Zelfhulp (oefen)boeken
dinsdag 23 december 2025 om 17:56
Oké, ik heb (zoals wrs heel veel mensen
) wat issues waar ik best eens wat aan wil doen.
Het is denk ik niet heftig of zwaar genoeg voor therapie, en ergens sta ik daar ook niet open voor.
Maar om toch de stap te nemen om iets fijner in mijn vel te komen zitten denk ik een beetje in de hoek van de zelfhulpboeken.
Ik ben nogal praktisch ingesteld en daarom zou ik ook het liefst iets doen met concrete opdrachten.
Maar ik heb echt nul kennis qua zelfhulpboeken dus wellicht zijn er hier mensen die het eea kunnen aanraden.
De issues waarmee ik aan de slag wil in een notendop:
Perfectionisme en daarbij behorende faalangst
Uitstelgedrag
Laag zelfbeeld
Impulsiviteit
Onrust
Zoals ik het hier opschrijf staat het er best heftig en soms ervaar ik het ook zo maar het is niet zo dat ik er constant onder lijdt.
Weet niet of het er toe doet maar heb als volwassene de diagnose adhd gekregen. Maar afgezien van medicatie (wat niks deed) en een paar gesprekken met een psycholoog bij het adhd centrum heb ik daar verder nooit iets mee gedaan.
Ik kon daar eigenlijk niet zo veel mee.
Het is denk ik niet heftig of zwaar genoeg voor therapie, en ergens sta ik daar ook niet open voor.
Maar om toch de stap te nemen om iets fijner in mijn vel te komen zitten denk ik een beetje in de hoek van de zelfhulpboeken.
Ik ben nogal praktisch ingesteld en daarom zou ik ook het liefst iets doen met concrete opdrachten.
Maar ik heb echt nul kennis qua zelfhulpboeken dus wellicht zijn er hier mensen die het eea kunnen aanraden.
De issues waarmee ik aan de slag wil in een notendop:
Perfectionisme en daarbij behorende faalangst
Uitstelgedrag
Laag zelfbeeld
Impulsiviteit
Onrust
Zoals ik het hier opschrijf staat het er best heftig en soms ervaar ik het ook zo maar het is niet zo dat ik er constant onder lijdt.
Weet niet of het er toe doet maar heb als volwassene de diagnose adhd gekregen. Maar afgezien van medicatie (wat niks deed) en een paar gesprekken met een psycholoog bij het adhd centrum heb ik daar verder nooit iets mee gedaan.
Ik kon daar eigenlijk niet zo veel mee.
Una noche loca
woensdag 24 december 2025 om 06:16
woensdag 24 december 2025 om 10:02
https://www.bol.com/nl/nl/p/negatief-ze ... uwQAvD_BwE
Deze kan ik aanraden, teksten zijn kort en met veel voorbeelden, en de opdrachten zijn doable, ik heb ADD en dit boek werkte heel goed. Heb ik toen op aanraden van mijn psycholoog gedaan.
Deze kan ik aanraden, teksten zijn kort en met veel voorbeelden, en de opdrachten zijn doable, ik heb ADD en dit boek werkte heel goed. Heb ik toen op aanraden van mijn psycholoog gedaan.
woensdag 24 december 2025 om 10:45
Deze wilde ik ook net noemen. Ik had (jaren geleden in de vorige editie) een werkboek waar je in kon schrijven. Vond hem heel fijn, ook omdat je actief iets doet ipv alleen maar lezen en analyseren. Wel in combinatie met therapie en ik heb geen adhd.Hecamel schreef: ↑24-12-2025 10:02https://www.bol.com/nl/nl/p/negatief-ze ... uwQAvD_BwE
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in