Zomermoppers en wintervreugd!

16-08-2015 14:18 3005 berichten
Het wil nog steeds maar niet winteren, maar gelukkig is er altijd nog het mopper-, klets- en juichtopic voor alle zomerhaters en winterliefhebbers van dit onvolprezen forum. Als een groot veld vol maagdelijke, vers knisperende sneeuw strekken zich wederom vele lege pagina's voor ons uit om te vullen met klachten over plaknachten en blijdschap als de mutsen en de sjaals weer uit het vet kunnen. Wie komt de eerste voetstappen zetten?

We komen trouwens hier vandaan.
Alle reacties Link kopieren
Stellen jullie je niet op zijn minst een BEETJE aan? Jullie zitten al weken te zeuren op de zon en de zogenaamde ''warmte'', niet wetende dat het normaal warmer is deze periode. Jullie klinken alsof jullie doodgaan, al zouden jullie in feite vorig jaar dan al zijn gestorven..
Life isn't about getting and having, it's about giving and being.
Sebastiaan, aub. Als je dit al aanstel noemt, mag je blij zijn dat je gisteren niet in de kledingzaak was waar ik stond te winkelen. Daar stonden een paar dames van middelbare leeftijd met elkaar te praten en eentje had het over de ziekte die ze een jaar geleden had, uitgebreid ook nog. En dat was niet het eerste gesprek dat ik over dit onderwerp opving. Je moest eens weten hoe vaak en over hoeveel dingen er geklaagd wordt in dit land...
...
Ik ben het wel een beetje met Sebastiaan eens. Het valt me op dat in dit topic véél meer gepost en geklaagd wordt dan in het winterhaters topic. Eerst roepen jullie dat het de hele zomer bloedheet is terwijl het dit jaar ongeveer 4 van de 52 weken echt heet is geweest. En nu is het al sinds september een stuk koeler en ook regelmatig regenachtig geweest en is het opeens ook weer verschrikkelijk rotweer volgens jullie.

Ik heb het liefst boven de 25 graden en zon, maar ik probeer ook te genieten van wat minder warm weer en ben gewoon positief als het 10 graden is en een zonnetje. Zoals vandaag vind ik het eigenlijk veel te koud, maar ik ben gewoon blij dat we nog wat zon hebben. En zo vind ik de anderen op ons topic ook veel positiever. Het lijkt wel of sommigen hier alleen kunnen stoppen met huilen als het vriest én grauw én donker is.
quote:kimmeke1983 schreef op 30 oktober 2015 @ 19:57:

Weken? Het is pas sinds vorige zaterdag zacht en Ik heb nooit gezegd dat het warm is maar zacht maar sommige hebben makkelijk praten die in een frissere provincie wonen. Maar ja ik heb het begrepen blijkbaar vind iedereen het tegenwoordig dood normaal dat het in de laatste week van Oktober en begin November 18,19 en ja zelfs 20 graden is oké mij goed maar ik heb andere temperaturen gekend vroeger (eind oktober/begin November) Ik kwam dikwijls terug van vakantie tijdens de herfstvakantie (valt 1 week later dan in Nederland) en dat het s 'nachts - 5 graden aan het vriezen was en bij Allerheiligen vaak regenachtig, fris en kil. Goed hup hup naar een zachte November en December en dan is iedereen tevredenAan de andere kant was het dit jaar pas vanaf juli een beetje warm weer en eindelijk niet zo miezerig. April, mei en juni waren net zo min lente als dit volgens jullie herfst is. Maar zelfs in die maanden klagen de meesten hier dat het te warm is.
...
quote:kimmeke1983 schreef op 30 oktober 2015 @ 20:10:

Vandaag 18 graden Koud? Dat vind ik ook overdreven waarom mag er andere dan die zeggen dat het zacht isIk had het koud, ja. Maar toch kon ik genieten van het weer. Mij hoor je er niet over klagen. Dat wil ik ermee zeggen.
*Sorry voor mijn vorige berichten

Nog eens ik heb nooit gezegd dat ik het te warm heb of dat de zon irritant is maar ik zei gewoon we zitten in een zachte periode net zoals ik een paar weken geleden zei dat het te fris was voor de tijd van het jaar! Verder wil ik het er niet meer over hebben zacht,koud,fris of regen weer nog veel plezier allemaal
Ik ben het ook wel eens met Sebastiaan.

