Zomervreugd voor de zonliefhebbers! 2024/2025

13-09-2024 16:18 1895 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Kan je de wereld aan in de zomer en is het leven kommer en kwel in de winter?

Klets hier dan mee en voel je welkom! We slepen elkaar door de donkere maanden, de grauwe luchten en de kou heen. :heart:

Tel samen af naar de lente!

Afbeelding

Afbeelding
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
noglangnietjarig schreef:
23-12-2025 12:33
Pakken jullie je dan wel goed in?
Winterjas, dikke shawl enz?

Ik kan me nog steeds kleden op dit gure weer.

Speksteenkachel in de woonkamer goed opgestookt (ik) en waterbedje is ook altijd lekker warm.

In de keuken en in de rest vh huis is het 12,5 graad op dit moment.
Maar wanneer ben ik daar nou?
Winterjas? Wat is dat? Bedoel je de skijas waar ik zo ongeveer 6-8 maanden van het jaar in loop?
Ik ging naar buiten en had aan:

Tshirt
Coltrui
Slaapzakjas (dat gruwelijk lelijke ding)
Handschoenen
Hele dikke sjaal, 3 keer omgeslagen

Neen, ik kan mij niet kleden tegen kou. Gewoon niet. Nooit.
Yasmijn schreef:
23-12-2025 16:15
Ik ging naar buiten en had aan:

Tshirt
Coltrui
Slaapzakjas (dat gruwelijk lelijke ding)
Handschoenen
Hele dikke sjaal, 3 keer omgeslagen

Neen, ik kan mij niet kleden tegen kou. Gewoon niet. Nooit.
Ik heb een winterjas van airforce en die werkt echt tegen de kou! Hij is prijzig maar ik doe er al jaren mee. Nu nog iets vinden tegen koude benen en tenen :'( .
Is jullie innerlijke kachel stuk?

Kan hè?!
Hier een as schoondochter die t nooit warm krijgt.
Als ze in de kachel kon kruipen, dan deed ze dat.

Het is ook absoluut dat ik in een tshirt met korte mouwen loop swinters, heb echt wel een trui aan.

Zou die nu wel uit willen doen… want ik heb de kachel goed op lopen stoken vandaag.
Pieremachochel
Binnen heb ik het wel oké. Mijn houtkachel loeit wel. Beneden dan, boven niet.
Sinds vandaag het winterdekbed er weer op en vanavond de electrische deken aan.
Mijn innerlijke kachel is inderdaad wel een beetje stuk, ja. Ik heb het koud wanneer veel anderen daar geen last van hebben.

Naar buiten gaan met dit weer: ik kan het wel als ik mijn warme parka aantrek met een dikke trui en longsleeve eronder en een sjaal om, handschoenen aan etc., maar ik vind er geen reet aan. Ik doe het omdat het moet. En ik krijg het uiteindelijk alsnog koud, om het de rest van de dag niet meer warm te krijgen. En dan dat stomme donker… ik had vandaag om half 3 de lampen alweer aan.
Sabine schreef:
23-12-2025 16:27
Ik heb een winterjas van airforce en die werkt echt tegen de kou! Hij is prijzig maar ik doe er al jaren mee. Nu nog iets vinden tegen koude benen en tenen :'( .
Mijn jas valt wel ver over de knieën. Stel je voor dat je naar buiten moet met een korte jas. Nooit!
Hier de lampen aan om ff voor 4.
Morgen zon (overal?) dan hebben we weer een langere dag.

Een elektrische deken snap ik heel goed, ik denk dat je dat wel kunt vergelijken met een altijd warm waterbed.
Pieremachochel
Wat een kou. Ik heb de woonkamer warm gestookt maar zodra ik naar de gang loop of boven voelt het zowat alsof ik buiten stap. Het is 18:30 maar ik heb het gevoel dat het al 22:00 is

Ik wil eigenlijk gewoon al naar bed, nu helpt het niet dat ik grieperig ben maar ik vind er werkelijk niks aan. Wat een ellende. Hopelijk helpt de zon morgen wat.
Ja. De komende dagen heel koud maar zonnig. Dat scheelt heel iets. 😎
Vandaag ook weer koud en bij het naar huis gaan een vieze koude harde snerpende wind.

Ik heb een dik wollen vest aan met een lange dikke jas erover, broek van dikkere stof, thermo skihandschoenen, muts, cappuchon er nog over, sjaal, dikke sokken en winterschoenen, maar toch koud.

Ik kan mij beter kleden op warm weer dan koud weer.

In huis koelt het ook snel af als de verwarming lager staat. Maar de hele avond stoken is te duur. (Blokverwarming.)
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Gisteren was het door het zonnige weer toch echt al wat langer licht. Was natuurlijk maar minimaal maar ik probeer het maar positief in te zien. We gaan de goede kant op.

Wat is het koud :-o
We gaan zo richting mijn ouders om kerst te vieren. Ik denk dat er ook nog wel een rondje gewandeld wordt. Vind ik niet erg met dit zonnetje. Daarna lekker bij de verwarming zitten.
Ik heb het al de hele dag koud en familie maar zeggen dat het zo warm was binnen :nut:

Bij thuiskomst meteen even in bed gaan liggen om op te warmen en een warme kop thee. En m'n snuddie aangetrokken. Morgen trek ik mijn thermokleding wel aan als ik naar buiten ga, dacht dat is vandaag niet nodig want zit toch voornamelijk binnen...

Van mij mag het weer naar de dubbele getallen boven nul.
Wat een kou inderdaad! Ik zit ook weer onder mijn elektrische deken om op te warmen, als bibberend ijsblokje val ik nooit in slaap. Maar wel zonnig, eindelijk daglicht! Wat een mazzel tijdens de kerstdagen, wel voor mij in elk geval want ik ben lekker vrij!
Het is zeker koud maar wel zon. Vandaag even niet helaas.
Ik ga wel mijn winterdekbed erop doen ik heb nu een extra dekentje maar dat is toch minder fijn.
Terug van weggeweest
Sabine schreef:
25-12-2025 11:36
Gisteren was het door het zonnige weer toch echt al wat langer licht. Was natuurlijk maar minimaal maar ik probeer het maar positief in te zien. We gaan de goede kant op.
Ja dat viel mij ook op, om kwart over 5 was het nog licht.
Stressed is just desserts spelled backwards
Ik heb veel in een warm bad gelegen om op te warmen. Man had wat lekker bad spul gehaald, zo een plankje voor over het bad om iets op te zetten ( heb een vrijstaand bad op pootjes)

Zo ben ik vorige week doorgekomen.

Verder zo min mogelijk de deur uit geweest, mij te koud.

En inderdaad kleden op kou, ik heb het met 6 lagen nog koud.
Heb hele mooi zacht lederen met Alpaca wol gevoerde handschoenen van mijn man gekregen, helpen wel maar ik krijg mezelf gewoon niet warm.

Geen idee of het daarmee te maken heeft maar ik heb een lage basale lichaamstemperatuur, en ben ook vrij tenger.

Zo mijn bad weer lekker vullen, geurkaars aan en even helemaal niks
People sometimes ask, why do you always choose the hardest road. Who says there was an easier way?
Heerlijk een bad lady lola dat mis ik echt.

Ik heb ook een wat lagere temperatuur van mezelf, lage bloeddruk en ook vrij tenger. Geen idee of het ermee te maken heeft. Ik denk de lagere bloeddruk wel.
Terug van weggeweest
Ditishet25 schreef:
29-12-2025 21:22

Ik heb ook een wat lagere temperatuur van mezelf, lage bloeddruk en ook vrij tenger. Geen idee of het ermee te maken heeft. Ik denk de lagere bloeddruk wel.
Grappig. Ik heb ook een lage lichaamstemperatuur en ik ben ook tenger. Ik heb zelfs nog nooit in mijn leven koorts gehad.
Sabine schreef:
29-12-2025 22:05
Grappig. Ik heb ook een lage lichaamstemperatuur en ik ben ook tenger. Ik heb zelfs nog nooit in mijn leven koorts gehad.
Ik ook. Tenger, slank, en petite.
Ik ben lang en gewoon slank, van nature had ik altijd ondergewicht maar tegenwoordig ben ik wat zwaarder en zit ik net in de gezonde range boven ondergewicht. Nog wel altijd tengere ledematen, smalle polsen, dunne kuiten, dat soort dingen. Een soort girafje. Sinds ik zwaarder ben heb ik het wel minder koud, dus dag is toch nog iets. Ik heb geen idee wat mijn lichaamstemperatuur is, die meet ik nooit. Maar ik krijg altijd vreemde reacties als ik zeg dat ik het koud krijg van ijs eten, blijkbaar heeft niet iedereen dat. En als ik eenmaal koud ben word ik bijna niet meer warm, dan moet ik zowat in een haardvuur gaan liggen zeg maar. Heb ook standaard koude handen en voeten. En neus, ik weet pas sinds kort dat die bij sommige mensen altijd warm is. Ik dacht dat een neus altijd koud was. :P

Maar we zijn op de goed weg! Bijna januari, en januari is de weg naar de lente! Het wordt alweer later donker!
Sabine schreef:
29-12-2025 22:05
Ik heb ook bijna nooit koorts. In ieder geval niet naar wat regulier gezien wordt als temperatuur voor koorts.
Ik heb wel eens gelezen dat dat niet klopt omdat mensen met een lagere temperatuur dus ook koorts hebben bij een lagere temperatuur.
Terug van weggeweest
Ditishet25 schreef:
29-12-2025 21:22

Ja ik ben ook aan de slanke kant met een lage bloeddruk en ik heb het ook altijd koud, ik kan me er ook echt niet goed op kleden.
Dus wat mensen in de zomer hebben dat ze liefst alles uit doen en het dan nog te heet hebben, dat heb ik maar dan andersom.
Ik lig nog makkelijk te rillen in bed met een wollen winterdekbed en de elektrische deken aan op het voeteneind.
Stressed is just desserts spelled backwards

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven