Algarve in september/oktober

21-06-2013 09:18 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
In september /oktober (liefst oktober buiten herfstvakantie) wil ik graag naar de Algarve met man en kind van 2. Nu ben ik op zoek naar een leuke plek om te verblijven:

- kleinschalig

- zwembad (en speeltuintje, maar dit is geen vereiste)

- op loopafstand van strand en gezellige plaats met restaurants (halfuur lopen vind ik ok overigens)



Uiteraard is er op Google zeer veel te vinden, maar omdat het aanbod zo enorm is, vind ik het moeilijk om de echt leuke plekken eruit te filteren. Hoor graag ervaringen van anderen. Ik kwam dit tegen en dit ziet er echt superleuk uit maar heeft geen zwembad en dat vind ik toch wel jammer. ik zoek dus eigenlijk zoiets dergelijks :D Voor iets echt heel leuks wil ik mijn wensen wel bijstellen (zelfs het land, Zuid-Spanje vind ik ook ok, maar nu richt ik mij voorlopig nog op Portugal)



Oh ja, ook niet onbelangrijk, budget is max 700 per week (alleen huur verblijf)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben hier geweest in Mei

http://www.jiba.nl/livram ... -monte-dos-avos-incl-auto



Het appartementencomplex zijn iets van 20 appartementen, maar toen wij er in mei waren waren er 8 bezet. Het dorpje ligt in de middel of nowhere, maar je rijdt met de huurauto zo naar de supermarkt. Het zwembad heeft een ondiep gedeelte en een dieper gedeelte, maar lijkt op de foto groter dan het in werkelijkheid is :D.



Nadeel is wel dat het niet echt handig is om naar het strand te gaan, want je zit aan de verkeerde kant in de algarve.



Ik realiseer dat het helemaal niet aan je eisen voldoet qua loopafstand van strand en leuk dorp, maar ik vond het zelf wel fijn om een huurauto te hebben en dit is wel goede deal!
Ik lees even mee. Wil ook al een tijdje naar Portugal, maar wil ook geen auto huren.
Wij zaten hier. http://reizen.oad.nl/zoek ... NeOmJfe9LcCFQtY3godn1EA_g



In het hoogseizoen volgens mij heel druk en massaal. Maar wij waren in de herfstvakantie en toen was het heerlijk rustig. Op loopafstand van het strand en meerdere zwembaden, maar overal rustig. Ook een supermarktje op het complex waar we boodschappen deden en koken deden we in ons ruime appartement. Wij hadden aan twee kanten oceaanuitzicht....zucht zou zo terug willen. Als je op de link klikt dan zie je het bovenste plaatje, wij hadden dan het app op de hoek aan de achterkant. Met de taxi (kostte haast niets) zijn we naar Albufeira geweest.

De sunweb reclame is er ook opgenomen.

Onze kinderen waren toen 4 en 2 volgens mij.
Alle reacties Link kopieren
Doen! Het weer is nog zalig, veel zon, en de toerisme-industrie heeft nog veel van z'n medewerkers maar de piekdrukte is aan het wegebben, dus je krijgt extra goede service. Waarom wil je per se een accomodatie met een zwembad? De zee is heerlijk, en er zijn zat plekken waar het niet gevaarlijk is voor kleine kinderen.
Als je alleen naar het zwembad wilt bij het hotel en naar het strand kom je in de Algarve wel aan je trekken. De hotels en appartementencomplexen zien er an sich vaak luxueus uit. Een klein (nieuwbouw) winkelcentrum met wat terrasjes is er ook wel. Een gezellige (authentieke) plaats met restaurants is al wat moeilijker. Het is er misschien wel, maar niet op loopafstand. Dat komt omdat de toeristenplekken veelal in een soort reservaat liggen nabij het strand en de oude dorpjes verder van het strand. Nou moet je je van die dorpjes niet al te veel gezelligs voorstellen, een enkele uitgezonderd. Ik vond het er vaak maar uitgeleefd en verwaarloosd. Niks moois. Verder is er niets, maar dan ook niets te beleven. Heb sowieso weinig cultuur gezien, misschien één plein in Faro. Je hebt dus strand, kunstmatige toeristencentra, wat afgetakelde dorpjes en verder een grote woestenij. Met een huurauto kun je de plekken die dan nog wel de moeite waard zijn bezoeken, maar het is zeker niet mijn favoriete vakantieplek. Voor de gezelligheid en culturele schoonheid zou ik veel eerder voor Zuid Spanje kiezen.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de (vnl) positieve reacties! Klinkt goed!

We willen wel een auto huren en verschillende plaatsjes bezoeken, niet alleen bij zwembad hangen, daar hou ik niet zo van. Ik zou graag zwembad willen omdat ik me kan herinneren dat de zee heel erg koud is daar (ben 15 jaar geleden naar Lagos geweest). Zelf kan ik daar nog wel tegen, maar wil dat mijn zoontje niet aan doen.



Het weer is dus nog lekker in oktober? Goed om te horen!



Invincible: jij zou dus liever naar Zuid-Spanje gaan, en waar dan? Omgeving Tarifa, of juist meer onder Granada ed?
De zee is niet koud in september ( na de zomer immers!), daar hoef je niet bang voor te zijn.

Ik kan je niet informeren over Zuid Spanje, want ik ben er nog nooit geweest, maar wil er altijd nog eens naar toe omdat het me zo mooi lijkt. Google eens op die steden die jij noemt. Ik weet dat Granada prachtig is met al haar oude Moorse invloeden.
Alle reacties Link kopieren
Madeira is ook erg mooi en nog lekker warm rond die tijd.

Huurauto erbij huren dat dan weer wel.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zowel in Spanje als in Portugal een paar keer geweest en Portugal heeft toch echt mijn voorkeur. Vriendelijke mensen, mooie natuur, niet te warm, maar wel lekker.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn 2 jaar geleden eind september naar Vitor Village geweest in Ferragudo. Dit was super! Je kan via OAD boeken incl autohuur, dit scheelt veel geld. Het was super, het is een vrij nieuw park en alles was keurig schoon. Vanuit je appartement heb je uitzicht op zee en Portimao ligt aan de overkant van het water (riviermonding waar cruiseschepen aanmeren). In 5 minuten ben je in het kleine centrum van Ferragudo wat echt een heel schattig wit vissersdorpje is, met veel leuke restaurantjes met heerlijke gerechten. Met 10-15 minuten ben je in Portimao.

Mochten we weer naar de Algarve gaan, dan zeker weer naar dit park!

Strand is trouwens met een 2-jarige niet echt fijn om te gaan zwemmen, daar zijn de golven iets te hoog voor. De temperatuur is goed te doen in september, dan is het water al een beetje opgewarmd.



Alvast veel plezier!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven