Betaalbaar huisje in NL met mooi zwembad op/bij park

27-10-2025 09:38 16 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
We zijn een gezin met een kind van 7 jaar. Voor de zomervakantie van 2026 zijn we op zoek naar een huisje op een park/camping met een leuk binnenzwembad en speeltuinen en dergelijke. Het liefst in Nederland zodat er andere kinderen zijn om mee te spelen, dit was afgelopen jaar in Frankrijk niet echt uit de verf gekomen (alleen Franse kinderen, taalbarrière). De huisjes in de bekende parken (Landal, Roompot, RCN, Molecaten, Center Parcs) zijn erg duur, zelfs voor een week. Heeft iemand een gouden tip voor wellicht een minder bekend park met leuke faciliteiten voor een weekje in de zomer? iets als de Leister en Marveld valt ook erg tegen qua prijs. We hopen rond de 1000 euro uit de komen voor een week, ala richtlijn. Bedankt!
Mijn ervaring met de huisjesparken is dat iedereen daar nogal op zichzelf is, dus kinderen niet echt vriendjes vinden. Ik denk dat je daarvoor beter naar een camping kunt gaan, daar worden wel contacten gelegd.
Eens met KamilleT. Ik zou ook zoeken naar een safaritent/stacaravan/huisje op een camping.

Vakantieparken worden vaak zo ingericht dat je juist weinig met je buren van doen hebt. Ik heb vroeger ook wel vakantievriendjes gehad op een vakantiepark. Die kwamen we dan tegen op het voetbalveld of bij de pingpongtafels, maar toen was ik wel een stukje ouder (12+). Voor een zevenjarige zou ik een huisje aan de speeltuin proberen te boeken.
amaryllis wijzigde dit bericht op 27-10-2025 10:31
0.00% gewijzigd
Is een stacaravan op een camping een optie?
Campings en (beetje fijne) stacaravans zijn zeker opties. Alle tips zijn welkom.
Misschien is Capfun iets voor jullie? Wij hebben ooit een weekje in de herfst in een stacaravan gezeten bij Capfun Ijsselstrand en ik zie dat je in de zomer ook wel onder de duizend euro een week kunt. Wij wilden voor een familiebezoek in de buurt verblijven en kwamen daar uit, gingen totaal niet voor het park, maar de kinderen hebben toch erg genoten van de grote binnenspeeltuin en het binnenbad (het was toen koud en regenachtig). In de zomer is er een groot buitenbad en tussen alle stacaravans in zitten heel veel speeltuintjes dus makkelijk contact maken met andere kinderen.

Ik vond het zelf erg dicht op elkaar allemaal en kwam er dus meer uit noodzaak en in de herfst was het heel goedkoop. Ik heb liever wat meer privacy, maar ik kan me voorstellen dat dit voor jullie misschien juist ideaal is.
Geen idee qua kosten, maar kijk eens naar camping de Paal, de Zanding, de Berenkuil of bijvoorbeeld Sprookjescamping.
Wij hebben leuke vakanties gehad op campings van Ardoer in een chalet/stacaravan. Toendertijd best betaalbaar, zeker de eerste/laatste week van de vakantie. Weet niet hoe betaalbaar het nu nog is.
Hoewel geen zwembad op het terrein, is een Natuurvriendenhuis een optie? Vaak kinderen om mee te spelen in de zomervakantie. Over het algemeen gelegen midden in de natuur. Ik noem het indoor kamperen, de kamers zijn basic, familiekamers met dubbele stapelbedden zijn er ook.

Er zijn gemeenschappelijke voorzieningen, zoals douche en toilet (worden schoongemaakt) en in de keuken kun je zelf koken.
Op lokale VVV sites van gemeentes bijv. in Zeeland of Brabant staan echt leuke huisjes te huur. Dus geen park of booking.com, vaak wel een zwembad in de buurt.
Als je met de auto zijn is zo een huisje in de polder, bij de duinen betaalbaar en knus.
Alles sal reg kom
hanke321 schreef:
27-10-2025 15:12
Hoewel geen zwembad op het terrein, is een Natuurvriendenhuis een optie? Vaak kinderen om mee te spelen in de zomervakantie. Over het algemeen gelegen midden in de natuur. Ik noem het indoor kamperen, de kamers zijn basic, familiekamers met dubbele stapelbedden zijn er ook.

Er zijn gemeenschappelijke voorzieningen, zoals douche en toilet (worden schoongemaakt) en in de keuken kun je zelf koken.
Wij zijn wel eens naar een Stayokay geweest, in Gorssel. Daar hadden we een eigen huisje, zonder keuken overigens. Was niet heel luxe maar prima verzorgd, inclusief ontbijt. Diner was destijds 10 euro pp, en heel kindvriendelijk :) De kinderen hebben zich goed vermaakt daar en de omgeving is sowieso geweldig.
https://www.walcherenvakanties.com/nl/

Leuke betaalbare huisjes en verse eitjes bij de boer.
In Drente, op Schier of in Twente zijn ws. ook leuke huisjes te vinden op locale sites.
Alles sal reg kom
Wij gaan elk jaar naar molecaten omdat de kinderen het daar zo leuk vinden. Geen binnen zwembad, maar wel buiten! Als het echt slecht weer is zoeken we wel een binnenzwembad op in de buurt voor een dagje.

Ben je een beetje vrij in de weken die je vrij kan nemen en val je qua vakantie in de eerste of laatste regio die vakantie heeft…. Dan de eerste of laatste week boeken.. dat scheelt voor ons meer dan 1/3 van de prijs! 1600 of 1000 (en wij gaan dan vaak 10 dagen)
Bedankt voor alle tips
De Zanderij in Voorthuizen met binnen- en buitenzwembad

www.zanderij.nl
Misschien Eiland van Maurik? Was in meivakantie stuk goedkoper dan vergelijkbare campings. Capfun is ook goedkoper, maar die waar wij vorig jaar waren vonden we niet top.
You can only succeed when there is room to fail.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven