campingzoektocht Frankrijk
woensdag 11 januari 2012 om 13:33
Heerlijk dat neuzen naar een leuke camping!
Maar ik zie inmiddels door de bomen het bos niet meer, wie heeft nog leuke tips?
We gaan wederom naar Frankrijk, ofwel naar de door ons geliefde streek Dordogne, ofwel naar de Ardeche.
- liefst 3 sterren camping, met betaalbare verhuuraccomodaties, omdat we geen eigen kampeermiddel meer hebben.
- Kinderen zijn nog onder de 10, dus disco of uitgebreid avondprogramma hoeft voor ons niet.
-graag een camping vlak aan de rivier.
Ik wil voor een goede accomodatie best wat betalen, maar vind zelf bedragen tot 650 euro per week wel een beetje de max. Als je via eurocamp oid gaat kijken ben je ruim 2000 euro kwijt voor 2 weken, dat vind ik niet nodig.
Wie heeft nog leuke campingtips in deze gebieden?
Maar ik zie inmiddels door de bomen het bos niet meer, wie heeft nog leuke tips?
We gaan wederom naar Frankrijk, ofwel naar de door ons geliefde streek Dordogne, ofwel naar de Ardeche.
- liefst 3 sterren camping, met betaalbare verhuuraccomodaties, omdat we geen eigen kampeermiddel meer hebben.
- Kinderen zijn nog onder de 10, dus disco of uitgebreid avondprogramma hoeft voor ons niet.
-graag een camping vlak aan de rivier.
Ik wil voor een goede accomodatie best wat betalen, maar vind zelf bedragen tot 650 euro per week wel een beetje de max. Als je via eurocamp oid gaat kijken ben je ruim 2000 euro kwijt voor 2 weken, dat vind ik niet nodig.
Wie heeft nog leuke campingtips in deze gebieden?
woensdag 11 januari 2012 om 13:43
ik weet een hele geschikte camping die eigenlijk alles heeft (of niet qua disco) wat je zoekt, pal aan de Dordogne, maar die heeft vooral tent/caravanplaatsen. Maar 4 chaletjes ongeveer. Ik ken de prijs van die huisjes ook niet, maar als je toch geïnteresseerd bent wil ik de website wel neerzetten. Zeg het maar.
edit: volgens de site nog maar 2 tegenwoordig.
Prijzen: 500 euro p week van 24-6 t/m 8-7
690 p week van 8-7 t/m 12-8
edit: volgens de site nog maar 2 tegenwoordig.
Prijzen: 500 euro p week van 24-6 t/m 8-7
690 p week van 8-7 t/m 12-8
woensdag 11 januari 2012 om 13:44
Wij gaan dit jaar naar www.la-vallee-verte.com, een kleinschalige groene camping onder nederlandse leiding in de Gard, gebied net iets onder de Ardeche. Camping ligt aan een riviertje. Er is wel wat animatie, maar geen overdaad. Doordat het een terassencamping is, heb je prachtig uitzicht. Huurprijzen vallen volgens mij best mee, maar wij hebben een eigen caravan dus daar heb ik niet heel veel kaas van gegeten.
Succes met zoeken!
Succes met zoeken!
woensdag 11 januari 2012 om 13:47
Ja die Eurocamp is vreselijk duur. Het ziet er wel mooi uit....
Ik heb inmiddels mijn vakantie geboekt bij een andere TO maar ik vond het ook moeilijk. Het beste is 2 sites tegelijk te openen, die van de camping en die van zoover.nl. Dan kan je meteen de camping daar opzoeken met reacties van mensen die er geweest zijn, en geloof me, dat is nogal een eye-opener!
Ik heb inmiddels mijn vakantie geboekt bij een andere TO maar ik vond het ook moeilijk. Het beste is 2 sites tegelijk te openen, die van de camping en die van zoover.nl. Dan kan je meteen de camping daar opzoeken met reacties van mensen die er geweest zijn, en geloof me, dat is nogal een eye-opener!
woensdag 11 januari 2012 om 13:48
Als je in Nederland al reserveert, wordt het duur en je weet niet wat je aantreft of waar je gedumpt wordt. Wij gaan met de auto en tegen uur of 3, 4, beginnen we ter plekke zoeken. Er is veel om te kiezen en je kan makkelijk een leuke camping zoeken. Aan de Loire, ver weg van de zee, heb ik leuke campings meegemaakt.
woensdag 11 januari 2012 om 13:49
Dank voor alle tips, de bovengenoemde zijn wel wat aan de prijs. Starshine ik ben benieuwd naar de jouwe.
Ben ik nou gek als ik geen 900 euro of meer voor een week wil neertellen? Vind dat echt teveel.
Soleil Plage is bijvoorbeeld een geweldige camping, ben ik vaak geweest, maar hun prijzen... ongekend
Ben ik nou gek als ik geen 900 euro of meer voor een week wil neertellen? Vind dat echt teveel.
Soleil Plage is bijvoorbeeld een geweldige camping, ben ik vaak geweest, maar hun prijzen... ongekend
woensdag 11 januari 2012 om 13:52
http://nl.vacances.com/ca ... oyeuse/advertentie-106325
Ik ben er niet geweest, wel regelmatig langsgekomen toen we in de nabije omgeving in een gîte zaten, je zit op ongeveer een kwartier rij-afstand van Joyeuse.
Ik ben er niet geweest, wel regelmatig langsgekomen toen we in de nabije omgeving in een gîte zaten, je zit op ongeveer een kwartier rij-afstand van Joyeuse.
verba volant, scripta manent.
woensdag 11 januari 2012 om 13:53
woensdag 11 januari 2012 om 13:54
woensdag 11 januari 2012 om 14:14
quote:moppie0407 schreef op 11 januari 2012 @ 13:54:
Mefs, noem me een muts, maar dat is niks voor mij. Ik wil gewoon weten waar ik ga slapen die avond en zeker met kinderen niet voor verrassingen komen te staan. Bovendien moeten we echt in het hoogseizoen en dan lijkt me dit best een risico.We hebben ook kinderen en we reizen in hoogseizoen. We hebben altijd in de zomer een plek gevonden. In de winter niet altijd.
Mefs, noem me een muts, maar dat is niks voor mij. Ik wil gewoon weten waar ik ga slapen die avond en zeker met kinderen niet voor verrassingen komen te staan. Bovendien moeten we echt in het hoogseizoen en dan lijkt me dit best een risico.We hebben ook kinderen en we reizen in hoogseizoen. We hebben altijd in de zomer een plek gevonden. In de winter niet altijd.
woensdag 11 januari 2012 om 14:36
In de dordogne: camping la riviere in les Eyzies. (Rivier de vézere is trouwens niet om te zwemmen daar, geen strandje o.i.d.). Wij hebben van de camping een stacaravan gehuurd afgelopen jaar. De kleinste kostte toen 590,- pw in het hoogseizoen.
Dit jaar hebben we camping le Barralet op het oog in de Gard.
Niet zo duur en mooie omgeving lijkt mij!
Dit jaar hebben we camping le Barralet op het oog in de Gard.
Niet zo duur en mooie omgeving lijkt mij!
woensdag 11 januari 2012 om 23:34
Wij hebben deze zomer 2 nachtjes op camping Les Arches gestaan in St. Jean Le Centenier aan de rand van de Ardeche. Wij vonden het een erg leuke camping, er is geen zwembad, wel een afgebakende beek/riviertje waar je in kunt zwemmen, dammetjes bouwen, spetteren. Erg leuk voor kleine kinderen. Er zijn ook 2 speeltuintjes, en goed sanitair en de plaatsen waren er achterlijk ruim. Helaas zaten ze vol, dus we konden niet blijven. Enige nadeel voor ons: de bezetting was 100% Nederlands, daar houden wij niet zo van. Maar goed, echt onoverkomelijk is het ook niet, en erg verwonderlijk ook niet, gezien de mooie locatie.
Volgens mij verhuren ze tenten en chalets, maar zeker weten doe ik het niet. Ze hebben wel een website, geloof ik.
Volgens mij verhuren ze tenten en chalets, maar zeker weten doe ik het niet. Ze hebben wel een website, geloof ik.
..
woensdag 11 januari 2012 om 23:37
Zit net nog even te kijken en die tenten gaan ook via greencamp.
http://www.camping-les-arches.com/nl/index.htm
http://www.camping-les-arches.com/nl/index.htm
..
woensdag 11 januari 2012 om 23:41
http://www.campingdiscount.net/nl/campi ... he-07.html
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.