Berlijn

17-10-2021 17:41 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan een paar dagen naar Berlijn. Heeft iemand deze rondleiding gevolgd?
Ik ben benieuwd of deze geschikt is met jonge pubers en hoe lang de Tour duurt. Dit kan ik helaas niet vinden.
https://www.berliner-unterwelten.de/en/ ... g.html?L=2
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik heb deze tour een aantal jaren terug gevolgd. Vond hem erg leuk, denk dat het voor jonge pubers ook interessant is. Je werd destijds echt door de bunkers geleid en dat maakte het (naast uiteraard de verhalen) leuk. Hoe lang het duurde weet ik niet precies meer, ik schat in tussen de anderhalf en 2 uur.

Ik heb recent nog de tour gedaan die over de tunnels gaat. Ook erg interessant en indrukwekkend maar daar is wel iets minder 'te zien' dus ik zou zelf met pubers voor de eerste kiezen.

Geen idee of jullie al eerder in Berlijn zij
geweest, maar ik zou je als extra tip nog willen meegeven dat de wijk Bergmannkiez erg leuk is qua restaurantjes en gezelligheid.

Veel plezier in Berlijn!
Alle reacties Link kopieren
Als je iets naar beneden scrollt zie je alle info die je zoekt (klikken op de blokjes).. oa dat het vanaf 18jr is...
Alle reacties Link kopieren
Hoi

@Fiveten, het is onze eerste keer Berlijn als gezin,bedankt voor je tip. Ik heb even gekeken en zie dat er ook een mooi park is in die wijk.

@Caba80, goed gezien, ik had bij de eerste Tour gekeken omdat hier mijn voorkeur lag. Vandaar niet naar de leeftijd gekeken. Ik had bijna de order geplaatst, thanks.
Alle reacties Link kopieren
Ga je deze week toevallig?
Alle reacties Link kopieren
Morgen gaan we
Geen antwoord op je vraag, maar mocht je echt nog iets leuks zoeken: http://www.trabi-safari.de/berlin-compact/

Wij hebben deze trabi-tour gedaan in de zomervakantie en hij was echt heel erg leuk.
Alle reacties Link kopieren
Our tours and exhibitions are not appropriate for children under 7 years of age. We regret that we must therefore refuse entry to children in this age group. This is due to the Jugendschutzgesetz (JuSchG) § 8 (German Child Protection Law). Due to the difficult historical themes discussed during our tours, it is the responsibility of the parent or guardian to decide whether children between 7 and 13 years of age may take part. The delivery and content of our tours is aimed at adults, and can only be recommended for children aged 14 years or older.
For Tour A (in German only), all participants must be at least 14 years of age.

For Tour 2 – “From Flak Towers to Mountains of Debris” all participants must be at least 18 years of age.

Het ligt er dus aan welke tour je gaat doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hem gedaan en vond hem heel cool maar volgens mij was minimumleeftijd 16 of 18 jaar. Niet geheel onterecht overigens want sommige plekken waren nog steeds wel lastig te bereiken en 'gevaarlijk'.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het vaak gedaan en het is echt niet leuk voor jonge kinderen.
Ik zou dan eerder het spionage museum (wel wat commercieel) of het ddr museum doen.
Alle reacties Link kopieren
Tour 1 was vol en ik zag nog een paar plaatsen op Tour 2, vandaar mijn snelle reactie. Maar dit kan niet qua leeftijd blijkt nu.
Misschien is idd het spionage museum en ddr museum beter geschikt. Nou ja, we hebben ook geen keus aangezien er geen plek is:)

Van de trabant Tour heb ik net een filmpje gekeken. Als het droog is lijkt me dat een leuke optie.
Alle reacties Link kopieren
Heeft Emma niks? Ik heb tijdens de lockdown Instagramrondleidingen met/bij haar gedaan en ik vond haar een erg leuke gids.

https://wattedoeninberlijn.nl/rondleidingen/
Alle reacties Link kopieren
Superuser2020 schreef:
17-10-2021 20:46
Heeft Emma niks? Ik heb tijdens de lockdown Instagramrondleidingen met/bij haar gedaan en ik vond haar een erg leuke gids.

https://wattedoeninberlijn.nl/rondleidingen/
Volgeboekt helaas, ik had veel eerder dingen moeten regelen. Dat past helaas niet zo bij mij maar het komt altijd goed.
Alle reacties Link kopieren
Reficul schreef:
17-10-2021 19:28
Morgen gaan we
Leuk! Wij vertrekken donderdag. Vind het allemaal wel een beetje spannend omdat Nederland neigt naar code rood en ik nog niet weet hoe Duitsland daarop gaat reageren!

Wij rijden op de heen via Sachsenhausen naar Berlijn.

Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Trabant huren en rond gaan rijden! Wij hadden er 1 gehuurd zonder groepsverplichting. Dus hadden ook zelf een route gemaakt van oost naar west en weer terug. De hele karl marx allee over, richting de charlottenburg. En tussendoor een pauze bij de brandenburger. Daar waren we een attractie op zich voor de andere toeristen. Die wouden graag met onze trabi op de foto. Dikke aanrader dus!
Alle reacties Link kopieren
Wij vertrekken ook donderdag naar Berlijn, gaan met de trein. Ook voor mij tips welkom, vooral voor vega en vegan restaurants/eettentjes.

Moet je nu wel of niet een apart formulier of app of zoiets downloaden voor Duitsland? Wij komen er niet goed achter. Op de site van de Nederlandse Rijksoverheid staat dat de je gewone coronacheck met QR-code goed zou zijn, wat ik er tenminste uit begrijp, maar dat staat ook bij Spanje en toen mijn man daar laatst naartoe ging, moest hij toch een apart formulier invullen (wat heel lastig bleek, waardoor hij bijna zijn vlucht miste).
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Hier vlak over de grens nemen ze genoegen met vaccinatiebewijs op de telefoon.
Alle reacties Link kopieren
Berlijn is populair, ik ben er ook :lol:
Als je laatste 10 dagen niet in een hoogrisico gebied bent geweest, is onze internationale qr code genoeg.
Alle reacties Link kopieren
Hoi

Het “formulier “ is niet meer nodig.
De CoronaCheck app wordt nog weleens gevraagd in een restaurant. De vegetarische variant neem ik ook altijd in een restaurant.
In het openbaar vervoer wordt wel een mondmasker gedragen. Niet speciaal ffp2.
Het is echt een gave stad met prachtige architectuur. Wij zijn de hele dag zoet met alles bekijken, er is heel veel en het reizen met de metro is goed geregeld. De welcome berlin cars kan gewoon gekocht worden in de automaat op het station. Stempelen en gaan. Veel plezier en goede reis voor morgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven