Caribisch gebied

19-08-2010 14:24 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hagelwitte zandstranden, palmbomen, kososnoten en een zonovergoten gebied.

Dat vind ik een mooi plaatje in mijn gedachten, vandaar dat ik besloten heb volgend jaar (juli/aug) naar het Caribisch gebied te gaan. Ik weet alleen nog niet welk eiland.

Heeft iemand ervaringen met reizen naar die oorden? & wat een goede verblijfstijd is e.d. ? Goede en slechte ervaringen welkom!

Ik hoor het graag.
En heb je al iets naar je wens gezien?
quote:Sahara_desert schreef op 20 augustus 2010 @ 00:08:

Ja, maar in de OP staat dat ze graag naar het Caribisch gebied wil gaan...en dan neem ik even aan dat het om meer gaat dan witte palmenstranden alleen, die je inderdaad overal in de tropen kunt vinden.

De Caribbean is een unieke smeltkroes van volkeren, met een heel eigen cultuur en mentaliteit. Lekker luisteren naar een live reggaeband, terwijl je een heerlijke kreeft in kokossaus zit te verorberen bij een prachtige zonsondergang...da's het Caribische levensgevoel. Salsa, meringue, son en calypso (en reggaeton) staan ook nog op het menu, voor de muziekliefhebbers.

Alle eilanden zijn omringd door een prachtige blauwe zee, waar het prachtig snorkelen, duiken en vissen is. De neotropische jungle heeft een heel eigen, betoverende schoonheid. Da's niet zomaar inwisselbaar met, ik noem maar wat> Senegal of India.

Kom naar de Caribbean om het met eigen ogen allemaal te aanschouwen.Al geloof ik niet dat de gemiddelde curacao/aruba-ganger al deze geneugtes zal proeven.

Fiji lijkt me geweldig, is dan wel geen caribisch gebied, maar toch. Jammer van het lange vliegen!
Jaaa, of Frans Polenysië:

quote:fleurtje schreef op 20 augustus 2010 @ 10:29:

[...]

Al geloof ik niet dat de gemiddelde curacao/aruba-ganger al deze geneugtes zal proeven.

Haha, nee dat denk ik ook niet, die Antillianen gaan niet voor niks zo graag naar Trinidad en Tobago op vakantie. Als ze het kunnen betalen.

TO, ga vooral niet naar de NL Antillen (benedenwindse)...Curacao is een kale rots in zee vol chollers (boeven en junkies). Aruba is een Amerikaanse stijl vakantie'paradijs' vol betonkolossen (all inclusive resorts). Als je groene jungle wilt zien, deze hoek van de Caribbean beter overslaan, ook Isla Margarita etc. want zoals ik al zei, het heeft een tropisch droogteklimaat, net de woestijn.
quote:wrikkelgat schreef op 20 augustus 2010 @ 09:43:

[...]

In Europa heb ik ieder land aan de zee zo'n beetje wel gezien en ik denk dat het Caribisch gebied dan toch weer iets anders heeft. Wil wel wat meer van de wereld zien dan alleen Europa

Ieder land heeft zo zijn eigen mooie dingen, eigen cultuur etc. Maar dat bedoel ik juist als je alleen maar voor het strand en de zon gaat, vind ik het een beetje zonde van de reis, dan kun je net zo goed naar bijv. griekenland (hoewel griekenland ook veel meer te bieden heeft).

Ben je wel op zoek naar meer/iets anders, wil je een bepaalde cultuur ervaren, of jungle zien of omringd zijn door dans of nog iets anders. Dan maakt het wel uit waar je naar toe gaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven