Camping Duitsland met (overdekt) zwembad

02-11-2025 15:04 27 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
ik heb hier al diverse keren goede tips gehad voor campings in Frankrijk en Italië, dus ik probeer het opnieuw.

Duitsland deze keer! We zijn al diverse keren in Duitsland op vakantie geweest naar campings, maar het blijft een crime. Campings zoals in Frankrijk, Italië en Spanje met veel faciliteiten en een waterpark etc zijn er niet. Heel vaak mag je gebruik maken van het gemeentezwembad, nog vaker is er gewoon helemaal geen zwembad aanwezig. Ik zit nu alweer dagen te zoeken, maar vind niet het pareltje dat we zoeken.

Eisen :
-Zwembad, liefst overdekt en/of verwarmd. Zou leuk zijn als er een glijbaan of duikplank of zo in zit, iets uitgebreider dan alleen een rechthoek zeg maar (er gaan 2 pubers mee)
- ruime plaatsen, minimaal 100m2
- max 400km vanaf Utrecht
-iets te doen in de omgeving, liefst een pretpark in de buurt.
- goede review score
- gemoedelijke camping, geen open vlakte met alle caravans door elkaar. Liefst leuke laantjes met bomen voor schaduw. Dit dus absoluut niet :

Afbeelding

Ik heb zelf camping in der enz gevonden. Die voldoet eigenlijk aan alle eisen, behalve de omgeving. Ik ken de omgeving daar, er is niet zo heel veel te doen voor ons helaas. Wij zijn niet van de grotten bezoeken (heb je er 1 gezien, dan ken je ze allemaal) en natuurwandelingen. Er ligt 1 klein (en duur voor wat je krijgt) pretpark in de buurt, maar dat is niet aantrekkelijk voor pubers. Ik zocht meer in de omgeving van Winterberg of richting Phantasialand, maar daar kan ik weinig vinden wat aan onze wensen voldoet. Ik hoop dus eigenlijk dat iemand hier DE tip heeft!
Het is maar voor een dag of 10, dus vandaar niet te ver vanaf Utrecht.
Duitsland heeft inderdaad heel erg veel aangeharkte caravancampings...
en een zwembad erbij bestaat denk ik vooral in Frankrijk en Italië?

Heb je Kampeermeneer al geprobeerd?
https://www.kampeermeneer.nl/zoeken/?ge ... uitsland&s

En zit Huttopia ook in Duitsland? Of YellohVillage?
The_Architect schreef:
02-11-2025 15:37
Duitsland heeft inderdaad heel erg veel aangeharkte caravancampings...
en een zwembad erbij bestaat denk ik vooral in Frankrijk en Italië?

Heb je Kampeermeneer al geprobeerd?
https://www.kampeermeneer.nl/zoeken/?ge ... uitsland&s

En zit Huttopia ook in Duitsland? Of YellohVillage?
Die organisaties zitten allemaal niet in Duitsland helaas. Kampeermeneer ga ik eens checken, die volg ik zelf ook :) maar die is meestal wel van de wat simpelere campings haha!

-edit- als ik op de website van kampeermeneer filter op kampeerplaats en zwembad krijg ik geen enkele hit helaas.
Is het de bedoeling dat er elke dag wordt gezwommen of maar 1 keer?

Als het om 1 keer gaat dan zou je ook kunnen gaan naar:
https://aqualand.de/ bij Keulen
https://www.europapark.de/nl/rulantica bij Rust

Dit is iets meer dan een rechthoek.
De laatste kan je trouwens echt de hele dag terecht. Van 10:00 tot 22:00 uur.
Het is inderdaad de bedoeling dat we (of de pubers) elke dag of eventueel meerdere keren per dag kunnen gaan zwemmen.
Rulantica (en europa park) zijn we 2 keer geweest dit jaar :mrgreen: maar dat is een stuk verder vanaf Utrecht en daar willen we in de zomer niet nog een keer heen. Dat is meer iets waar we apart heen gaan op vakantie.
We zoeken geen apart zwemparadijs. Het is de bedoeling dat de pubers gewoon zelf naar het zwembad kunnen vanaf de camping. Bij een apart zwembad moeten we ze steeds brengen en het kost entree elke keer.
Is die ongebouwde Zappelin hangar niet met camping?
Is misschien wel totaal andere uiterste. 🤣

(laat maar, reviews omschrijven echt de hel, dat wil ik niemand adviseren)
DonnaDo schreef:
02-11-2025 16:49

Zijn we al geweest ooit. En is ook te ver uit de buurt, die ligt bij Berlijn. En wij vonden het heel erg leuk overigens :)
Misschien is Knauscamping Hennesee wat? Ik weet niet of aan al je wensen wordt voldaan. Is op 3 uur rijden van Utrecht.
DonnaDo schreef:
02-11-2025 16:49

Waar vind ik die? Klinkt leuk!
Ik heb dit gezocht voor vrienden. En helaas niet gevonden. Als ik alle wensen gevonden had, waren de reviews echt niet goed. Warsberg of Sūdsee, maar ja die reviews.
Schelp1234 schreef:
02-11-2025 19:33
Ik heb dit gezocht voor vrienden. En helaas niet gevonden. Als ik alle wensen gevonden had, waren de reviews echt niet goed. Warsberg of Sūdsee, maar ja die reviews.
Wat is er mis met de Warsberg dan?
Ik vind dat een prachtige camping. En wilde die juist aanraden aan to.
Sinds Roompot Landal heeft overgenomen is het blijkbaar achteruit gegaan
Phlox24 schreef:
02-11-2025 19:25
Misschien is Knauscamping Hennesee wat? Ik weet niet of aan al je wensen wordt voldaan. Is op 3 uur rijden van Utrecht.
Een 5,4 op zoover, de reviews zijn vrij slecht daar. Plaatsen zijn 80-100m2, op 80 kan ik de caravan niet kwijt. En ik lees in 1 van de reviews iets over een liedje dat om 9 uur in de ochtend wordt afgespeeld elke dag. Daar wordt de puber echt niet vrolijk van hoor 😬 ook wel heel veel vaste plekken. Wij zijn eerder op een Knaus camping geweest en daar was dat ook. Dat komt de sfeer vaak niet ten goede helaas.
smorre schreef:
02-11-2025 19:28
Onder Berlijn
smorre schreef:
02-11-2025 19:28
Www.tropical-islands.de :) wij vonden het echt heel leuk, maar is al wel wat jaren geleden. Wij verbleven toen in een tent in de dome, dat zou ik niet aanraden. Echt heel warm en vochtig 😁
Schelp1234 schreef:
02-11-2025 19:33
Ow, warsberg ook al zo slecht? Die zag ik wel langs komen, maar vrij prijzig. Maar is dus ook geen aanrader meer helaas? Sudsee hetzelfde ja. Dat zoek ik, maar niet met zulke reviews….
Irregular_Choice schreef:
02-11-2025 19:45
Een 5,4 op zoover, de reviews zijn vrij slecht daar. Plaatsen zijn 80-100m2, op 80 kan ik de caravan niet kwijt. En ik lees in 1 van de reviews iets over een liedje dat om 9 uur in de ochtend wordt afgespeeld elke dag. Daar wordt de puber echt niet vrolijk van hoor 😬 ook wel heel veel vaste plekken. Wij zijn eerder op een Knaus camping geweest en daar was dat ook. Dat komt de sfeer vaak niet ten goede helaas.
Ik heb geen reviews gecheckt inderdaad.
Phlox24 schreef:
02-11-2025 20:08
Ik heb geen reviews gecheckt inderdaad.
Dat geeft niet :) was hem zelf inderdaad ook al wel tegen gekomen, maar die viel dus al af vanwege de reviews. Net zoals heel veel wat al af is gevallen helaas. Snap toch niet dat het zo lastig is om een mooie camping te vinden in Duitsland. Vorig jaar ook weer op 2 gestaan op doorreis, maar beide zonder zwembad en op de 1 of andere manier hangt er toch altijd een wat bijzonder sfeertje op Duitse campings. Heel veel vaste gasten ook vaak. Zo compleet anders dan Frankrijk, Italië of Nederland. En dat terwijl het wel echt een heel leuk vakantieland is verder!
Irregular_Choice schreef:
02-11-2025 19:46
Www.tropical-islands.de :) wij vonden het echt heel leuk, maar is al wel wat jaren geleden. Wij verbleven toen in een tent in de dome, dat zou ik niet aanraden. Echt heel warm en vochtig 😁
Dank
Landal Sonnenberg in de Moezel heeft een campinggedeelte en een binnenzwembad. Het grote gemeentelijk openlucht zwembadcomplex is op wandelafstand en niet duur.
onderdepalmboom schreef:
02-11-2025 21:53
Landal Sonnenberg in de Moezel heeft een campinggedeelte en een binnenzwembad. Het grote gemeentelijk openlucht zwembadcomplex is op wandelafstand en niet duur.
Is een optie, maar wel heel prijzig. Ruim €800,- voor 10 dagen vind ik niet echt meer in verhouding voor alleen een kampeerplek.
Zou de camping van europapark iets voor jullie zijn?
Dat ligt in de schwarzwald. Europapark is een super mooi en groot pretpark. Het heeft een overdekt zwembad, genaamd rulatica. En heeft dus een eigen camping.
Ik weet niet of je dan alles los moet boeken.
De omgeving is prachtig en ook buiten het park is er genoeg te doen.
de wereld wacht om ontdekt te worden
thanx schreef:
06-11-2025 13:10
Zou de camping van europapark iets voor jullie zijn?
Dat ligt in de schwarzwald. Europapark is een super mooi en groot pretpark. Het heeft een overdekt zwembad, genaamd rulatica. En heeft dus een eigen camping.
Ik weet niet of je dan alles los moet boeken.
De omgeving is prachtig en ook buiten het park is er genoeg te doen.
Zoals ik al zei, ik ken Europa park. Ben er afgelopen jaar nog 2 keer geweest, dus die kant willen we niet op. Bovendien is dat een heel stuk verder rijden en met bezoek aan het park en rulantica ook erg prijzig. We willen de zomervakantie wat goedkoop houden, omdat we in de herfstvakantie een dure reis maken. Vandaar ook dat we niet zo ver willen rijden :)
Waldcamping Prüm is wellicht nog een optie?
Kan niet goed zien of ze echt laantjes hebben.
Schelp1234 schreef:
07-11-2025 14:08
Waldcamping Prüm is wellicht nog een optie?
Kan niet goed zien of ze echt laantjes hebben.
Ik onthou hem! Is wel echt heel dicht bij waar mijn ouders hebben gewoond en we al 18 jaar komen 😁 de plekken in het midden zijn voor toeristen, is wel wat kaal zo op het oog. En vrij veel vaste plaatsen. En zoals zo vaak weer de stroom a 60 cent per kWh. Dat is ook zo typisch Duits 😆

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven