Barcelona, leuke plekjes?

16-08-2015 13:20 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey hey!



Morgen vertrek ik voor ruim een week met mijn zusje naar Barcelona. Het lijkt me erg leuk om de stad écht te leren kennen en de plekken die enorm toeristisch zijn een beetje te mijden. We verblijven in de wijk Barceloneta bij het strand en zijn bereid er lekker op uit te trekken naar andere wijken. Want voor zover ik het begrijp zitten we juist in een toeristisch gebied.

Waar denk ik aan bij speciale plekjes of bijzondere ervaringen? Leuke straatjes met vintage winkeltjes, intieme sfeervolle restaurantjes die niet te duur zijn, gezellige barretjes, toffe underground clubs of andere (verborgen) tenten waar je heerlijk kunt dansen of waar er live muziek is, lokale festivals, alternatieve dagtours, andere mooie ervaringen, etc...



Ik heb TripAdvisor al gedownload!



Alvast heel erg bedankt!
Hier was vorige week ook een topic over, daar staan allerlei tips in.

En ik zou de toeristische dingen juist níet overslaan, want dan mis je heel wat moois. En daarbij: je bent toch ook een toerist?
Alle reacties Link kopieren
Eens met Splinter al zou ik de Ramblas wel proberen te vermijden.

Wel mooi Palau de Musica, alleen met rondleiding te bezoeken.

Het gebouw van Gaudi waar je op het dak kunt. Ben de naam even kwijt.



En verder gewoon lekker door de stad wandelen en de kleine straatjes en pleintjes opzoeken.
Alle reacties Link kopieren
In mijn ervaring leer je een stad echt goed kennen buiten de toeristische paden door gewoon zelf rond te lopen en geen boekjes of apps bij je te hebben.



Als je gewoon een beetje van de gebaande paden af wilt, is Spotted By Locals een leuke site.
Ik vind zelf de 100% boekjes altijd fijn! Daar staan ook leuke wandelroutes in enzo, gezellige cafeetjes, leuke restaurants. Wij hebben ooit Parijs gedaan met zo'n boekje en dan kom je op de leukste plekjes uit! Ik zou dus nog zo'n boekje halen, liggen in zowat elke boekwinkel wel.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tips tot nu toe! Ik zocht inderdaad al naar eerdere topics maar de laatste die ik kon vinden was van mei en ging alleen over hotels.

Jullie hebben helemaal gelijk wat betreft het toerist zijn en dat je dat toeristische plekken ook laten zien hoe de stad is. Ik ben al een keer een paar dagen in Barcelona geweest en heb toen juist de toeristische route gedaan (Ramblas, haven, kathedraal), vandaar dat ik nu nieuwsgierig ben naar meer!



Spotted by locals ken ik nog niet, klinkt leuk!
Alle reacties Link kopieren
quote:Desperate_Housewive schreef op 16 augustus 2015 @ 14:10:

Ik vind zelf de 100% boekjes altijd fijn!Klinkt leuk, ik kan die morgen nog wel even halen!
Alle reacties Link kopieren
Waarom het wiel zelf willen uitvinden? Dat is al lang voor je gedaan. Toeristische plek k en zijn juist toeristische plekken geworden omdat ze zo mooi of zo uniek zijn.



Een grauwe buitenwijk met flats zal nooit een toeristische trekpleister worden.



De sagra familia wel.
quote:elzah schreef op 16 augustus 2015 @ 14:18:

[...]





Klinkt leuk, ik kan die morgen nog wel even halen! Volgens mij zijn ze ook op Schiphol te koop bij de boekwinkel
Alle reacties Link kopieren
Als je toch besluit toeristische dingen te gaan doen dan zou ik park Güell niet overslaan. In ieder geval veel plezier.
Alle reacties Link kopieren
Als je er een hele week bent, neem dan de trein naar een plaatsje (Calella, Pineda, Malgrat ) naar 't noorden, langs de kust. 't Eerste stuk, vanaf Barcelona, ga je onderdoor, maar daarna - vlak- langs zee: prachtig!
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
quote:simbalabimba schreef op 16 augustus 2015 @ 16:47:

Als je er een hele week bent, neem dan de trein naar een plaatsje (Calella, Pineda, Malgrat ) naar 't noorden, langs de kust. 't Eerste stuk, vanaf Barcelona, ga je onderdoor, maar daarna - vlak- langs zee: prachtig!

Ja, zeker! Mataro ligt iets dichter bij Barcelona en is ook heel leuk om rond te struinen. Hou er wel rekening mee dat ze tussen de middag lang siesta houden winkels gesloten).

Maar het is een heel leuk tripje, soms rij je nagenoeg over het strand.
Alle reacties Link kopieren
quote:simbalabimba schreef op 16 augustus 2015 @ 16:47:

Als je er een hele week bent, neem dan de trein naar een plaatsje (Calella, Pineda, Malgrat ) naar 't noorden, langs de kust. 't Eerste stuk, vanaf Barcelona, ga je onderdoor, maar daarna - vlak- langs zee: prachtig!



Oh fijne tip! Dankjewel!



En de rest ook allemaal bedankt voor de goede ideeën!
Alle reacties Link kopieren
Sitges, een plaatsje ten zuiden van Barcelona, heeft een geweldig mooi zandstrand en is wat 'chiquer' dan Lloret of Calella. Erg leuk, ben er vorige week nog geweest! Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
El nou ramonet... heeeerlijk eten!
Alle reacties Link kopieren
Barcelona is geweldig, ik ben er ook zojuist geweest! Heb het super naar mijn zin gehad. De mensen zijn super aardig de sfeer is goed en je kan er leuk uitgaan.



Gracia is een leuke wijk en erg sfeervol. Zelf hadden we een leuke appartementje geboekt via airbnb. Voor 35 euro zaten we in de buurt van het strand. Op Citytrip tips hebben wij een gratis e-book gedownload.



Met het hele routeplan zijn we 3 dagen door heel Barcelona gegaan! Sagrada Familia vond ik wel gaaf maar had achteraf niet persee naar binnen hoeven gaan.
Live strong!
Alle reacties Link kopieren
Op de volgende site heb ik heel veel praktische tips over bekende, maar ook onbekende plekken in Barcelona gevonden:

http://www.goedetip.nl/re ... ps-ook-onbekende-plekken/
Alle reacties Link kopieren
Een leuke staptent vond ik "club Bikini", dat is een R&B en salsa tent met bijna alleen maar "locals".

Op de volgende site staan heel veel praktische tips over o.a. vervoer en eten bij een stedentrip naar Barcelona, en ook wat info over uitjes naar bijvoorbeeld Lloret, Tossa of Girona: http://www.goedetip.nl/re ... ps-ook-onbekende-plekken/
Alle reacties Link kopieren
quote:stippensokken schreef op 16 augustus 2015 @ 13:59:

In mijn ervaring leer je een stad echt goed kennen buiten de toeristische paden door gewoon zelf rond te lopen en geen boekjes of apps bij je te hebben.



Als je gewoon een beetje van de gebaande paden af wilt, is Spotted By Locals een leuke site.Yep, Spotted by Locals, succes gegarandeerd. Ik heb er in Madrid en Londen veel leuke dingen mee gevonden.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
quote:sugarmiss schreef op 16 augustus 2015 @ 14:19:

Waarom het wiel zelf willen uitvinden? Dat is al lang voor je gedaan. Toeristische plek k en zijn juist toeristische plekken geworden omdat ze zo mooi of zo uniek zijn.



Een grauwe buitenwijk met flats zal nooit een toeristische trekpleister worden.



De sagra familia wel.Een stad heeft heus wel meer leuke en interessante plekken dan alleen de top 10 highlights waar iedereen en masse heen gaat. Bijvoorbeeld in Amsterdam kan ik er zo 20 opnoemen.
You can never have too many hats, gloves and shoes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven