Bedrijfsuitje naar Valencia - Hellup!!

09-06-2011 21:03 124 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben bezig om een teamuitje / bedrijfsuitje te regelen voor onze groep van 25 personen. I.v.m. extra budget had ik bedacht om het er maar eens goed van te nemen en naar Valencia af te gaan reizen.

Waarom ik voor Valencia heb gekozen is omdat:

- relatieve korte reistijd vanuit NL

- ookal ga ik iets later in het jaar (sommige hebben al een vakantie geboekt) en is de temperatuur (land en zee) nog lekker

- je daar kan duiken en er een aantal duikliefhebbers bij zitten (incl. mijzelf).

Maar.. ik heb een paar grote "hobbels" te nemen;

- vlucht boeken. Ryanair is de goedkoopste, maar voor 25 man loopt het flink in de papieren. Iemand enig idee?

- Zie boven, maar dan v.w.b. een slaapgelegenheid. Het is maar voor 1 nacht, dus zat zelf te denken aan een hostel. Nu kan ik me voorstellen dat collega's nou niet perse met elkaar op een kamer willen liggen..dus hoe ga ik dat nou weer oplossen...?

- Wat voor activiteit zal ik verzinnen voor de anderen? Ik had het idee om een aantal activiteiten voor te stellen waarop ze zich kunnen aanmelden. Er zitten ook een aantal mensen bij die niet hele stukken kunnen lopen.

Ik heb 2900 te besteden. Daar moet dus voor kunnen worden gevlogen, geslapen en gegeten. Tevens een paar leuke activiteiten moeten ervan betaald worden.

Zoals altijd, zullen er een paar niet mee gaan. Ik denk dat ik uiteindelijk op 20 personen uitkom.

Ik hoop dat jullie mij een eindje op weg kunnen helpen...

Alvast bedankt!!!!
quote:daydream schreef op 09 juni 2011 @ 21:25:

[...]

Nou inderdaad. Aan het eind van de dag niet naar huis kunnen en ook nog zelf betalen? en dan lekker tegen je collega aankruipen in een stapelbed op de slaapzaal van een hostel
quote:anno1984 schreef op 09 juni 2011 @ 21:21:

[...]

Ja precies, bij het bedenken van een bedrijfsuitje is het juist de kunst met (vrijwel) iedereen rekening te houden qua mogelijkheden en wensen...

Jeetje Anno... het is een utopie om het iedereen naar het zin te maken (dat weet ik uit eigen ervaring - zelf organiseren en iets te doen wat een ander heeft georganiseerd).

Daarbij.. TUURLIJK ga ik iets doen wat ik zelf ook heel leuk vind, ik ga toch niks organiseren wat ik zelf niks aan vind?!!!
quote:_Webs_ schreef op 09 juni 2011 @ 21:27:

TO: het klinkt een beetje alsof jij je collega's wilt verrassen door voor amper budget een dagje naar een coole locatie te kunnen gaan en te gaan duiken (dat kan zeker niet van dit budget trouwens!!!!)? Ik zou echt even polsen of dit geen misser wordt voor je het doorzet.Zoiets moet je nog heul lang horen ja
Your view of society screws up my mind like you\'ll never know

[...]

en dan lekker tegen je collega aankruipen in een stapelbed op de slaapzaal van een hostel

Dat ook nog.

TO is het een verplicht uitje?

[...]

en dan lekker tegen je collega aankruipen in een stapelbedStapelbed he, die zijn meestal eenpersoons en smal, dus gezellig tegen de kont van je collega aankijken terwijl het bovenste bed langzaam verder naar beneden doorzakt.

TO: het klinkt een beetje alsof jij je collega's wilt verrassen door voor amper budget een dagje naar een coole locatie te kunnen gaan en te gaan duiken (dat kan zeker niet van dit budget trouwens!!!!)? Ik zou echt even polsen of dit geen misser wordt voor je het doorzet.Eh.. ja dat is wel zo. (vwb dat duiken: ik heb nog geen enkele prijs opgevraagd, ik zit nog in de oriëntatie fase ;) Maar duiken doe je maar een paar uurtjes, de rest van de dag moet het natuurlijk ook leuk zijn. En zeker voor de collega's die niet van duiken houden, die moeten zich zeker niet achtergesteld voelen. Dus ook daar wil ik iets leuks voor organiseren. En dan gewoon als optie he.
Als je gaat boeken via Ryan Air, zou ik eerst de cookies op de pc waarmee je boekt, uitschakelen. Het schijnt dat Ryan Air het "ziet" als van hetzelfde ip-adres, steeds hetzelfde traject wordt gecheckt en dan verhogen ze de prijzen..weet niet of het waar is maar je kunt het maar beter in acht nemen, toch?
Sorry, maar het gaat hier toch niet om jou? Jij houdt van duiken en niet van fietsen. Dus? Het gaat er om wat de meeste mensen in de groep kunnen waarderen en ik denk dat ze liever op de fiets stappen dan een zuurstoffles op hun rug heisen.

Wees slim en bedenk wat anders. Sowieso is het zonde van je tijd hierover na te denken want het gaat voor dit bedrag toch niet lukken. Bovendien vraag ik me af of je sowieso wel enig inzicht hebt in budgetteren want wat denk je dat dat duiken wel niet kost? Volgens mij ben je dan al door je bedrag p.p. heen.
quote:borderwalk schreef op 09 juni 2011 @ 21:30:

[...]

Stapelbed he, die zijn meestal eenpersoons en smal, dus gezellig tegen de kont van je collega aankijken terwijl het bovenste bed langzaam verder naar beneden doorzakt.

Hahahahahhahahaha!!!!!!!!! Ik zie het al helemaal voor me!!! hiihihhi

Er zijn ook aparte kamers met 1 bed of 2 persoonsbed in een hostel. Maar daar zullen er vast en zeker geen 20 van zijn, gok ik.
Overigens zou ik niet gaan vliegen, en zeker niet als dat twee keer vliegen binnen 24 uur/36 uur betekent. Mensen zijn er niet altijd gek op en zullen misschien niet snel toegeven dat ze vliegangst hebben maar ze zullen je het ook niet in dank afnemen wellicht.
quote:lizlizzyliz schreef op 09 juni 2011 @ 21:30:

[...]

Eh.. ja dat is wel zo. (vwb dat duiken: ik heb nog geen enkele prijs opgevraagd, ik zit nog in de oriëntatie fase ;) Maar duiken doe je maar een paar uurtjes, de rest van de dag moet het natuurlijk ook leuk zijn. En zeker voor de collega's die niet van duiken houden, die moeten zich zeker niet achtergesteld voelen. Dus ook daar wil ik iets leuks voor organiseren. En dan gewoon als optie he.Nou ja, het was niet zo positief bedoeld als je het opvat Je laat mensen behoorlijk reizen om daar (zelf betaald) toe te kijken hoe jij en misschien 1 of 2 collega's gaan duiken ->kan niet ivm vliegen! of iets anders (zelf betaald) te doen. Daarna kunnen ze zelf hun eten en drankjes, taxis etc betalen en op een low budget locatie slapen om weer naar NL terug te vliegen. Wat ik bedoelde is dat jij het waarschijnlijk een uitdaging vindt om voor bijna niets dit te kunnen organiseren ipv een puzzeltocht in NL (Klinkt cooler, heeft lizlizzyliz toch maar geflikt), maar dat je collega's er misschien niet zo blij mee zijn.....
Dus dan moet je ook nog met een collega op dezelfde slaapkamer slapen?

Ik denk wel dat je budget zal gaan groeien, want ik denk dat een hoop collega's af zullen zeggen.

Maak het jezelf niet moeilijk (en doe jezelf en je collega's een lol) en regel gewoon een lux dagje weg in eigen land.
quote:daydream schreef op 09 juni 2011 @ 21:30:

[...]

Dat ook nog.

TO is het een verplicht uitje?

Nouja.. verplicht, verplicht.. we doen elk jaar iets idd. Alleen is de animo om iets te organiseren ver te zoeken. Vorig jaar heb ik het ook georganiseerd. Eerst naar een karaokebar (zelfs de meest stugge collega stond te zingen!!), daarna naar vliegbasismuseum (moet toch iets leerzaams bij zijn?) en daarna een moorddiner gehad waar iedereen verkleed moest zijn. Dat heeft iedereen ook gedaan en ze waren allemaal heel lovend! Dus.. dat valt blijkbaar in de smaak. En daarbij zijn ze het wel van me gewend dat er dit soort gekkigheid gedaan wordt. Blijkbaar vinden ze het allemaal heel leuk.

Nu besef ik me natuurlijk ook wel dat vliegen ivm een teamuitje ff iets andere koek is... daarom leg ik jullie ook het e.e.a voor.
quote:lizlizzyliz schreef op 09 juni 2011 @ 21:28:

[...]

Sorry, maar het gaat hier toch niet om jou? Jij houdt van duiken en niet van fietsen. Dus? Het gaat er om wat de meeste mensen in de groep kunnen waarderen en ik denk dat ze liever op de fiets stappen dan een zuurstoffles op hun rug heisen.

Jeetje Anno... het is een utopie om het iedereen naar het zin te maken (dat weet ik uit eigen ervaring - zelf organiseren en iets te doen wat een ander heeft georganiseerd).

Daarbij.. TUURLIJK ga ik iets doen wat ik zelf ook heel leuk vind, ik ga toch niks organiseren wat ik zelf niks aan vind?!!!

Hmm, to, wat Astrape hierbovenin schrijft wilde ik ook opschrijven. Maar samen met jouw gequote reactie ben ik bang dat jij echt op zoek gaat naar een dag die je zelf erg leuk vind.

Waarom ga je iets heel low budgets doen in Spanje, terwijl je iets heel gaafs kunt doen in Nederland? Ik ben bang dat je collega's je neit nog eens een uitje laten organiseren als je dit doorzet.
quote:Mirjam762 schreef op 09 juni 2011 @ 21:31:

Als je gaat boeken via Ryan Air, zou ik eerst de cookies op de pc waarmee je boekt, uitschakelen. Het schijnt dat Ryan Air het "ziet" als van hetzelfde ip-adres, steeds hetzelfde traject wordt gecheckt en dan verhogen ze de prijzen..weet niet of het waar is maar je kunt het maar beter in acht nemen, toch?Ja dat klopt! De site onthoud het! Cookies had ik idd al verwijderd.
Salsaworkshop? samen sushi rollen? Oh, ik heb zelf een keer een geweldige tocht gedaan in Utrecht. Echt briljant (we wisten niet wat er ging gebeuren en dat we overal gevolgd EN gefilmd werden, zal eens googlen), kanoen? Je kunt genoeg bedenken toch?
Ik zou een GPS-puzzeltocht doen, ergens op de heide. Of iets anders, maar niet naar Valencia in ieder geval. Als het afhaakrisico zo groot is (20% vind ik vrij veel) gaat het doel ook de mist in; teambuilding tenslotte?
quote:astrape schreef op 09 juni 2011 @ 21:31:

Wees slim en bedenk wat anders. Sowieso is het zonde van je tijd hierover na te denken want het gaat voor dit bedrag toch niet lukken. Bovendien vraag ik me af of je sowieso wel enig inzicht hebt in budgetteren want wat denk je dat dat duiken wel niet kost? Volgens mij ben je dan al door je bedrag p.p. heen.Zoals ik al in mijn post schreef: er zijn meerdere mensen die duiken! Tuurlijk organiseer ik het niet alleen voor mezelf. Maar uiteraard wil ik wel iets doen wat ik zelf ook leuk vind. Da's toch niet zo gek?!
Ga dan naar een duiktoren in NL en doe een intro duik voor de rest van je collega's. Of ga een keer op je vrije zaterdag met je collega's duiken. Je gaat toch niet min. de helft van de groep een paar uur op de kant naar water laten staren?als er iets is wat niet voor de hele groep is, is het wel duiken!
.
Oei, dit wordt heibel...

Ik hoop dat je nog niks geregeld hebt en je plannen nog kunt bijstellen?

Je weet nu al dat een deel dit niets gaat vindenJe kiest iets wat je zelf leuk vindt, duikenJe beperkte budget betekent dat je enorme concessies moet gaan doen.Alarmbellen rinkelen al!

In NL kun je echt wel leuke dingen verzinnen, andere kant van het land? Wadden? Je kunt er duiken naar wrakken.

Scheelt een boel reiskosten.

Je budget is echt niet ruim hoor. Wij geven minstens het dubbele uit voor grote feesten.
Is het niet leuker om naar die ene toko te gaan, Preston Palace heet het geloof ik.

Of met z'n allen naar 1 van de Waddeneilanden.
quote:_Webs_ schreef op 09 juni 2011 @ 21:33:

[...]

Nou ja, het was niet zo positief bedoeld als je het opvat Je laat mensen behoorlijk reizen om daar (zelf betaald) toe te kijken hoe jij en misschien 1 of 2 collega's gaan duiken ->kan niet ivm vliegen! of iets anders (zelf betaald) te doen. Daarna kunnen ze zelf hun eten en drankjes, taxis etc betalen en op een low budget locatie slapen om weer naar NL terug te vliegen. Wat ik bedoelde is dat jij het waarschijnlijk een uitdaging vindt om voor bijna niets dit te kunnen organiseren ipv een puzzeltocht in NL (Klinkt cooler, heeft lizlizzyliz toch maar geflikt), maar dat je collega's er misschien niet zo blij mee zijn.....

Ik ben gewoon een optimist ;) haha!!

Maar ik begrijp wat je wilt zeggen idd. En wat ook al gezegd was of iedereen er wel op staat te wachten om te gaan vliegen.. is idd ook wel een ding om wat langer over na te denken. (hoewel ik zelf ook vliegangst heb, maar goed.. als je iets graag wilt). Ik zal daar nog es over nadenken idd.
Kun je niet zo'n dagtrip naar Barca doen, in een dag heen en terug vliegen?
Het is niet gek om iets te organiseren wat je zelf ook leuk vind. Maar het is leuker voor de groep als je iets organiseerd waarvan je weet dat de meerderheid het leuk vind, en dat je het dan zelf ook nog leuk vind. Dus de groep 1 en jij 2, in plaats van de volgorde de je nu aanhoudt.

Als er misschien 5 mensen op de groep van 25 zijn die duiken leuk vinden, ga je daar toch geen uitje omheen organiseren? Ga dan met z'n vijven een keer naar de Grevelingen, in plaats van met 20 van de 25 naar Valencia.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven