Wintervreugd voor de zomermoppers - deel 9

21-07-2021 17:09 3922 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo allemaal!

Met smart wachtend op onze geliefde herfst- en winterperiode (en dat ze maar heel donker, nat en koud mogen zijn) kletsen, klagen en zeuren we over de zomer, de helbal, het ellendige lange licht, de overlast en alles wat je maar kwijt wil over die nare zomerperiode.

Wees welkom zomerhaters!
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik had laatst een heftige droom, heel naar. Ik schrok wakker in paniek. En toen begon het zachtjes te regenen. Ik voelde mijn lijf gelijk ontspannen en mijn ademhaling werd rustig. Zo fijn. Ik heb ook een regenapp.
Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker. A. Einstein
Alle reacties Link kopieren Quote
dagdromer1986 schreef:
15-01-2023 19:07
Leuk artikel over ‘de regenliefhebber’ :) ik ben een gedeeltelijke: houd van grijze wolken, van regendruppels op de ramen (het beeld en het geluid daarvan) motregen vind ik fijn. En zou nog wel eens een keer willen ‘dansen’ in een tropisch regenbui in een oerwoud.
Maar helemaal doorweekt zijn na een fietstocht (tenzij naar huis zodat ik gelijk lekker kan douchen) vind ik niet echt fijn.


Vroeger deed ik dat altijd op van die zinderend hete zomerdagen en als er dan zo’n wolkbreuk kwam. Dan ging ik snel naar buiten om in de stromende regen te dansen. Heerlijk!!

Nu heb je dat niet zo vaak meer op van die hete dagen. Die blijven nu gewoon heet
Alle reacties Link kopieren Quote
Ha!

https://www.ad.nl/binnenland/na-paar-kl ... ~a8876a18/
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat een lekkere dagen op dit moment! Vrieskou, rijp, frisse lucht, winter zonnetje
Alle reacties Link kopieren Quote
katkaatje schreef:
15-01-2023 21:20
Vroeger deed ik dat altijd op van die zinderend hete zomerdagen en als er dan zo’n wolkbreuk kwam. Dan ging ik snel naar buiten om in de stromende regen te dansen. Heerlijk!!

Nu heb je dat niet zo vaak meer op van die hete dagen. Die blijven nu gewoon heet
Een stortbui na een hete dag is heerlijk ja!! Leuk dat je dan naar buiten ging! Een wolkbreuk ja, herinner me er één als kind, daarna lekker met een skelter 'waterfietsen' over straat :)
Maar inderdaad... een regen of onweersbui heb je niet vaker meer, zelfs niet na een hete dag.
Dat vind ik misschien nog wel het meest irritant. Veel zomers zijn onbewolkt en warm. Als dat samengaat met goede regenbuien en afkoeling is het een stuk beter te doen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Vond het vandaag wel een beetje tegenvallen hoor. Dacht vanochtend echt oh dit wordt fantastisch! Rijp op de daken, blauwe lucht, echt zo een heerlijke winterse dag. Ik ging stuk op de fiets met mijn dikke trui, winterjas en wollen sjaal. En werd in de supermarkt niet goed van de hitte. Hopelijk komen er gauw weer koudere dagen aan.
Nu tikt de regen lekker op de ramen, dat slaapt wel altijd heel lekker.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nu nog licht , gaat rap ineens.
Alle reacties Link kopieren Quote
Alelszz schreef:
19-01-2023 17:19
Nu nog licht , gaat rap ineens.
Ja, heerlijk!

Nu geen regen meer hoor, tenzij het waterschap nog meer wil opslaan voor de zomer.
Alle reacties Link kopieren Quote
kerst71 schreef:
19-01-2023 17:22
Ja, heerlijk!

Nu geen regen meer hoor, tenzij het waterschap nog meer wil opslaan voor de zomer.
Haha voor mij echt precies het tegenovergestelde.

Echt balen dat het langer licht is en kom maar door met die regen
Alle reacties Link kopieren Quote
Liv8 schreef:
19-01-2023 17:58
Haha voor mij echt precies het tegenovergestelde.

Echt balen dat het langer licht is en kom maar door met die regen
Ja ik vind het langer licht ook kut.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier ligt al een lekker laagje sneeuw hoor
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind de zon overdag wel fijn, maar dat het later donker wordt, geeft me nu al de kriebels.... :cry:
Alle reacties Link kopieren Quote
Sneeuw wat is dat lang geleden hier
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier alleen vieze, slijmerige regen, helaas.
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren Quote
Prachtig buiten!!☃️ :flirting:
Al een sneeuw wandeling gemaakt, love it :heart:
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier helaas geen sneeuw
Alle reacties Link kopieren Quote
Het was een paar uur gestopt met sneeuwen maar nu opnieuw sneeuw. Wie had een week geleden gedacht toen het al weken regen,wind en zacht was dat er nog een winterprik ging komen zal er maar van genieten voor de zachte temperaturen weer terug komen
Alle reacties Link kopieren Quote
De nieuwe weersverwachtingspluim is weer zó lelijk! Saai :zzz: :zzz:
Alle vorst eruit en wekenlang 8 graden ongeveer, bijna geen variatie ook.
Bah, zo klaar met die mislukte winters. Waarom hoop ik er eigenlijk nog op? Dat is gewoon zelfkwelling inmiddels.
Ik geloof ook niet dat het zomaar nog beter wordt. Er is blijkbaar iets in gang gezet wat zich voorlopig niet meer omkeert, de trend van zacht en warm. En saai.

Oke, vandaag even een uurtje kunnen genieten van dikke sneeuwvlokken en in december een weekje koud... maar dat is toch wel een erg magere oogst in een hele winter.

Enige waar ik nog op hoop is dat het in ieder geval niet over twee weken ineens lente is. Dat zou de anti-climax wel compleet maken.

Sorry, beetje veel dramatiek misschien in dit bericht :) Maar het werkt, mijn frustratie is weer minder.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dagdromer1986 Ik begrijp je hoor 1 weekje winter in December en 1 weekje winter in Januari vind ik ook maar magertjes in vergelijk met andere seizoenen in het jaar met name zacht,warm en nazomer tot in November (het was zelfs op 12 November 2022 19,4 graden in Limburg) ik heb geen probleem met 19 graden maar dat hoort niet thuis in November. En dan de voorbije 3 weken hetzelfde grijs,regen en wind is ook maar saai.

En voor je het weet is het weer lente waar ik zelf vanaf April mee kan leven want ik vind lente nog niet zo vreselijk milde temperatuur,s'nachts koelt het nog nog af en alles wat in de bloei staat
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste forummers,

Zoals jullie merken, wordt het forum wat trager en daarom gaan we weer wat meer letten op de grootte van topics. Dit topic is de 3000 postings al ver voorbij, dus ik wil jullie verzoeken om een nieuwe te openen.

Met vriendelijke groet,

Moderator Vivaforum.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb een nieuw deel geopend

psyche/wintervreugd-voor-de-zomermopper ... ges/496194
moderatorviva wijzigde dit bericht op 24-01-2023 12:10
Reden: linkje toegevoegd
64.20% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
-
joyanna wijzigde dit bericht op 01-02-2023 23:35
Reden: topic vol
99.94% gewijzigd

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven