50, getrouwd en graag een keer alleen op reis

24-04-2018 16:37 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik zou heel graag een keer de dagelijkse sleur willen ontvluchten en een weekje weg willen, alleen. Heeft iemand dat al eens gedaan en misschien tips voor me ?
Ik wil al lang heel graag naar Ibiza....

Groet,
Linda
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 18 dagen naar Costa Rica, Panama en Nigaragua geweest met een groepsreis. Was fantastisch. Daar wilde ik al heel lang heen en man kan dat soort reizen niet maken. Man en kinderen bleven gewoon thuis.

Mijn man heeft mij juist gestimuleerd om die reis te maken.

Gewoon doen. Inderdaad iets te lezen voor bij het eten.
Alle reacties Link kopieren
lindanoble schreef:
24-04-2018 16:48
Ik heb 2 kids, van 8 en 12... voelt toch alsof ik dat niet " mag". Al houdt niemand me tegen.

Je bent 50 toch? :huh:
Dan zijn ze nog wel jong, maar als dat voor jullie verder geen probleem is, lekker gaan! Ik ben 1x samen met een vriendin geweest toen de kids iets jonger waren, maar zou het zelf niet zo snel weer doen. Kon er niet echt van genieten, voelde me een slechte moeder en mistte ze 😉.
Alle reacties Link kopieren
Ik las de titel als: 50 getrouwd. Waarschijnlijk omdat het vandaag mijn eigen trouwdag is :P
TO, ik ga ook wel eens alleen op pad. Florence is een leuke plek. Redelijk kleine stad, goed te overzien en heel veel cultuur, lekker eten en wijn. Moet je van houden natuurlijk. Op stedentrips heb ik niet snel 'aanspraak'. Ik ben 1 keer naar een all in geweest en daar ontmoette ik op dag 1 aan tafel 2 dames waarmee het leuk babbelen was. We hebben zowat elke avond samen gegeten en dat was wel fijn. Al vind ik het - anders dan veel van mijn voorgangers - helemaal geen probleem om alleen naar een restaurant gaan. Ik vermaak me prima met mensen kijken en gesprekken afluisteren. Tijdje geleden kreeg ik topentertainment omdat er aan het tafeltje naast me blijkbaar een eerste date plaatsvond en die liep alles behalve soepel. Heel vermakelijk. :$
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Joh, gewoon doen. Ik doe dat ook regelmatig maar ik max vier nachten weg, meestal van do-ma een lang weekend. En dan iss naar een stad. Op Mn gemakje naar musea, winkelen. Neem meestal een appartementen dat ik zelf iets te eten kan maken. Ontbijten, koffie etc doe ik lekker op een terras. Aanraders qua steden: Valencia, Sevilla, Nice, Toulouse of bv Edinburgh of Kopenhagen. Allemaal superleuk. Zou niet meteen een hele week gaan de eerste keer.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon doen! Als jij heel graag naar Ibiza wil, dan ga je daar naartoe. Hotel, appartement, all in, echt doen wat jij zelf wil.

En alleen ergens eten is heerlijk! Een boek of tijdschrift mee, muziek luisteren, filmpjes kijken of gewoon niets.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Oudblond schreef:
24-04-2018 17:21
Ik las de titel als: 50 getrouwd. Waarschijnlijk omdat het vandaag mijn eigen trouwdag is :P
TO, ik ga ook wel eens alleen op pad. Florence is een leuke plek. Redelijk kleine stad, goed te overzien en heel veel cultuur, lekker eten en wijn. Moet je van houden natuurlijk. Op stedentrips heb ik niet snel 'aanspraak'. Ik ben 1 keer naar een all in geweest en daar ontmoette ik op dag 1 aan tafel 2 dames waarmee het leuk babbelen was. We hebben zowat elke avond samen gegeten en dat was wel fijn. Al vind ik het - anders dan veel van mijn voorgangers - helemaal geen probleem om alleen naar een restaurant gaan. Ik vermaak me prima met mensen kijken en gesprekken afluisteren. Tijdje geleden kreeg ik topentertainment omdat er aan het tafeltje naast me blijkbaar een eerste date plaatsvond en die liep alles behalve soepel. Heel vermakelijk. :$
gefeliciteerd !
ik vind het fijn dat iedereen zo met me meedenkt .
Alle reacties Link kopieren
Ik doe ook vaak stedentripjes in NL. Zoveel mooie plekken die ik nog niet ken (Woon al 19 jaar in NL maar ik blijf ontdekken)! Dan kijk ik welke musea ik graag wil bezoeken en ga bijvoorbeeld in 4 dagen naar 3 steden. En ik ben van de luxe: als ik vakantie heb, doe ik niets waar ik geen zin in heb, dus goed hotel met ontbijt graag!
Ik heb ook een keer een route uitgestippeld aan de hand van beeldhouwwerken van een kunstenaar waar ik ook juwelen van heb. Dat was ook een heel fijn tripje! En natuurlijk kwam ik thuis met een nieuw juweel ;-D
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
lindanoble schreef:
24-04-2018 17:03
Ja, daar hoop ik ook op, leuke nieuwe contacten.
Dan zou ik je haast een single trip aan willen raden. Zo makkelijk sluit je volgens mij op jouw leeftijd niet meer aan ; zeker niet bij stellen/ gezinnen. https://www.single2travel.nl/groepsreis ... eg-reizen/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
niet zo aardig om als niet single met een singlereis mee te gaan lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
Ben alleen naar China geweest ;-). Heerlijk

Ik hou erg van dingen alleen doen. Ik heb een uitdagend gezin dus soms erg nodig.

Ibiza zou ik niet kiezen maar Sevilla kijkt me weer geweldig. Valencia is ook leuk. Strand en cultuur. Zeker voor een week hartstikke leuk
guppekop schreef:
25-04-2018 11:58
niet zo aardig om als niet single met een singlereis mee te gaan lijkt me.
Het gaat bij singlereizen om het niet alleen hoeven reizen en contacten op kunnen doen, niet om een partner te vinden.
Zoek je er soms ook een lokale adonis voor dat ' iets' extra?

In dat geval zou ik Gambia aanrijden, ideaal voor 50+ vrouwen die er een zwarte toyboy bij willen.

https://www.mirror.co.uk/news/real-life ... ed-3493799
Alle reacties Link kopieren
VelvetVolvo schreef:
26-04-2018 14:30
Zoek je er soms ook een lokale adonis voor dat ' iets' extra?

In dat geval zou ik Gambia aanrijden, ideaal voor 50+ vrouwen die er een zwarte toyboy bij willen.

https://www.mirror.co.uk/news/real-life ... ed-3493799
Ga je goed? In elk topic waar je komt, schoffeer je de TO.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Oudblond schreef:
26-04-2018 14:32
Ga je goed? In elk topic waar je komt, schoffeer je de TO.
ach ja Oudblond, er zijn mensen die genoegen scheppen in het schofferen van anderen. Gelukkig is het gros hier wel serieus.
Alle reacties Link kopieren
guppekop schreef:
25-04-2018 11:58
niet zo aardig om als niet single met een singlereis mee te gaan lijkt me.
hoezo, ze reist toch alleen of niet? daar zijn die reizen voor.
Alle reacties Link kopieren
guppekop schreef:
25-04-2018 11:58
niet zo aardig om als niet single met een singlereis mee te gaan lijkt me.
Wat is daar niet aardig aan ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
http://www.saarmagazine.nl/singlesreis-gaan/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Pinda-Kaas schreef:
28-04-2018 11:46
hoezo, ze reist toch alleen of niet? daar zijn die reizen voor.
Precies. Ik zou juist voor een singlesreis gaan als je alleen reist. Wil je je eigen plan trekken, dan kan dat. Wil je iets met een (klein groepje) anderen ondernemen of samen gaan eten, dan is daar vaak ook wel iemand voor te vinden. Ik heb nooit specifiek een singlesreis geboekt bij mijn rondreizen maar was tijdens 1 vakantie wel de enige alleenreizende tussen 14 stellen. Die ook elke avond alleen met hun partner wilden eten en niet in een groepje. Nu heb ik geen moeite om alleen te eten, maar drie weken vond ik toch wel wat saai. Zeker omdat ik dat in andere vakanties wat had afgewisseld.

Gewoon boeken, TO! Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
NYC schreef:
28-04-2018 15:50
Precies. Ik zou juist voor een singlesreis gaan als je alleen reist. Wil je je eigen plan trekken, dan kan dat. Wil je iets met een (klein groepje) anderen ondernemen of samen gaan eten, dan is daar vaak ook wel iemand voor te vinden. Ik heb nooit specifiek een singlesreis geboekt bij mijn rondreizen maar was tijdens 1 vakantie wel de enige alleenreizende tussen 14 stellen. Die ook elke avond alleen met hun partner wilden eten en niet in een groepje. Nu heb ik geen moeite om alleen te eten, maar drie weken vond ik toch wel wat saai. Zeker omdat ik dat in andere vakanties wat had afgewisseld.

Gewoon boeken, TO! Veel plezier!
ontzettend bedankt !
lindanoble schreef:
24-04-2018 16:48
Ik heb 2 kids, van 8 en 12... voelt toch alsof ik dat niet " mag". Al houdt niemand me tegen.
Waarom zou dat niet mogen? Van wie niet?

Mijn kind is 3 en ik ben in de afgelopen jaren een stuk of 5x weggeweest, alleen en ook intercontinentaal. Mijn man is ook regelmatig weg en onze zoon is dus niet anders gewend.

Lekker gaan hoor!
Alle reacties Link kopieren
Ik zat me dit vanmorgen onder de douche te bedenken. Tvptje dus :)
I wanna live my life with the volume full!
Alle reacties Link kopieren
lindanoble schreef:
24-04-2018 16:48
Ik heb 2 kids, van 8 en 12... voelt toch alsof ik dat niet " mag". Al houdt niemand me tegen.
Je bent toch niets van plan wat niet mag?
In de wereld van vandaag lopen de domkoppen over van zelfverzekerdheid, terwijl de slimmeriken een en al twijfel zijn. B. Russell
Alle reacties Link kopieren
T eerste waar ik aan dacht was Malaga!!! Reis(de) altijd veel alleen en deed dan vooral Stedentrips omdat ik me alleen op t strand staren naar de horizon zo eenzaam leek. Maar soms wil je gewoon lekker luieren. Ik vond Malaga de perfekte combi: je kunt er n stedentrip van maken maar ook n strandvakantie. Valencia heeft dit ook, maar vond Malaga gezelliger: strand en centrum lagen dicht bij elkaar, vond t in Valencia wat meer verspreid en miste n gezellig centrum wat Malaga wel heeft. Met eten zorgde ik dat ik n lekker boek bij me had.

Een groepsreis van n week (bijv Marokko of Beijing) kan natuurlijk ook. Ik heb zowel singlereizen als "gewone" groepsreizen gedaan en t laatste heeft mn voorkeur: je komt meestal wel n stel tegen waar je samen mee kan eten. Bij de singlereizen had ik altijd een paar wanhopige vrijgezellen incl. paringsdansen en drama's/jaloezie...ik kwam vermoeider thuis dan dat ik erheen ging :-)
Alle reacties Link kopieren
inkepinkje schreef:
28-04-2018 18:47
Je bent toch niets van plan wat niet mag?
wat mag niet dan?
Alle reacties Link kopieren
Dobbelst1 schreef:
28-04-2018 20:17
T eerste waar ik aan dacht was Malaga!!! Reis(de) altijd veel alleen en deed dan vooral Stedentrips omdat ik me alleen op t strand staren naar de horizon zo eenzaam leek. Maar soms wil je gewoon lekker luieren. Ik vond Malaga de perfekte combi: je kunt er n stedentrip van maken maar ook n strandvakantie. Valencia heeft dit ook, maar vond Malaga gezelliger: strand en centrum lagen dicht bij elkaar, vond t in Valencia wat meer verspreid en miste n gezellig centrum wat Malaga wel heeft. Met eten zorgde ik dat ik n lekker boek bij me had.

Een groepsreis van n week (bijv Marokko of Beijing) kan natuurlijk ook. Ik heb zowel singlereizen als "gewone" groepsreizen gedaan en t laatste heeft mn voorkeur: je komt meestal wel n stel tegen waar je samen mee kan eten. Bij de singlereizen had ik altijd een paar wanhopige vrijgezellen incl. paringsdansen en drama's/jaloezie...ik kwam vermoeider thuis dan dat ik erheen ging :-)
ik ga niet op reis om te een ONS te scoren, maar een leuke tijd te hebben waarin ik weer een beetje rust in mezelf vind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven