Camping wc emmer tips?

09-07-2020 12:06 56 berichten
Tja: de mini camping waar wij vanaf de 19e zitten, doet maar 1 wc en 1 douche open ivm Corona. Dus iedereen moet een wc emmer meenemen voor noodgevallen.

Nu heb ik de indruk dat ze het niet handig aanpakken, maar laat ik daar niet over discussiëren hier want dat lost niets op.

Dus praktisch/ wat zijn nu handige tips voor de uitvoering? Bijkomend aandachtspunt is dat ik (1 volw) in een vouwwagen logeer met mijn zoon (10) plus een logeetje (meisje van 10). Die wil ik dus privacy geven op de emmer.

Tot nu toe heb ik 1 lage wc emmer ( met bril en klep) besteld, en een soort schoonmaakspul in een fles met plantenspuit- bovenkant. Daarvan lees ik dat het officieel voor van die chemische toiletten is: dat deze spray naast schoonmaken en geur verbloemen ook zorgt voor een laagje op het oppervlak waardoor drollen makkelijker wegspoelen. Plakdrollen in een emmer lijken me ook niet fijn: ik zie die 10 jarigen helaas niet zelf alles netjes schoonmaken...

Voor de zekerheid ook nog plastic zakken voor in die emmer, maar dat lijkt me super onhandig want de inhoud van de emmer zal in een wc moeten, maar die zak niet. Waar laat je die dan weer?

Ik wilde geen enorme wc-douche tent aanschaffen en heb nu via marktplaats een stevige, zwaar katoenen kinder tipi met 6 beuken stokken op de kop getikt. Die is niet zo hoog, maar het is bedoeld als noodoplossing. Voordeel is dat het onmogelijk is voor een jongen om staand te plassen.
Misschien kan er gewoon met de tipi gespeeld worden als de emmer niet gebruikt wordt. Verder kan ik ‘snachts de tipi onder onze luifel zetten zodat het dichtbij is (luifel kan, afhankelijk van het weer, afgesloten worden met zijwanden, maar die hebben wel ramen, dus daar ga je niet zomaar op een emmer zitten). Wij liggen dan in de wagenbak.

Overdag zet ik hem liever achter de vouwwagen omdat we zelf onder de luifel zitten.

Wie heeft er al met zo’n emmer op de camping gestaan, en wat werkt en wat niet?

Ga je hem na ieder gebruik meteen leeggooien en schoonmaken voor de volgende beurt? Of laat je plasjes wat langer staan? (Ja maar als iemand dan wil poepen, dan wil je toch niet dat die plasjes omhoog spetteren)? Of moet er op de wc gepoept worden, ook als er een rij is?

Ik wil het gebruik wat ontmoedigen want ik heb heen zin on de hele dag met die emmer in de weer te zijn, maar ik heb geen idee of hij toch soms nodig is. Tussen 10.00 en 13.00 zijn we ergens waar wel normale toiletten zijn.

Hoe doen/deden jullie het?
anoniem_327275 wijzigde dit bericht op 09-07-2020 12:11
0.45% gewijzigd
Ik snap niet dat je niet gewoon een klein chemisch toilet koopt. Die zijn echt niet duur (nog geen 50 euro) je hoeft zo'n ding niet elke dag te legen en legen gaat gewoon makkelijk, want ze zijn er voor gemaakt. Wij hebben er al jaren een (aangeschaft voor de nacht, toen onze kinderen net zindelijk waren en ik hoog zwanger). Past bij ons in de disselbak en je hebt er nog jaren plezier van. Doe je de vouwwagen weg, dan verkoop je toilet er gewoon bij.
Alle reacties Link kopieren
blijmetmij schreef:
09-07-2020 12:37
Ik heb al gemaild en 1 x gebeld, maar er komt niet echt veel uit.

Zakken stront in een container die maar 1x per week geleegd wordt is hell. Zit iedereen met stank en vliegen. Ik heb een hond, dus weet hoe het in de zomer gaat met poepzakjes: die houden geen geur tegen. En mensenkak is echt een hele gore lucht (als je honden hebt, dan weet je dat helaas als ze een mensendrol hebben opgevreten in het bos).
Wacht huh?
Plasemmer zou ik echt niet aan beginnen. Stel je voor dat zo'n ding 's nacht omvalt op je grondzeil, ik zie het bij onze kinderen zo gebeuren.
Alecta schreef:
09-07-2020 14:08
Plasemmer zou ik echt niet aan beginnen. Stel je voor dat zo'n ding 's nacht omvalt op je grondzeil, ik zie het bij onze kinderen zo gebeuren.
Ga jij midden in de nacht met je kinderen naar t toiletgebouw?
ik geef mn bek ook maar een douw
Bij de apotheek heb je speciale zakken met een soort lap erin die vocht omzet in gel. Speciaal voor postoelen maar ook prima om in een emmer te doen. Na de plas zak dicht knopen en weggooien. Emmer schoon, geen wachtrij voor het legen en je drol kan ook zo weggegooid worden. Of al dat plastic ook fijn is voor het milieu is een ander verhaal.
hemke schreef:
09-07-2020 12:55
Laagje water in de emmer, vanwege de poep, dan plakt het niet.
Speciale wc papier voor chemische toilet .
De plas/poep emmer kun je leg gooien in de bak/wc voor chemische toiletten.
Je kan zelfs en flesje schoonmaak voor chemische toilet kopen en daar een paar drupjes in de plaswekker doen met een laagje water.
Werkt ook als een geurverdrijver.
Voor de nacht werkt de tipi ook goed, vanweg de privacy voor jou en de kinderen.

Succes ,zo deden wij het vroeger ook, plasemmer in de voortent .
En als je er om denkt,zie je in de ochtend de mannen lopen met een oranje plasemmer om het leeg te gooien in het chemisch toilet.
Bedankt! En haha: die autocorrectie... Plaswekker...
Tijgerprintje2 schreef:
Wacht huh?
Ja echt. Hardlopers gaan zitten kakken in het bos: bij sommigen slaat de beweging op de darmen...

Honden vinden mensenpoep heel interessant. Als je geluk hebt, vreten ze het alleen op. De echte kuthonden gaan er in rollen. Door het mensengeurtje worden ze geloof ik wat gezaghebbender naar andere honden (beweerde iemand met een uitlaatservice).

De geur is echt niet te harden in je auto met zo’n hijgend beest achterin. Heel anders dan “gewone” hondenkak.
Alecta schreef:
Daarom heb ik bewust gekozen voor het laagste model: een brede lage is het geworden. Zit ook niet op die taferelen te wachten.

Hopelijk helpt de tipi ook om er omheen te lopen; die zie je wat minder snel over het hoofd dan een lage emmer.

Ik hoop gewoon dat dit een eenmalige corona-ervaring wordt.
Madeliefjees schreef:
09-07-2020 14:20
Ja. Je kunt toch gewoon naar het toiletgebouw? Zeker op een minicamping lijkt me dat niet moeilijk te vinden. Tienjarigen kunnen er ook zelf naartoe.

We hebben in ruim 30 jaar kramperen nog nooit een portapotti of wc-emmer nodig gehad.

Okee, die ene keer met salmonella zaten we op de wc-pot mét een simpele emmer vóór ons. Die ellende kwam er aan twee kanten tegelijk uit. Een emmer of teiltje heb je altijd wel bij je.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Ik moet toch wel even lachen om dit topic. Je schetst een knullig probleem maar in de praktijk kan het toch best een rete vervelende kwestie worden.

Toch zou ik er geen al te groot punt van maken. Die emmer is alleen voor het plassen en in uiterste noodgevallen en/of ‘s nachts. En we hebben hier niet te maken met kleine kinderen en incontinente ouderen.

Wanneer je dat in ogenschouw neemt denk ik dat er niet eens gebruik van gemaakt zal worden.
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Zoek even op droogtoilet. Dan krijg je van die zakken met korrels die alles absorberen. Die kan je in een emmer hangen eventueel. Flextoilet is er eentje van bijvoorbeeld. Stinkt niet, kan niet omvallen etc.
Madeliefjees schreef:
09-07-2020 14:20
Nee, klein chemisch toilet. Maar inmiddels zijn ze oud genoeg en gaan ze gewoon naar het toiletgebouw (maar in de praktijk hoeven ze nooit in de nacht).
Getsie, mag toch hopen dat de buren niet op een paar meter afstand van mijn tentje gaan zitten toiletteren. Doe dat even lekker in het toiletgebouw...

Tenten zijn namelijk niet geluid- en geurdicht.....

De kans dat je midden in de nacht naar het toilet moet is overigens niet zo groot, tenzij je een blaaasprobleem hebt.

En de kans dat er dan net een rij voor het echte toiletgebouw staat is verwaarloosbaar.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Joh wat een gekkigheid :-( Ik was vorige week even in Garderen omdat we graag op de Veluwe komen. Daar ging ik even kijken op de camping in het bos, de wijde blik. Daar hebben we vaker gestaan met onze tenten. Super schoon toilet gebouw, overal dispensers met spulletje en alles gewoon open. Die tip van het droogtoilet is een goede. Ik heb zelf sheeme (zoiets heet het) in mijn rugzak zitten ook zakjes met die gel.
Midden in de nacht pies ik op de emmer hoor, ga echt niet over de camping lopen.
ik geef mn bek ook maar een douw
blijmetmij schreef:
09-07-2020 12:45
Het goede nieuws aan deze camping is dat het ca 5 km van ons huis is :-).
[...]
Dan zou ik lekker naar huis rijden en daar poepen :biggrin:
Je kunt een pot van die korrels of poeder bestellen (op amazon oid), die doe je onder in een plastic zak en dat zet urine om in gel, makkelijker bij omgooien en het stinkt niet. Geen idee of het ook bij poep werkt, maar met urine werkt het goed en kan daarna in een gewonr afvalbak.
Madeliefjees schreef:
09-07-2020 15:48
Midden in de nacht pies ik op de emmer hoor, ga echt niet over de camping lopen.
Ik ook. Blijft altijd irritant, zeker in Nederland als het koud en nat is.
Poepen dat doe ik dan uiteraard niet op die emmer.
Geen emmer maar porta potti. Emmer is niet zo stabiel en met kinderen ??

En als je het Toch emmer doet

Geen zak in emmer!

Koop vloeistof voor in chemisch toilet (vaak blauw spul ). De volle emmer kiep je leeg waar men ook chemisch toilet leegt.
O en overdag uiteraard naar toilet gebouw (kan snachts ook ;) ) en poepen sowieso niet op emmer of in chemisch toilet.

Sowieso poep je toch niet in de nacht ? Ze zij. 10 ? Die kunnen toch wel naar toilet lopen? Zaklantaarn mee.

Voor die leeftijd zou ik geen gedoe willen.
gizzmo-returns schreef:
09-07-2020 13:08
moet je wel de biologisch afbreekbare hebben. Anders mag je ze niet mee wegspoelen in de wc of afvoer voor chemisch toilet!
Je gebruikt de emmer toch niet naast de plee? De schoonmaakdoekjes gaan gewoon bij het vuilnis.
Snoesje666 schreef:
09-07-2020 15:00
Ja. Je kunt toch gewoon naar het toiletgebouw? Zeker op een minicamping lijkt me dat niet moeilijk te vinden. Tienjarigen kunnen er ook zelf naartoe.

We hebben in ruim 30 jaar kramperen nog nooit een portapotti of wc-emmer nodig gehad.

Okee, die ene keer met salmonella zaten we op de wc-pot mét een simpele emmer vóór ons. Die ellende kwam er aan twee kanten tegelijk uit. Een emmer of teiltje heb je altijd wel bij je.
Ik plas 4x per nacht. Wel zo fijn om niet 4x de kou en de zeikregen door te moeten.
poldervrouw schreef:
09-07-2020 17:43
O en overdag uiteraard naar toilet gebouw (kan snachts ook ;) ) en poepen sowieso niet op emmer of in chemisch toilet.

Sowieso poep je toch niet in de nacht ? Ze zij. 10 ? Die kunnen toch wel naar toilet lopen? Zaklantaarn mee.

Voor die leeftijd zou ik geen gedoe willen.
Het punt is dus niet dat ze het onder gewone omstandigheden niet kunnen, maar de campingeigenaren willen maar 1 wc open doen. Dus als er iemand een kwartier zit te kakken omdat het nogal lastig gaat, staan die kinderen hinkelend voor de deur...

Ik heb op campings vaak genoeg meegemaakt dat er ‘snachts mensen op de plee gaan zitten (soms nog met een sigaret!) omdat ze overdag met mensen en drukte voor de deur niet kunnen poepen. En ja: als iedereen zijn wc-tje schoon wil houden en het kakken op de campingplee doet, is het daar wel druk op bepaalde momenten.
Ik snap je helemaal.
Maar, misschien ter geruststelling: ik was afgelopen week ook op een camping waar zo'n 50 gasten het met 2 toiletten moesten stellen. Ik was echt verbaasd, maar ik heb niet 1 keer op mijn beurt hoeven wachten. Misschien valt het dus best mee.

(Maar ik blijf het vreemd vinden dat een campinghouder juist weinig toiletten beschikbaar stelt, ipv veel. En dat de gemeente daar vergunning voor verleent)
Desalniette_ schreef:
09-07-2020 22:08
Ik snap je helemaal.
Maar, misschien ter geruststelling: ik was afgelopen week ook op een camping waar zo'n 50 gasten het met 2 toiletten moesten stellen. Ik was echt verbaasd, maar ik heb niet 1 keer op mijn beurt hoeven wachten. Misschien valt het dus best mee.

(Maar ik blijf het vreemd vinden dat een campinghouder juist weinig toiletten beschikbaar stelt, ipv veel. En dat de gemeente daar vergunning voor verleent)
Ik ga er maar van uit dat het meevalt inderdaad. En verder helemaal met je eens; ik vind het bizar. Normaal hebben ze 2 urinoirs, 2 gewone spoeltoiletten, 1 eco-toilet en een invalidentoilet met douche. En dus 2 douches. Ik snap dus echt niet dat ze geen constructie kunnen verzinnen om de boel goed af te schermen. Verdenk ze ook een beetje van gemakzucht. En echt hoezo kunnen die urinoirs niet open? Dat scheelt met de gewone tentkampeerders echt nog wel wat spetters op de bril, en wat ik al zei; juist de lichaamsstoffen zouden besmettingsgevaar opleveren. Dan moet je er wat mij betreft dus zo min mogelijk mee slepen...

Nou ja; als het veel gasten afschrikt, wordt het vanzelf weer lekker rustig :-).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven