Zomer-en zonliefhebbers kletstopic!

09-07-2020 19:42 3807 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

Kan je de wereld aan in de zomer,
Leef je op als het boven de 25 graden is en de zon hoog aan de hemel staat,
Loop je het liefst op slippers en in luchtige kleding...

en

Word je heel naar van grijze luchten, regen, kou, donker, sneeuw en ijs
Kun je je maar dik blijven inpakken zonder het warm te krijgen...

Afbeelding

Dan ben je hier op de goede plek tussen je vrienden!
Hier juichen we samen als het mooi is, en steunen we elkaar door de donkere maanden heen! Wees welkom!
Stressed is just desserts spelled backwards
Ugli schreef:
15-07-2020 20:01
Ja klopt, ze hadden een hete zomer voorspeld. Om die reden dus ook een airco gekocht want thuiswerken in 35 graden is niet persé handig. Welgeteld een paar dagen aan gehad tot dusver haha. Maar goed, beter mee verlegen dan om verlegen, mijn konijntjes waren me dankbaar die paar daagjes.
Van die airco ga je nog zoveel plezier hebben!
Alle reacties Link kopieren
Ugli schreef:
15-07-2020 17:49
Ja? Augustus negeer ik, dat kunnen ze toch niet voorspellen. Ze hadden ook voorspeld dat Juli heet zou worden, nou haha zaten zij er even naast. :')

Voorlopig is Juli verder prima waar ik woon. Rond de 20 graden met droog, windkracht 1 en zelfs een groot zonnetje achter een wolkje in plaats van een klein zonnetje achter een wolkje. Het kan veel erger. Ook beter, maar ook veel erger. Zolang het lekker lang licht is en ik niet verkleum of verregen heb ik er vrede mee. Met dit weer kan je ook allerlei leuke actieve dingen doen buiten.

Vandaag kon ik tijdens het lopen zelfs mijn jas uit. :D

Nou hier niet. We hebben amper een droge dag gehad. Afgelopen weekend misschien, maar de afgelopen dagen weer pet. :(
En een dag een strakblauwe lucht zou ook wel eens een leuke verandering zijn.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Het regent hier ook al weer sinds vannacht, en het ziet er niet naar uit dat daar iets in gaat veranderen.
De komende weken is het ook kut met peren.

Gisteren was het een mooie dag en zijn we naar de heide gegaan een eind gewandeld en wat op het terras daar wat gedronken.

Het is weer een klote zomer voor een deel van NL is het de tweede vakantieweek met wisselvallig weer.

Echt hoor kom niet aan met dat we in NL vaak hittegolven hebben, vooralsnog vrijwel alleen maar regen, in juli.

April/mei/juni waren mooi maar ja dat is nog steeds geen zomer.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook weer regen en niet zo’n beetje ook. Hopelijk klopt het wat ze zeggen over zaterdag (ik heb een feestje), want alle andere dag vallen weer zwaar tegen. Voor morgen en zondag nu ook geen zon voorspeld en als er daarna weer wat zon komt, wordt het weer maximaal 20 graden. Ik heb het zo gehad met dit land!
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me ook genoeg jaren herinneren zonder hittegolven hoor, dus ik snap ook niet waar sommigen dat vandaan halen.
Ik hoop toch zo dat het morgen droog en zonnig is.. Ik woon in het zuiden en ik las ergens dat daar een grotere kans op zon is. Kunnen we in ieder geval buiten zitten. Zou fijn zijn!
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
16-07-2020 07:34
Hier ook weer regen en niet zo’n beetje ook. Hopelijk klopt het wat ze zeggen over zaterdag (ik heb een feestje), want alle andere dag vallen weer zwaar tegen. Voor morgen en zondag nu ook geen zon voorspeld en als er daarna weer wat zon komt, wordt het weer maximaal 20 graden. Ik heb het zo gehad met dit land!
Nou inderdaad als ik ook maar enigszins ooit de kans krijg naar een warm land te emigreren dan zal ik het niet laten.
De regen is mij het meest een doorn in het oog, alles weer zeiknat en dat gejank over de droogte wie daar nog wat over zegt kan een duik in mijn vijver nemen.

De lat van minimaal 25 graden is al " als het maar droog is " naar beneden gesteld.

Het is gewoon waterkoud en klam.
Alle reacties Link kopieren
watdachtjehiervan schreef:
15-07-2020 20:31
Van die airco ga je nog zoveel plezier hebben!
Ja dat is waar, binnen 10 jaar zal er vast wel een moment komen dat ik denk "goddank heb ik het ding" want werken doet-ie wel.



Ja hier regende het vannochtend ook en het wordt maar 17 graden vandaag. Dat is wel erg magertjes. :( De zon gaan we niet zien vandaag denk ik. Morgen ook niet meer. Irritant dit, ik kan beter stoppen met kijken naar het weer want ik word alleen maar teleurgesteld.

25 graden is ook niet realistisch, het is bijna nooit 25 graden hier. We moeten het hebben van die enkele daagjes uitschieter naar 25+ zo af en toe, maar de normale temperatuur voor de zomer is maar 20-23 graden of zo. Ik ben teleurgesteld in het gebrek aan warmte maar kan niet zeggen dat het abnormaal is. Ik las ergens dat de aarde 1.5 graad op kan gaan warmen binnen 5 jaar, dan pikken we dat toch maar mooi mee. :P
Alle reacties Link kopieren
Ja, we hebben best een mooi voorjaar gehad, maar mijn echte zomerkleding heb ik nog amper aangehad en de airco hebben we ook pas een paar keer gebruikt dit jaar. De temperatuur valt gewoon echt tegen, met uitzondering van een paar weken geleden 4 dagen of zo.
Ik ben blij dat we ons zwembad niet meer in gebruik hebben genomen dit jaar, dat was een hoop geld en werk voor niks geweest.

Een weekje zonvakantie zou zo fijn zijn om in het vooruitzicht te hebben! Maar we durven het gewoon nog niet aan om iets te boeken. Ik ben erg bang dat wanneer wij vakantie hebben in augustus, de maatregelen juist weer strenger worden aangezien iedereen nu maar weer doet wat hij wil. Ik ben best wel down op dit moment, zou zo graag eens een week of 4 achter elkaar prachtig zomerweer hebben. En dan ook echt zomer, niet de lentetemperaturen die we tot nu toe hadden. In maart was het lekker, maar toen was ik al blij met 14 graden. Laat het nou eens de hele zomervakantie 25 zijn of zo :"-(
Alle reacties Link kopieren
Ja het voorjaar was prachtig voor Nederlandse begrippen. Ja ik ben blij dat ik 2 playsuits heb terug gestuurd omdat ze niet pastten, ik overschat altijd schromelijk hoeveel je die dingen nu eigenlijk aan kan. 1 tot 2 weken per jaar ofzo. :') En ik kan het geld momenteel goed gebruiken. Wel een short en een jurkje gehouden, maar goed maar duimen dat ik die voor het eerst aan kan deze zomer, anders liggen ze een jaar te rotten - zonde! Om die reden heb ik ook maar 2 paar sandalen, je kan die toch bijna nooit aan dus wat moet je met een kast vol.

Weken warm weer gebeurt nooit in Nederland, met uitzondering van dat ene jaar 2018. Ergens wou ik dat we dat ene jaar niet gehad hebben want nu vergelijk ik alle andere zomers ermee terwijl het nergens op slaat want matchen gaat nooit lukken natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Pamela kunnen jullie niet met de auto naar Zuid-Duitsland of Frankrijk?
Daar is het vaak heel mooi weer en je zit ook niet vast als je met eigen vervoer gaat.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Maleficent schreef:
16-07-2020 10:12
Pamela kunnen jullie niet met de auto naar Zuid-Duitsland of Frankrijk?
Daar is het vaak heel mooi weer en je zit ook niet vast als je met eigen vervoer gaat.
Dan moeten we wel met twee auto’s gaan, anders zie ik het niet zitten met 3 pubers en bagage. Dat is een beetje het probleem. Mijn man ziet het juist weer niet zitten om dubbel te gaan rijden, wat ik ook wel weer snap.
Alle reacties Link kopieren
Maar als dat nou je enige optie is op mooi weer, dan zou ik het er wel voor over hebben met 2 auto's. Stel, je rijdt naar de Bodensee (heeft een subtropisch klimaat).
Dat is vanuit Utrecht 7,5 uur rijden. Dat is toch prima te doen?

Dat is je beste optie dichtbij huis.
Zuid-Frankrijk is ook altijd mooi maar een stukkie verder.
Stressed is just desserts spelled backwards
Morgen wordt het beter!
(Even wat posiviteit!!!!!)
Zaterdag nog beterder!
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
15-07-2020 22:27
Nou hier niet. We hebben amper een droge dag gehad. Afgelopen weekend misschien, maar de afgelopen dagen weer pet. :(
En een dag een strakblauwe lucht zou ook wel eens een leuke verandering zijn.
Dit ja. Ik ben zo klaar met die eeuwige regen. En hoewel ik weet dat lange termijn voorspellingen niet veel zeggen word ik echt heel somber van het bericht dat de eerste helft augustus nog meer van hetzelfde rotweer gaat bieden. Daarna is de zomervakantie hier alweer voorbij en we zouden ip niet op vakantie gaan, maar gewoon lekker hier naar het strand en dagjes weg. Superleuk in de regen......
Alle reacties Link kopieren
En volgende week 'overwegend droog'. Nou, als dat niet positief klinkt! :roll:

Ik heb na morgen 2 weken vakantie, maar totaal geen vakantiegevoel. We gaan wel een paar dagen naar Luxemburg, hoop ik.
Later is nu
Julus schreef:
16-07-2020 14:25
Zaterdag nog beterder!
Tjakka! Precies. En daarna zien we wel weer. Ik ga ervan genieten.
Vanaf nu vakantie :cheer2: en dinsdag ga ik voor een paar dagen in een hutje op de Veluwe dus dan sowieso zon pleazzzzz :sun:
Ben nu maar 1 weekje vrij en heb het zo nodig!!
Alle reacties Link kopieren
Lekker Broekrok. Ik vanaf morgen :cheer:
Later is nu
Lekker, hoor Dreamer. En Luxemburg is zoooo mooooi, veel plezier daar!
Alle reacties Link kopieren
Bij het journaal hadden ze het er net over dat Luxemburg rood kleurt. Het is dus nog afwachten. Als het goed is gaan we de 27e.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dit jaar is qua weer en dingen kunnen doen door corona gewoon onwijs klote.
Wat was het fijn als we normaal onze vakantieplannen hadden kunnen uitvoeren.
Dat gaat niet, dan hoop je op mooi zomerweer om dan maar dingen in eigen land te kunnen gaan doen, en ook dat valt letterlijk in het water.

Het terugkijken op de zomer van 2018 doe ik soms, omdat, wat geweest is, is geweest.
Waar men het vandaan haalt dat 2019 nou zo heet was weet ik niet, want weet nog dat ik toen heb overwogen mijn vakantie in NL te annuleren voor een last minute zon.
En het was redelijk, maar heb in onze vakantie ook vaak een jas aan gehad.
Dus 2019 was wel beter dan nu, maar zeker niet vergelijkbaar met 2018, toen ik nog vurig hoopte dat dat soort zomers regel en geen uitzondering zouden zijn.

Vandaag blijft het droog en daar zullen we het mee moeten doen.
Het zou naast ook wel fijn, maar goed zuur zijn als de vakantie zo bagger is we weer naar werk en school moeten de zon zich tot eind september laat zien als een malle.
En je het met het hele land van de mooie weekenden moet gaan hebben, lees massaal de shit zomer in halen.

Ik heb overigens wel veel zomerschoenen, om de zoveel jaar koop ik er een aantal die ik mooi vind en dan kan ik er weer jaren tegenaan, zo ook met zomerjurkjes heb er flink wat in de loop der jaren gekocht.
Tijdloze jurkjes wikkeljurkjes, ik heb al sinds mijn 25e hetzelfde gewicht dus dat risico kan ik wel lopen.

Baal wel dat ik mijn nieuwe bikini nog niet aangehad heb.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook klahen. We gaan vandaag naar huis na 5 dagen Luxemburg. Elke avond heb ik zitten kleumen met een trui aan. Gisteren de verwarming aangezet.

Volgend weekend gaan we in eigen land weg en wat zijn de voorspellingen? Juist, regen.....
Ik heb er vandaag toch wel zo ontzettend de pest in he! Ik dacht dat het een droge dag zou worden maar het is hier helemaal grijs en grauw en regent zachtjes >:-( Dit is het slechtste weer voor m'n gemoedstoestand.

Eerst gaven ze voor maandag heel mooi weer af (op mijn app dan toch) nu weer regen.

Ik hoop zo op mooi weer eind volgende week want dan heb ik een aantal dingen op de planning staan waarbij het gewoon mooi weer MOET zijn.

Je zal nu maar verplicht vakantie hebben in eigen land, dan baal je toch extra. Is het al zo'n kutjaar waarin je veel dingen moet laten en niet kunt, dan wil je toch op z'n minst mooi weer die weken dat je vrij bent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven