Zomervreugd voor de zonliefhebbers! 2024/2025
vrijdag 13 september 2024 om 16:18
woensdag 16 juli 2025 om 18:32
donderdag 17 juli 2025 om 10:30
Nog steeds? Hier (kust Zuid-Holland) is het inmiddels weer lekker. De was hangt buiten te wapperen in de zon. Gisteren was het minder, maar uiteindelijk overdag geen bui gevallen (die wel voorspeld waren). Bizar wat een verschillen er toch zijn in zo'n klein land.
Maar al met al vind ik dat we echt geen klagen hebben hoor over deze zomer tot nog toe. Ja, het is geen wekenlang 25 graden, maar ik ben vorig jaar nog niet vergeten. Toen had ik echt een moord gedaan voor dit weer.
edit; oh je bedoelt zeker dat je daar nu al tegenop ziet... verkeerd gelezen.
juliet64 wijzigde dit bericht op 17-07-2025 10:30
Reden: verkeer gelezen
Reden: verkeer gelezen
6.17% gewijzigd
Nothing happens for a reason
donderdag 17 juli 2025 om 10:44
Nou, ik wil de was ook graag buiten ophangen, maar betwijfel of het droog blijft.juliet64 schreef: ↑17-07-2025 10:30Nog steeds? Hier (kust Zuid-Holland) is het inmiddels weer lekker. De was hangt buiten te wapperen in de zon. Gisteren was het minder, maar uiteindelijk overdag geen bui gevallen (die wel voorspeld waren). Bizar wat een verschillen er toch zijn in zo'n klein land.
Maar al met al vind ik dat we echt geen klagen hebben hoor over deze zomer tot nog toe. Ja, het is geen wekenlang 25 graden, maar ik ben vorig jaar nog niet vergeten. Toen had ik echt een moord gedaan voor dit weer.
edit; oh je bedoelt zeker dat je daar nu al tegenop ziet... verkeerd gelezen.
En ik ben dan wel geen zomerliefhebber, maar van de vooruitzichten voor volgende week word zelfs ik niet blij. Dagelijks regen. Terwijl ik graag buiten zit met boek of in de tuin bezig ben.
Voor vakantiegangers in eigen land vind ik het ook sneu.
donderdag 17 juli 2025 om 10:44
Serieus ? Ik hou ook van warmte en zon maar voor mijn gevoel is het vanaf April bijna alleen maar mooi weer geweest.
Een dag als gisteren is dan juist wel weer een verademing om even binnen alles te laten luchten.
Jaja weet het..maak soms taalfouten..hè maar ik ben ..ik !
donderdag 17 juli 2025 om 10:52
Vanaf eind februari zelfs al met een korte onderbreking rond Pasen dacht ik.
Maar menigeen vindt het pas 'mooi weer' als het 25+ graden is. Zo zijn er binnen het wintertopic (waar ik meestal schrijf) ook verschillen in hoe we het weer ervaren.
donderdag 17 juli 2025 om 11:25
Alles onder de 25 gr is winter.Sterrenstof74 schreef: ↑17-07-2025 10:52Vanaf eind februari zelfs al met een korte onderbreking rond Pasen dacht ik.
Maar menigeen vindt het pas 'mooi weer' als het 25+ graden is. Zo zijn er binnen het wintertopic (waar ik meestal schrijf) ook verschillen in hoe we het weer ervaren.
Geen bijzonderheden
donderdag 17 juli 2025 om 12:01
maandag 21 juli 2025 om 22:57
Nou hier brak Armageddon uit boven de snelweg.noglangnietjarig schreef: ↑17-07-2025 12:01Ik ben dik tevreden zo, heb ook geen andere keus natuurlijk én op vakantie in eigen land nu.
Lekker in de bikini bij de ‘hut’.
Ik heb goede hoop dat die regen van vlg week wel mee gaat vallen.

dinsdag 22 juli 2025 om 00:40
Vandaag stond ik buiten en ineens een stortbui en toen ben ik maar even onder het afdakje blijven staan tot het wat minder werd. Heel de tijd droog totdat het tijd was om naar huis te gaan en uiteraard regenpak vergeten. Kwam zeiknat thuis. Maar goed thuis kun je je tenminste meteen omkleden. Zelfs de binnenkant van mijn waterafstotende rugzak was klam. Morgen voor de zekerheid een regenpak meenemen.
Vond het maar raar weer vandaag.
Vond het maar raar weer vandaag.
dinsdag 22 juli 2025 om 23:29
woensdag 23 juli 2025 om 08:15
Ja ik ook. Het is tot nu toe zeker niet slecht (geweest), vergeleken met vorig jaar, maar die stortbuien steeds midden op de dag, zorgen ervoor dat de helft van de uitstapjes die ik eigenlijk met de kinderen wil doen, totaal niet handig zijn. Dagje pretpark of dierentuin met een duur kaartje vind ik dan toch wat zonde, merk ik.
woensdag 23 juli 2025 om 12:57
Dat dus.
Ik heb in mei heel veel nieuwe fleurige kussentjes gekocht voor buiten. Als ik ze 3 , hooguit 5 dagen de hele dag en nacht buiten hebben kunnen laten liggen, is het veel.
Geen bijzonderheden
woensdag 23 juli 2025 om 18:34
Vandaag was ik aan de wandel en van te voren op buienradar gekeken en er zou over een uur een klein buitje komen. Dat werd echter een flinke regenbui met daarna een hoosbui van minstens een uur. Echt balen want geen paraplu bij.
Buienradar is niet te vertrouwen de laatste tijd. Dan zou het moeten hozen en onweren, code geel en dan is het droog met zon en dan zou het droog zijn en komt het met bakken uit de lucht.
Buienradar is niet te vertrouwen de laatste tijd. Dan zou het moeten hozen en onweren, code geel en dan is het droog met zon en dan zou het droog zijn en komt het met bakken uit de lucht.
woensdag 23 juli 2025 om 19:14
Wat bizar dat er overal zoveel regen valt zeg. Aan de kust van Zuid-Holland is het al dagenlang zo goed als droog. Soms een heel kort buitje (vanmorgen vroeg), maar verder weer een prima dag. Graad of 22, regelmatig zon. Het zou van mij nog wel wat warmer mogen, maar ik kan zonder jas naar buiten en zodra de zon schijnt, is het gewoon heet.
Nothing happens for a reason
woensdag 23 juli 2025 om 21:51
Ja ik verbaas me soms ook over de grote verschillen in ons kleine landje. Dan is hier geen druppel gevallen en nog geen 20 km verderop flinke wateroverlast, ondergelopen kelders en viaducten. Toen het zo hard waaide/stormde was hier niet veel aan de hand maar 5 kilometer bomen omgewaaid met schade aan auto's en huizen.juliet64 schreef: ↑23-07-2025 19:14Wat bizar dat er overal zoveel regen valt zeg. Aan de kust van Zuid-Holland is het al dagenlang zo goed als droog. Soms een heel kort buitje (vanmorgen vroeg), maar verder weer een prima dag. Graad of 22, regelmatig zon. Het zou van mij nog wel wat warmer mogen, maar ik kan zonder jas naar buiten en zodra de zon schijnt, is het gewoon heet.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in