Het lijkt wel of sommige mensen dit topic gebruiken voor een dagelijks potje klagen, ongeacht het weer. Wat voor weer het ook is, jullie lijken nooit tevreden te zijn. Ik zie ervan komen dat er de hele winter door geklaagd gaat worden, alleen omdat het bijvoorbeeld nog geen -10 graden is geweest en jullie menen daar wel recht op te hebben. Ik vind dat jammer, omdat het zo'n negatieve sfeer op het topic brengt.
Wat een ouderwetse gezelligheid hier weer

ZO blij dat ik hier niet meer mee schrijf

En by the way, ik heb genoten vandaag buiten! Heerlijke herfsttinten en prachtige foto's gemaakt. Een hele mooie dag.
Voila mijn berichten zijn gewist ik heb wel geen idee als ik de volgende dagen nog iets post.
Sorry dat ik me ertussen meng, maar sinds zaterdag, serieus? Ik ben geneigd om wat berichtjes van de afgelopen twee maanden erbij te halen, maar dat doe ik maar niet. Volgens mij was het in september maar een paar dagen een beetje warm, zelfde geldt voor oktober. Dat het niet ijskoud is, maakt het toch nog niet gelijk warm? Het leek zelfs winter voor een paar dagen in Nederland deze maand, alsof dat zo normaal is..

Verder liggen er al heel veel blaadjes op de grond, wat een herfstkleuren!
The difference between what you are and who you want to be is what you do.
Misschien neem ik het te persoonlijk op sorry hiervoor maar 1. Toen het die dagen fris was heb ik toch ook gezegd dat het TE FRIS is voor de tijd van het jaar, 2. Ja sinds vorige week zaterdag is het zacht (mischien niet het jou provincie maar hier wel) + Ik heb nergens gezegd dat ik het het ERG WARM heb ! 3. Ik snap niet waarom ik sinds gisteren aangevallen word als ik zeg dat het deze week TE ZACHT is? En dat is het allerlaatste wat ik hier nog over zeg .... ik kom wel terug als het wat frisser is als ik daarover dan tenminste nog een bericht mag plaatsen? Dus ik zou graag terug een nieuwe start hebben in het topic!
Iedereen heeft recht op het geven van zijn of haar mening over het weer. En ja, sommigen klagen nou eenmaal wat meer dan de ander, maar dat geeft jullie toch niet het recht om daar moeilijk over te doen? Waarom hebben jullie er zo'n moeite mee als sommigen hier klagen over het huidige weer? Als jullie dat gejammer zo erg vinden, lees het dan niet.

En ik hoop dat Annechina niet refereerde naar mij toen ze het over mensen had die iedere dag klagen. Want ik klaag zeker niet iedere dag.

Ik ben nou eenmaal niet zo'n fan van warm weer. Of het nou te warm voor de tijd van het jaar is of niet, dat zal mij een zorg zijn. Als het voor mijn gevoel te warm is, vind ik dat het wel wat minder mag. Waarom? Omdat het mijn gevoel is. En dat mag ik hier best zeggen want daar is dit topic voor gemaakt. Daar ga ik dus ook niet mijn excuses voor aanbieden omdat sommigen hier last hebben van te veel geklaag. Fijne dag.
Daarbij vind ik dat warmteliefhebbers zich hier niet mee moeten bemoeien. Zij zullen ook gaan jammeren en janken als het kouder is, dat weet ik zeker.

Hoe voel jij je als de zon niet schijnt, Pamela? Ga je dan ook met een grote glimlach de dag door?
Wat begon met een simpele opmerking, breidt zich uit tot een kleine discussie.. Ik bedoel er niks stoms mee, het valt me alleen heel erg op dat er door sommigen hier de laatste weken/maanden volop geklaagd word. Er wordt al gepiekerd als het eventjes een hele magere 18 graden is, wat ik niet begrijp. In de zomermaanden was dat voor jullie (en ook voor mij) een verademing, waarom is het dan nu opeens de hel? Of vat ik het verkeerd op? Ik zeg ook niet dat er niet geklaagd mag worden, het is alleen een opmerking. Ik vind het zwaar overdreven, omdat het in de zomer veel warmer is geweest. Meer eigenlijk niet! Maar verder merk ik ook op dat er op dat andere topic steeds meer gepiekerd wordt over de zon wel of niet schijnt en de temperatuur.

En over de ligging: je kunt wel zeggen dat ik makkelijk praten heb, maar het kan hier heus wel echt warm worden, hoor. Daarnaast wordt er hier nu al bij 16 graden geklaagd, hoe vreselijk warm dat is enzo. Terwijl jullie dat waarschijnlijk meer gewend zijn dan mij..
Correctie: op het andere topic lijken er gebruikers te zijn die zich ook nogal bezighouden (en dan heb ik het niet over statische gegevens, daar ben ik meer van ) met of de zon wel of niet schijnt en als het even wel of niet warm is, het komt alleen minder zeikerig over.
Ik spreek nu voor mezelf: voor mij is 16 graden zeker geen hel zelfs 20 graden (wat hier deze week verschillende keren is geweest) vind ik geen hel! Ik vind het gewoon heel erg jammer dat het eind Oktober en naar alle waarschijnlijkheid de eerste week van November nog 17/18 graden word dat mag ik toch zeggen? Ik heb sommige dingen te persoonlijk opgenomen omdat ik naar mijn gevoel het verwijt kreeg van dingen die ik nooit gezegd maar goed wat mij betreft is deze discussie helemaal afgesloten en ik hoop dat het terug gezellig word!
quote:kimmeke1983 schreef op 31 oktober 2015 @ 20:59:

Ik spreek nu voor mezelf: voor mij is 16 graden zeker geen hel zelfs 20 graden (wat hier deze week verschillende keren is geweest) vind ik geen hel! Ik vind het gewoon heel erg jammer dat het eind Oktober en naar alle waarschijnlijkheid de eerste week van November nog 17/18 graden word dat mag ik toch zeggen? Ik heb sommige dingen te persoonlijk opgenomen omdat ik naar mijn gevoel het verwijt kreeg van dingen die ik nooit gezegd maar goed wat mij betreft is deze discussie helemaal afgesloten en ik hoop dat het terug gezellig word!Mooi.
Je kunt het natuurlijk niet prettig vinden, maar dat is heel wat anders dan jullie doen. Zeuren omdat het niet ijskoud is en omdat de zon schijnt. Jullie gaan dus elk jaar zeuren dat het de hele tijd te warm is (en dan heb ik het nu niet over de zomer), ook al is het het koudste jaar ooit? Kom op zeg. En dan zeggen dat de weergoden ons straffen.. Vind het alleen wat te ver gaan, en zo te zien ben ik niet de enige. Ik heb jen, blue_lagoon en Lady-Voldemort al tijden (voor onze begrippen) niet meer gezien, daar is vast ook wel reden voor..
Die jullie slaat op kerstvrouw en op mij ... dus klopt mijn gevoel wel degelijk! Het verwijt krijgen van dingen die ik de laatste tijd niet gezegd heb: dat de zon steeds schijnt, dat de weergoden ons straffen,dat het nu warm is ... zacht dat heb ik gezegd en zacht betekend voor mij ---> niet warm laat staan heel warm

Ik heb zelf dit jaar meermaals gezegd dat we geluk gehad hebben: niet al te warm tot Juni, geen echt warme nazomer in September/Oktober, ik heb zelfs enkele weken geleden gezegd dat het te fris is voor de tijd van het jaar dus ik begrijp het probleem gewoon niet
Het maakt niet uit wat je hebt gezegd, het is gewoon de waarheid. Het is gewoon warm. En dat mag best gezegd worden. Als er iemand is die zeurt ben jij het wel, Sebastiaan. Trouwens, dat jij nog leeft na deze zomer verbaast mij ook.
Ik denk dat het misschien wel vooral gaat om de toon van de berichten. Het lijkt wel of jullie vinden dat je recht hebt op een bepaald weertype. En als de werkelijkheid daar dan van afwijkt, reageren jullie vaak bozig en verongelijkt. Alsof het weer dat doet om jullie persoonlijk te pesten. Wat natuurlijk helemaal niet zo is. Het weer is gewoon het weer. En daarover klagen mag best. Juist in dit topic. Maar je hebt klagen en je hebt klagen. Ik zie hier ook mensen klagen met humor en zelfspot. Dat is ook klagen, maar met een minder negatieve insteek.
En on topic: Gisteren door allerlei verplichtingen geen tijd gehad, maar vandaag de tijd aan onszelf, dus straks lekker het bos in om nog een keer te genieten van die al schitterende herfstkleuren!
Iedereen klaagt op een andere manier. Klagen is klagen. Ik heb nu ook het probleem dat ik niet weet wat ik aan moet trekken. Een trui is te warm terwijl een shirtje weer te koud is. Iedere keer is dat weer een ergernis.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven