Zomermoppers en wintervreugd!

zondag 16 augustus 2015 om 14:18
Het wil nog steeds maar niet winteren, maar gelukkig is er altijd nog het mopper-, klets- en juichtopic voor alle zomerhaters en winterliefhebbers van dit onvolprezen forum. Als een groot veld vol maagdelijke, vers knisperende sneeuw strekken zich wederom vele lege pagina's voor ons uit om te vullen met klachten over plaknachten en blijdschap als de mutsen en de sjaals weer uit het vet kunnen. Wie komt de eerste voetstappen zetten?
We komen trouwens hier vandaan.
We komen trouwens hier vandaan.
woensdag 2 december 2015 om 07:49
Hoe is het in Moermansk? Vanaf vandaag komt daar de zon niet meer op: het begin van de poolnacht daar. De temperaturen zijn tussen -5 en 0 graden, niet extreem koud voor de eerste paar poolnachten daar. Gisteren kwam de zon een half uur op, om afscheid te nemen. In januari komt de zon weer langzaamaan terug.
World of Warcraft: Legion
woensdag 2 december 2015 om 07:50
woensdag 2 december 2015 om 10:33
Ik ben dan wel een winterliefhebber, maar -40 tot -50 graden is mij toch te gortig. Zou misschien wel iets voor Blue Lagoon zijn.
Doe mij dan toch maar Moermansk. Een maandje geen daglicht kan ik prima hebben en de temperaturen zijn daar tenminste iets schappelijker. Of gaat het daar ook nog een stuk kouder worden?
En mooie plaatjes LunaLoona.
Doe mij dan toch maar Moermansk. Een maandje geen daglicht kan ik prima hebben en de temperaturen zijn daar tenminste iets schappelijker. Of gaat het daar ook nog een stuk kouder worden?

woensdag 2 december 2015 om 15:14
http://www.msn.com/nl-nl/ ... kte-en-sterfte/ar-AAfOHGG
Klimaatverandering leidt niet alleen tot een stijgende spiegel, stormachtiger weer en wijndruiven teelt in Engeland en Zweden, maar ook tot problemen voor de menselijke gezondheid.
De Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) berekende dat de klimaatverandering tussen 2030 en 2050 jaarlijks 250.000 extra overlijdensgevallen gaat veroorzaken.
Naar schatting zullen jaarlijks 38.000 mensen vroegtijdig overlijden als gevolg van hoge temperaturen, 48.000 aan diarree, 60.000 aan malaria en 95.000 aan ondervoeding. In 2030 zal de klimaatverandering 1,9 tot 3,8 miljard euro aan directe medische kosten met zich meebrengen.
Klimaatverandering leidt niet alleen tot een stijgende spiegel, stormachtiger weer en wijndruiven teelt in Engeland en Zweden, maar ook tot problemen voor de menselijke gezondheid.
De Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) berekende dat de klimaatverandering tussen 2030 en 2050 jaarlijks 250.000 extra overlijdensgevallen gaat veroorzaken.
Naar schatting zullen jaarlijks 38.000 mensen vroegtijdig overlijden als gevolg van hoge temperaturen, 48.000 aan diarree, 60.000 aan malaria en 95.000 aan ondervoeding. In 2030 zal de klimaatverandering 1,9 tot 3,8 miljard euro aan directe medische kosten met zich meebrengen.
woensdag 2 december 2015 om 16:52
quote:Annechina schreef op 02 december 2015 @ 10:33:
Ik ben dan wel een winterliefhebber, maar -40 tot -50 graden is mij toch te gortig. Zou misschien wel iets voor Blue Lagoon zijn.
In december 2014 en januari 2015 was het daar ongeveer -10 graden.
Vanaf 11 januari 2016 komt de zon weer op, de eerste dag slechts 6 minuten: van 12:55 t/m 13:01.
In december 2014 en januari 2015 was het daar ongeveer -10 graden.
Vanaf 11 januari 2016 komt de zon weer op, de eerste dag slechts 6 minuten: van 12:55 t/m 13:01.
World of Warcraft: Legion
woensdag 2 december 2015 om 17:02

woensdag 2 december 2015 om 17:11
quote:LunaLoona schreef op 02 december 2015 @ 01:02:
[...]
Vind jij de kerstverlichting in de stad ook altijd zo gezellig? Ik kan daar zo van genieten! Ga je alleen de kerstboom versieren of het hele huis? En doe je dat in je eentje of samen met iemand? Veel plezier in elk geval, maak er iets moois van!
Wat een mooie sfeerplaatjes Lunaloona!!
Ik kijk jaarlijks uit naar de verlichting in de stad! Ook naar de verlichting in de tuinen van buren trouwens .
Ik versier toch iets meer dan enkel de kerstboom, maar ik heb ook een hoop neutrale lichtjes (vind ik zelf dan) zonder kerstthema. Dat hangt/staat/licht van oktober tot en met februari. Zondra het voorjaar zich aandient haal ik alles weer weg en kan ik genieten van de eerste stralen zon en opkomende bloemen en groene blaadjes.
Meestal versier ik het huis en de boom alleen, en dan komt mijn lief weer blij verrast binnen in winterwonderland
Fijne december gewenst!
[...]
Vind jij de kerstverlichting in de stad ook altijd zo gezellig? Ik kan daar zo van genieten! Ga je alleen de kerstboom versieren of het hele huis? En doe je dat in je eentje of samen met iemand? Veel plezier in elk geval, maak er iets moois van!
Wat een mooie sfeerplaatjes Lunaloona!!
Ik kijk jaarlijks uit naar de verlichting in de stad! Ook naar de verlichting in de tuinen van buren trouwens .
Ik versier toch iets meer dan enkel de kerstboom, maar ik heb ook een hoop neutrale lichtjes (vind ik zelf dan) zonder kerstthema. Dat hangt/staat/licht van oktober tot en met februari. Zondra het voorjaar zich aandient haal ik alles weer weg en kan ik genieten van de eerste stralen zon en opkomende bloemen en groene blaadjes.
Meestal versier ik het huis en de boom alleen, en dan komt mijn lief weer blij verrast binnen in winterwonderland
Fijne december gewenst!
donderdag 3 december 2015 om 15:14
quote:hans66 schreef op 02 december 2015 @ 17:02:
[img]https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... middag.JPG[/img]
Zo ziet een poolnacht in Tromsø eruit: een decembermiddag. Tromsø ligt iets noordelijker dan Moermansk, dus de poolnachten zijn niet pikzwart.
Er zijn wel veel mensen die depressief worden van poolnachten en naar het zuiden verhuizen, onder de poolcirkel.Aaah, wat een mooi sfeervol plaatje. Toch snap ik wel dat mensen depressief worden van zo weinig daglicht. Ik zou het voor een poosje best kunnen hebben, maar elk jaar weer en dan zo'n lange periode? Dan toch liever wat wij hier in Nederland hebben. Al mag het van mij dan wel wat vaker bewolkt zijn. Eigenlijk altijd wel.
[img]https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... middag.JPG[/img]
Zo ziet een poolnacht in Tromsø eruit: een decembermiddag. Tromsø ligt iets noordelijker dan Moermansk, dus de poolnachten zijn niet pikzwart.
Er zijn wel veel mensen die depressief worden van poolnachten en naar het zuiden verhuizen, onder de poolcirkel.Aaah, wat een mooi sfeervol plaatje. Toch snap ik wel dat mensen depressief worden van zo weinig daglicht. Ik zou het voor een poosje best kunnen hebben, maar elk jaar weer en dan zo'n lange periode? Dan toch liever wat wij hier in Nederland hebben. Al mag het van mij dan wel wat vaker bewolkt zijn. Eigenlijk altijd wel.

zaterdag 12 december 2015 om 22:15
Dit ziet er goed uit:
http://www.nu.nl/buitenla ... koord-klimaattop-parijs-3
En dan maar hopen dat het weer kouder wordt op de wereld. Als dit echt door zou gaan, zou dit toch wel degelijk kunnen gebeuren. Door de hitte sterven er elk jaar tienduizenden mensen in Europa extra. Mag toch wel wat minder?
http://www.nu.nl/buitenla ... koord-klimaattop-parijs-3
En dan maar hopen dat het weer kouder wordt op de wereld. Als dit echt door zou gaan, zou dit toch wel degelijk kunnen gebeuren. Door de hitte sterven er elk jaar tienduizenden mensen in Europa extra. Mag toch wel wat minder?
The difference between what you are and who you want to be is what you do.
zondag 13 december 2015 om 10:40
Het kan mij niet schelen als hier negatieve commentaar op komt maar ik vond November de frisheid/kou tegen viel, ook december is tot nu toe ook niet veel bijzonders tegen volgende week zelfs temperaturen tussen 12 en 14 graden vrieskou zit er totaal niet in dit is alleen fijn als je anti koude en leve de opwarming bent. Hopelijk brengt Januari en februari wat koude anders weeral een anti winter.
dinsdag 15 december 2015 om 12:36
Maar zijn jullie dan niet blij dat het niet meer zo vreselijk warm is?
Ik deed gisteravond boodschappen en toen ik terugliep naar de auto was het zo heerlijk fris en donker en stil. Een paar maanden geleden liep ik op dat tijdstip nog te plakken van de hitte. En was het zonnig en licht en was er overal herrie op straat. Ik liep gisteravond echt te genieten en dan maakt het mij niet uit dat het eigenlijk een paar graden minder koud is dan normaal.
Niet onaardig bedoeld, maar ik kan me zo moeilijk voorstellen dat er mensen zijn die nu nog steeds niet tevreden zijn. Misschien doordat ik toch meer een zomerhater ben dan een winterliefhebber?
Ik deed gisteravond boodschappen en toen ik terugliep naar de auto was het zo heerlijk fris en donker en stil. Een paar maanden geleden liep ik op dat tijdstip nog te plakken van de hitte. En was het zonnig en licht en was er overal herrie op straat. Ik liep gisteravond echt te genieten en dan maakt het mij niet uit dat het eigenlijk een paar graden minder koud is dan normaal.
Niet onaardig bedoeld, maar ik kan me zo moeilijk voorstellen dat er mensen zijn die nu nog steeds niet tevreden zijn. Misschien doordat ik toch meer een zomerhater ben dan een winterliefhebber?
dinsdag 15 december 2015 om 12:56
ik ben enorm blij dat de zomer voorbij is; als ik terugdenk aan die afschuwelijke
hittegolf krijg ik echt aan angstknoop. We gaan hier ook een mobiele airconditioner aanschaffen,
pech voor het mileu dan , ook de geluidsoverlast was echt een soort van hel voor mij...
nee, ik mis de zomer zeer zeker niet !!!!!!
(en regenen mag het van mij ook hoor, dan hebben de hond en ik het rijk alleen buiten \ 0 / )
hittegolf krijg ik echt aan angstknoop. We gaan hier ook een mobiele airconditioner aanschaffen,
pech voor het mileu dan , ook de geluidsoverlast was echt een soort van hel voor mij...
nee, ik mis de zomer zeer zeker niet !!!!!!
(en regenen mag het van mij ook hoor, dan hebben de hond en ik het rijk alleen buiten \ 0 / )
escape to the country met jonnie irwin, allistair, jules , nikki, denise 16 hr bbc1
dinsdag 15 december 2015 om 13:03
Tuurlijk alles is beter dan hitte. Vind het gewoon niet logisch dat het de komende dagen 13,14 en donderdag zelfs 15 graden word,ook nachten boven de 10 graden en dat voor december dit is zelfs niet een paar graden minder koud is gewoon zeer zacht dat mag toch 1 keertje gezegd worden? En dat heeft dus niets te maken met niet of nooit tevreden zijn. Wel Jammer dat die zin met niet tevreden weer gebruikt is! (Is 1 van de redenen waarom ik hier nog amper iets durf te posten of zelfs over nadenk om helemaal weg te blijven)
En nu zwijg ik weer en hoop dat Januari en februari nog een beetje echt winterweer brengt
En nu zwijg ik weer en hoop dat Januari en februari nog een beetje echt winterweer brengt
dinsdag 15 december 2015 om 14:59
dinsdag 15 december 2015 om 16:03
Schoenmaat40, leuke avatar! En dat vind ik ook altijd een groot voordeel van regen, lekker samen met je hond het rijk alleen hebben in het bos!
Kimmeke, ik bedoel het echt niet verkeerd, maar kennelijk komt dat anders over. Laten we het dan maar laten rusten.
Dreamer, ik ben een paar jaar geleden in een planetarium geweest. Was super interessant om voor je ogen te zien hoe het allemaal in elkaar steekt.
Heavydrizzle, ik ben er in ieder geval niet op tegen om het hele jaar dit weer te hebben!
Kimmeke, ik bedoel het echt niet verkeerd, maar kennelijk komt dat anders over. Laten we het dan maar laten rusten.
Dreamer, ik ben een paar jaar geleden in een planetarium geweest. Was super interessant om voor je ogen te zien hoe het allemaal in elkaar steekt.
Heavydrizzle, ik ben er in ieder geval niet op tegen om het hele jaar dit weer te hebben!
woensdag 16 december 2015 om 15:32
Donderdag 15 en zondag 14 graden, het lijkt wel herfst! Hoort het nu niet al te vriezen??
Ik klaag niet, maar ik prefereer kou boven regen. Liever ijskoud en sneeuw dan koud en regen. Ik merk trouwens weinig van de warmte, ik heb het zelfs nu niet zo warm.
Ik klaag niet, maar ik prefereer kou boven regen. Liever ijskoud en sneeuw dan koud en regen. Ik merk trouwens weinig van de warmte, ik heb het zelfs nu niet zo warm.
The difference between what you are and who you want to be is what you do.

donderdag 17 december 2015 om 17:45
17* 13,0 15,0 11,0
18* 12,1 13,0 11,0
19* 11,9 14,0 9,0
20* 12,7 14,0 11,0
21* 11,3 13,0 9,0
22* 13,7 15,0 12,0
23* 11,6 12,0 11,0
24* 9,3 11,0 7,0
25* 9,9 12,0 7,0
26* 9,9 12,0 7,0
27* 9,9 12,0 7,0
28* 9,9 12,0 7,0
29* 8,9 11,0 6,0
30* 7,9 10,0 5,0
31^ 8,2 11,6 7,5
Mij hoor je niet klagen over warmte, omdat het nog zeker een aantal maanden duurt voordat de 20 graden weer wordt bereikt, maar het is toch echt wel zacht voor december!!! Zoals trancefreak al zegt, hoort het nu eigenlijk wel zo'n beetje te vriezen en geen 10+ in de nacht. Maar als het heel koud opeens gaat worden, zou ik dat ook bijzonder vinden. Ik hoop niet dat het een voorbode is voor hoe de winter eruit gaat zien, dan ga ik denk ik verhuizen .
18* 12,1 13,0 11,0
19* 11,9 14,0 9,0
20* 12,7 14,0 11,0
21* 11,3 13,0 9,0
22* 13,7 15,0 12,0
23* 11,6 12,0 11,0
24* 9,3 11,0 7,0
25* 9,9 12,0 7,0
26* 9,9 12,0 7,0
27* 9,9 12,0 7,0
28* 9,9 12,0 7,0
29* 8,9 11,0 6,0
30* 7,9 10,0 5,0
31^ 8,2 11,6 7,5
Mij hoor je niet klagen over warmte, omdat het nog zeker een aantal maanden duurt voordat de 20 graden weer wordt bereikt, maar het is toch echt wel zacht voor december!!! Zoals trancefreak al zegt, hoort het nu eigenlijk wel zo'n beetje te vriezen en geen 10+ in de nacht. Maar als het heel koud opeens gaat worden, zou ik dat ook bijzonder vinden. Ik hoop niet dat het een voorbode is voor hoe de winter eruit gaat zien, dan ga ik denk ik verhuizen .
Life isn't about getting and having, it's about giving and being.