Ben ik dan in Cambodja
dinsdag 25 juli 2017 om 18:00
Jeetje, vorig jaar de keuze gemaakt om voor een langere periode te gaan reizen. Ik heb 10 weken de tijd en heb er nu bijna een week op zitten.
Maar wat blijkt?
Alles vliegt me naar de keel, overdag vermaak ik me nog wel, maar 's avonds word ik helemaal gek en wil ik maar 1 ding.... Terug naar huis!
Ik heb tegen mezelf gezegd dat ik er gewoon een reis van 3 weken van ga maken en dat als ik thuis ben ik op vakantie ga met mijn moeder en een weekend weg met mijn vader. Zij doen zoveel voor mij een lijkt wel of ik hier meer besef hoeveel en hoeveel ik ze mis.
Ik heb verder nog nooit heimwee gehad of iets... Help!!! Ik weet het allemaal even niet zo goed meer.
Maar wat blijkt?
Alles vliegt me naar de keel, overdag vermaak ik me nog wel, maar 's avonds word ik helemaal gek en wil ik maar 1 ding.... Terug naar huis!
Ik heb tegen mezelf gezegd dat ik er gewoon een reis van 3 weken van ga maken en dat als ik thuis ben ik op vakantie ga met mijn moeder en een weekend weg met mijn vader. Zij doen zoveel voor mij een lijkt wel of ik hier meer besef hoeveel en hoeveel ik ze mis.
Ik heb verder nog nooit heimwee gehad of iets... Help!!! Ik weet het allemaal even niet zo goed meer.
dinsdag 25 juli 2017 om 18:09
He wat vervelend zeg. Alleen reizen is ook even wennen. Wat vliegt je precies aan 's avonds, ben je alleen? Ik heb 5 maanden alleen rondgereisd en ik zocht wel bijna elke avond gezelschap op. Soms even eng, zomaar aan tafel gaan zitten bij wat andere backpackers, maar veel mensen reizen alleen en vinden het normaal. Ook in een hostel ontmoet je makkelijk mensen. Verder keek ik series op m'n mini laptop of las ik 's avonds. In het begin was het lastig, later snakte ik soms naar een avond alleen!
dinsdag 25 juli 2017 om 18:18
dinsdag 25 juli 2017 om 18:45
Dank jullie wel. Het is echt in het ritme komen! Ik zit nu in guesthouse met alleen maar Engelsen die geen woord zeggen dus dat maakt t ook niet makkelijker.
Morgen vertrek ik naar Phnom nem en ben benieuwd hoe t daar is!
Maar het gevoel is gewoon dubbel. Moet nog even de schoonheid ervan in gaan zien
Morgen vertrek ik naar Phnom nem en ben benieuwd hoe t daar is!
Maar het gevoel is gewoon dubbel. Moet nog even de schoonheid ervan in gaan zien
dinsdag 25 juli 2017 om 19:06
Alleen reizen is zwaar. Je moet jezelf vermaken, motiveren, zelf alle keuzes maken, steeds 'alert' zijn. Mij hielp de gedachte dat het niet altijd 'leuk' hoefde, of kon zijn. Probeer te accepteren dat je je af en toe wat verloren, wanhopig of alleen voelt. Al met al is het een ervaring geweest die ik nooit had willen missen.
Pnomh Penn is groot, heb je al een ghuesthouse uitgezocht? Mij beviel het slaapzaaltje van 'mini banana', leuke gezellige locatie, $5/nacht.
De Killing Fields en Tuol Sleng zijn 'musts', maar kwamen bij mij wel heftig binnen. Je kunt in PP om wat te ontspannen goed naar Flicks Community, een soort lounge bioscopen. Kleinschalig, wat oudere films, en mooie docu's over Cambodja. Vond ik heerlijk. Wel met anderen zijn, niet per se hoeven praten.
Zet 'm op! Ik hoop dat je nog een heerlijke tijd tegemoet gaat!
Pnomh Penn is groot, heb je al een ghuesthouse uitgezocht? Mij beviel het slaapzaaltje van 'mini banana', leuke gezellige locatie, $5/nacht.
De Killing Fields en Tuol Sleng zijn 'musts', maar kwamen bij mij wel heftig binnen. Je kunt in PP om wat te ontspannen goed naar Flicks Community, een soort lounge bioscopen. Kleinschalig, wat oudere films, en mooie docu's over Cambodja. Vond ik heerlijk. Wel met anderen zijn, niet per se hoeven praten.
Zet 'm op! Ik hoop dat je nog een heerlijke tijd tegemoet gaat!
dinsdag 25 juli 2017 om 19:07
Het is in mijn ogen echt een kwestie van de juiste mensen ontmoeten en een beetje lef. Jammer dat je omringd wordt door stille/saaie mensen. Tip: gewoon lekker naar een straat met kroegjes gaan en wat gaan drinken, je vindt snel genoeg aanspraak. Over een week of 2 wil jij echt niet meer naar huis hoor
In Siem Riep gaat dat in elk geval heel makkelijk, is mijn ervaring. Phnom Penh is ook een grote stad, dus daar vindt je vast ook aanspraak. Ik ontmoette ook vaak mensen in de busreizen tussen steden. Vaak genoeg mensen ontmoet die net als ik een kamer wilde delen om de kosten te drukken (in Azië veel kamers met 2 grote bedden, die je dus prima kan delen). Succes ermee!
dinsdag 25 juli 2017 om 19:41
Dit. Geef het wat tijd. En de ene plek zal leuker zijn dan de andere plek.doornroosje9 schreef: ↑25-07-2017 18:58Je bent nog maar een week weg, geef het wat tijd. Als het echt niet leuk wordt, lekker terug naar huis gaan. Mss helpt dat vooruitzicht ook al een beetje?
dinsdag 25 juli 2017 om 19:41
Toen ik alleen en lonely was in Pnomh Penh ben ik een tempel binnengestapt. Was supergezellig met een monnik, die ook een charity heeft en gave dingen doet in Cambodja en Europa, hele dag mee opgetrokken, leuk en bijzonder! mocht je omhoog zitten qua contact, kan ik je zijn facebook wel geven, dan moet je maar even PM'en.
Ook heb ik twee weken vrijwilligerswerk gedaan in de Elephant Sanctuary, was ook een succes, en je hebt meteen aanspraak.
Ik vind alleen reizen ook niet echt fijn, voelt alsof ik EENZAAM/LOSER op mijn hoofd heb staan. Men zegt wel dat je na een paar weken een omslag hebt, maarja moet je wel zolang wachten. Succes!
Ook heb ik twee weken vrijwilligerswerk gedaan in de Elephant Sanctuary, was ook een succes, en je hebt meteen aanspraak.
Ik vind alleen reizen ook niet echt fijn, voelt alsof ik EENZAAM/LOSER op mijn hoofd heb staan. Men zegt wel dat je na een paar weken een omslag hebt, maarja moet je wel zolang wachten. Succes!
dinsdag 25 juli 2017 om 19:46
Wat grappig. Wij hebben in PP ook een heel leuke ontmoeting gehad met een monnik. Hij wilde graag zijn Engels oefenen en heeft ons een rondleiding etc gegeven. Superleuk!tigri schreef: ↑25-07-2017 19:41Toen ik alleen en lonely was in Pnomh Penh ben ik een tempel binnengestapt. Was supergezellig met een monnik, die ook een charity heeft en gave dingen doet in Cambodja en Europa, hele dag mee opgetrokken, leuk en bijzonder! mocht je omhoog zitten qua contact, kan ik je zijn facebook wel geven, dan moet je maar even PM'en.
dinsdag 25 juli 2017 om 20:08
Lijkt me heel interessant om met hem in contact te komen!!!tigri schreef: ↑25-07-2017 19:41Toen ik alleen en lonely was in Pnomh Penh ben ik een tempel binnengestapt. Was supergezellig met een monnik, die ook een charity heeft en gave dingen doet in Cambodja en Europa, hele dag mee opgetrokken, leuk en bijzonder! mocht je omhoog zitten qua contact, kan ik je zijn facebook wel geven, dan moet je maar even PM'en.
Thanks voor je tips!
dinsdag 25 juli 2017 om 20:10
ik had dat ook toen ik in china was.. OVerdag ging het prima maar de avonden.. Toen ik me er eenmaal aan had overgegeven ging het al een stuk beter. Ik probeerde s'avonds in mijn hostel iig in de gezamenlijke ruimte te gaan zitten, dan heb je iig wat reuring.. Ik had de pech dat ik nauwelijks of geen westerse toeristen trof maar ik heb na de eerste week een hele leuke vakantie gehad. Ik vond het heerlijk om met niemand rekening te hoeven houden. Lekker slenteren waar jij wil en niet waar de rest wil.. Heerlijk..
Dus.. even doorbijten.. het komt echt goed.
Dus.. even doorbijten.. het komt echt goed.
dinsdag 25 juli 2017 om 20:21
Ik ga 's avonds juist vroeg slapen. Heeft veel voordelen als je 's ochtends vroeg op pad gaat, je bent de hitte en de drukte voor. In de namiddag kun je lekker afkoelen en relaxen bij je zwembad en 's avonds even over de avondmarkt struinen en 'n hapje eten en dan weer lekker terug naar je accommodatie.
dinsdag 25 juli 2017 om 20:27
Ik heb ook nooit moeite met avonden want dan stort ik voor dood neer, na alles wat ik die dag ondernomen heb. Ik heb niet eens meer energie om een filmpje te kijken of te internetten of een planning te maken voor de volgende dag. Om tien uur lig ik te knorren.
En als ik het ergens niet leuk vind, dan ga ik een deurtje (plaats, land) verder.
En als ik het ergens niet leuk vind, dan ga ik een deurtje (plaats, land) verder.
.
dinsdag 25 juli 2017 om 20:33
Je verwachtingen waren wellicht ook hooggespannen. Niet gek hoor dat je dan zo moet wennen. Kies een toegankelijk hostel, dat scheelt vaak al. En monniken vinden Engels oefenen inderdaad vaak leuk. Ik hou er ook altijd van om over markten te slenteren en naar dingen te kijken en vragen die we niet kennen. Met kinderen spelen en kletsen. Ontspan, het komt goed.
•
dinsdag 25 juli 2017 om 21:05
Ik had in Siem Reap 4 dagen 'n vaste tuktukchauffeur voor m'n bezoekjes aan Angkor en ben ook nog 'n dag met hem mee gegaan het platteland op. Liet ie me z'n huis zien en bij z'n ouders langs waar ie 'n kokosnoot uit de boom plukte en mij gaf om te drinken. Een klooster hebben we ook nog aangedaan waar verder geen enkele toerist was op dat moment.