Bedrijfsuitje naar Valencia - Hellup!!

09-06-2011 21:03 124 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben bezig om een teamuitje / bedrijfsuitje te regelen voor onze groep van 25 personen. I.v.m. extra budget had ik bedacht om het er maar eens goed van te nemen en naar Valencia af te gaan reizen.

Waarom ik voor Valencia heb gekozen is omdat:

- relatieve korte reistijd vanuit NL

- ookal ga ik iets later in het jaar (sommige hebben al een vakantie geboekt) en is de temperatuur (land en zee) nog lekker

- je daar kan duiken en er een aantal duikliefhebbers bij zitten (incl. mijzelf).

Maar.. ik heb een paar grote "hobbels" te nemen;

- vlucht boeken. Ryanair is de goedkoopste, maar voor 25 man loopt het flink in de papieren. Iemand enig idee?

- Zie boven, maar dan v.w.b. een slaapgelegenheid. Het is maar voor 1 nacht, dus zat zelf te denken aan een hostel. Nu kan ik me voorstellen dat collega's nou niet perse met elkaar op een kamer willen liggen..dus hoe ga ik dat nou weer oplossen...?

- Wat voor activiteit zal ik verzinnen voor de anderen? Ik had het idee om een aantal activiteiten voor te stellen waarop ze zich kunnen aanmelden. Er zitten ook een aantal mensen bij die niet hele stukken kunnen lopen.

Ik heb 2900 te besteden. Daar moet dus voor kunnen worden gevlogen, geslapen en gegeten. Tevens een paar leuke activiteiten moeten ervan betaald worden.

Zoals altijd, zullen er een paar niet mee gaan. Ik denk dat ik uiteindelijk op 20 personen uitkom.

Ik hoop dat jullie mij een eindje op weg kunnen helpen...

Alvast bedankt!!!!
Je bent niet erg ontvankelijk voor de goed bedoelde adviezen...

Ik vond net een duikschool in Valencia waar je voor minimaal 174 euro p.p. kan duiken. Ik bedoel maar.
quote:Mirjam762 schreef op 09 juni 2011 @ 21:33:

Overigens zou ik niet gaan vliegen, en zeker niet als dat twee keer vliegen binnen 24 uur/36 uur betekent. Mensen zijn er niet altijd gek op en zullen misschien niet snel toegeven dat ze vliegangst hebben maar ze zullen je het ook niet in dank afnemen wellicht.Los van het feit dat het waarschijnlijk door het heen en weer gevlieg ook nog het meest milieuonvriendelijke daguitstapje in de geschiedenis van het bedrijf wordt.
quote:Katherina schreef op 09 juni 2011 @ 21:40:

Het is niet gek om iets te organiseren wat je zelf ook leuk vind. Maar het is leuker voor de groep als je iets organiseerd waarvan je weet dat de meerderheid het leuk vind, en dat je het dan zelf ook nog leuk vind. Dus de groep 1 en jij 2, in plaats van de volgorde de je nu aanhoudt.

Als er misschien 5 mensen op de groep van 25 zijn die duiken leuk vinden, ga je daar toch geen uitje omheen organiseren? Ga dan met z'n vijven een keer naar de Grevelingen, in plaats van met 20 van de 25 naar Valencia.Of ga met die 5 lekker een lang weekend naar Valencia, kost niet zoveel
quote:Watchamacallit schreef op 09 juni 2011 @ 21:40:

Kun je niet zo'n dagtrip naar Barca doen, in een dag heen en terug vliegen?Is misschien een alternatief (iedereen 's avonds weer terug)? Maar waarom niet naar een plek in NL/Belgie? antwerpen, gent, voor mijn part een dagje brussel als je iets 'speciaals' wilt doen.
Ik zag vandaag bijvoorbeeld dat er in verschillende steden in Nederland een eet-wandeltocht georganiseerd wordt. Voor 50 euro pp bij 10 restaurants een hapje eten en drinken is ook erg leuk.
Wij organiseren ook wel eens iets met het werk voor een grotere groep, tot nu toe altijd een huisje in de Ardennen en dan een activiteit of twee buiten, en ik denk dat we vaak meer dan dat bedrag spenderen. En dit is allemaal ook gewoon zelf koken, zelf rijden, etc.

Het lijkt mij dus ook een slecht idee om naar Valencia te trekken, en ik zou het als collega eigenlijk ook niet leuk vinden. Mijn ouders zijn beiden trouwens ook fervente duikers en zouden ten eerste ook niet duiken voor het vliegen, en zouden eigenlijk ook geen interesse hebben om in Valencia te gaan duiken... Kan je evengoed gewoon naar de Oosterschelde gaan.

Ik zou zeggen, organiseer iets leuker dichterbij huis. Een leuke activiteit, lekker etentje en dan leuke B&B ofzo.

Maar ik heb niet echt het gevoel dat je luistert naar de raad die de mensen hier proberen te geven...
quote:Katherina schreef op 09 juni 2011 @ 21:43:

Ik zag vandaag bijvoorbeeld dat er in verschillende steden in Nederland een eet-wandeltocht georganiseerd wordt. Voor 50 euro pp bij 10 restaurants een hapje eten en drinken is ook erg leuk.Kijk ook eens op happen en trappen. .(fietsen en bij verschillende restaurants een gang eten)
quote:borderwalk schreef op 09 juni 2011 @ 21:41:

[...]

Los van het feit dat het waarschijnlijk door het heen en weer gevlieg ook nog het meest milieuonvriendelijke daguitstapje in de geschiedenis van het bedrijf wordt.

En het meest vermoeiende. Veel gereis in 48 uur tijd, slapen op een slaapzaal en allerlei uitstapjes. Ik zou echt passen voor zo'n uitje ter meerdere eer en glorie van de organisator.

Op mijn werk wordt jaarlijks een uitje geregeld dat alleen busvervoer en eten kost. De activiteiten op de dag zijn gratis. Ik kan niet zeggen wat het is, helaas, maar leuk is het zeker.
Huur een strandtent in Scheveningen af voor een BBQ met lekkere muziek!
ik ben in ieder geval blij dat ik weet dat jij niet mijn collega bent
quote:astrape schreef op 09 juni 2011 @ 21:45:

[...]

En het meest vermoeiende. Veel gereis in 48 uur tijd, slapen op een slaapzaal en allerlei uitstapjes. Ik zou echt passen voor zo'n uitje ter meerdere eer en glorie van de organisator.

Op mijn werk wordt jaarlijks een uitje geregeld dat alleen busvervoer en eten kost. De activiteiten op de dag zijn gratis. Ik kan niet zeggen wat het is, helaas, maar leuk is het zeker.En dan maandagmorgen weer fris en fruitig op je werk zijn
quote:zonnestraaltje71 schreef op 09 juni 2011 @ 21:40:

Is het niet leuker om naar die ene toko te gaan, Preston Palace heet het geloof ik.

Of met z'n allen naar 1 van de Waddeneilanden.

V.w.b. Preston Palace: kan zijn dat ik een verkeerd beeld heb van preston palace, maar ik ga geen 2900 euro uitgeven aan een paar uur flink eten en drinken. Daar kun je dan weer leukere dingen mee doen. Maar het is misschien wel iets om te combineren. Activiteit en daarna naar PP.

@lilalinda:

1. het is nog helemaal niet duidelijk wat de rest er van vindt. Duikers zijn trouwens een groep van 8, waarvan er enkele super ervaren zijn, de rest "recreatief" en dus geen padi open water hebben.

2. ik kies zeker wat ik leuk vind, dat lijkt me normaal. Maar dat wil niet zeggen dat hier de nadruk op moet liggen?! Ik probeer het iedereen naar zijn zin te krijgen. Omdat ik weet dat er enkelen zijn die houden van duiken, leek me dat leuk om te doen, omdat ik er zeker van ben dat zij dit helemaal fantastisch vinden. Voor de andere groep weet ik niet of ze duiken leuk vinden en moet ik dus als alternatief iets anders leuks zien te verzinnen. En dat moet opzich toch te doen zijn, lijkt me.

3. budget is idd een punt. Maar ik zit nog maar in de oriëntatie fase he? Dus.. er is nog niks geboekt of vastgelegd.
TO, wat voor collega's heb je eigenlijk? Allemaal jonge honden zonder gezin die regelmatig een last minute low-budgetvlucht pakken voor een stedentripje?
Vanaf 79,50

•Accommodatie naar uw keuze.

U verblijft standaard in een

tweepersoons kamer.

•Eten en drinken is all-in tijdens

uw verblijf.

•Spelfaciliteiten, zoals bowlen, midgetgolf, snooker en biljart.

•Toegang tot de indoor-kermis.

•Toegang tot de bioscoop.

•Toegang tot het zwem- en saunaparadijs met whirlpools, stoombad en zonnehemels.

•Spelotheek voor kinderen

van 3 t/m 10 jaar.

•Avondentertainment.

Ik ben er nooit geweest, geen idee of het wat is eigenlijk
Je krijgt mij trouwens ook niet het water in, zeker niet met collega's erbij.

Hou je daar wel rekening mee, dat niet iedereen zin heeft om in badkleding te gaan? Of zijn je collega's allemaal zwemmers.
Geloof mij maar, als jij dit reisje boekt en vertelt dat mensen kunnen gaan duiken, dan denkt iedereen dat je vooral hebt geprobeerd het jezelf naar de zin te maken.
1 nachtje naar valencia? En dan in een HOSTEL? Nope....dan bedank ik meteen. Daarbij, duiken is zo specifiek, gotaal geen goede optie. Voor dit bedrag kun je alleen maar missers maken...
Wat wij eens deden en heel leuk was: een gezellig huisje in de Ardennen, volledig met pooltafel, sauna, binnenzwembad. Savonds lekker gaan eten, de volgende dag de Lesse afkajakken. Heel leuk, niet te vermoeiend, met twee of alleen in de kajak dus ook voor mensen die mss niet zo sportief zijn. Daarna samen een bbq in de tuin van het huisje.

Ik zou het Spanje idee maar gewoon opbergen, en beginnen te kijken naar dingen dichter bij huis. En het is hier al een paar keer gezegd, maar ik ga het toch nog eens doen: denk eraan dat je 24h moet wachten na het duiken eer je best vliegt!
Als je toch heel graag wilt gaan duiken -->Duiken De onervaren mensen kunnen een keertje proeven aan het duiken en de meer ervaren mensen kunnen daar ook ergens duiken. In het zwembad of in het meer geloof ik. Dit kan bij meerdere parken. En daar in de omgeving is ook vast wel wat te doen qua eten en drinken.
quote:lizlizzyliz schreef op 09 juni 2011 @ 21:48:

[...]

V.w.b. Preston Palace: kan zijn dat ik een verkeerd beeld heb van preston palace, maar ik ga geen 2900 euro uitgeven aan een paar uur flink eten en drinken. Daar kun je dan weer leukere dingen mee doen. Maar het is misschien wel iets om te combineren. Activiteit en daarna naar PP.

@lilalinda:

1. het is nog helemaal niet duidelijk wat de rest er van vindt. Duikers zijn trouwens een groep van 8, waarvan er enkele super ervaren zijn, de rest "recreatief" en dus geen padi open water hebben.

2. ik kies zeker wat ik leuk vind, dat lijkt me normaal. Maar dat wil niet zeggen dat hier de nadruk op moet liggen?! Ik probeer het iedereen naar zijn zin te krijgen. Omdat ik weet dat er enkelen zijn die houden van duiken, leek me dat leuk om te doen, omdat ik er zeker van ben dat zij dit helemaal fantastisch vinden. Voor de andere groep weet ik niet of ze duiken leuk vinden en moet ik dus als alternatief iets anders leuks zien te verzinnen. En dat moet opzich toch te doen zijn, lijkt me.

3. budget is idd een punt. Maar ik zit nog maar in de oriëntatie fase he? Dus.. er is nog niks geboekt of vastgelegd.

Ik ben wellicht niet representatief, maar ik zou BALEN (met hoofdletters) van overnachten en BALEN (met hoofdletters) van duiken. En al helemaal van duiken met een groep al duiken kan.

Kies toch liever iets toegankelijkers?
Met vriends werk gaan wij iedere 3 jaar naar een andere stand in Europa, en dat wordt echt geweldig georganiseerd. Heel luxe vliegen, designhotels, goede privégidsen, eten in sterrententen. Dan is het leuk om met je collega's op pad te gaan. Bovendien is de eerste werkdag na het tripje voor de werknemers vrij, dus echt super. Die uitjes zijn befaamd en veel besproken. Wat jij gaat doen to, lijkt me niet het leukste uitje voor de grootste gemene deler, en daar moet jij je aan conformeren. De groep hoeft zich niet aan jou aan te passen.

Ik vind het trouwens helemaal niet zo vanzelfsprekend als jij het doet voorkomen dat je als eerste iets organiseerd wat je zelf heel leuk vind. Een goede organisator maakt zijn eigen wensen ondergeschikt aan de groep.
Sowieso is een stedentrip een slecht idee als van de 25 mensen er kennelijk een paar slechter ter been zijn.
quote:nephthys schreef op 09 juni 2011 @ 21:44:

Maar ik heb niet echt het gevoel dat je luistert naar de raad die de mensen hier proberen te geven...

Oh? Volgens mij reageer ik op de tips en bedank ik daar mensen voor. Maar ik raak wat geagiteerd door sommige opmerkingen.

Ik weet ook wel dat mijn idee wat apart is, maar dat wil niet zeggen dat het niet kan? En daarbij, als het idd niet praktisch is, dan komen jullie wellicht met beteren ideeén. Zoals idd bbq in de ardennen etc.
quote:TouchOfPink schreef op 09 juni 2011 @ 21:53:

Als je toch heel graag wilt gaan duiken -->Duiken De onervaren mensen kunnen een keertje proeven aan het duiken en de meer ervaren mensen kunnen daar ook ergens duiken. In het zwembad of in het meer geloof ik. Dit kan bij meerdere parken. En daar in de omgeving is ook vast wel wat te doen qua eten en drinken.Het kan aan mij liggen maar ik vermoed dat van de mensen die niet duiken, een groot aantal ook geen behoefte hebben om het een keertje te proberen. Mij zou je iig geen plezier mee doen.
Als mijn werkgever wil dat ik ergens overnacht, dan verwacht ik minstens 4* en een eigen kamer. In een hostel zou je mij niet meekrijgen.

Ook verwacht ik dat mijn werkgever bij een bedrijfsuitje alle kosten op zich neemt. Eten, drinken, slapen: alles.

Verder is op reis best leuk, als er animo is, maar niet voor 1 nacht. Dan ben je alleen maar aan het vliegen en onderweg.

En een activiteit die 8 van de 20 mensen leuk vinden? Dat is echt niet acceptabel. Bovendien vraag ik me ernstig af of die 8 het ook allemaal echt leuk zouden vinden, gezien de niveauverschillen.

Kortom, ik denk dat je beter in NL kunt blijven en een geweldige dag kunt organiseren. Zelfs dan is je budget al krap!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven