Amerika

25-08-2007 16:56 2877 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo

Ik vroeg me af hoeveel mensen hier in Amerika wonen. Naar aanleiding van iemand die iets vroeg over een auto huren leek het mij wel leuk om met elkaar te praten . De eerste stappen om juist naar Amerika te vertrekken. Ik heb het emigreren topic gezien. Maar is al zo lang.En ik heb me net een paar dagen geleden aangemeld.

Ik ben bijna elf jaar geleden naar Amerika vertrokken. Ik was van plan rond te trekken.Maar omdat ik ook iemand online had ontmoet wilde ik het houden op California. We hebben bijna een jaar online gepraat en gebeld met elkaar .En ook zo nu en dan een tape met gewone dagenlijkse dingen die we zo deden in ieder zijn land. (deze zijn nu erg leuk om terug te luisteren)

Hij zou er staan met een rode roos en red bull. En ja hoor daar stond hij . Voor het vliegtuig landde dacht ik nog even van "Wat als hij er niet staat" Maar om goed voor mezelf te zorgen had ik mijn hotel enz allemaal netjes geregelt ALS hij er niet zou zijn.

Maar hij was er wel,met zijn roos en red bull.... een heerlijke tijd heb ik gehad en na de vakantie vond ik het erg om weer naar huis te gaan . Niet alleen ik had het maar ook mijn nu man. Dus veel praten en binnen drie maanden was ik weer terug in Amerika.Ik ben er niet meer weg gegaan en heb alles in volle gang gezet om mijn verblijfsvergunning te krijgen. Dat is allemaal gelukt al was het zo nu en dan wel vervelend. Achteraf gezien was het me alles wel waard. long distance relaties zijn mogenlijk als je er beide uit komt van hoe wat en waar .........Zijn hier meer mensen die hun verhaal willen doen? En wat je leuk en minder leuk vind. Wat je belevenissen zijn etc.
Bloemetje, als dàt zou kunnen!

Maar helaas, pippekaas, no money.....

Als hier 5 centimeter sneeuw komt te liggen krijgen we een WEERALARM en gaat de meute zeer angstvallig rijden, onmeunig lang wachten met kruispunten oversteken. Gèk wordt ik ervan! Gewoon doen, ja, rustig rijden, genoeg afstand nemen en niet PATS! op je rem trappen maar je gaspedaal gewoon eerder loslaten en rustig remmen! Dan is er niks aan de hand. En als je dat allemaal te veel wordt en je durft niet: STAP DAN NIET IN DE AUTO MAAR LAAT JE RIJDEN!

Zo, dat ben ik kwijt, kan me daar wild aann ergeren, want daardoor krijgen we zelfs in de stad megafiles die niet nodig zijn.

We krijgen waarschijnlijk te maken met ijzel morgenochtend. Dat vind ik ook niet grappig, zeker niet als de kinderen op de fiets er op uit moeten...

Betonnen arena was gezellig, niet echt superdruk. Kerstborrels en zo.....

ga mijn bedje opzoeken, heb het gehad voor vandaag.

Ah, nog even de "Frogsong" van Paul McCartney luisteren. Eèn van de beste Kerstsongs ooit gemaakt....
Vanmorgen was hier net 1 graad boven het vriespunt, erg fraai als er ten minste flinke witte vlokken uit voortkomen.

Morgen is het de eerste en enige dag dat het droog is in deze week en dat betekend buitenwerken, brrrrrrrrrrrrrr.

Kan dus gezellig worden.

Oja mochten jullie nog even een schoen willen gooien naar de Clown van Washington dan zou ik zeggen probeer het.
Woeha,ha,ha! SFO! Ik vind het een goeie! Die Clown had wèl een goede refex he? Zou het hem vaker zijn overkomen, denk je? Is nog eens wat anders dan kogels die om je oren fluiten!
mmm...hij doet het niet op mijn werk..... thuis effe kijken

elk jaar rond deze tijd, probeer ik de dans van gevoelens te ontspringen....maar vandaag is het zover,..... vandaag 3 jaar terug haalde ik mijn vader en zijn vriendin van het vlieg veld..... we hebben een onvergetelijke kerst gehad,.... het was de eerste kerst in ons nieuwe huis,..paps kwam langs en was zo trots...... hubbie had de grootste kerst boom uit gezocht (een beetje lampooons christmas vacation effect) we hebben nog een bruine streep op het plafon van de top van de boom hihih

gistern haalde ik de doos met kerst versiering te voorschijn en de oudste greep gelijk naar het kardinaal vogeltje...oo dat is opa's favorite..... gelijk in mijn hoofd telde ik de datums bij elkaar op ...tja vandaag ...de dag dat ie aan kwam voor het laast....... 3 jaar terug....

op zulke dagen voel ik me ZO VER weg van nederland,... niet aan de anderekant van de aardbol,..maar meer aan de andere kant van het heelal....

Familie en vrienden zijn meer in de ban met de sterf dag of de dag dat we hoorde dat hij kanker had..... voor mij is vandaag heel belangrijk.....en dec 28 toen ie hier de garage uit stapte en hubbie hem op het vliegtuig zetten, en niemand die het weet het behalve ik...en nu jullie...

bleeeeh helemaal geen zin in dit emo gedoe.... maar goed dat ik strak met training mijn frustraties kwijt kan!

Sorry SFO,... tja dat heb je he ..op een viva forum....
Ach Dutch,een dikke pakkerd van mij voor jou. Ik kan me goed begrijpen dat je het zwaar hebt zeker op deze speciale dagen. de sterfdag is er eentje van ,maar het gevoel dat je hem lekker voor de kerst had de laaste jaar van zijn leven.Dat doet wat met je. En ik vond wel heel leuk dat je zoontje het vogeltje zo mooi voor de dag haalde en de herinnering van je vader zo duidelijk aanwezig was,ook bij je kind. Dat zegt wat voor een impact je vader had op jouw leven en dat van je gezinnetje.Kop op meid. Ik denk aan je .
Dutchie, voor jou een dikke !

Kan me heel erg goed voorstellen dat het je weer raakt, die gedachten, de herinneringen! Net wat Kodak al ei: Je mag die prachtige herinneringen koesteren, iedere dag weer, maar nu zeer zeker, want ze waren heel speciaal die dagen. Misschien dat je er ook kracht en positiviteit uit kan halen?

Sterkte meid!
Krijg nou wat Dutchie, ga je nou niet excuseren voor jouw verhaal. Vind het heel erg fijn dat jij dit met ons wil delen en top dat je zulke dagen niet voorbij laat gaan. Leven is namelijk veelste kort en dierbaar.
Lieve dutchie, weet eigenlijk even niet hoe ik het schrijven moet, maar ik snap je gemis en emotie..ik vind het ook fijn dat je dit met ons delen wil..
Jullie zijn Lief!..... Het is zo raar ik denk omdat ik het ziekte beeld nooit van dicht bij heb mee gemaakt, en dat ik hier woon en daar door soms mijn vader 3 jaar niet zag......dat het gewoon niet wil inzinken...... en zulke dagen komen gewoon hard aan ...net als ik denk ha het gaat goed moet Dutch lazer ik weer van de trap af....zucht....

Een goede bij eenkomst was dat ik gistern heerlijk 50 min gerent heb zonder te stoppen....kom maar op met die marathon!

Mini dutch heeft zijn tand verloren..... we hadden al geinformeert wat de buren uitgaven aan de tanden fee.... $5 voor de eerste tand!....... wow,.... nou de tanden fee is niet in recessie! ..wel lachen vanmorgen om 6 am kwam ie binnen gerent...wowo mama I'm rich!!!!!!!!! hihhi scheet

Nou de kerst bonus is binnen..van de $1600 is dus een magere 1000 over gebleven $400 naar federal taxes income..... heb er echt de pest in zeg..... grrrrrr

nog maals jullei zijn schatten!
Een kerst bonus Dutch, ik werk ga nu de derde kerst in bij het zelfde bedrijf en krijg nada, zelfs geen holiday paid.

Toch houd ik de moed erin want ik blijf het een heerlijke job vinden. En mag blij zijn dat ik deze dagen nog een job heb.

Weet precies wat je met zulke dagen bedoeld Dutch, wens jouw nogmaals veel sterkte maar dat geld natuurlijk ook voor de anderen.
SFO ja ikheb een top baas 1x in de2 wekenmassage en we hebben ook een gym member ship. in de zomerveel insentives...zit echt lekker opmijn plek,...maar die federal tax daar hadikde pest in haha,...maar tja had ook nederlandse tax kunnen zijn dabn was ikdehelft kwijt!
Vergelijk de federal tax even met de belastingdienst in de NL's. Die willen 50% van het geld vangen dus als je het zo bekijkt valt het toch nog mee.

En een massage elke twee weken, dat is lekker zeg. Ik heb een deal met mijn NL-se buuf echter maak er te weinig gebruik van. Kon wel een van mijn baasje bij de Y een gym membership krijgen echter ik heb niet zo'n behoefde aan gym's in het algemeen.

Als we dan toch over geld krijgen, ik blijf erbij dat mijn wijnopslag het beste pensioen optie is op dit moment, lol.
Haha those damn taxes.. Ik kan het me wel voorstellen zeker als je hoopt op een extraatje dat je enorm kan helpen in deze dure maanden.

Maar een goede masage en een membership bij een gym is ook van harte welcome here.

Ik hou wel van een beetje bezig zijn.

Alhoewel ik daar de laaste week erg weinig van profiteren kan.Het is zo druk dat ik s'morgens vroeg begin tot s'avonds laat en dan lig ik uitgetelt op de bank en ben ik blij om even op adem te komen.Mijnenige jog is nu op het moment vroeg in de ochtend.

Fijne dag allemaal .
Jogg de hele dag al, van 's morgens vroeg tot 's avonds laat....

Mijn kerstpakket, ha, daar heeft de belastingdienst geen moer aan, of ze moeten een goede braadpan hebben! Ja, je raad het al, een pracht van een vlees pakket. verder een glazen vaas met hyacinthen gekregen van een lieverd van een exnicht waar ik vrijdags door de keet heen storm.

Ga nu even mij opkalefateren en dan de betonnen arena onveilig maken, voor zover als dat lukt met de feestdagen voor de deur....
En tjonge, had dat opkalefateren wel achterwege kunnen laten!

Sjonge, welgeteld 4 mensen over de vloer gehad over de hele avond!

Blègh!
Ik ben mij toch een lekker kluns, ik stopte mijn mobiele telefoon in de was met het gevolg dat ie niet meer doet. Verdamme laat ik nu net heel veel nummers in de phone hebben ipv op de simkaart grrrrrrrrrrrrrr.

Zonet kom ik binnen en Sfo-vrouw stond mij op te wachten met een brief, damn diegene van de immigratiedienst was zeker te lui om de dikke vette envelope door te lezen. Heb namelijk mijn Permanent Resident Status binnen YES.
Gefeliciteerd, lekkere domme kluns!

Met je Permanent Resident Status dan he? Lijkt me het mooiste Kerstcadeautje wat je de afgelopen tijd had kunnen krijgen!

Jammer van je phone, maar daar valt vaak wel een mouwtje aan te passen, toch?

Ben blij dat ik alle nummers op de Sim heb staan. Vorig jaar ging mijn debiel ter ziele en je raadt het al, alle nummers stonden dus niet op de sim. Maar had al vrij snel alle nummers weer.

Ik ga zo weer naar de betonnen arena en dan heb ik weekend! Hoef vanaaf en morgen niet te werken, de kinderen zijn thuis en we gaan genieten!

Iedereen een fijn weekend!
Van harte gefeliciteerd met je Permanent Resident Status SFO .

Oops je telefoon kun je niet wassen sfo. Ik heb ook weleens gedacht dat mijn phone kon zwemmen. Maar helaas.

Drukke tijd en had een elderly abuse case wat je dan ook weer niet in de koude kleren gaat zitten. Soms denk je weleens wat zijn er toch rare wezens op de wereld gezet.En zou je ze het liefst de nek omdraaien.

Nog drie dagen werken en dan heb ik een dag vrij.Dan mag ik met de kerst weer aanrukken tot het nieuwe jaar .

Fijn weekend allemaal.

PS het is koud vanmorgen
Ja dames ik ben ook blond en dan kan het maar zo zijn dat dit kleine apparaat zo mee wordt gewassen. De go-phone die ik op dit moment gebruik is een verschrikkelijk ding echter wil toch even tot na de kerstdagen afwachten wat betreft een nieuwe telefoon.

Zoals jullie weten gooien ze hier de laatste dagen met electronica producten om te overleven, ben er zeker sommige bedrijven het lootje gaan leggen. Dus blijf in mijn hart nog een echte NL-er die de hand nog op de knip houdt.

En Kodak er wonen inderdaad hele vreemde wezens op deze aardbol. Een troost is misschien wel dat we niet hoeven te generaliseren dat het alleen hier gebeurt. Hoe triest die overigens is. Sterkte.
SFO, proficiat met je Permanent Resident Status..ik wilde dat wij al zover waren, maar er wordt hard aangewerkt.

Kodak..inderdaad er zijn veel rare mensen..niet alleen hier gelukkig, alhoewel de gemiddelde nederlander dat wel denkt..

Nog steeds wit hier, morgen wordt er een ijsstorm verwacht..dochter nog steeds ziek, volgens mij de griep..vraag me af waar die griepspuit voor dient..

Bloessie, fijn vooruitzicht..hoeveel kinderen heb jij??
We zullen voor je duimen Bloem en hoop dat kleine Bloem snel beter is zodat ze een beetje van het witte kerst kan gaan genieten.

Hier hebben we ondanks een mindere weersvoorspelling toch nog zonnig fris weer. heb begrepen dat de Sierra's weer langzamer hand wit worden dus ik heb goede hoop dat we weer eens een dagje kunnen skien.
Bloemetje, beterschap voor de kleine meid!

Kodak, wat voor werk doe je eigenlijk? In de psychiatrie of zo iets?

SFO, je bent nog een recht geaarde Hollander hoor, die hand op de knip is echt iets voor ons ja!

Bloemetje, ik heb 4 kinderen, de oudste ( zoon ) van 19 is net de deur uit voor een feestje met vrienden, oudste dochter van 17 zit op de bank naar Law and Order te kijken, jongste dochter van 12 zit boven op de pc een portie te msnen en jongste zoontje van bijna 5 wil niet slapen en zit z'n moeder aan de kop te zeuren dat hij ook op de laptop wil.

En mams dacht wel even rustig haar mail te kunnen lezen en beantwoorden en lekker even te kunnen frummeren aangezien de rest dus hun eigen dingetjes willen doen, bekijken, beleven.....
SFO, ik verwacht na de kerst een mega opruiming en inderdaad de wankele bedrijfen zullen hun deuren wel sluiten in januar..ik denk best veel..

Bloessie, dan is het nog een behoorlijke drukte bij jouw in huis met de kids. Maar vast gezellig, ook leuk nog een kleintje erbij.

De sneeuw valt nog steeds, er ligt inmiddels al een behoorlijk pak. Voor vannacht voorspellen ze ice rain..ik ben benieuwd..

Maar mooi lijkt het, dat is zeker..
Een Mega opruiming, ik kan niet wachten. Houd sinds de afgelopen weken twee types HDTV's in de gaten en lees net de zondagmorgen folders en yes er is weer 300 dollar af.

Ga er maar eens een luie zondag vanmaken.
Heb je hem binnen SFO?

Wauw, geweldig, gefeliciteerd!

Is dat het hoogste wat je moest behalen, waar je die dikke enveloppe voor hebt opgestuurd?

FEESTJE!!

@ Bloesie: dankjewel voor je mooie stukje op mijn topic, je bent een schat!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven