Bezienswaardigheden Rome
maandag 8 juli 2013 om 19:19
Hallo allemaal,
Binnenkort ga ik voor de eerste keer vijf dagen naar Rome. Ik heb voor mezelf al een aantal plekken genoteerd waar ik sowieso naar toe wil:
- Colosseum, Forum Romanum en Palatijn
- Tivoli
- Trevi fontein (ookal zijn ze aan het restaureren)
- Vaticaanstad
- Pantheon
- Capitool
Heeft iemand nog ideeën/bezienswaardigheden die ik echt niet mag missen?
Alvast bedankt
Binnenkort ga ik voor de eerste keer vijf dagen naar Rome. Ik heb voor mezelf al een aantal plekken genoteerd waar ik sowieso naar toe wil:
- Colosseum, Forum Romanum en Palatijn
- Tivoli
- Trevi fontein (ookal zijn ze aan het restaureren)
- Vaticaanstad
- Pantheon
- Capitool
Heeft iemand nog ideeën/bezienswaardigheden die ik echt niet mag missen?
Alvast bedankt
maandag 8 juli 2013 om 19:34
maandag 8 juli 2013 om 19:34
Lekker struinen in het historisch centrum, omgeving Pantheon, Piazza Navona, Campo de' Fiori enz.
Zeker ook de wijk Trastevere, aan de overkant van de Tiber niet overslaan. Ook leuk om 's avonds te eten.
Waar overnacht je?
@yoshe, OV heb je in Rome niet echt nodig, bijna alles is te voet wel te doen (tenzij je buiten het centrum verblijft natuurlijk)
Zeker ook de wijk Trastevere, aan de overkant van de Tiber niet overslaan. Ook leuk om 's avonds te eten.
Waar overnacht je?
@yoshe, OV heb je in Rome niet echt nodig, bijna alles is te voet wel te doen (tenzij je buiten het centrum verblijft natuurlijk)
Everytime you make a typo, the errorists win.
maandag 8 juli 2013 om 19:37
maandag 8 juli 2013 om 19:38
quote:infojunk schreef op 08 juli 2013 @ 19:35:
Ik kan je aanraden om 's ochtends vroeg de Sint Pieter te bezoeken en 's middags de Vaticaans musea. Dan zijn over het algemeen de wachtrijen in beide gevallen het minst.
Of online al kaartjes kopen voor het vaticaanmuseum.
Vergeet niet dat je schouders en knieën bedekt moeten zijn (man en vrouw).
Ik kan je aanraden om 's ochtends vroeg de Sint Pieter te bezoeken en 's middags de Vaticaans musea. Dan zijn over het algemeen de wachtrijen in beide gevallen het minst.
Of online al kaartjes kopen voor het vaticaanmuseum.
Vergeet niet dat je schouders en knieën bedekt moeten zijn (man en vrouw).
maandag 8 juli 2013 om 19:43
Waarschijnlijk ben je nu al te laat, maar je kunt ook kaartjes krijgen voor een rondleiding ónder de Sint Pieter. Voor mij een van de hoogtepunten van Rome. Moet je dus wel vantevoren reserveren, zie hier de link.
Ostia Antica vond ik ook geweldig, ligt net buiten de stad, half uurtje met een soort metro / trein.
Oh, en als je het een en ander gaat bezoeken in Rome (niet Vaticaanstad) dan is dit heel handig en je bent nog goedkoper uit ook. En je hoeft niet in de rij!
Ostia Antica vond ik ook geweldig, ligt net buiten de stad, half uurtje met een soort metro / trein.
Oh, en als je het een en ander gaat bezoeken in Rome (niet Vaticaanstad) dan is dit heel handig en je bent nog goedkoper uit ook. En je hoeft niet in de rij!
maandag 8 juli 2013 om 19:43
Dan is het voor die ochtend wel handig om met de metro te gaan. Vanaf termini is het nog een goed uur lopen naar Vaticaan. Weet ik uit ervaring, want wij hadden een hotel bij termini en de dag dat wij naar het museum gingen (ook tickets vooraf gekocht) staakte het OV. Zo, dat was doorstappen. Gelukkig wist ik de weg.
maandag 8 juli 2013 om 19:45
Vlakbij Termini is een prachtige kerk, de S. Maria degli Angeli. Het is een onderdeel van een Romeins badhuis, dat is omgebouwd tot kerk. Eén van mijn favorieten.
Ook vlakbij Termini: de S. Maria Maggiore (groot en overdadig, veel goud en mozaïeken). Wat kleiner en fijner: de S. Prassede, ook met mooie mozaïeken.
Mooie plafondschilderingen in de kerk S. Ignazio (Vlakbij Pantheon).
En in de zomermaanden is er veel te doen rondom de Engelenburcht, optredens en kraampjes enzo.
Verder is dit wel een leuke site, als je nog meer ideeën wilt:
http://www.rome-nu.nl/
Ook vlakbij Termini: de S. Maria Maggiore (groot en overdadig, veel goud en mozaïeken). Wat kleiner en fijner: de S. Prassede, ook met mooie mozaïeken.
Mooie plafondschilderingen in de kerk S. Ignazio (Vlakbij Pantheon).
En in de zomermaanden is er veel te doen rondom de Engelenburcht, optredens en kraampjes enzo.
Verder is dit wel een leuke site, als je nog meer ideeën wilt:
http://www.rome-nu.nl/
Everytime you make a typo, the errorists win.
maandag 8 juli 2013 om 20:07
Naast de bekende bezienswaardigheden:
Engelenburcht
De vijf pauzenkerken
Friezenkerk (klein NL kerkje vlakbij de St Pieter)
De tweelingkerken (Santa Maria dei Miracoli en Santa Maria in Montesanto) op het Piazza di Popolo
Bocca della Verita
Circus Maximus
En er is een kerk die uit drie lagen uit verschillende tijdperken bestaat. Ben alleen de naam kwijt. Erg mooi om de opgravingen te zien.
Engelenburcht
De vijf pauzenkerken
Friezenkerk (klein NL kerkje vlakbij de St Pieter)
De tweelingkerken (Santa Maria dei Miracoli en Santa Maria in Montesanto) op het Piazza di Popolo
Bocca della Verita
Circus Maximus
En er is een kerk die uit drie lagen uit verschillende tijdperken bestaat. Ben alleen de naam kwijt. Erg mooi om de opgravingen te zien.