5-7 dagen Ijsland juli/augustus
donderdag 28 december 2017 om 09:47
Je vraag is inderdaad wel heel algemeen.
Of je in 5-7 dagen een hoop kan zien? Ja, zolang je je ogen open houdt.
Als je het plan hebt om naar IJsland te gaan heb je toch ook wel een idee van het land?
Juli/augustus is daar nog hoogseizoen, met hoge prijzen eh weinig accomodatie.
Of je in 5-7 dagen een hoop kan zien? Ja, zolang je je ogen open houdt.
Als je het plan hebt om naar IJsland te gaan heb je toch ook wel een idee van het land?
Juli/augustus is daar nog hoogseizoen, met hoge prijzen eh weinig accomodatie.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
donderdag 28 december 2017 om 10:37
Nou, het gaat me meer om de duur van onze reis. Ik denk dat 7 dagen te weinig is om het hele eiland rond te reizen en we kunnen helaas niet langer weg. Hoef ook niet perse alles te zien, maar misschien is 7 dagen weer te veel om de omgeving van Reykjavik te zien. Ik zou het best leuk vinden om een stukje verder te gaan, maar weet niet of de noord of zuidkant van het eiland leuker is.
Hebbben jullie papegaaiduikers en walvissen gezien? Moet je perse naar husavik voor de beste walvis tours of kan dat ook prima vanaf Reykjavik?
Hebbben jullie papegaaiduikers en walvissen gezien? Moet je perse naar husavik voor de beste walvis tours of kan dat ook prima vanaf Reykjavik?

donderdag 28 december 2017 om 20:21
zaterdag 30 december 2017 om 00:24
In 7 dagen kun je in principe best het eiland rondkomen als je puur op de ringweg blijft. Dus niet het schiereiland in het noordwesten erbij pakken of de binnenlanden ingaan.
Ik zou vooral niet te lang in Reykjavik blijven hangen. De stad zelf heb je in een ochtend of middag wel gezien. IJsland is prachtig, maar dan wel de natuur. Zuidkant heeft wat meer de typische toeristentrekpleisters en het noorden en oosten is wat meer de verrassing van wat er na elke bocht te zien is. Ik vond zelf dat laatste het leukst aan IJsland.
Zoek vooral ook even naar thermal pools buiten de bekende blue lagoon. Er zijn veel leukere! Tip: check de Hofsos pool. Niet groot, maar met een supermooi uitzicht!
Ik zou vooral niet te lang in Reykjavik blijven hangen. De stad zelf heb je in een ochtend of middag wel gezien. IJsland is prachtig, maar dan wel de natuur. Zuidkant heeft wat meer de typische toeristentrekpleisters en het noorden en oosten is wat meer de verrassing van wat er na elke bocht te zien is. Ik vond zelf dat laatste het leukst aan IJsland.
Zoek vooral ook even naar thermal pools buiten de bekende blue lagoon. Er zijn veel leukere! Tip: check de Hofsos pool. Niet groot, maar met een supermooi uitzicht!
Uiteindelijk komt alles goed. Zo niet, dan toch.