Zomerhaters en winterliefhebbers, verenigt u! (II)

04-09-2013 21:05 3032 berichten
Het topic waar het altijd rotweer is, volgens de heersende opinie dan.

Waar sneeuw en ijs met vreugde worden begroet en waar regen en storm een feestje zijn. Waar ongebreideld gemopperd mag worden als de zon weer eens schijnt en het zweet je met straaltjes van je kop loopt.

Om de sfeer er vast een beetje in te brengen vast een plaatje:

Oh ja, en we komen van hier .

Veel winterplezier!
anoniem_156993 wijzigde dit bericht op 04-09-2013 21:29
Reden: Linkje gewijzigd
% gewijzigd
quote:NYC schreef op 13 februari 2014 @ 17:08:

Als ik zeg dat ik momenteel eigenlijk best wel uitkijk naar de lente, ben ik dan een heel erge overloper?

Ja!

Ik wou dat die ellendige rotzon eens verdween, ben er al de hele middag chagrijnig van! Hij scheen zo fel naar binnen dat het niet meer normaal was. En door hoog plafond en hoge ramen ook geen fatsoenlijke zonwering, balen!

Gelukkig wordt het nu nog rond zes uur donker, maar die tijden zijn straks ook voorbij
Alle reacties Link kopieren
Hmmm ik houd ook niet van de hete zomer en de lange lichte dagen, maar dit winterzonnetje is heerlijk. Mijn probleem met de lange dagen is dat ik niet meer tot rust kom, te laat ga slapen etc. Als het slapen al lukt met eindeloze tuinfeestjes en lawaaiige mensen. Dan heb ik het nog niet eens over plaknachten. Ik begrijp echt niet dat er mensen zijn die elk zonnestraaltje vervelend vinden.
Alles komt goed
quote:lesleya schreef op 16 februari 2014 @ 22:53: Ik begrijp echt niet dat er mensen zijn die elk zonnestraaltje vervelend vinden.

Ik vind het echt naar dat de zon nou alweer zo vaak en zo fel schijnt, getsie. Word er ook bloedchagrijnig van! Het is nu ook goed te merken dat de dagen weer langer worden; ik vind het vooral heel ongezellig om 'in het licht' te koken en te eten. (Meestal eet ik pas na 19:00 uur, dus ik heb nog een paar weken te gaan, haha)

En nee, ik heb helemaal geen zin in de lente sorry
Ik sluit me wederom aan bij jou, Jen
hier ook een zomer hater en wat is dit een horrorwinter zeg!

niks geen ijs,niks geen sneeuw. het heeft hier niet 1 keer gevroren!!! (zeeland) idd die klote zon! laaghangend en verblindend in of op wat voor vervoersmiddel je zit,je ziet geen moer!

pokke regen hele tijd,of je waait je huis bijna uit! klagen doe ik in de zomer maar nu des te meer! en niemand die het snapt.

mijn snowboots en schaatsen staan nog steeds in de kast,laat staan dat ik een muts heb opgehad.

kutzooi....
Zo winterliefhebbers. De akelige periode breekt weer aan voor ons. Waar we vorig jaar konden genieten van een heerlijk voorjaar worden we nu opgezadeld met zomerweer. Ik krijg nu al de kriebels. En het duurt nog xo megalang voordat het weer september is
Maar waar is iedereen gebleven.
Lammy ik ben er nog! Hoop dat het topic van de zomer wel weer gaat lopen. Balen dit jaar he, de winter gewoon 'overgeslagen' het voelt echt alsof we een hele periode hebben gemist en dat is ook zo, er mist gewoon een heel seizoen dit jaar. Gelukkig is het dan nog wel overwegend herfstweer geweest, dat is in ieder geval iets maar volgens de komende weerberichten ziet het er niet goed uit voor ons.

En eind deze maand de zomertijd... O wat zie ik daar tegenop!
Heee Hilary. Wat is dat toch met ons. Niet blij worden van huidige weerberichten. Weet nog 2006. Toen begon het ook al zo vroeg te zomeren. Eind maart toen. Nou de gevolgen kennen we. Een lange extreem hete zomer . Zie zo op tegen een half jaar onbegrip.
Soms heb ik nog een beetje hoop: maart roert zijn staart of aprilletje zoet, geeft nog wel eens een witte hoed...

Maar idd, wat een ongelofelijke k-winter... En nu maar hopen op een k-zomer (niet volgens ons standaard dan )
Oh ja 2006 was ook echt een horror-zomer, net zo afgrijselijk als afgelopen jaar. Ik vond de zomer van 2011 fijn, veel regen en kon gewoon lekker normale kleren aan. Beetje lente-achtig was het. Zie vooral ook op tegen die ellendige lange dagen... Na 21 juni weer aftellen!
Oooooo 21 juni, Hilary dat duurt nog 4 maanden. Tjonge wat zou het het makkelijk zijn om van de zomer te houden, die duurt lang in Nederland.
En met de opwarming van de aarde gaat het alleen maar erger worden, vrees ik. Soms vraag ik me af of alle echt koude plekken zullen gaan verdwijnen

Ik weet eigenlijk niet wat ik erger vind: de lente met zijn ellenlange dagen, het ellendige vooruitzicht dat alles nog zo lang duurt of de zomer waarin alles nog eindelozer lijkt door de hitte, maar je wel af kunt gaan tellen. Vind april, mei en juni ook echte horror-maanden, naast juli en augustus. Tja, en maart is ook niet alles, zo blijft er weinig over

De herfst en de winter zijn al zo kort... en dan wordt er ook nog heel even doodleuk een heel seizoen overgeslagen. Weertechnisch echt een rotjaar!
En inderdaad Lammy, het zou zoveel makkelijker zijn om van de lente en de zomer te houden, die duren hier inderdaad veel te lang. Al ben ik dan wel bang dat ik de schoonheid van de herfst en winter niet zo zou kunnen waarderen zoals ik nu doe en dat zou ik wel zonde vinden.

