Australië VS Thailand Tips?

27-12-2014 13:02 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Over precies een jaar ben ik eindelijk klaar met mijn studie! Dat betekend voor mij dat ik eindelijk kan beginnen aan mijn reis. Mijn idee is dan ook om te werken en reizen en eventueel vrijwilligerswerk te doen. Maar ik vind het moeilijk om een keuze te maken er is zoveel leuks! Wie heeft er echt een super ervaring gehad of kan mij een land/wereld deel aanwijzen wat zeker de moeite waard is. En wat heb je verder geleerd en of gedaan?

Zelf had ik al een lichte voorkeur:

Het meeste dat me aanspreekt is Thailand bij het Chai Mai om vrijwilligers werk te doen. Mijn probleem hiervoor is dat ik bang ben dat ik geen baan kan vinden wat ik na het eventuele vrijwilligerswerk kan uitvoeren in Thailand om door te kunnen reizen door het land.

Het land waardoor ik twijfel is Australië, Mijn voorkeur ging uit om op een range te werken. Al vanaf kleins af aan rij ik paard en help ik mee op verschillende boerderijen. Nu hoop ik dat ik klaar ben voor het echte werk.

(tips voor eventuele andere landen zijn ook welkom!)

Ik had gelezen dat je als studente zijnde subsidie recht hebt als je vrijwilligers werk gaat doen. Is dit dan ook t combineren als je verder gaat reizen?

Heel graag hoor ik jullie verhalen aan. Ik heb al verschillende topics afgestruind en websites maar toch hoop ik zo net dat beetje meer informatie te winnen. Of eventueel andere leuke opties zijn altijd welkom!

Alvast super bedankt!

xxxx
Als je gesubsidieerd wil reizen, dan moet je vrijwilligerswerk aan strikte voorwaarden voldoen. Je kunt dus niet zomaar een bestemming uitkiezen, maar de bestemming moet aangewezen zijn door de organisatie. Kijk bijv eens op deze site: http://www.go-europe.nl/eCache/MOB/1/07/273.html
Thailand is veel goedkoper dan Australie, als je 'n beperkt budget hebt. In Australie is werken op 'n farm wel heel erg populair. Ik heb er gewoon 'n week 'n jackeroo/jilleroo cursus gedaan. De Europeanen die er werken werken tegen bed & board, dus rijk wordt je er niet van.

Ik zou m'n tijd overigens niet verdoen met vrijwilligerswerk, want meestal moet je daar voor betalen en je ziet niets van het land omdat je dan lang op 'n vaste plek blijft. Neem juist de tijd om het land van je keuze geheel door te reizen. Als je een paar maanden gaat, kun je ook Thailand combineren met Laos, Cambodja en Birma. Het leven is daar flink goedkoper dan wanneer je voor Australie/Nieuw Zeeland zou kiezen.
Elninjoo, je hebt gelijk ik denk ook dat Thailand de beste keus is!

Alleen weet leek het mij verstandig om eerst vrijwillergerswerk te doen zodat ik beetje kan wennen aan het land en zodat men reis ook voor n deel vergoedt word.

schilt toch weer n beetje als je student bent
Haha, je reis vergoed? Als je vrijwilligerswerk in het buitenland wil gaan doen moet je daar juist geld op toeleggen! Je zult goedkoper kunnen verblijven als je gewoon voor je plezier gaat reizen dan dat je ook nog moet gaan werken.
In Australie krijg je tenminste nog kost en inwoning als je er werkt, in arme landen moet je zelf 'n grote zak geld meebrengen om te mogen werken.
Inderdaad, hoe kom je er bij dat je betaald zou worden voor je vrijwilligerswerk?

En wennen aan een land kun je ook doen door een wat rustiger reistempo aan te houden, en niet iedere dag te verkassen. Blijf ergens een paar dagen, loop door straatjes en niet alleen door de hoofdstraat, zeg mensen gedag wn toon interesse wat ze gaan doen.

Welk vrijwilligerswerk is volgens jou betaald?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ze had het niet over betaald werk maar over gesubsidieerd. En als je op mijn link kijkt, dan zul je zien dat dat bestaat:

Jongeren tussen 17 en 30 jaar kunnen deelnemen aan EVS (European Voluntary Service), dat een onderdeel is van het Europese Erasmus+ programma. Via Erasmus+ Jeugd kun je minimaal twee en maximaal twaalf maanden aan de slag als vrijwilliger in het buitenland! Denk goed na hoe lang je gaat, je kunt maar één keer deelnemen. Het grootste deel van je kosten (tot wel 90%) wordt vergoed.
Ja dat klopt! super bedankt voor de link!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven