Betaalbaar naar Berlijn, tips?

24-09-2011 16:36 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik gaan over een aantal weken een weekend (vrij-zo) naar Berlijn. Omdat we binnenkort ook gaan samenwonen en dus al genoeg gaan uitgeven, willen we het in Berlijn zo goedkoop mogelijk houden. We hebben reis- en verblijf al geboekt voor € 185 p.p. Ontbijt is daarbij inbegrepen.

We hebben zelf al het idee om drinken en tussendoortjes te kopen in supermarktjes en dus niet op het terras. Zijn er mensen die nog goede tips hebben om leuke dingen te doen en te eten voor weinig geld?

Ben erg benieuwd naar jullie tips. Dank alvast!
Leen een Lonely planet bij de bieb. Daar staan de meest leuke plekjes van Berlijn in. Die hoeven vaak ook niet veel te kosten.
In de wijk Kreuzberg zitten heel veel internationale restaurantjes. Ik had daar bijvoorbeeld een Indiaase maaltijd inclusief een grote mango-lassie voor een euro of 14.

Overal zitten bakkertjes, waar je voor tussen de middag wat kunt halen en lekker opeten in een van de vele parken, bijvoorbeeld.

Ook hebben veel restaurants een dagschotel of een toeristenmenu, vond het eten er helemaal niet duur.

Huur een fiets en ga lekker alle bezienswaardigheden op de fiets af, een leuke manier om de stad te leren kennen en je loopt niet te klooien met het OV. Het is ook helemaal niet 'eng' om te fietsen, je mag er zelfs spookrijden-op-de-stoep en niemand scheldt op je

Het museum onder het joden-monument is gratis en indrukwekkend. Volgens mij hebben de grote musea ook een dag dat je er gratis in kunt, of anders kun je daar een pass-partout kopen voor meerdere musea. Ik vond het DDR museum, vlakbij het Museum Insel, beneden aan de Spree (bij de rondvaartbotenvertrek) erg leuk, interactief en je krijgt een goed beeld hoe het 'vroeger' was.

Veel plezier in Berlijn, het is er leuk!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Hi ik heb 5 jaar in Berlin gewoond dus wie weet kan ik je helpen? Het terras is qua prijs niet zo duur als bv Amsterdam hoor. Het ligt er gewoon aan waar je neerploft...friedrichstrasse en alles in Tiergarten is super toeristisch en daar betaal je meer. Ik zou zeggen ga lekker in Prenzlauer berg (stadsdeel) of Kreuzberg slenderen. Daar is alles veel goedkoper. En inderdaad ik denk wel dat het goedkoper is om drinken in de supermarkt te kope, maar of dat nou het echt Berlin gevoel is? Uit eten hoeft ook niet duur te zijn. Mijn ervaring is dat bb eten bij een Italiaan met voorgerecht en drankjes ongeveer samen 40 kost, het kan zelfs veel goekoper. Gewoon aan de deur kijken daar wordt meestal wel een kaart neergehangen waar je de prijzen kunt bekijken.
duur reis en verblijf heb je. Je hebt voor heel weinig geld al accommodatie, en de trein kost je nog geen 50 euro.
Thanks voor de tips! Wat leuk dat er overal toch wel bakkertjes zitten. En 14 euro voor een Indiaase maaltijd is inderdaad niet veel.

Ik ga van de week dan maar even naar de bieb om een boekje te lenen. Kan ik hopelijk vooraf al een beetje de dure dingen wegstrepen.

Overigens gaan we echt niet moeilijk doen over elke euro hoor, maar het is zo zonde om voor 70 euro te eten als het ook voor 15 kan. Maargoed dat ligt vaak ook aan wat je besteld natuurlijk :-)

Is € 50 p.p. per dag een haalbaar budget denken jullie? Ex. reis en verblijf uiteraard.
@ meds: we hebben een retourticket voor 90 p.p., een comfortabel hotel vinden we wel enigszins belangrijk en daar willen we dan inderdaad niet al te veel op besparen.
quote:meds schreef op 24 september 2011 @ 16:54:

duur reis en verblijf heb je. Je hebt voor heel weinig geld al accommodatie, en de trein kost je nog geen 50 euro.Enkele reis ja.
trein is minimaal 56 euro enkele reis, als je mazzel hebt qua boeken.

Gendarmenmarkt is leuk, je kunt voor een euro of drie één van de kerken beklimmen voor een geweldig uitzicht.

Wat lekkers halen en aan de oever van de Spree gaan zitten bij Hakesche Hofe. Heb je mooi uitzicht op de Dom en je bent vlakbij het DDR museum

Fietsen huren inderdaad, je krijgt er vaak een kaart bij en over de stoep fiets je de hele stad zo door. Is een stuk relaxter dan wijs te worden uit de aansluitingen van de metro, tram en bus

Net als in Kreuzberg en Prenzlauer Berg heb je ook in Friedrichshain veel goedkope eettentjes en terrasjes. Ook leuke winkeltjes

Scoor de Eintausend Berlin, een shopgidsje zoals de Suzie hier in in Nl. Staat vol met leuke winkeltjes per wijk, met kleine plattegrondjes.

De buurt rond de Kurfurstendamm vind ik zelf minder aantrekkelijk. Mooi op het fietsje langs de kerk, vooral 's avonds is die prachtig verlicht. Even de Kadewe binnenwippen en je verbazen kost niets, zolang je maar niets koopt . En dan mooi terugfietsen door Tiergarten, langs Goldelse en terug naar het leukere deel van de stad!

Veel plezier!
quote:wild schreef op 24 september 2011 @ 17:17:

De buurt rond de Kurfurstendamm vind ik zelf minder aantrekkelijk. Mooi op het fietsje langs de kerk, vooral 's avonds is die prachtig verlicht. Even de Kadewe binnenwippen en je verbazen kost niets, zolang je maar niets koopt . En dan mooi terugfietsen door Tiergarten, langs Goldelse en terug naar het leukere deel van de stad!

Eens! Ik was er heen gefietst en toen dacht ik 'KaDeWe... da's net de Bijenkorf.. en daar ga ik thuis ook nooit heen...' De Kurfurstendam vond ik een gemiddelde winkelstraat met veel ketens. Heb mijn fiets weer omgedraaid en ben terug gereden naar 'Oost Berlijn'.
Weet iemand ook waar je fietsen kunt huren en hoe duur dat is voor een dagje. Dat klinkt namelijk echt heel leuk, eens wat anders dan de metro of bus.
Fietsen kun je bij heel veel hotels/guesthouses huren, volgens mij 10 of 12 euro per dag. Ook de Deutsche Bahn verhuurt ze, zag ik op diverse plekken. Moet je met je creditcard bij een automaat betalen en dan voor X uur huren.

Ik heb hem bij de sigarenboer/nachtwinkel/supermarktje naast mijn hotel gehuurd, 7,50 euro per dag. Maar volgens mij was die van het buurjongetje ofzo, zadel was gescheurd, maar met een plastic zak er overheen ging het prima
En Boxi Bike op het Boxhagener Platz verhuurt ze http://www.boxi-bike.de/

Dat zijn prima fietsen, inclusief mandje.

Niet uitwijken voor glas, lukt je toch niet

Waar logeer je zo ongeveer?
quote:himalaya schreef op 24 september 2011 @ 17:00:

[...]

Enkele reis ja.hou even de kortingen/aanbiedingen in de gaten, je kan echt goedkoper! ben vorig jaar geweest voor 50 p.p via High Speed
Op vrijdag is er een hele grote markt in Berlijn. Aan de Maybachufer Metrostation: Schoenleinstrasse,lijn 8 als ik me niet vergis. Daar heb ik voor 2,5 euro mijn lunch gescoort en nog voor 5 euro mijn avondeten gekocht. Bovendien vond ik het heel leuk om over de markt te lopen.
quote:meds schreef op 24 september 2011 @ 17:39:

[...]

hou even de kortingen/aanbiedingen in de gaten, je kan echt goedkoper! ben vorig jaar geweest voor 50 p.p via High Speed

Toen ik zelf ging en nu weer kijk, kom ik op welke datum dan ook, niet lager uit dan 49 euro enkele reis.

Maar hoe dan ook, TO heeft al geboekt dus dan maken de treinprijzen ook niet uit.
In dit topic staan ook nog de nodige tips:

himalaya in "Berlijn"
quote:himalaya schreef op 24 september 2011 @ 17:20:

[...]

Eens! Ik was er heen gefietst en toen dacht ik 'KaDeWe... da's net de Bijenkorf.. en daar ga ik thuis ook nooit heen...' De Kurfurstendam vond ik een gemiddelde winkelstraat met veel ketens. Heb mijn fiets weer omgedraaid en ben terug gereden naar 'Oost Berlijn'.Bijenkorf haalt het niet bij KaDeWe,
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Als je in Oost blijft dan kun je op zoveel plekken voor zo weinig eten, dat het zowat zonde is om naar de supermarkt te gaan.
Stressed is just desserts spelled backwards
West Berlijn is best saai, en duur. hopelijk heb je daar geen hotel genomen.

Oost is gaaf!
@ Pompedom, een markt is altijd leuk. Thanks voor de tip!

Wij overnachten vlakbij Alexanderplatz. Dat is geloof ik net oost berlijn?
Op zondag is er ook een grote 'vlooien'markt, bij het Mauerpark:

http://berlin.barwick.de/ ... ohmarkt-am-mauerpark.html

Het is een klein stukje vanaf het OV en ze hebben er leuke dingen. Ik had de middagtrein, en heb toen 's ochtends mijn spullen in een kluisje op het grote station gezet en ben daarna nog naar die markt geweest, redde ik prima qua tijd.
KaDeWe kun je dus wel mooi goedkoop en lekker eten hoor! Verse pasta voor een ero of 7,8. zeker wel n aanrader
Als je op zondag bij het Mauerpark bent kun je ook naar de Bearpit karaoke gaan. Openlucht, amfitheater, 1500/2000 man. Heel gaaf. Op de Facebook pagina kun je in de gaten houden of het door gaat. Wintermaanden geloof ik helemaal niet.
http://www.youropi.com/nl ... ondleiding-o-berlijn-3691

Gedaan en een aanrader!
....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven