zelfreflectie uiting van emotie
maandag 17 september 2012 om 18:19
DOor een ander topic dat staat in die relatiepijler over de schoonmoeder ben ik naar mijn eigen gedrag gaan kijken.De tips die mensen aan haar geven is hoe mensen tegen mij doen en nu snap ik waarom ik heb geen vrienden omdat ik echt zo vreselijk ben mensen gebruiken me omdat dit het enige is wat ik heb te bieden
. Mijn moeder gaat naar een maatschappelijk werker omdat ze niet weet hoe ze met mij en de situaties waar ik in kom moet omgaan dat heb ik vanmorgen ondekt .Ik verdien alles wat er met mij gebeurt ik zoek het zelf op en ik blijf andere mensen lastigvallen er komen nu tranen uit mijn ogen
maar dat is gewoon zelfmedelijden ik snij in mezelf maar ik draag gewooon korte mouwen ik was 6 maanden gestopt nu begin ik weer dit is een schreeuw om aandacht toch ?
Waarschijnlijk wel
Het is mijn schuld alles
Er zijn mensen die ergere dingen meemaken maar zij klagen niet
Iedereen zegt dat ik me aanstel
. Mijn moeder gaat naar een maatschappelijk werker omdat ze niet weet hoe ze met mij en de situaties waar ik in kom moet omgaan dat heb ik vanmorgen ondekt .Ik verdien alles wat er met mij gebeurt ik zoek het zelf op en ik blijf andere mensen lastigvallen er komen nu tranen uit mijn ogen
maar dat is gewoon zelfmedelijden ik snij in mezelf maar ik draag gewooon korte mouwen ik was 6 maanden gestopt nu begin ik weer dit is een schreeuw om aandacht toch ?
Waarschijnlijk wel
Het is mijn schuld alles
Er zijn mensen die ergere dingen meemaken maar zij klagen niet
Iedereen zegt dat ik me aanstel
maandag 17 september 2012 om 20:39
Geen grensoverschrijdend gedrag vertonen
Zelfbehoud
Verstandig zijn
Een vriend of daten
Niet wanhopig of opdringerig zijn
Slank zijn
Zelfstandig zijn
Niet mensen lastigvallen met problemen maar hetzelf oplossen
Aantrekkelijk zijn voor andren maar op mijn manier
Verhuizen
Veel vrienden hebben
Mijn moeder niiet kwetsen
Universiteit halen
Macht hebben
Een rijbewijs
Respect geven en krijgen
Normaal zijn
Goed met mensen om kunnen gaan
Goed met emoties om kunnen gaan
Zelfbehoud
Verstandig zijn
Een vriend of daten
Niet wanhopig of opdringerig zijn
Slank zijn
Zelfstandig zijn
Niet mensen lastigvallen met problemen maar hetzelf oplossen
Aantrekkelijk zijn voor andren maar op mijn manier
Verhuizen
Veel vrienden hebben
Universiteit halen
Macht hebben
Een rijbewijs
Respect geven en krijgen
Normaal zijn
Goed met mensen om kunnen gaan
Goed met emoties om kunnen gaan
maandag 17 september 2012 om 20:43
quote:ragweed schreef op 17 september 2012 @ 20:39:
Verhuizen
Veel vrienden hebben
Universiteit halen
Macht hebben
Een rijbewijs
Respect geven en krijgen
Normaal zijn
Mag ik het in een verhaal opschrijven, zeg jij dan of ik het goed heb?
Ik zou graag in een andere stad willen wonen waar ik nieuwe vrienden kan maken. Ik studeer en ben goed in mijn studie, ik werk er hard voor en daar pluk ik de vruchten van. Dankzij mijn bijbaantje heb ik genoeg geld om mijn rijbewijs te halen waardoor ik vrij ben. Ik ga met mijn vrienden en vriendinnen op pad. Op zondag ga ik vaak bij mijn moeder op visite, dat vinden we leuk, ik neem meestal een doosje bonbons of een bloemetje mee en we koken dan gezellig samen.
Verhuizen
Veel vrienden hebben
Universiteit halen
Macht hebben
Een rijbewijs
Respect geven en krijgen
Normaal zijn
Mag ik het in een verhaal opschrijven, zeg jij dan of ik het goed heb?
Ik zou graag in een andere stad willen wonen waar ik nieuwe vrienden kan maken. Ik studeer en ben goed in mijn studie, ik werk er hard voor en daar pluk ik de vruchten van. Dankzij mijn bijbaantje heb ik genoeg geld om mijn rijbewijs te halen waardoor ik vrij ben. Ik ga met mijn vrienden en vriendinnen op pad. Op zondag ga ik vaak bij mijn moeder op visite, dat vinden we leuk, ik neem meestal een doosje bonbons of een bloemetje mee en we koken dan gezellig samen.
maandag 17 september 2012 om 20:50
quote:ragweed schreef op 17 september 2012 @ 20:46:
Wow ja dat klopt alleen ik heb nu een wajong
Maar eigenlijk wil ik gewoon een standaard leven
Zonder schulden e.d
Een (nieuw begin) standaard leven komt niet ineens vanzelf om de hoek kijken. Ik weet niet of het in jouw geval goed is om bijvoorbeeld te verhuizen, maar je kunt wel kijken naar wat je gelukkig zou maken en hoe je dit kunt bereiken.
Belangrijk is om te denken in mogelijkheden, niet in belemmeringen.
Wat mijn advies voor jou zou zijn, schrijf op waar je gelukkig van wordt of denk te worden en kijk of er dingen zijn die je zelf kunt realiseren.
Doe dat dan ook!
De dingen waar je hulp bij nodig hebt, vraag dan om hulp. Er is zoveel hulp in de wereld. Je moeder, je omgeving, de huisarts, sensoor, het forum, juridisch loket, de gemeente etc.
Je kunt je moeder prima om hulp vragen, maar enkel wanneer je er ook iets mee gaat doen. Wees geen bodemloze put.
Wow ja dat klopt alleen ik heb nu een wajong
Maar eigenlijk wil ik gewoon een standaard leven
Zonder schulden e.d
Een (nieuw begin) standaard leven komt niet ineens vanzelf om de hoek kijken. Ik weet niet of het in jouw geval goed is om bijvoorbeeld te verhuizen, maar je kunt wel kijken naar wat je gelukkig zou maken en hoe je dit kunt bereiken.
Belangrijk is om te denken in mogelijkheden, niet in belemmeringen.
Wat mijn advies voor jou zou zijn, schrijf op waar je gelukkig van wordt of denk te worden en kijk of er dingen zijn die je zelf kunt realiseren.
Doe dat dan ook!
De dingen waar je hulp bij nodig hebt, vraag dan om hulp. Er is zoveel hulp in de wereld. Je moeder, je omgeving, de huisarts, sensoor, het forum, juridisch loket, de gemeente etc.
Je kunt je moeder prima om hulp vragen, maar enkel wanneer je er ook iets mee gaat doen. Wees geen bodemloze put.
dinsdag 18 september 2012 om 21:57
quote:ragweed schreef op maandag 17 september 2012 18:26 Ik gebruik dit forum als mijn dagboek misschien wel is dit een schreeuw om aandacht waarschijnlIjk wel
Maar goed dat mobiel loepen niet kan...
Nu kan ik gewoon objectief antwoorden
Geen psychisch instabiel iemand denkt zelf dat iets schreeuwen om aandacht is.
Ook al lijkt het , is het voor de buitenwereld zo.
Automutilatie gebeurt om iets anders dan aandacht
Het schreeuwen om aandacht is er wel maar gebeurt onbewust. Aks jij het nu zelf zegt ben je al een stap verder. Je moet het alleen nog wek snappen eb doen
Geen peut die zegt dat zijn client zich aanstelt
Echt niet.
Onzin wat je hier schrijft
Het is of niet gezegd en dus verzonnen of door jou verkeerd begrepen
Dat je aandacht nodig hebt is duidelijk. Geeft ook niet. Is normaal. Blijkbaar krijg je niet het juiste
Dat jou de juiste zorg ontbeert is ook duidekij.
En toch: alle hulp van de hele wereld gaat niet helpen als je zelf niet meewerkt
Verzand in zelf medelijden, schop tegen iedereen aan, snij je zelf,het gaat niet helpen totdat JIJ besluit aan jezelf te werken
Maar goed dat mobiel loepen niet kan...
Nu kan ik gewoon objectief antwoorden
Geen psychisch instabiel iemand denkt zelf dat iets schreeuwen om aandacht is.
Ook al lijkt het , is het voor de buitenwereld zo.
Automutilatie gebeurt om iets anders dan aandacht
Het schreeuwen om aandacht is er wel maar gebeurt onbewust. Aks jij het nu zelf zegt ben je al een stap verder. Je moet het alleen nog wek snappen eb doen
Geen peut die zegt dat zijn client zich aanstelt
Echt niet.
Onzin wat je hier schrijft
Het is of niet gezegd en dus verzonnen of door jou verkeerd begrepen
Dat je aandacht nodig hebt is duidelijk. Geeft ook niet. Is normaal. Blijkbaar krijg je niet het juiste
Dat jou de juiste zorg ontbeert is ook duidekij.
En toch: alle hulp van de hele wereld gaat niet helpen als je zelf niet meewerkt
Verzand in zelf medelijden, schop tegen iedereen aan, snij je zelf,het gaat niet helpen totdat JIJ besluit aan jezelf te werken
Je bent zelf een theepot