Busreis Schotland
maandag 7 maart 2016 om 15:46
Van de zomer willen mijn man en ik er even een weekje tussenuit naar Schotland. Lekker verzorgd, dus met een boot en busreis, zodat we niks hoeven te regelen en ook niet zelf hoeven te autorijden. Er zijn veel touroperators, maar welke te kiezen? We willen graag met een groep waar ook mensen onder de zestig meegaan, we zijn zelf rond de veertig. We willen niet te duur, dus een echte cruise valt af, de boot is alleen het vervoermiddel naar Schotland.
maandag 7 maart 2016 om 15:58
Ik denk dat bij dat soort Europa reizen de gemiddelde leeftijd relatief hoog zal liggen. Waag er eens een telefoontje of wat aan, en vraag het gewoon bij de organisaties. Willen ze niet antwoorden, dank voor de (geen) moeite en ga naar een andere. Je betaalt dus je mag weten wat je koopt. Gaan er wel reizen van een week? lijkt me vrij kort
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
maandag 7 maart 2016 om 16:20
Vliegen naar Edinburgh. Leuke B&B in de buurt opzoeken. Auto huren bij het vliegveld. Dan lekker struinen rondom Edinburgh. Erg makkelijk om van daar met de trein naar Glasgow te gaan. Tussen edinburgh en glasgow zitten ook leuke dorpjes. En verder dus een auto voor als je meer de natuurgebieden op wilt zoeken.
Voor mij was dit een relaxte oplossing. Bij een bustour zit je aan een groep vast die je niet zelf uitgekozen hebt. En zit je vast aan een schema.
Voor mij was dit een relaxte oplossing. Bij een bustour zit je aan een groep vast die je niet zelf uitgekozen hebt. En zit je vast aan een schema.
maandag 7 maart 2016 om 16:43
Dat klinkt logisch alleen mijn ervaring is dat je met het zoeken naar een goedkope vlucht, overnachting en huurauto al snel 3 avonden bezig bent (overdag werk ik).
Vervolgens ben je nog twee dagen bezig met de laatste inkopen, inpakken, en wassen draaien plus de stress van autorijden (ik rij weinig, hou er niet van, en dan links rijden).
Al met al vind ik die mate van voorbereiding niet opwegen tegen de korte tijd dat je er dan tussenuit bent. Vandaar mijn voorkeur voor een kant en klaar pakket.
Vervolgens ben je nog twee dagen bezig met de laatste inkopen, inpakken, en wassen draaien plus de stress van autorijden (ik rij weinig, hou er niet van, en dan links rijden).
Al met al vind ik die mate van voorbereiding niet opwegen tegen de korte tijd dat je er dan tussenuit bent. Vandaar mijn voorkeur voor een kant en klaar pakket.
maandag 7 maart 2016 om 18:40
Met schoonouders en man ooit een vlieg/rondreis door Schotland gemaakt.
Was echt supergoed verzorgd en erg leuk. We zijn op plekken en eilanden geweest waar je
op eigen gelegenheid niet zo snel zou komen.
Nadeel is wel een beetje dat je aan een schema gebonden bent en reisgezelschap kan tegenvallen.
Wij hadden wel een leuke groep, wel over het algemeen 40 plus en ouder maar dat hoeft toch geen probleem te zijn. We hebben veel gelachen samen.
Ik zou het zeker nog wel eens willen doen.
Was echt supergoed verzorgd en erg leuk. We zijn op plekken en eilanden geweest waar je
op eigen gelegenheid niet zo snel zou komen.
Nadeel is wel een beetje dat je aan een schema gebonden bent en reisgezelschap kan tegenvallen.
Wij hadden wel een leuke groep, wel over het algemeen 40 plus en ouder maar dat hoeft toch geen probleem te zijn. We hebben veel gelachen samen.
Ik zou het zeker nog wel eens willen doen.
maandag 7 maart 2016 om 23:32
quote:baukelien schreef op 07 maart 2016 @ 16:43:
Dat klinkt logisch alleen mijn ervaring is dat je met het zoeken naar een goedkope vlucht, overnachting en huurauto al snel 3 avonden bezig bent (overdag werk ik).
Al met al vind ik die mate van voorbereiding niet opwegen tegen de korte tijd dat je er dan tussenuit bent. Vandaar mijn voorkeur voor een kant en klaar pakket.Niet links willen rijden vind ik een uitstekende reden om een busreis te willen, maar de laatste inkopen doen, inpakken en wassen moet je toch ook met een georganiseerde reis? En hoeveel moet je helemaal wassen voor ene reis van een week?
Al met al vind ik die mate van voorbereiding niet opwegen tegen de korte tijd dat je er dan tussenuit bent. Vandaar mijn voorkeur voor een kant en klaar pakket.Niet links willen rijden vind ik een uitstekende reden om een busreis te willen, maar de laatste inkopen doen, inpakken en wassen moet je toch ook met een georganiseerde reis? En hoeveel moet je helemaal wassen voor ene reis van een week?