Budget wintersport

11-09-2017 14:19 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgend jaar willen wij voor het eerst met een vriendengroep op wintersport. Echter de budgetten lopen nogal sterk uiteen. Nu vroeg ik mij af wat ongeveer een "gemiddeld" budget is voor een week wintersport. We zijn door twee leraren gebonden aan de schoolvakantie.

Vriend en ik komen op ongeveer:

Hotel met half pensioen en skipas 900 euro
Skihuur 150 euro
Overige 200 euro (nog ongeveer 30 euro per dag voor drinkjes en lunch)
Totaal ongeveer 1250

Vervoer is gratis omdat een aantal een lease-auto hebben.

Is dit heel onrealistisch?
dolfje schreef: ↑
11-09-2017 20:43
Ja dat snap ik maar dan toch jammer dat ze niet meekunnen.

Tsja ik kan ook niet drie weken naar Hawaii. En als je dan alleen naar Oostenrijk wil en niet naar iets anders wil kijken, dan houdt het op.
En als je nou met z'n allen een huis huurt? Kan je alsnog 's avonds uit eten voor de vrienden die niet willen koken.
Star, bedankt zal nog eens kijken.

@Dolfje inderdaad jammer, maar het verschil is echt groot (zeg 600 euro) en ik weet uit ervaring dat tot gedoe kan leiden binnen een groep en dat moet je niet willen denk ik.
Ja dat verschil is echt behoorlijk. Dat gaat zeker wrijvingen geven. Dus snap het wel.
Ik als destijds arme student moest ook mijn wintersport helemaal zelf betalen en dit probeerde ik ook gewoon lekker goedkoop te doen. We hadden 6 volle ski dagen en 7 nachten in een half pension. Wij waren per persoon ongeveer 1100 euro kwijt, maar we moesten wel een auto huren (180 euro) en brandstof betalen naar Oostenrijk. We bestelden ook elke dag eten via de oostenrijkse thuisbezorgd :P
waaromzijndebananenkrom schreef: ↑
11-09-2017 14:39
Ik zou zelf niet op vakantie gaan met een groep waarvan de budgetten en ideeen zo ver uit elkaar liggen. Hoe lief ik ze ook vind. Zou veels te bang zijn dat mensen zich gaan irriteren.

Wij hebben dit jaar 7500 in gedachten voor skivakantie. 2 volw. 3 kids
Huisje gehuurd voor 8 pers 3500
3x skiles. 450
Huur spullen 600
5x skipas 750
Sochtends ontbijten in het huisje. Lunchen op de piste. Savonds uit eten.

We zitten in een klein beginnersgebied ivm de kinderen.
Mijn god wat een bedrag
1500 pp voor een week skiën incl benzine, boodschappen, 7x lunch op de piste 7x eten in het dal. En dan nog de drankjes en tussendoortjes op de piste.
Skipas, -huur en 3x -les.

Wij vinden het wel meevallen. Tuurlijk alles bij elkaar klinkt het best veel, maar je komt er snel aan.
Ik ga nooit op wintersport dus geen idee maar 7500 euro klikt echt als een klap geld voor mij..
taxi87 schreef: ↑
13-09-2017 08:45
Ik ga nooit op wintersport dus geen idee maar 7500 euro klikt echt als een klap geld voor mij..
Ja haha je leest ook een 0 te veel.

Ontopic.
Wintersport is nou eenmaal duur, vooral in de vakantieperiode. Wat je nog eventueel zou kunnen doen is niks boeken en last minute gaan, dan kan je miss iets op het verblijf besparen.
Nooit op wintersport geweest, ik weet wel dat het duur is.
Maar het lijkt me niet leuk, niet voor hen en niet voor jullie als er dan een stel bij is wat constant heel erg op geld moet letten. Het spontane gaat er dan ook wel af lijkt mij (ergens wat drinken, etentje etc).
taxi87 schreef: ↑
12-09-2017 21:26
Mijn god wat een bedrag

Ik schrik er ook van. Dat geef ik nog niet eens uit voor 26 dagen Canada
poldervrouw schreef: ↑
13-09-2017 22:57
Ik schrik er ook van. Dat geef ik nog niet eens uit voor 26 dagen Canada
Jij geeft minder dan 1500 euro pp uit voor 26 dagen Canada? Dat vind ik dan wel weer knap.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven