Advies gevraagd Keulen

13-07-2012 21:25 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ga binnenkort een weekendje naar Keulen samen met een vriendin.

Nu zijn wij beiden nog nooit in Keulen geweest, daarom heb ik wat vragen en hoop dat jullie mij advies kunnen geven.

Wij verblijven in het Hilton, parkeerkosten zijn erg hoog bij het hotel. Nu las ik op internet dat er ook mensen zijn die hun auto buiten de stad parkeren en dan de bus nemen naar het centrum.

Wie heeft hier ervaring mee?

Als we toch besluiten de auto te parkeren bij het hotel moeten we een milieuvignet regelen. Wordt hier streng op gecontroleerd?

Wie kent er leuke eetgelegenheden in Keulen?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, alvast bedankt!
Ik ben in Keulen geweest zonder vignet. Ik heb geparkeerd in 'n parking vlakbij het centrum. Uiteraard reed ik verkeerd en ben dus toch met de auto door het gedeelte gereden waar je eigenlijk dus dat vignet moest hebben, maar ik ben niet betrapt. Op de terugweg idem (omdat dat volgens m'n gps gewoon de kortste weg was uiteraard, haha)

Gezellig stadje trouwens! Ik kom er af en toe in september voor de Photokina.
Dank voor je antwoord Elninjoo!

Ik las net de de milieuzone uitgebreid is sinds april dit jaar.
Ik heb nog nooit gezien dat er gecontroleerd wordt op zo'n vignet (maar zo duur zijn ze ook weer niet, dus waarom koop je er niet gewoon een?)
Kun je niet net zo makkelijk (en relaxt) met de trein gaan?

Vwb eten, ik ben de naam van het restaurant vergeten, maar de service was er bedroevend slecht, dus aan mij heb je wat dat betreft niet zoveel.
Als je dichtbij 'n plaats woont vanwaar zo'n goedkope treinverbinding naar Keulen gaat, zou ik dat zeker doen. In de stad zelf heb je je auto toch niet nodig.
@germanwings, het gaat ons eigenlijk ook niet om het geld voor een vignet maar wel om de parkeerkosten. Als we besluiten toch in de stad te parkeren kost dat wel een hoop geld.

Dus misschien is buiten de stad parkeren een goedkoper alternatief. Hebben we misschien ook geen vignet nodig.

Wie kent een goede parkeerplek buiten de stad?

@Mibb :-) wat voor restaurant was het?

Nee, we gaan met de auto, ook omdat we op de terugweg nog op bezoek gaan bij een vriendin van ons.
Cölner Hofbräu Früh am Heinzelmännchenbrunnen.

Moet er ongelofelijk lekker te eten zijn. En natuurlijk Kölsch drinken, het traditionele Bier uit Keulen.

http://www.frueh.de/gastr ... 1.asp?ID=2&CID1=3&SubID=1
Het chocolademuseum is erg leuk. Verder vind ik het een onaangename stad dus daar heb je ook niet zoveel aan
quote:irishgirl schreef op 13 juli 2012 @ 21:57:

@Mibb :-) wat voor restaurant was het?

Zelf dat weet ik niet meer, verdrongen denk ik. Haha. Allemaal gekleurde stoeltjes, dat weet ik nog wel en dat ze er héél, héél, hééééééél lang over deden om de rekening te brengen. Pas toen wij op sonden om dan maar gewoon weg te gaan (absoluut niet mijn stijl, maar na dik een uur wachten blijkbaar het enige middel), stuurden ze iemand die wel mocht afrekenen, want mocht niemand daar ofzo. Geen excuus, niks.
De toeristische binnenstad is echt niet zo groot dat je deze niet gewoon kan afstappen. Eetgelegenheden genoeg op de " Alte Markt"
Google gewoon effe op P+R parkeren Keulen. Ik was naar een stationnetje gereden net buiten Keulen, gratis parkeren en dan nog effe 10min in de trein, volgens mij was het station Longerich.
@lu1981, ik ga zo even Google- en op jouw link, bedankt voor de tip!

@liubi, wij gaan zeker naar het chocolademuseum, zijn beiden chocoholic's . Waarom vind jij Keuleneen onaangename stad als ik vragen mag?

@mibb, ok, restaurants met gekleurde stoeltjes kunnen we dus beter vermijden :-).

@ikje86, bedankt voor de tip! Ik ga zo meteen kijken, fijn want hier was ik naar opzoek!

Allemaal bedankt voor de reacties!
Die buurt bij het chocolademuseum is ook erg leuk om gewoon een beetje rond te wandelen. Veel oude pakhuizen die opgeknapt zijn en omgebouwd tot woningen.

Als je nog verder loopt langs de Rijn kom je in een mooi bos en dan kan je op een gegeven moment met een pontje naar de overkant, dan heb je een leuk fietsrondje.

Je kunt fietsen huren op het station.

Qua eten weet ik het niet zo goed in Keulen, ik was er te kort om daar iets over te kunnen zeggen. Wij hebben toen iets gegeten bij zo'n biergarten tegenover het station (eerst brug met slotjes overlopen), aan de oever van de Rijn. Dat was een erg leuke plek.
En mocht je van outdoorkleding en -sport houden ga dan langs in de Globetrotter winkel. Echt geweldig tot en met een trail van (bladsnij)mieren aan toe! Ik vond Keulen leuk hoor maar houdt wel rekening dat de kleinere winkels (buiten het centrum) op zaterdag al vroeg sluiten en op zondag gesloten zijn.

En natuurlijk heerlijke torte en küche eten, mjammm! Ik wil ook!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven