Caravan gekocht, op zoek naar tips

17-02-2020 11:08 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Wij hebben onlangs een caravan gekocht en mogen nu voor de inboedel en benodigdheden nog gaan winkelen. Er zijn checklisten te vinden online, maar eigenlijk ben ik vooral benieuwd de meningen / ervaringen van anderen. Ik weet dat het persoonlijk is, maar wat zou je echt niet willen missen en wat heb je gekocht, maar blijkt overbodig voor jullie?
Alle reacties Link kopieren
hannaa45 schreef:
20-02-2020 05:55
Oh als ik dat allemaal lees, ben ik zo blij, dat wij geld genoeg hebben voor een fijn hotel!
Ohh als ik dit lees denk ik: wat jammer dat je zo’n houding hebt, want kamperen is zoveel leuker dan een vakantie in een hotel! Ik ben blij dat ik geld genoeg heb om te kiezen wat ik wil qua vakantie, maar dat ik daarbij ook de luxe heb om de keuze te maken voor onze eigen, fijne caravan! Wat een voorrecht is dat, kan niet wachten tot we er komend voorjaar en zomer weer weg kunnen :)
hannaa45 schreef:
20-02-2020 05:55
Oh als ik dat allemaal lees, ben ik zo blij, dat wij geld genoeg hebben voor een fijn hotel!
Oh ik lees juist kamperen is ook geen goedkope hobby.
Een caravan is niet bepaald goedkoper dan een hotel hoor. En verder, ja het gedoe met spullen is niet ideaal. Maar van overvolle eetzalen en zo’n deprimerende gang in hotels in word ik ook niet erg blij.
Alle reacties Link kopieren
hannaa45 schreef:
20-02-2020 05:55
Oh als ik dat allemaal lees, ben ik zo blij, dat wij geld genoeg hebben voor een fijn hotel!
Ohhh....
Dus mijn ouders moeten blij zijn dat ze nu niet meer met hun caravan weg kunnen? Nu kunnen ze fijn in een hotel.... Nee, daar zitten ze echt op te wachten. :bonk:
Alle reacties Link kopieren
Leuk topic ik volg mee voor tips.
Alle reacties Link kopieren
Zeilboot76 schreef:
17-02-2020 15:59
Neem lampen mee op batterijen, met een haak. Deze kun je ophangen als de elektrische tijd weer eens uitvalt.
:rofl:
Alle reacties Link kopieren
Dolfijn911 schreef:
17-02-2020 13:12
Ductape, sowieso.
Ductape en tiewraps behoren tot mijn standaarduitrusting op welke vakantie dan ook.
Alle reacties Link kopieren
lattemachiato schreef:
20-02-2020 10:21
Ductape en tiewraps behoren tot mijn standaarduitrusting op welke vakantie dan ook.
Die gaan idd altijd al mee. (voorheen gingen we meestal in een stacaravan.)
Alle reacties Link kopieren
Zeilboot76 schreef:
17-02-2020 15:59
Neem lampen mee op batterijen, met een haak. Deze kun je ophangen als de elektrische tijd weer eens uitvalt.
Lijkt me heerlijk en precies de bedoeling van een vakantie... tijd die uitvalt.
Niets meer aan doen lijkt me!
Alle reacties Link kopieren
hannaa45 schreef:
20-02-2020 05:55
Oh als ik dat allemaal lees, ben ik zo blij, dat wij geld genoeg hebben voor een fijn hotel!
:rofl:

Sorry maar moet hier wel heel hard om lachen.....het is niet eens een geldkwestie dat wij kiezen om te kamperen. En nu het eerste jaar met de aanschaf van alles zijn we echt wel duurder uit, maar dit is een keuze. Heerlijk die vrijheid die er is, juist ook voor de kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Marelyse schreef:
20-02-2020 07:49
Een caravan is niet bepaald goedkoper dan een hotel hoor. En verder, ja het gedoe met spullen is niet ideaal. Maar van overvolle eetzalen en zo’n deprimerende gang in hotels in word ik ook niet erg blij.
Dat hoeft toch ook niet?
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.
Alle reacties Link kopieren
Nog een practische vraag......wij hebben 2 gasflessen van 5kg. Is dat een heel eind haalbaar om 2 weken mee te kamperen denken jullie? Zullen koken op een gasfornuisje, skottelbraai. We zullen ze vast ook ergen kunnen bijvullen.
Oh ja mijn ouders hebben twee van die grote afwasteilen met hengsels eraan. Ideaal want de vuile vaat kan erin, je kunt er de afwas mee doen en de schone vaat kan er mee in terug. Plus je kunt eentje gelijk inladen tijdens het afdrogen.

Kan me niet voorstellen dat je op een camping met een campingwinkel geen nieuwe gasflessen kunt kopen.
Alle reacties Link kopieren
Met deze 2 flessen kan dat prima, tenzij je veel de verwarming aan hebt. Met koken en koelen ga je het wel redden. Meeste campings verkopen ook gasflessen. Wel is de aansluiting mogelijk anders, maar ook daar weten ze op een camping wel raad mee.
Die 2 flessen zijn prima. Haal je het wel mee. Wel eruit halen als de caravan de stalling in gaat ;)
Alle reacties Link kopieren
Whomi schreef:
20-02-2020 14:54
Die 2 flessen zijn prima. Haal je het wel mee. Wel eruit halen als de caravan de stalling in gaat ;)
Dat zeker, gebruiken ze thuis ook voor de bbq😉
Alle reacties Link kopieren
@Snouth: je mag me altijd een PB sturen. Of ik degene ben die jij denkt dat ik ben, vraag ik me af (of ik ben iets kwijt?), maar een PB lijkt me prima.

Kunnen we altijd kijken naar de mogelijkheden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven