Zenuwen in bedwang houden

12-10-2016 17:15 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Over twee weken heb ik een sollicitatiegesprek. Van dit gesprek hangt voor mij best wel wat af (oude vaste baan opgezegd vanwege nieuwe baan, maar liep niet zoals gepland dus nu tijdelijk werk) dus heb ik echt al momenten dat ik ineens heel gespannen word. Ik heb al eerder ervaren dat wanneer ik een baan héél graag wil, de zenuwen de overhand nemen, ik heel onzeker word en dichtklap. Ondanks dat ik wel enige sollicitatie ervaring heb, heb ik al een sollicitatie training gepland en ga ik afspreken met een paar mensen die dezelfde functie beoefenen. Ik wil mezelf natuurlijk niet vantevoren té druk maken en alles positief benaderen/inbeelden. Hebben jullie nog enige tips hoe om te gaan met de zenuwen en ik het beste mezelf kan blijven?
Niet je zenuwen in bedwang willen houden, daar wordt het bij mij altijd veel erger van.

Accepteer dat je zenuwachtig bent. Het is niet anders. Je doet je best en hopelijk wordt je gekozen. Misschien ook niet, dan is dat niet anders zoek je verder. Je beland hoe dan ook wel op je pootjes.
"People, what a bunch of bastards"
Valdispert anti stress. Probeer wel vantevoren even een keer een pilletje.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Waarom gooi je oude schoenen weg voor je nieuwe hebt?
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 12-10-2016 19:41
Reden: medisch advies
% gewijzigd
Vertalen de zenuwen zich in lichamelijk dingen? Aangespannen spieren, snelle ademhaling?

Dan helpt het om bewust die spieren te ontspannen en diep en volledig adem te halen. Je brein en je lijf communiceren met elkaar; een ontspannen lichaam zendt het signaal dat alles oké is.

Een positieve mantra kan ook helpen.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
quote:RegalPrinces schreef op 12 oktober 2016 @ 17:56:

Waarom gooi je oude schoenen weg voor je nieuwe hebt?Dit is niet het geval. Ik was aangenomen voor een baan in Engeland en was al verhuisd. 1 dag voordat ik zou beginnen kwam mijn werkgever (British Airways) erachter dat ze mijn VOG hadden laten verlopen waarna ik terug moest naar NL om een nieuwe aan te vragen. Dit was slechts het begin van het gehele dramaverhaal, waarna ik 2 maanden later zelf heb besloten er niet mee door te gaan omdat het me teveel negatieve energie kostte en ik nergens op kon bouwen wat BA betreft. Ze maakten het mij zo moeilijk om überhaupt te beginnen..
quote:tyche schreef op 12 oktober 2016 @ 18:02:

Vertalen de zenuwen zich in lichamelijk dingen? Aangespannen spieren, snelle ademhaling?

Dan helpt het om bewust die spieren te ontspannen en diep en volledig adem te halen. Je brein en je lijf communiceren met elkaar; een ontspannen lichaam zendt het signaal dat alles oké is.

Een positieve mantra kan ook helpen.Nee, meer geestelijk dan lichamelijk. Met name blackouts/onzekerheid
quote:vinsent schreef op 12 oktober 2016 @ 18:00:

Mooiste is natuurlijk als je op eigen kracht met deze zenuwen leert omgaan, als dat echt niet lukt kun je misschien aan bètablokkers denken.

https://www.betablokkers.nl/uitleg-betablokkers/Dankje! Ik ga het lezen
quote:wiezel schreef op 12 oktober 2016 @ 17:55:

Valdispert anti stress. Probeer wel vantevoren even een keer een pilletje.Dankje, zeker het proberen waard!
quote:Diddie_Boho schreef op 12 oktober 2016 @ 17:25:

Niet je zenuwen in bedwang willen houden, daar wordt het bij mij altijd veel erger van.

Accepteer dat je zenuwachtig bent. Het is niet anders. Je doet je best en hopelijk wordt je gekozen. Misschien ook niet, dan is dat niet anders zoek je verder. Je beland hoe dan ook wel op je pootjes.Dankjewel
Een bètablokker . Ja echt, geen geintje. Kun je bespreken met je huisarts.
Besef dat iedereen gespannen is voor een sollicitatiegesprek. Iedereen heeft hetzelfde doel en niemand zit er echt voor zijn lol.

Soms kan het helpen om tijdens het gesprek aan te geven hoe je je voelt.
De avond ervoor lekker op tijd je bed in, na een warm bad. De volgende ochtend bijtijds eruit, alles op je gemak voorbereiden, van kleding tot make-up, en feelgood-muziekjes luisteren om jezelf op te peppen. Ook op tijd weggaan en gewoon je best doen tijdens het gesprek.

Succes!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven