Buitenland ervaring Canada

26-11-2021 19:07 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi medeforummers,

Ik vind Canada een prachtig land en het lijkt me bijzonder om daar een jaar te wonen. Zat zelf te denken om evt in de GTA een baan te zoeken voor een jaar of een aantal jaar. Er is een visum voor jongvolwassenen om een 1 - 2 jaar te werken en reizen.

Mocht je in Canada wonen of gewoond hebben of op een andere manier informatie hebben zou ik graag jouw ervaring willen horen 😁😁

Hoe is het sociale leven daar?
Wat vond je het grootste verschil met het leven in Nederland?
Wat mis je aan Nederland?
Wat maakt het leven in Canada fijner t.o.v. Nederland of België?

Bedankt voor de reacties.
Waar ik ook benieuwd naar ben hoe is het sociale leven in Canada? Heb het gevoel dat Canadezen introverter zijn en een meer teruggetrokken leven leiden, hoe zit dat eigenlijk qua sociale omgang?
.
broccoliroosje1234 wijzigde dit bericht op 26-02-2022 16:35
99.54% gewijzigd
Ik denk dat het ook een beetje van je leeftijd afhangt. Toen ik naar Canada kwam was ik 25. Ik maakte wel aardig makkelijk contact met leeftijdsgenoten. Als je 40 bent en iedereen is gesettled en heeft zijn gezin zal het wel iets lastiger gaan.

Ik woonde en werkte in de binnenstad en had geen kinderen dus ik ging vaak na het werk nog wat eten en drinken met vrienden en/of collega's. Maar er waren ook veel collega's op het werk die nog anderhalf uur of zo moesten reizen omdat ze in een buitenwijk woonden. En als ze dan ook nog gezinnen hadden zag je ze nauwelijks.

Ook hangt het er vanaf waar je woont denk ik. Ik woonde in een complex met een groot aantal arrogante mensen die altijd heel druk druk druk waren. Ik had een paar buren die wel vriendelijk waren maar ook buren die je gewoon niet groetten als je ze in de lift tegen kwam. De laatste groep was in de meerderheid.
Ik kan natuurlijk alleen als toerist oordelen maar ik vond mensen buiten de stad heel vriendelijk en behulpzaam. Op Vancouverisland en in 100 Mile House bijv.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven