1e keer wintersport
donderdag 26 december 2019 om 18:22
Wintersport is geweldig maar betaalbaar zou ik het niet willen noemen. Wanneer wil je gaan? Als je nog buiten de schoolvakanties kan zou ik dat zeker doen. Onze week is helaas morgen alweer over. Ik ben in Kaprun, Oostenrijk. Prachtig gebied! Kunnen jullie zelf wel skiën? Als dat niet zo is zou ik een klein gebied zoeken zodat er skipas niet al te duur is. Nederlandse leraren hebben ze overal in Oostenrijk maar garantie krijg je nooit.
donderdag 26 december 2019 om 19:30
Winterberg is dichtbij, prima voor beginners. Maar, tijdens de vakanties wel extreem druk.Groenevingers1982 schreef: ↑26-12-2019 16:00Wij willen voor de eerste keer op wintersport gaan met onze kinderen. Iemand tips voor betaalbaar skigebied met goede beginners/kinder pistes. Hoeft voor ons geen après ski oord te zijn. Wel graag een ski school met nl sprekende leraren.
Tsjechië is goedkoop. Maar geen Nederlands sprekende leraren voor zover mij bekend.
Het gebied als je naar de Fernpass rijdt (Berwang enz) heeft denk ik voor beginners genoeg te bieden, volgens mij niet duur, goed aan te rijden, zullen ook wel Nederlandse skileraren hebben. Het nadeel is dat het Oostenrijk is, maar dat is meer een persoonlijk nadeel.
Als je nu nog moet boeken kan het lastig zijn trouwens.
donderdag 26 december 2019 om 19:39
Wij zijn wel gebonden aan schoolvakanties. Ons ski niveau is redelijk maar ook al paar jaar niet meer geweest vandaar dat het niet alleen maar rode/zwarte pistes moeten zijn. Klein gebied is prima willen eerste keer midweek gaan en in nl alvast wat gaan oefenen.eeka schreef: ↑26-12-2019 18:22Wintersport is geweldig maar betaalbaar zou ik het niet willen noemen. Wanneer wil je gaan? Als je nog buiten de schoolvakanties kan zou ik dat zeker doen. Onze week is helaas morgen alweer over. Ik ben in Kaprun, Oostenrijk. Prachtig gebied! Kunnen jullie zelf wel skiën? Als dat niet zo is zou ik een klein gebied zoeken zodat er skipas niet al te duur is. Nederlandse leraren hebben ze overal in Oostenrijk maar garantie krijg je nooit.
donderdag 26 december 2019 om 19:43
Je zou eens op wintersport.nl kunnen kijken daar kun je veel wintersport gebieden met elkaar vergelijken voor de dingen die jij belangrijk vindtGroenevingers1982 schreef: ↑26-12-2019 19:39Wij zijn wel gebonden aan schoolvakanties. Ons ski niveau is redelijk maar ook al paar jaar niet meer geweest vandaar dat het niet alleen maar rode/zwarte pistes moeten zijn. Klein gebied is prima willen eerste keer midweek gaan en in nl alvast wat gaan oefenen.
Brand in Oostenrijk vond ik wel een mooi gebied voor beginners.
Karakter is wat je bent in het donker.
donderdag 26 december 2019 om 20:02
Winterberg is dichtbij, prima voor beginners. Maar, tijdens de vakanties wel extreem druk.Groenevingers1982 schreef: ↑26-12-2019 16:00Wij willen voor de eerste keer op wintersport gaan met onze kinderen. Iemand tips voor betaalbaar skigebied met goede beginners/kinder pistes. Hoeft voor ons geen après ski oord te zijn. Wel graag een ski school met nl sprekende leraren.
Tsjechië is goedkoop. Maar geen Nederlands sprekende leraren voor zover mij bekend.
Het gebied als je naar de Fernpass rijdt (Berwang enz) heeft denk ik voor beginners genoeg te bieden, volgens mij niet duur, goed aan te rijden, zullen ook wel Nederlandse skileraren hebben. Het nadeel is dat het Oostenrijk is, maar dat is meer een persoonlijk nadeel.
Als je nu nog moet boeken kan het lastig zijn trouwens.
donderdag 26 december 2019 om 20:17
Dank je voor de tip! Had via Google al gekeken maar dan kom je bij kindvriendelijke gebieden juist vaak uit op de grote populaire gebieden met fun area's e.d. en dat zoeken we nu niet.
donderdag 26 december 2019 om 22:42
Brandnertal inderdaad, of Golm. Of een klein en niet al te ingewikkeld gebied als Lofer of het Klein Walsertal. Deze gebieden liggen ook niet zo heel ver weg. Het is wel zo dat er niet zo heel veel accommodaties meer te vinden zijn voor de voorjaarsvakantie. Meeste kans maak je nog door de VVV van deze gebieden aan te schrijven, dan ontvang je aanbiedingen per e-mail van aangesloten accommodaties.
Beter een half motto....
maandag 30 december 2019 om 12:26
Kappl is ook een leuk klein gebied (nu de verbinding met Sant Anton nog even op zich laat wachten.)
Mijn mening:
Klein gezellig dorp
Het ligt voor Oostenrijkse begrippen redelijk hoog 1258 meter.
Het skigebied gaat tot 2700 meter.
40 kilometer aan pistes.
Klein maar leuk skigebied.
Klein Kinderland en ( Nederlandse skilessen*)
Het is vaak rustig grote buurman Ischgl vangt veel wintersporters op.
Weinig apres ski toch kun je bij een paar leuke tentjes wat drankjes doen.
Vrij makkelijke aan rij route alleen de laatste paar bochten naar het dorp zelf zijn wat steiler.
Zo zijn See en Galtur ook nog opties maar deze gebieden ken ik niet voldoende op dit moment. (Allebei de gebieden hebben ook 40 km aan pistes en weinig apres ski.
* De Nederlandse skiles zou je voor de zekerheid nog even extra kunnen nakijken
Nadelen
Kappl is een vrij lang gerekt dorp
Kappl en omgeving bestaan uit veel kleine deeldorpjes zoek dus goed uit waar je zit in kappl ten opzichte van de skibus en pistes als je boekt.
Laatste paar bochten zijn vrij steil
(Dit zelf zie ik niet als nadeel)
Mijn mening:
Klein gezellig dorp
Het ligt voor Oostenrijkse begrippen redelijk hoog 1258 meter.
Het skigebied gaat tot 2700 meter.
40 kilometer aan pistes.
Klein maar leuk skigebied.
Klein Kinderland en ( Nederlandse skilessen*)
Het is vaak rustig grote buurman Ischgl vangt veel wintersporters op.
Weinig apres ski toch kun je bij een paar leuke tentjes wat drankjes doen.
Vrij makkelijke aan rij route alleen de laatste paar bochten naar het dorp zelf zijn wat steiler.
Zo zijn See en Galtur ook nog opties maar deze gebieden ken ik niet voldoende op dit moment. (Allebei de gebieden hebben ook 40 km aan pistes en weinig apres ski.
* De Nederlandse skiles zou je voor de zekerheid nog even extra kunnen nakijken
Nadelen
Kappl is een vrij lang gerekt dorp
Kappl en omgeving bestaan uit veel kleine deeldorpjes zoek dus goed uit waar je zit in kappl ten opzichte van de skibus en pistes als je boekt.
Laatste paar bochten zijn vrij steil
(Dit zelf zie ik niet als nadeel)
Karakter is wat je bent in het donker.
maandag 30 december 2019 om 15:26
Toen mijn broer(tje) en ik klein waren gingen we vaak naar Lermoos en Ehrwald. Vervolgens naar KleinWalsertal - Mittelberg en Hirschegg. Later toen we ouder waren naar Brand. Wij hadden toen we klein waren wel Nederlands sprekende leraren, maar vanaf een jaar of 7/8 niet meer. Maar meestal was de groep half Duits/ half Nederlands en spreken de leraren wel wat woorden Nederlands. Nooit echt problemen mee gehad in ieder geval
Mijn opa en oma en oom en tante en nichtjes/neefje gingen altijd naar Berwang
Mijn opa en oma en oom en tante en nichtjes/neefje gingen altijd naar Berwang
maandag 30 december 2019 om 21:09
Ik heb je wensen ingevoerd op wintersport.nl en dan komt Lofer bovendrijven. Oostenrijk is prettig ivm je wens voor Nederlandse skileraren. Het is niet heel groot, veel brede almen en de skipassen zijn voor kinderen lekker goedkoop. Het gebied heeft 50 km aan pistes en daar hebben jullie volgens mij meer dan genoeg aan. Het is onder de 1000km vanaf Utrecht, dus niet zo gek ver weg. Het ligt niet heel hoog, en dat is voor beginners wel prettig, omdat het dan wat minder koud is als op grote hoogte. Met de sneeuw zit het tegenwoordig dankzij sneeuwkanonnen wel goed.
Kortom: ik zou je adviseren om je te verdiepen in Lofer.
(Wintersport is echt superleuk! Een verslavende en dure hobby. Je kunt beter thuisblijven.
)
Kortom: ik zou je adviseren om je te verdiepen in Lofer.
(Wintersport is echt superleuk! Een verslavende en dure hobby. Je kunt beter thuisblijven.
maandag 30 december 2019 om 21:22
Ik ben verschillende jaren naar Lofer geweest. Heel fijn overzichtelijk gebied.
Afgelopen jaar was het grootste nadeel dat Lofer enorm positieve reviews had gekregen op internet en inderdaad bij veel zoekopdrachten "boven kwam drijven". Dat resulteerde in touringcars vol mensen die 's ochtends bij de liften gedropt werden en er veel duw en trek werk was voor je eens boven aankwam.
Heel jammer, het verpeste het fijne sfeertje daar. Zelfs de mannen van de liften hadden het erover.
Afgelopen jaar was het grootste nadeel dat Lofer enorm positieve reviews had gekregen op internet en inderdaad bij veel zoekopdrachten "boven kwam drijven". Dat resulteerde in touringcars vol mensen die 's ochtends bij de liften gedropt werden en er veel duw en trek werk was voor je eens boven aankwam.
Heel jammer, het verpeste het fijne sfeertje daar. Zelfs de mannen van de liften hadden het erover.
zondag 12 januari 2020 om 15:47
In Oostenrijk hebben ze bijna alleen maar Nederlandse ski-leraren. Dus in Oostenrijk is dat zeker geen probleem. Het skigebied Wildkogel Arena is echt een familievriendelijk gebied bijvoorbeeld en nog redelijk betaalbaar. Hoe groter en populairder het gebied hoe duurder zowel qua ski-pas, accommodatie als restaurants. Chaletsplus verhuurt daar veel leuke woningen.