Ik probeer maar lichtpuntjes te gaan zoeken voor de komende tijden... zoals dat de ijssalon weer open is en van de zomer zwemmen met oma. En dan rollen we hopelijk een goed najaar in, waarin het extra koud mag worden!
De wintertijd en het vroeg donker voelt voor mij heel knus, als een lekker warme deken over je heen. En ieder jaar als die vervloekte zomertijd weer in gaat en het lang licht blijft heb ik het gevoel alsof die fijne warme deken in 1 ruk van me af wordt gehaald.
Ik vind het voorjaar ook het ergste. Ellenlange dagen. Eenmaal 21 juni kunnen we weer langzaam aftellen. Zo ben ik altijd heel somber ala 21 december er is. Gaan de dagen lengen.
Herkenbaar allemaal Lammy, ik heb precies hetzelfde. Ik probeer altijd wel te genieten van januari.
Pfffff ik voel precies hetzelfde! Wat een ellende die felle zon en de lengende dagen! En het wordt je door de strot geduwd door de media om dit weer maar lekker te vinden! En dan nog maar niet te spreken over de opgedrongen recreatiedwang blèèèh!

Ik blijf gewoon lekker binnen als ik dat wil! Nee, zal blij zijn als het 21 juni is geweest.

Geweldig dit topic!
Ja Emma. Dit is een fijn topic voor ons. Ik heb hier vorig jaar veel steun aan gehad. De ziekmakende hete zomer van vorig jaar was vreselijk. Iedereen om mij heen kijkt of ze water zien branden als ik zeg van de winter en donkere dagen te houden.
quote:lammy schreef op 05 maart 2014 @ 16:43:

Maar waar is iedereen gebleven.

Poink... poink... poink... daar kom ik langs stuiteren...

Het is wel duidelijk; met de winter is het nu echt afgelopen. De lente is uitgebroken en dat zullen we de komende dagen merken. De temperatuur bevindt zich het komend weekend tussen 15 en 17 graden en mooi weer wordt verwacht. Ik ben niet vies van gezellig warm lenteweer, maar aan de andere kant had ik toch wel graag de winter gehad met sneeuw, vorst, schitterend zicht... Maar dat kunnen we voorlopig wel vergeten.
World of Warcraft: Legion
quote:hans66 schreef op 07 maart 2014 @ 21:18:

[...]

Poink... poink... poink... daar kom ik langs stuiteren...

Hoi Hans!

De kans op winter is inderdaad helemaal verkeken en overal zijn voortekenen van de lente. De ijssalon is zelfs alweer open, het teken dat de lente begint...

Maar goed een nieuw jaar, nieuwe ronde, nieuwe kansen! Misschien komend jaar wel betoverende sneeuwmomenten.

@ Emma12345:

Ik zou zeggen kom gezellig meeschrijven hier met gelijkgestemden! Snap helemaal wat je bedoelt over het door je strot geduwd krijgen, op televisie bij de weerberichten en ook om me heen heeft iedereen het over het mooie en lekkere weer. Daar heb ik een andere mening over

Hopelijk kunnen we elkaar dit jaar weer door de zomer heen helpen en voor we het weten zijn de kaarsen weer aan en zitten we weer aan de gevulde speculaas
Ik vind het heel erg voor jullie.

Echt.

Super erg.

"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Aaaaah, we krijgen eindelijk mooi weer

Sorry!
Hallooooo?

Wat fijn om andere mensen te zien die hetzelfde probleem hebben, ik voel me tijdens de zomer vaak zo achterlijk en alleen als iedereen vrolijk is en ik totaal niet.

Of nou ja, fijn... de herkenning is fijn, maar het feit dat jullie ook last hebben van de zomer/zon/hitte enzo vind ik natuurlijk helemaal niet fijn voor jullie.

Ik zou ook graag meeschrijven als dat goed is. Ik maak me nu al ontzettend druk om de zomer en wat 'ie allemaal zal brengen, en het is pas begin maart. Ik heb een dysthyme stoornis en elke zomer is die erger dan in de winter. Raar.

Het is vooral de hitte die me tegenstaat want ik krijg nare uitslag, migraine en last van misselijkheid als het warm is, maar ik heb ook een gloeiende hekel aan die lange dagen en dat ik naar bed ga wanneer het nog licht is, en als ik wakker word is het alwéér licht. Ik hou van donker en gezellig en knus. Niet van terrasjes, grote groepen toeristen, gezweet en felle kleuren. Brrrrr. Nee, ik heb er echt geen zin in. En bruin word ik ook al niet, dus ik kan me niet eens verheugen op een mooi kleurtje, ik word alleen een beetje beige. Of gebroken wit. Pft.

Voor alle anderen hier die zich nu al ook druk beginnen te maken met de weerberichten van nu, een hele dikke (maar nog wel koele) knuffel!
Hee Tricella,

Wat een leuk berichtje! Thanx voor de koele knuffel en natuurlijk ben je van harte welkom om mee te komen schrijven!

Wat naar dat je zoveel lichamelijke klachten hebt in de zomer

Verder kan ik me helemaal vinden in je post. Ik hou ook niet van gezweet en felle kleuren en die helverlichte zon! Ik hoop dat je de zomer een beetje doorkomt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven