Zomer-en zonliefhebbers kletstopic!

09-07-2020 19:42 3807 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

Kan je de wereld aan in de zomer,
Leef je op als het boven de 25 graden is en de zon hoog aan de hemel staat,
Loop je het liefst op slippers en in luchtige kleding...

en

Word je heel naar van grijze luchten, regen, kou, donker, sneeuw en ijs
Kun je je maar dik blijven inpakken zonder het warm te krijgen...

Afbeelding

Dan ben je hier op de goede plek tussen je vrienden!
Hier juichen we samen als het mooi is, en steunen we elkaar door de donkere maanden heen! Wees welkom!
Stressed is just desserts spelled backwards
Heerlijk buiten gezeten van elf tot zeven uur :sun: :sun: :sun:
Julus schreef:
13-05-2021 13:51
Ook hier weer een mooie dag. En ik las dat iemand zei dat de bomen zo kaal zijn. Weinig groen. Hier is alles heel groen. En al heel vroeg stonden er overal bloemen.
Hier ook. En ik hoor constant vogels kwetteren.
Alle reacties Link kopieren
Joh laat mensen... Het is hier het zomer/zon liefhebbers topic, en hoe je het ook wendt of keert : het is de meest waardeloze lente tot nu toe in jaren. En dan ook nog eens in coronatijd na een heeeeeeele lange, saaie, grauwe winter. Een incidenteel dagje 16 graden met zon hier en daar verandert daar niks aan.

Iedereen dealt er op z'n eigen manier mee. En als iemand hier lekker wil klagen kan dat toch, als je positief wilt doen ook. Ik vind i.ig. reden genoeg om te klagen, vooral als je naar de voorspelling de komende 2 weken weer kijkt.

Tot eind mei is het al min of meer gegarandeerd k*tweer. Daarna heb je nog maar een week of 15 te gaan voordat je weer de herfst induikt. En we hebben als zomerliefhebber nog maar weinig 'vet op de botten' kunnen kweken. Moet er niet aan denken hoor dat het zo blijft doorkwakkelen, waardeloos.
Alle reacties Link kopieren
Gatverdamme vies kutweer dat het was, Ben nat geregend. (6) Dacht ik lekker te fietsen, slechtste idee ever. Toen het droog was, was het met jas aan precies goed, dat wel.
Alle reacties Link kopieren
Oh ik ben nog steeds bij hutje, vanaf zondag al en elke dag een dagje extra erbij gepakt omdat het steeds meeviel met het weerk.

Het is hier wel volop vers groen aan de bomen en ik heb elke dag ruim kunnen zonnebaden, grasgemaaid, ‘s avonds nog buitengezeten.
Vandaag was het hier zo’n 18 graden met zon en hier en daar een wolk.

Nu is vanavond de wind gedraaid en koelde het af maar is het pas gaan regenen vanaf ongeveer half 10.

Als ik naar de verwachtingen kijk voor komende week ben ik heel blij dat ik deze dagen toch maar ff gebleven ben! :proud: :sun:
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Ja het is echt te koud voor het tijd van het jaar baal enorm heb echt een herfst gevoel en meestal krijg daar neerslagtigheid van. Het ziet er naar uit dat mei ook niet veel belovend is....
Alle reacties Link kopieren
Ja hè? Ik heb gewoon mijn winterjas nog paraat hangen, ik wil dat kreng eigenlijk gewoon niet meer zien de komende maanden. Ik wil gewoon naar buiten kunnen stappen zonder jas, liefst met korte broek en shirtje en sandalen. Maar heb tot nu toe pas 1 dag zonder jas naar buiten gekund, dat was die ene dag dat het 20+ graden was. Mijn wintergarderobe hangt nog steeds in het gedeelte wat ik draag en de zomerkleren liggen nog steeds opgeslagen. Inclusief al het nieuwe leuks wat ik scoorde deze lente met kaartjes er nog aan. :(
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar hoor ugli het regent alweer... Ziet er de komende weekend en week ook niet belovend uit.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga het weekend weg en ik ben bang dat ik mijn winterjas toch maar mee moet nemen..
Ik gooi mijn zomerjas ook maar in de auto, mocht het toch warmer worden dan gepland.
Hopelijk hou je het een beetje droog inderdaad. Ik las wel dat de buien vrij plaatselijk kunnen zijn, dus het kan wel degelijk.

Zelf heb ik nu zoiets van : kon ik maar even twee weken in m'n bed blijven liggen. Bah ik ben ZO klaar met thuiswerken en die grauwe dagen.
Weersvoorspellingsite op dit moment : ''Vanochtend hoef je in Amsterdam geen paraplu mee te nemen, want het blijft droog''

*Kijkt in Amsterdam uit het raam : het plenst*

Echt, als je dit niet kunt voorspellen, doe het dan gewoon niet.
Ik ga naar Amsterdam. Plu bij de hand. De temperatuur is aangenaam, vind ik. Regen en kou is minder, maar als het niet koud is kan ik regen goed hebben.
Ik vertik het om binnen te zitten na die lange winter.
Alle reacties Link kopieren
Ik woon in omgeving Amsterdam en ik vind het koud, heb mijn sloffen en trui weer aan. Terwijl ik gisteren op slippertjes en t-shirt rond liep.
Alle reacties Link kopieren
Als je kijkt op Weeronline (waarom doe ik dat nog???! :facepalm: :| ) word je niet vrolijk van, pff..

Meer dan een week hetzelfde soort weer als voor deze paar afgelopen lekkerder dagen: weer rond of onder de 15 graden en regen..

Ben blij dat ik er even van heb kunnen genieten..
Even geproefd van de lente, en dan vind ik het lastig om terug te gaan naar grijs en binnenleven.
Liefst een week vooruitspoelen, kon dat maar, of een week winterslaap houden.. en dan nog maar afwachten, want de hele lente al is dat een soort wortel aan een touwtje, elke keer weer ‘over anderhalve week, DAN wordt het beter, nog Even geduld aub’..

Dan zitten we eind mei, en ik wil echt niet klagen of in blijven hangen, we zijn blijkbaar vorig(e) ja(a)r(en) verwend geweest met ‘onhollands mooie langere periodes lekker buitenweer’..
En konden sommigen nog uitkijken naar buitenlandse zonvakantie, maar velen vorig en dit jaar ook niet (meer)..

Ik houd me maar vast aandat de zomer nog moet beginnen en nog helemaal kan omslaan naar langere tijd prachtig en zonnig, om aan op te kunnen laden..
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Ik lees net iets waar ik helemaal van in de stress schiet. Oké, disclaimer : het is op Facebook, maar toch:

Sterker nog , de doorgaans zeer betrouwbare duitse en engelse weerdiensten voorzien geen doorbreking in dit patroon tot zeker de derde week in juni !! Met veel bewolking en max temp. van 13-18 graden.

Dit alles door constante sterke hogedrukgebieden bij Groenland en Ijsland , en lagedruk ten Westen van de Britse eilanden. Polaire lucht heeft hierdoor een grote open deur naar ons.

De gevolgen zie ju nu al. Hier bij mij is het blad ( als je al van blad kan spreken ) van de kastanjeboom zo groot als een 5 Eurocent , terwijl deze al in vol blad had moeten staan.
ook het zeewater in de Noordzee zal als gevolg van deze koude lente en een mogelijk koude zomer niet verder opwarmen als max 14- 15 graden ( nu 11 ) , normaal is deze in de zomer 19 graden.

de grootste kans op nog enigzins warm zomerweer is volgens deze diensten dan ook vanaf half augustus , en september wanneer er een duidelijke stroming weer uit het Zuidwesten komt .


Ik weet niet wat dit soort berichten waard zijn, maar ergens vermoed ik inderdaad dat als die drukgebieden zich nu al drie maanden op deze manier gevestigd hebben, je ook niet zo snel meer een enorme omslag hoeft te verwachten. Als dit waar zou zijn zou je dus pas vanaf half augustus een keer lekker weer hoeven verwachten!!! Net wanneer het van mij eigenlijk niet meer hoeft. Tegen die tijd moeten we waarschijnlijk weer naar kantoor, lekker plakken in pak.
Alle reacties Link kopieren
Voor mijn gevoel kan het nog alle kanten op, mijn vader is eind mei jarig en mijn hele leven al is het een verrassing hoe het gevierd wordt. Of buiten met een hittegolf, of zoals gisteren, of binnen met regen en kou. Het zegt weinig over de maand er op.
Zeg me alsjeblieft dat het niet mogelijk is zo lang vooruit te voorspellen :D
Alle reacties Link kopieren
Ze kunnen nog geen dag vooruit voorspellen..
Gisteravond hing er een prachtige donkere lucht te dreigen, ga je kijken op buienradar en buienalarm, en na 5 min nog eens, steeds ander info en geen van beide had het goed..

Dus voor de langee termijn met modellen denk ik dat ze hooguit een trend kunnen zien, als dit dan dat, maar als zus dan kan ook nog zo..
Het blijven modellen, moet je maar denken.

Maar oh, wat zou het ook voor corona terugdringen gunstig zijn als de zomer doorbreekt!!!
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Ik las laatst dat ze maar maximaal 10 dagen vooruit kunnen voorspellen.

Kwam wel dit tegen, en die klopt aardig. De voorspellingen van 2021

https://wetenschap.infonu.nl/weer/9623- ... -2021.html
Alle reacties Link kopieren
Ik baal dat we niet op vakantie kunnen. Normaal ga ik mijn mooie weer ergens anders vandaan vissen, maar nu kan dat ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Ugli: vakantie mag weer geboekt worden miv nu, code oranje wordt opgeheven voor bepaalde landen.

Of wil je zelf het risico niet nemen ivm corona, of is er (nog) een andere reden waarom je zelf niet op vakantie kunt of wilt?
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
VGM1980 schreef:
14-05-2021 13:13
Ik las laatst dat ze maar maximaal 10 dagen vooruit kunnen voorspellen.

Kwam wel dit tegen, en die klopt aardig. De voorspellingen van 2021

https://wetenschap.infonu.nl/weer/9623- ... -2021.html
Kortom: een redelijk koele zomer met af en toe wat zonnige dagen.
Alle reacties Link kopieren
Nou, daar worden we dan niet vrolijk van :(

Gelukkig gaan wij, zoals het nu lijkt, in het najaar naar Portugal. Daar is het nu al code geel :cheer2:

Gisteren liep ik buiten in winterjas en dat was ook echt nodig. :|
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Vanochtend nog een beetje zon, maar inmiddels wordt het steeds grijzer en vanaf straks gaat het geloof ik regen/miezeren tot tenminste maandagochtend :'(
Dat het nog steeds veel te koud is voor de tijd van het jaar, nouja, daar heb ik me maar bij neergelegd. Maar dit is toch wel het absolute dieptepunt. Met voortdurende miezerregen kan je dus precies niks doen. Wat een feest weer.
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
Suzy65 schreef:
15-05-2021 10:58
Ugli: vakantie mag weer geboekt worden miv nu, code oranje wordt opgeheven voor bepaalde landen.

Of wil je zelf het risico niet nemen ivm corona, of is er (nog) een andere reden waarom je zelf niet op vakantie kunt of wilt?
Ja nu, maar dat kan met een paar weken gewoon weer terug op oranje springen en dan kan je naar je reisje fluiten. Of erger, je komt er vast te zitten als je eenmaal op reis bent omdat je vliegtuigmaatschappij ineens niet meer wil vliegen ofzo. Ik ga dat echt niet proberen nu, heb al 1x mazzel gehad dus ga niet de goden verzoeken. :P Misschien iets extreem last minut in september ofzo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven