Zijn er meer mensen die Venlafaxine-Efexor gebruiken?

24-01-2011 12:41 97 berichten
Hallo,

sinds donderdag ben ik met mijn 5e anti depressiva begonnen. Ik hoop zo dat deze wel gaat aanslaan want ik voel me zo wanhopig en bang voor de toekomst.

Ik ben erg bang om aan te komen, want dan voel ik me nog rotter.

Ik lees veel verhalen van mensen die van dit medicijn zijn aangkomen.

Mijn startdosis is 37,5 en donderdag ga ik naar de 75 mg. Wat ik doodeng vind want voel me nu al heel naar en de angst is toegenomen!

Zijn er meer mensen die dit gebruiken of gaan gebruiken? Ik zou het fijn vinden om ervaringen te delen.

Groetjes MJ
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik gebruik het ook.
Hoi Diplata,

bevalt het je goed? en ben je er van aangekomen?
Yep ik ook

begonnen met dezelfde dosis als jij, en inmiddels op 225

Maar spelen nogal heftige dingen bij mij.

Eerder jaren seroxat geslikt maar deze werkt bij mij veel beter.

En het grappige is in mijn geval dat het mijn eetlust dempt!

HEERLIJK!!! eindelijk afvallen en hoef er geen eens strijd om te leveren....

Hoeft bij jou niet zo te werken natuurlijk, iedereen reageerd anders. Maar wilde wel ff melden dat het dus ook zo kan.

Sterkte iig!!
Heb het een paar maanden geprobeerd, maar werd er zó duf en apathisch van dat ik gestopt ben. Ik had minder eetlust maar ben er niet door afgevallen.
Ik zit op 75 mg, dus dat valt mee.

Ik ben er niet van aangekomen, maar ik merk wel dat mijn eetlust is toegenomen. Die is nu normaal, en toen ik depressief was at ik (te) weinig.

In het begin heb ik veel last van bijwerkingen gehad, maar dat kon me niet zoveel schelen: als ik maar uit die depressie kwam. Het middel bevalt me heel goed: ik voel me nu eindelijk weer als vanouds. Alle nare, moeilijke dingen zijn er nog wel, maar ze beperken me niet meer zo. Het drukt allemaal niet meer zo zwaar op me. Ben er heel blij mee.
Trouwens, als je angst is toegenomen, zou ik terug gaan naar je arts. De mijne zei, dat ze dan tijdelijk iets extra's zou kunnen voorschrijven om die 'startproblemen' te overkomen.
Mefsman gebruikt het al ongeveer 10 jaar. Hij is geen gram aangekomen en het ging vanaf dag 1 goed. Het is wel belangijk dat je het niet te laat neemt, anders krijg je gelijk er last van.
Fijn om ook eens positieve dingen te lezen over dit middel!

Ik mocht inderdaad bellen als ik teveel last kreeg van de bijwerkingen, ik zou dan oxazepam krijgen. Ik denk dat ik dat met de ophoging ook wel nodig zal hebben.

Hebben jullie ook last van slapeloosheid?

Ik merk wel dat ik inderdaad een beetje apatisch ben...hopelijk trekt dat nog weg.
Ik ben destijds direct met 75 mg begonnen en twee weken daarna naar 150 mg. Behalve slechter zien en nog wat aparter dromen had ik helemaal geen bijwerkingen. Daarvoor had ik Xeroxat. Man, wat een drama. Nooit meer die rommel.

Bij een ander kan dat misschien wel aanslaan, voor mij was het funest.

Ben ondertussen afgebouwd naar 75 mg. De kans zit er (dik) in dat ik aan deze medicatie vast zit.

Ik herken ook niet ineens last van angst of meer last van angst.

Kan dat niet komen omdat je je toch al zo druk maakt en jezelf a.h.w. aan het opfokken bent? Dat het los staat van die pillen?
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Ik ben er ook niet van aangekomen trouwens en dat was ook wel het laatste waar ik me druk om maakte of zou moeten maken.

Ik snap best dat het voor anderen zwaarder weegt maar het belangrijkste is toch wel dat het beter met je gaat en niet of je al dan niet een paar kilo aankomt. Je zou anders altijd nog je eetpatroon aan kunnen passen. Bepaalde dingen laten staan en vervangen voor bv. calorie armere producten.
ik gebruik het ook.

Ik gebruik het nu ongeveer 4 jaar en moet van de huisarts stoppen.

Ik ben erg bang voor de gevolgen, helaas.

Gebruik nu 1.5 week de 75mg, voorheen had ik 150mg.

Het gaat me goed af, ik merk dat ik erg kan katten tegen me vriend. Hopelijk is het een periode en gelukkig ziet hij dat ook in.

Ik voel me goed. nog maar 1x een huilbui gehad, waar ik altijd erg last van had. In het verkeer wordt ik wel wat onzekerder. Vroeger durfde ik geen afslag te rijden waarvoor ik nooit was geweest.

Ik hoop de 2 maanden op 75mg door te komen en dan hoop ik te kunnen stoppen en dat mijn lichaam het kan opvangen.

Zou erg graag zwanger willen worden, waardoor ik er ook achter sta om te stoppen.
Geen slapeloosheid gelukkig. Ik ging net als Shahla ook aparter dromen. Hele verhalen.

'k Was in het begin wel héél moe. Daar heb ik maar gewoon aan toegegeven, voor zover dat kon.
Mijn vriend kwam er pas na een half jaar ineens van aan
Ik heb het ongeveer 6 jaar gebruikt, maar moest vorig jaar Cold Turkey stoppen, i.v.m. een hevige allergische aanval. Ik gebruik nu Lexapro druppels. Ik ben helaas toentertijd wel heel veel aangekomen zo'n 30 kilo, maar dat had ook met stress te maken.

Ik zal mijn hele leven verder AD moeten blijven gebruiken.En die gewichtstoename? Als je chronisch depressief bent, zoals ik, neem je dat maar voor lief, Mijn geestelijke gezondheid vind ik belangrijker. Ik leef verder gezond en beweeg veel....
Dat van die dromen merk ik nu ook al een beetje.

Dat ik me druk maak om het aankomen komt omdat ik van een andere anti depressivum ook ben aangekomen en heb toen ervaren dat ik me nog meer opsluit en slechter voel.

Vandaar dat ik daar zo alert op ben, En natuurlijk is je geestelijke gezondheid op dat moment wel belangrijker maar bij mij speelt het toch mee.

Misschien maak ik mezelf inderdaad ook wel angstiger, Ik ben wel alert op hoe ik me voel. Ik ben sneller geiiriteerd ook.

Ik hoop zo dat dit medicijn aanslaat, dat ik meer rust heb en me niet meer zo angstig voel over de toekomst en weer meer onderneem.
Ik zat op 112.5 mg per dag. Geen last gehad van gewenningsverschijnselen.

Heeft je arts/psych niet gezegd dan dat je klachten eerst kunnen verergeren? Raar hoor. Maar het hoort er bij. Gaat gewoon weer over.

Ik had wel rare dromen en vaak wakker 's nachts. Aankomen? Nee, niks.

Sweetdevil, wat voor allergische reactie kreeg je? Ik ben ook cold turkey 'afgekickt' omdat ik binnen een uur zomaar onder de netelroos zat. Kon van de Venlafaxine komen maar dat wist de arts ook niet zeker dus dan maar stoppen. (was ik wel blij om, wilde het ook niet nog langer slikken) En waar ik het voor slikte (angst- en paniekstoornis) is nu gewoon weg. Nergens meer last van.
Ja, de arts heeft het wel gezegd en ik weet het ook van mijn vorige medicatie. Maar het is toch altijd weer moeilijk en deze is wel erg heftig.

Weet iemand ook of ik Valeriaan tabletten kan gebruiken gelijktijdig?
quote:diplala schreef op 24 januari 2011 @ 13:34:

Ik ging net als Shahla ook aparter dromen. Hele verhalen.

Ja, inderdaad. Hele verhalen. Meestal vind ik dat wel leuk en soms schrijf ik ze ook nog op. Maar heel soms is het ook wel eens ronduit eng.
Ik heb ook trouwens een irritantie zoem in mijn hoofd/oren
quote:Mj1984 schreef op 24 januari 2011 @ 14:45:

Weet iemand ook of ik Valeriaan tabletten kan gebruiken gelijktijdig?

Dat zou ik gewoon aan je arts vragen.

Maar sowieso kun je beter eerst even afwachten hoe dit uitpakt. Meestal merk je na een week of twee toch al wel (wat) resultaat.

Ik vind wel dat je erg laag begonnen bent. (37,5 mg)
Ik begon ook op 37,5. Dat is -heb ik begrepen- nog geen werkzame dosis, maar is slechts bedoeld voor het opbouwen.

En inderdaad, van die Valeriaan moet je gewoon aan je huisarts vragen.

Die dromen: soms waren ze zo ingewikkeld dat ik ze niet eens had kunnen opschrijven. Lokaties die veranderen, personen die wisselen, etc.
Ja ik ben bewust met de laagste dosis begonnen zodat ik aan de bijwerkingen kan wennen. Donderdag ga ik naar 75 mg.

Drinken jullie wel alcohol sinds je dit medicijn gebruikt?
Nu wel weer, maar in het begin niet. Toen voelde ik me steeds licht in mijn hoofd, dus alcohol erbij leek me niet zo'n goed idee.
Dat dromen inderdaad! Ik was continu heel moe, maar zag er tegenop dat ik dan weer gingen dromen als ik ging slapen. Werd ook alles behalve uitgerust wakker.

Ik heb toen ook een boekje naast m'n bed gelegd. Door ze min of meer op te schrijven/ tekenen kon ik het beter los laten ofzo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven