Barcelona

20-10-2016 20:00 13 berichten
Hoihoi,



Hebben jullie leuke tips voor een stedentrip naar Barcelona in november.



- hotel?

- bezienswaardigheden?

-activiteiten?

- vervoer?

- tips voor eten?

- budgettips?

- reisduur?



Ben mij aan het oriënteren en benieuwd naar ervaringen!
Alle reacties Link kopieren
Geen tips, maar ik hoor vooral dat het in Barcelona enorm druk is en dat het wemelt van de zakkenrollers. Ik zou dus eerder naar een minder toeristische bestemming gaan.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Palau de musica. Moet je wel reserveren dus op de eerste dag reserveren daar maar heel mooi.

Verder de gebouwen van Gaudi natuurlijk.

Een fietstocht lijkt me ook leuk. Heb dat in andere steden wel gedaan.

Tapas eten in de gotische wijk en dan van barretje naar barretje gaan.

Parc Guel is ook mooi.

Vervoer lopen of met metro of bus.

Wegblijven van de Ramblas en op je spullen letten.

Hotel in de carrer de Princessa, Ciutat de Barcelona. Ook in die staat een fijne bar paar deuren verder. Heerlijke mojitos en lekker eten.

Tenminste een paar jaar geleden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Belle73 schreef op 20 oktober 2016 @ 20:11:

Geen tips, maar ik hoor vooral dat het in Barcelona enorm druk is en dat het wemelt van de zakkenrollers. Ik zou dus eerder naar een minder toeristische bestemming gaan.

Dat is vooral rond de Ramblas en de metrostations daar in de buurt. De rest valt erg mee.



Ik zou in ieder geval een dag of 5 gaan en elke dag in een andere buurt een wandeling maken bijv op basis van het boekje 100% Barcelona. Onderweg de musea bezoeken, wat leuke winkeltjes en eten kom je overal tegen.



Ik vind zelf de buurten la barceloneta en el born het fijnste om te verblijven mbt accomodatie. Je zit dan niet midden in het toeristencentrum maar wel dicht genoeg er tegen aan en het zijn leuke buurten voor een boodschap, hapje eten, ....etc. Ik zou naar appartementen zoeken via wimdu.nl en airbnb. Wil je echt goedkoop dan kun je via die weg ook een kamer vinden.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:Belle73 schreef op 20 oktober 2016 @ 20:11:

Geen tips, maar ik hoor vooral dat het in Barcelona enorm druk is en dat het wemelt van de zakkenrollers. Ik zou dus eerder naar een minder toeristische bestemming gaan.



Wat een onzin. Barcelona is meer dan de Ramblas hoor.



Parc guel is wat mij betreft echt een must.

Als het weer het toelaat zou ik een fiets huren, maar dat doe ik zelf in nagenoeg elke stad.

Poble Espanyol, er naar toe met de kabelbaan!
Alle reacties Link kopieren
Gewoon lekker zelf ontdekken.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Belle73 schreef op 20 oktober 2016 @ 20:11:

Geen tips, maar ik hoor vooral dat het in Barcelona enorm druk is en dat het wemelt van de zakkenrollers. Ik zou dus eerder naar een minder toeristische bestemming gaan.Die zitten in elke wereldstad
Alle reacties Link kopieren
quote:gizzmo-returns schreef op 20 oktober 2016 @ 20:38:

[...]





Die zitten in elke wereldstadInderdaad gewoon goed op je spullen passen en goed om je heen kijken. En op elkaar letten als je met iemand anders reist.
-
anoniem_300341 wijzigde dit bericht op 23-05-2018 12:18
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Fietsen met een Nederlandse gids, bv via bayabikes
Als je naar de Sagrada Familia wil, kan je het beste je kaarten online kopen. Dan hoeft je niet in een hele lange rij te staan.



De gotische wijk is erg leuk om te "verdwalen", je komt er leuke restaurantjes, barretjes en andere winkels tegen. De kathedraal van Barcelona vond ik ook mooi.



Lekker eten op de markt op de Ramblas. Er zullen vast erg veel zakkenrollers zijn, maar als je een beetje op je spullen let (alleen geld bij je die je die dag nodig hebt, in een klein tasje die je schuin naar voren kan hangen, handtas die goed dichtgaat etc) heb je ook op de Ramblas veel plezier.



Barcelona is een mooie stad.



Heb je zelf al gegoogled, tripadvisor, zoover geraadpleegd?
Alle reacties Link kopieren
Bezoek de huizen die Gaudi heeft ontworpen of gestyld. Casa Batlló, casa Milà. En natuurlijk de Sagrada Familia en Park Güell.
Alle reacties Link kopieren
Ga je naar park Quell en weet je wanneer je in Braca bent, van te voren kaartjes reserveren! Dit hotel: http://www.hduquesadecard ... tel/barcelona-cruise-port is heerlijk! Goede uitvalsbasis...logeer er graag. Verder raad ik aan om toch een dag zo'n hop- on hop-off bus te nemen. Komen langs alle trekpleisters en laten je de stad echt goed zien. Ik kom er al jaren en toch neem ik altijd wel een keer zo'n toer...lekker zitten en kijken. Heel veel plezier alvast.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven