Camping Duitsland met (overdekt) zwembad
zondag 2 november 2025 om 15:04
ik heb hier al diverse keren goede tips gehad voor campings in Frankrijk en Italië, dus ik probeer het opnieuw.
Duitsland deze keer! We zijn al diverse keren in Duitsland op vakantie geweest naar campings, maar het blijft een crime. Campings zoals in Frankrijk, Italië en Spanje met veel faciliteiten en een waterpark etc zijn er niet. Heel vaak mag je gebruik maken van het gemeentezwembad, nog vaker is er gewoon helemaal geen zwembad aanwezig. Ik zit nu alweer dagen te zoeken, maar vind niet het pareltje dat we zoeken.
Eisen :
-Zwembad, liefst overdekt en/of verwarmd. Zou leuk zijn als er een glijbaan of duikplank of zo in zit, iets uitgebreider dan alleen een rechthoek zeg maar (er gaan 2 pubers mee)
- ruime plaatsen, minimaal 100m2
- max 400km vanaf Utrecht
-iets te doen in de omgeving, liefst een pretpark in de buurt.
- goede review score
- gemoedelijke camping, geen open vlakte met alle caravans door elkaar. Liefst leuke laantjes met bomen voor schaduw. Dit dus absoluut niet :

Ik heb zelf camping in der enz gevonden. Die voldoet eigenlijk aan alle eisen, behalve de omgeving. Ik ken de omgeving daar, er is niet zo heel veel te doen voor ons helaas. Wij zijn niet van de grotten bezoeken (heb je er 1 gezien, dan ken je ze allemaal) en natuurwandelingen. Er ligt 1 klein (en duur voor wat je krijgt) pretpark in de buurt, maar dat is niet aantrekkelijk voor pubers. Ik zocht meer in de omgeving van Winterberg of richting Phantasialand, maar daar kan ik weinig vinden wat aan onze wensen voldoet. Ik hoop dus eigenlijk dat iemand hier DE tip heeft!
Het is maar voor een dag of 10, dus vandaar niet te ver vanaf Utrecht.
Duitsland deze keer! We zijn al diverse keren in Duitsland op vakantie geweest naar campings, maar het blijft een crime. Campings zoals in Frankrijk, Italië en Spanje met veel faciliteiten en een waterpark etc zijn er niet. Heel vaak mag je gebruik maken van het gemeentezwembad, nog vaker is er gewoon helemaal geen zwembad aanwezig. Ik zit nu alweer dagen te zoeken, maar vind niet het pareltje dat we zoeken.
Eisen :
-Zwembad, liefst overdekt en/of verwarmd. Zou leuk zijn als er een glijbaan of duikplank of zo in zit, iets uitgebreider dan alleen een rechthoek zeg maar (er gaan 2 pubers mee)
- ruime plaatsen, minimaal 100m2
- max 400km vanaf Utrecht
-iets te doen in de omgeving, liefst een pretpark in de buurt.
- goede review score
- gemoedelijke camping, geen open vlakte met alle caravans door elkaar. Liefst leuke laantjes met bomen voor schaduw. Dit dus absoluut niet :
Ik heb zelf camping in der enz gevonden. Die voldoet eigenlijk aan alle eisen, behalve de omgeving. Ik ken de omgeving daar, er is niet zo heel veel te doen voor ons helaas. Wij zijn niet van de grotten bezoeken (heb je er 1 gezien, dan ken je ze allemaal) en natuurwandelingen. Er ligt 1 klein (en duur voor wat je krijgt) pretpark in de buurt, maar dat is niet aantrekkelijk voor pubers. Ik zocht meer in de omgeving van Winterberg of richting Phantasialand, maar daar kan ik weinig vinden wat aan onze wensen voldoet. Ik hoop dus eigenlijk dat iemand hier DE tip heeft!
Het is maar voor een dag of 10, dus vandaar niet te ver vanaf Utrecht.
vrijdag 7 november 2025 om 16:36
Ja dat is echt typisch. Ik vind dat zelf ook niks, gewoon duidelijk wat je betaalt en geen rekening achteraf.Irregular_Choice schreef: ↑07-11-2025 16:14Ik onthou hem! Is wel echt heel dicht bij waar mijn ouders hebben gewoond en we al 18 jaar komende plekken in het midden zijn voor toeristen, is wel wat kaal zo op het oog. En vrij veel vaste plaatsen. En zoals zo vaak weer de stroom a 60 cent per kWh. Dat is ook zo typisch Duits
![]()
vrijdag 7 november 2025 om 17:11
Inderdaad, dat heb ik zelf ook lieverSchelp1234 schreef: ↑07-11-2025 16:36Ja dat is echt typisch. Ik vind dat zelf ook niks, gewoon duidelijk wat je betaalt en geen rekening achteraf.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in