

Maar.. ik zie wel dat de 20 graden weg is uit de voorspellingen.
Er staat nu voor de komende twee weken alleen maar rond de 15 graden en zelfs 12/13 graden bewolking en kans op regen. Laten we het hopen! En dan zitten we al in mei...
Hoop vandaag ook op een bewolkte dag.. even bijkomen hoor :@@:
Alle reacties Link kopieren
Hier is het nog lekker bewolkt, ik hoop dat het zo blijft!
Daarnet kwam af en toe het zonnetje en begon de lucht alweer blauw te worden, het enige wat ik dan denk is; nee he!
Volgens buienradar is het om 13.00 uur half bewolkt en komt vanaf 14.00 uur volop de zon. Bah!
Wel heerlijke temperaturen tot 8 mei

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven