Australië / Nieuw Zeeland

23-01-2009 13:56 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
In augustus wil ik een maand door één van deze twee landen reizen. Zou het liefst allebei willen doen, maar voor een maand kan ik me het beste beperken tot één, denk ik.

Welk land zouden jullie kiezen?

Waar is het in augustus nog lekker warm?

En welk land is goedkoper?

Alvast bedankt!!
mijn broer is naar beide landen geweest. Eerst Aus en daarna NZ. Hij vind dat als je beide landen een x wilt zien, je beter eerst naar Aus kunt gaan. NZ is mooier, en dan valt Aus wat meer tegen zei hij.

Dus als ik jou was, zou ik dan eerst een maand door Aus trekken en over een jaar, of langer naar NZ gaan:)
In Nieuw Zeeland is het in augustus in elk geval hartje winter. NZ is op z'n best vanaf november t/m maart.
Ik zou niet voor 1 maand naar Australie gaan... te veel te doen, te veel te zien. Dus als je echt maar 1 maandje hebt, dan zou ik naar NZ gaan... Maar... niet in Augustus!
quote:Kapara schreef op 23 januari 2009 @ 14:14:

Ik zou niet voor 1 maand naar Australie gaan... te veel te doen, te veel te zien. Dus als je echt maar 1 maandje hebt, dan zou ik naar NZ gaan... Maar... niet in Augustus!je kan best naar Australie gaan voor een maand, je moet alleen niet de ambitie hebben om alles te zien in een maand. Beperk gewoon het aantal plaatsen waar je heen gaat. Liever een klein deel goed zien en dan later mss nog eens terug komen?
Naar Australie natuurlijk, in NZ is het dan winter hoor. En bovendien in Aussie met die woestijnen etc. dat is echt anders als Europa terwijl NZ.....ach ze noemen zichzelf het Zwitserland van de Pacific....need I say more?
Ik zou ook naar Australie gaan, meer verschillende indrukken.

winter in Aussie betekend alsnog overdag lekker weer.
Ok, Australië had idd ook mijn voorkeur al, fijn om te horen van jullie ook

Dus Aus. is wel aangenaam in augustus?

Hoe zit het met geld? Voor een maand... ik denk aan 2500 euro incl. vliegticket?
quote:sarah2ndlife schreef op 23 januari 2009 @ 16:10:

winter in Aussie betekend alsnog overdag lekker weer.

Nou, dat ligt er helemaal aan waar je heen gaat in de Australische winter. Een graad of 16 in de winter in Melbourne, 12 in Tasmanie...

Maar misschien is jouw idee van 'lekker weer' wel anders dan die van mij.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:JC_79_ schreef op 23 januari 2009 @ 17:17:

Ok, Australië had idd ook mijn voorkeur al, fijn om te horen van jullie ook

Dus Aus. is wel aangenaam in augustus?

Hoe zit het met geld? Voor een maand... ik denk aan 2500 euro incl. vliegticket?

Lijkt me erg krap ingeschat. Of wil je in dorms met 12 man op 'n kamer met stapelbedden slapen? En hoe ga je je verplaatsen? Auto huren of binnenlandse vluchten?

Overigens zou ik voor Australie ook oktober/november aanhouden voor wat lekkerder weer.
JC, op weeronline kun je ook terugblikken en zien wat voor weer het in een bepaalde maand was vorig jaar, of jaren geleden.

En een ticket zal zo'n beetje 1200 euro kosten? dan hou je nog 1300 euro over voor je verblijf. Da's 40 euro per dag. En dat is weinig, erg weinig.

Hoe wil je gaan reizen? Openbaar vervoer? Auto huren? Wil je nog wat dingen doen en zien? Tourtjes naar een bepaalde plek zijn ook niet echt goedkoop. En ga je zelf koken (in hostels, of cabins) of moet je 3x per dag uit eten?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
-
@ Runner, ik wil weer gaan studeren vanaf september, daarom leek het me juist zo leuk om in augustus nog een verre reis te gaan maken, voordat ik weer jarenlang in de boeken zit.

@Elninjoo, ja eigenlijk wel, met 12 man in een dorm slapen

Himalaya, Is 40 euro per dag echt zo weinig? Ik ben wel een goedkope reiziger, in dorms dus, zelf koken ipv uit eten gaan, goedkoopste bussen enz. Ik wist wel dat Australie erg duur was, maar ook zo duur?

Hmm balen... dan zit het er toch niet in denk ik.
Als je ook nog wat wil doen, bepaalde activiteiten, dan zul je toch minstens 't dubbele nodig hebben per dag en dan is 't nog geen vetpot.

Vervelend dat je nog studeert, dan kun je niet in 'n gunstigere tijd op reis wat klimaat daar betreft.
Moet 't persé Australie zijn? Brazilie is qua klimaat in augustus juist perfect en da's waarschijnlijk wel minder duur.
quote:runner84 schreef op 23 januari 2009 @ 17:24:

Nouu, in Australië is het dan ook winter hoor! Het is dan niet echt stralend weer!

Queensland is denk ik wel aardig te doen in augustus. Maar het beste zou zijn om een paar maanden te wachten, of kan dat niet?

ligt er helemaal aan waar je bent, hoe noordelijker hoe lekkerder.

zou ik daar beginnen.
quote:elninjoo schreef op 23 januari 2009 @ 17:44:

Moet 't persé Australie zijn? Brazilie is qua klimaat in augustus juist perfect en da's waarschijnlijk wel minder duur.

Leuk dat je zo meedenkt, Brazilië.... wauw dat klinkt ook erg goed ja. Ben wel eens in Rio geweest, maar verder niets.

Ben jij er geweest? Ik krijg meteen het idee dat dat te groot is en niet te overzien, als je begrijpt wat ik bedoel. Australië natuurlijk ook wel maar daar zitten wel veel backpackers ook.
quote:elninjoo schreef op 23 januari 2009 @ 17:44:

Moet 't persé Australie zijn? Brazilie is qua klimaat in augustus juist perfect en da's waarschijnlijk wel minder duur.Of ga naar Costa Rica of Panama.....
Ben ik al geweest Wat een problemen

Mexico is misschien ook wat... maar daar ga ik liever niet alleen heen. Of Cuba misschien. Ga meteen eens googlelen op klimaat.
Indonesie is in augustus/september ook op z'n best qua klimaat.
Of 'n safari in Kenia!
Serieus, Indonesië? De beste tijd daarvoor is toch februari?
quote:elninjoo schreef op 23 januari 2009 @ 18:14:

Of 'n safari in Kenia!Heerlijk dit
quote:JC_79_ schreef op 23 januari 2009 @ 18:22:

Serieus, Indonesië? De beste tijd daarvoor is toch februari?

van april tot oktober is de droogste tijd, vanaf november moesson, maar dan valt er regen aan het eind vd dag in 1x de hele hoos en binnen een uur is het weer warm zon etc.

ik heb er een tijdje gezeten en het is altijd goed toeven, zelfs in de moesson , ze hebben maar twee seizoenen dus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven