Camping in Italie: ben ik te veeleisend?

24-08-2017 17:47 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet het, het is vreselijk. We zijn net terug van vakantie en ik ben alweer aan het dromen over de volgende :)
Mijn kinderen willen volgend jaar graag eens naar Italie, na al die jaren Frankrijk. Zit nu tijdens mijn laatste dagen thuis eens te zoeken maar ik kan het gewoon niet vinden. In Frankrijk barst het van de middelgrote campings met prachtig zwembad incl. glijbanen in een omgeving waar ook nog eens van alles te doen is. Denk aan stadjes, kanoën, klimparken, marktjes, dat soort dingen.
Iets soortgelijks kom ik in Italië niet tegen. Of het zijn megagrote campings van 2000 plekken bij het Gardameer, of het is vlakbij Venetie maar dan lees ik op Zoover dat je apart moet betalen voor van alles en er in de omgeving niets te doen is. Zoek ik niet goed of bestaat het gewoon niet?
Onze wensen zijn dus:
- Niet megagroot, ongeveer max 500 plaatsen
- mooi zwembad, liefst met meerdere glijbanen
- in een mooie omgeving waar leuke (actieve, ook voor kinderen) uitstapjes te maken zijn
- max 1500 km vanaf Utrecht

Heeft er iemand de perfecte tip?
Alle reacties Link kopieren
Vrienden die er wonen omschrijven het als 'prachtig land, heerlijk klimaat maar niets werkt behalve iemand omkopen' :proud:
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Oe, zodra je glijbanen wil kom je toch bij horrorcampings uit.

Ik ben hier geweest, fijne plek. Een andere forumster komt hier ook graag:

http://www.sangiorgiovacanze.it/en/
Om diezelfde reden gaan wij nooit naar italie, en we zijn nog wat kritischer want wij willen geen badmuts op.
Maar als je dat niet erg vindt dan zou je nog eens kunnen kijken in Le Marche, onder Venetië.
Alle reacties Link kopieren
DrMelfi schreef:
24-08-2017 17:47
Ik weet het, het is vreselijk. We zijn net terug van vakantie en ik ben alweer aan het dromen over de volgende :)
Mijn kinderen willen volgend jaar graag eens naar Italie, na al die jaren Frankrijk. Zit nu tijdens mijn laatste dagen thuis eens te zoeken maar ik kan het gewoon niet vinden. In Frankrijk barst het van de middelgrote campings met prachtig zwembad incl. glijbanen in een omgeving waar ook nog eens van alles te doen is. Denk aan stadjes, kanoën, klimparken, marktjes, dat soort dingen.
Iets soortgelijks kom ik in Italië niet tegen. Of het zijn megagrote campings van 2000 plekken bij het Gardameer, of het is vlakbij Venetie maar dan lees ik op Zoover dat je apart moet betalen voor van alles en er in de omgeving niets te doen is. Zoek ik niet goed of bestaat het gewoon niet?
Onze wensen zijn dus:
- Niet megagroot, ongeveer max 500 plaatsen
- mooi zwembad, liefst met meerdere glijbanen
- in een mooie omgeving waar leuke (actieve, ook voor kinderen) uitstapjes te maken zijn
- max 1500 km vanaf Utrecht

Heeft er iemand de perfecte tip?
Herkenbaar :)
Vrees dat vooral die glijbanen een struikelblok zijn.
Ik kan wel een paar campings in Noord Italië aanbevelen die voor de rest aan je eisen voldoen (qua omgeving, grootte en afstand), en die hebben dan ook nog wel een zwembad. maar niet groot en niet met glijbanen. Dus tja, hoe hard is je eis?
Nothing happens for a reason
Wij gaan niet voor niks elk jaar naar Frankrijk. Om te kamperen heb je daar voor elk wat wils, in Italië heb ik het ook nog niet gevonden.
Alle reacties Link kopieren
Die 'max 1500 km van Utrecht' doet ook een hoop he. Daar valt heel Frankrijk onder, maar alles ten zuiden van Florance niet meer, dus je schrijft minstens driekwart van Italië al af. Italië is simpelweg verder.
Alle reacties Link kopieren
Geen directe tip, maar moet de vakantie in Italië "hetzelfde" zijn als in Frankrijk?
Italië heeft weer andere dingen te bieden en kinderen hebben het ook naar hun zin bij een zwembad zonder 100 glijbanen, of probeer een agriturismo (huisje) ipv een camping.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou in Italie eerder een vakantiehuis huren dan gaan kamperen. Je hebt er voor hele acceptabele bedragen fraaie huizen met zwembad en dan zit je nog geeneens in de middle of nowhere.
viva1966 schreef:
24-08-2017 18:27
Ik zou in Italie eerder een vakantiehuis huren dan gaan kamperen. Je hebt er voor hele acceptabele bedragen fraaie huizen met zwembad en dan zit je nog geeneens in de middle of nowhere.
Dit ja.

Frankrijk is campingland bij uitstek, in Italië zit je toch beter in een vakantiewoning of agriturismo. Heel ander land, andere vakantie dus.

En misschien past het land dan niet bij je, dat is ook niet erg dus?
Alle reacties Link kopieren
essychan schreef:
24-08-2017 18:08
Geen directe tip, maar moet de vakantie in Italië "hetzelfde" zijn als in Frankrijk?
Italië heeft weer andere dingen te bieden en kinderen hebben het ook naar hun zin bij een zwembad zonder 100 glijbanen, of probeer een agriturismo (huisje) ipv een camping.

Succes!
Dit. Nogmaals; als je die glijbanen-eis laat vallen zijn er echt wel leuke campings te vinden in Italië. Ja, doordat je niet verder dan 1500 km wilt rijden beperkt je je tot Noord-Italië inderdaad. Maar zelfs binnen dat gebied heb je veel verschillende regio's met bijbehorende landschappen etc. dus daar zou ik me niet door laten weerhouden. Maar goed, ik ben Italië-fan dus wellicht niet objectief :)
Ik kan me overigens voorstellen dat TO liever voor een camping kiest dan voor een agriturismo omdat een camping nou eenmaal vaak leuker is voor kinderen.
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
Continental Lido bij het Lado Maggiore.
Alle reacties Link kopieren
Camping Isolino bij het Lago Maggiore vonden wij super. Maar ik weet niet hoe oud je kinderen zijn? Dit is leuk tot een jaar of 10-11 denk ik.

Andere camping die maar 300 plaatsen heeft is Camping Eden aan het Gardameer.
http://www.eurocamp.nl/camping/gardamee ... gIKqPD_BwE

Ook leuk: camping Lido, vonden wij ook geen grote camping.
Alle reacties Link kopieren
En deze camping Portofelice vind ik er ook leuk uitzien hoor, 397 plaatsen:
http://www.eurocamp.nl/camping/adriatis ... mping.html

En dit ziet er top uit, Spaggia e Mare, volgens mij hebben we hier ooit es rondgekeken:
http://www.eurocamp.nl/camping/adriatis ... mping.html
Ook maar 422 plaatsen, dus een medium grootte.

En Sant'Angelo is iets groter met 650 plaatsen maar ook niet verkeerd:
http://www.eurocamp.nl/camping/adriatis ... mping.html

Ik kan genoeg vinden in Italië hoor :proud:
Alle reacties Link kopieren
Oja, heel herkenbaar! Wij zoeken ook. Ik zie wel veel leuke kleine campings, maar de glijbanen eis hebben wij al laten varen. Wij gaan naar kleine campings met een glijbanen park in de buurt. Kunnen we toch een dag glijden, maar niet elke dag. Jammer. Ik denk ook dat we het een jaar uitpoberen, maar daarna weer terug naa Frankrijk vluchten. :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
En wij zijn ook nog eens niet dol op animatie. En dat is helemaal een zoektocht in Italie: glijbaan zonder animatie.
Italië is geweldig en Venetië is fantastisch. In de buurt van waar wij vorig jaar waren bij het Gardameer was een groot zwemglijbanenpark, dus je zou ook gewoon een leuke camping met zwembad kunnen uitzoeken en dan een of twee keer naar zo'n superzwemparadijs.
Alle reacties Link kopieren
mamaonbekend schreef:
24-08-2017 19:46
Camping Isolino bij het Lago Maggiore vonden wij super. Maar ik weet niet hoe oud je kinderen zijn? Dit is leuk tot een jaar of 10-11 denk ik.

Andere camping die maar 300 plaatsen heeft is Camping Eden aan het Gardameer.
http://www.eurocamp.nl/camping/gardamee ... gIKqPD_BwE

Ook leuk: camping Lido, vonden wij ook geen grote camping.
+1 voor camping Eden en Isolino.
Alle reacties Link kopieren
Camping Le palme, in Pacengo aan het Gardameer. Met schoon sanitair. Dorpjes zijn loopbaar, pretparken en waterparken + supermarkten om de hoek. Deze camping heeft wel maar 200 plekken, en maar 1 glijbaan. Als je meerdere glijbanen wil, beveel ik camping Lido aan, alleen die heeft ongeveer 600 plekken en is iets duurder en massaaler. De omgeving aan het Gardameer is echt top! Venetië, Milaan, Verona.. Allemaal te bezoeken. Als je daar heen gaat, moet je ook zeker een rondje langs het gardameer rijden! Echt de moeite waard. Als je wat rustiger wil zitten, kan je ook aan de overkant van het Gardameer een camping zoeken. Camping la rocca lijkt me ook wel leuk! Bij heeel weinig campings hoef je trouwens maar een badmuts op hoor!!
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk, even onverwacht weg en dan al die reacties! En goed te horen dat het herkenbaar is :).
Natuurlijk hoeft het niet dezelfde vakantie te zijn als in Frankrijk. Maar dat is wel het soort vakantie waar wij allemaal blij van worden. Een agriturismo is vast ook prachtig, maar onze kinderen (en wij dus ook) genieten enorm van het campingleven met veel vriendjes, tot laat buiten spelen met die vriendjes, heel af en toe misschien eens meedoen met de minidisco of een voetbaltoernooi. Ze zouden zich kapot vervelen in een huisje op een heuvel denk ik...

Maar goed om te horen dat het herkenbaar is voor sommigen! Ik ben dus niet gek. Ik loop inderdaad ook tegen die badmutsen aan. Of het feit dat sommige campings rust houden tussen 12 en 16 en het zwembad dan ook dicht gaat.... En ik vind het jammer want op zich lijkt het me een prachtig land! Misschien moeten we die 1500 km eis laten vallen en gaan kijken naar vliegen+auto huren ofzo, dat kan ook nog.

Maar...ik zie hier ook een paar supergoede tips dus die ga ik even bekijken, bedankt! En anders wordt het toch gewoon weeer lekker Frankrijk ;)
Alle reacties Link kopieren
Ik vond camping Bella Italia , vooral voor de kinderen erg leuk.
Alle reacties Link kopieren
Wij vonden Bella Italia in het voorseizoen ook heel leuk maar in het hoogseizoen zou het me veels te druk zijn. Wij zaten aan een hoofdstraat en dat was toen al behoorlijk druk.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn nu 2 keer op Camping Park Delle Rose in Lazise aan het Gardameer geweest, wij vinden het een mooie camping die zeker niet te groot is. Volgens mij hebben ze iets van 500/600 plaatsen maar door de indeling/ligging van de camping zou ik het ook geloven als er gezegd werd dat er 300 plekken zijn. Heeft zwembad met glijbanen en een eigen strandje aan het meer.
Zwembad is de hele dag open, geen verplichte badmuts en vanalles te doen voor kinderen tot een jaar of 14. Ook de omgeving is prachtig en er is vanalles te zien en te doen in de omgeving.
Alle reacties Link kopieren
Camping Isolino aan het Lago Maggiore, wel groter dan je vraagt. Of camping Orchidea aan het Lago Maggiore, wel kleiner zwembad. Prachtige omgeving, niet te druk, lekker eten, mooie stadjes.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Of de reis opknippen, dan kom je ook verder. Overigens is Süd Tirol ook schitterend en dat is geen 1500 km van Utrecht. We hebben dit jaar op een kleine camping, rond de 50 plaatsen en een klein zwembad, dus het voldoet niet helemaal aan jullie eisen.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven