Auto of fiets pakken?

19-09-2017 11:39 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
voor de autobezitters? Pakken jullie vaker de auto of de fiets? Of alleen de auto?

Ik heb zowel een auto als een fiets tot mijn beschikking. Ik doe schoonmaakwerk hier en daar op 3 vaste panden.
2 panden in mijn woonplaats en 1 buitenom.

Voor buitenom pak ik altijd de auto, is 10 minuten rijden. Voor wat ik hier heb, pak ik meestal de fiets, mits het mooi weer is en niet te koud is.
Als het regent pak ik de auto, maar hangt er ook vanaf hoe de situatie op dat moment is.
Ik krijg geen reiskosten vergoedt, dus fiets ik alleen als het ook echt kan, mooi weer is etc. Ook omdat ik geen vetpot verdien en toch zo een beetje probeer te bezuinigen.

Voor boodschappen doe ik het net zo: Als ik heel veel boodschappen moet hebben, pak ik de auto. Maar soms gaat mijn vriend ook mee met z'n auto. Als ik bijvoorbeeld een paar kleine dingetjes nog heb, pak ik de fiets. Ik woon ergens waar ik alles heb. 5 minuten van alle winkels af dus dat vind ik ideaal.

Onder autobezitters hoor ik vaak, ja joh als je eenmaal een auto heb, rij je toch altijd in de auto en fiets je nooit, maar dat ervaar ik niet zo. Daar integendeel vind ik het echt fijn om te fietsen, frisse neus halen, even ontspannen en wat aan de conditie doen. Soms vind ik het niet eens de moeite waard om voor 5 minuten de auto aan te doen, en dan later weer uit te doen. En soms ben ik op de fiets sneller.

Hoe ervaren jullie dat? Pakken jullie altijd de auto of af en toe ook wel eens de fiets?
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
20-09-2017 12:47
Ik heb geen doelen binnen de 2km of het moeten mijn buurtbewoners zijn en daar ga ik uiteraard te voet naartoe.

Voor de mensen die boodschappen per fiets halen: hoe doen jullie dat dan als je in meerdere winkels moet zijn? Neem je dan die aanbiedingsaarbeitjes van de Jumbo mee de AH in?
Zeker. Zorg wel altijd dat ik de bon van alle winkels dan bij me heb.
-Sophia- schreef:
20-09-2017 12:35
Dan praat je wel over langere afstanden dan 1 a 2 kilometer, want daar doe je lopend geen drie kwartier over. Tja, de bouwmarkt ga ik niet heen zonder auto, de boodschappen doe ik makkelijker lopend dan op de fiets en het centrum is voor mij ook maar 15 a 20 minuten wandelen door het park. Ik vind het prima zo zonder fiets, maar ik heb dan ook de tijd volledig aan mezelf. Dat scheelt weer.
Ik bedoel heen en terug. Kwartier lopen even in de bouwmarkt en terug. Fietsen is 5 minuten enkele reis op de fiets.
Strand en stad zijn 5 km. Daar dus ook heen op de fiets. Dus ik snap zonder fiets echt niet.
Alle reacties Link kopieren
In de stad altijd met de fiets want de auto kun je toch nergens parkeren.
I believe in good
AnAppleADay schreef:
20-09-2017 11:09
Trouwens toevallig gisteren uitgerekend hoeveel ik in een week fiets en dat komt op zo'n 5 uur per week uit.
Dat is toch mooi meegenomen qua beweging, zonder dat ik er bewust mee bezig ben.
Ik heb een auto maar doe bijna alles met de fiets. Ik kom op zo' n 3 uur per week uit, idd mooi meegenomen. Volgens mij zou ik anders nooit aan genoeg beweging komen.
Alle reacties Link kopieren
hondenmens schreef:
20-09-2017 11:42
Mijn moeder zegt wel eens: "Hondenmens zou nog met de auto naar de wc gaan!"
Een kleine boodschap doe ik soms te voet bij droog en (redelijk) warm weer
. Maar vaker ga ik vanaf mijn werk gelijk om mijn eten daar. Dan zit ik toch al in de auto. Op de fiets kan ik zo weinig mee nemen, heb geen fietstassen. De afstand naar mijn werk is 10 km. Dat kan ik wel aan op de fiets, bij weinig wind. Als er een stevige bries staat (en dat gebeurt hier best vaak) ga ik binnen no-time zweten. Dan kan ik gelijk me gelijk bij aankomst alweer verkleden i.v.m. een natte rug. Ik haat verplicht fietsen. Als het kouder wordt krijg ik gauw oor- en hoofdpijn van de wind. Een muts neemt dat niet helemaal weg. Bovendien moet ik als ik fiets nog vroeger opstaan en ik ben al geen ochtendmens. Het is hier altijd een race tegen de klok. Dan haast ik me liever zonder moe te worden. Ik heb veel moeite en tijd gestoken in het halen van mijn rijbewijs en wil daar ook van profiteren.
Dit jaar is mijn fiets niet eens de schuur uit geweest. Mevrouw gemak. Wandelen met mijn honden is wel een grote hobby van me.
Haha. Een grappige opvolging van voorbeelden :)
Hips, hopsakee en pierlala.
Alle reacties Link kopieren
Naar werk met OV en fiets.
Ik woon in centrum, doe ook veel lopend.
In weekend doe ik boodschappen, wordt altijd opgehaald, doe altijd samen boodschappen met vader)
Ik heb wel een rijbewijs maar ik vind autorijden vreselijk. Doe bijna nooit.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe eigenlijk alles op de fiets. De kinderen naar school. Boodschappen en naar werk zo'n 10 km.

Alleen als het echt slecht weer is neem ik de auto naar mijn werk, of als ik ziek ben ofzo.

Soms breng ik de kinderen met de auto naar hun hobby dat is 5km ongeveer

Verder gebruik ik hem wel bij uitstapjes en om op vakantie te gaan.

Voor mijn werk moest ik verplicht een auto hebben. Anders had ik der geen genomen om eerlijk te zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven