Caribisch gebied

19-08-2010 14:24 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hagelwitte zandstranden, palmbomen, kososnoten en een zonovergoten gebied.

Dat vind ik een mooi plaatje in mijn gedachten, vandaar dat ik besloten heb volgend jaar (juli/aug) naar het Caribisch gebied te gaan. Ik weet alleen nog niet welk eiland.

Heeft iemand ervaringen met reizen naar die oorden? & wat een goede verblijfstijd is e.d. ? Goede en slechte ervaringen welkom!

Ik hoor het graag.
September/oktober is Hurricane Season, da's niet zo'n handige tijd dus

Ik heb inderdaad goede herinneringen aan de eilanden. Maar die zijn al 20 jaar oud, dus of je er wat aan hebt?

Ik kan St. John (US Virgin Island) nog wel aanraden, denk ik. Is ooit opgekocht door Rockefeller, en hij wilde het zo min mogelijk bebouwen en zo origineel mogelijk houden. Zelf heb ik enkele maanden op Anegada gewoond.. dat is een plat eiland, Brits Maagdeneiland en mocht alleen grond verkocht worden aan originele eilanders. Is volgens mij nog steeds niet echt heel erg toeristisch.
Later is nu
Ik denk trouwens niet dat mijn tips goedkoop zijn. Als andere eilanden makkelijker berijkbaar zijn en (veel) goedkoper, zou ik dat gewoon doen. Strand en palmbomen hebben ze volgens mij allemaal.
Later is nu
En helemaal de andere kant op? De stranden van Lombok? Kan ik je zeker aanraden.
quote:Hermes schreef op 19 augustus 2010 @ 15:02:

En helemaal de andere kant op? De stranden van Lombok? Kan ik je zeker aanraden.Als het maar mooi weer is en de omgeving die ik heb beschreven! Ik heb inderdaad ook aan Indonesie gedacht en Maleisië enzo.
Ben in verschillende oorden geweest in het Caribisch gebied.

Maar wat zoek je?

Stranden zijn overal, dus dat zal het niet zijn.
Senggigi Beach Hotel Lombok echt super!
quote:elleinspe schreef op 19 augustus 2010 @ 15:13:

Ben in verschillende oorden geweest in het Caribisch gebied.

Maar wat zoek je?

Stranden zijn overal, dus dat zal het niet zijn.Mijn vakanties zijn over het algemeen non-actief. Dus zoveel zoek ik niet, wil er gewoon een keer naartoe en wil het mooiste eiland bezoeken. Het enige wat ik echt zoek zijn witte stranden met palmbomen ;)
Dan kun je in principe overal naar toe.

Elk eiland in het CG heeft wel een bountystrand!

Dan zou ik gewoon een eilandje zoeken uit de top 10 met mooiste stranden.

Maar wat te denken van Vietnam, geweldige stranden.

Maleisië en Thailand hebben prachtige eilandjes voor de kust met prachtige stranden.

India, Gambia, Indonesië etc. etc. allemaal mooie stranden
Ervaring met Jamaica in juni (enige jaren geleden). Dus we zouden geen last hebben van orkanen. Het is immers orkaanseizoen, als de R in de maand zit. Afijn, wij zijn dus geëvacueerd vanwege een orkaan. En dat is niet leuk om mee te maken! Verder zit Jamaica vol met vervelende Amerikanen. Het ligt in hun "achtertuin". De Jamaicanen zijn ontzettend vriendelijk en het leek alsof zelfs degene die de vloeren moest dweilen plezier in zijn werk had. Ikzelf zou lekker richting Thailand gaan. Zeker voor de mooie stranden. Maar jij wil persé naar het Caribisch gebied.... ik zou niet kiezen voor Jamaica. Mij te duur voor een zuip - aan het strandlig- vakantie. Wel is er op Jamaica geen één eng beest waar je ziek van kunt worden (spin, mug ofzo) is mij verteld en kun je er alles eten, zelfs de sla.
Mijn lijstje mooiste stranden:

Whitsunday islands bij de kust van Oost-Australië (bij Airlie beach):

Grenadine islands/Tobago Cays bij St. Lucia/Martinique

Maldives/Malediven:

Ik zou ook niet in onze zomer richting caribisch gebied gaan, orkaan wil je echt niet meemaken. Wij zijn ooit in juli naar Cuba geweest en troffen toen (helaas) heel slecht weer. Op een gegeven moment woedde er een tropische storm en die ging zo tekeer dat we verplicht 3 dagen in het hotel/resort hebben moeten doorbrengen. De bomen vlogen tegen de grond. Zonde van het geld dus, want het risico op dit of nog erger is er nu eenmaal in die periode. Niet alleen sept./okt., maar dus al vanaf juni werd ons toen verteld.

Ga naar Koh Samui in Thailand, heb je alle ingrediënten die je opnoemt.
Iris wat een geweldige stranden!
Benedenwindse eilanden (Aruba, Bonaire en Curacao) hebben weinig tot geen last van orkanen. Hier zijn ook mooie stranden, heerlijk weer en eigenlijk alles wat je graag op je vakantie zou willen doen/zien. Aanradertje dus!
Och hemel...vergeet ik de Malediven helemaal te noemen........

Geweldige stranden
Ik heb orkanen meegemaakt in mei (Dominicaanse Reupubliek) en juni (Miami/Florida Keys en Cuba).

De eilanden die minder last hebben van orkanen (bijv Aruba, Bonaire, Curacao) zijn minder groen dan de eilanden die het wel zo nu en dan oplopen.

De Bahama's vond ik niets. Ik was er in juni en het water was te koud om in te zwemmen. Bovendien was het er vreselijk duur (8 guldens toen nog voor een zak chips in een supermarkt).

St Croix (US Virgin Islands) vond ik niet echt bijzonder, is erg Amerikaans en ik miste het eiland gevoel.

Cuba vond ik helemaal geweldig. De mensen waren vriendelijk, het is een mooi land, enz.

De Dominicaanse Republiek vond ik minder. Ik voelde me daar niet veilig (vraag me niet waarom, ik kan het niet uitleggen).

Echt super vond ik ook Antigua. Een mooi eiland, heel rustig en heel vriendelijke en relaxte bevolking.

Anguilla ben ik ook geweest, maar slechts een paar daagjes en dat was ook genoeg. Dat is echt een heel klein eiland. St Maarten, wat er naast ligt, was mooier en ook een stuk leuker dan we verwacht hadden.

Aruba heeft erg mooie stranden, maar daar houdt het dan ook wel zo'n beetje mee op. Het is erg gericht op de Amerikanen en dat is jammer.
quote:Hermes schreef op 19 augustus 2010 @ 15:43:

Iris wat een geweldige stranden!Ja hè, het was alsof ik in een droom beland was!
Trinidad, Tobago en Barbados zijn wel heel mooi groen hoor en liggen net buiten het orkaangebied ( dat is een strook tussen 10 en 20 graden Noorderbreedte, daarbuiten heb je dan wel soms regen maar geen zware storm). De Antillen en andere eilanden daar in de buurt hebben een tropisch droogteklimaat...kaal dus, met hier en daar wat cactussen.

December tot mei is de beste tijd om de Caribbean te bezoeken qua klimaatsomstandigheden.

Wat mij goed bevallen is> Cozumel, Isla Mujeres en Isla Holbox voor de kust van Yucatan, Mexico. Caye Caulker voor de kust van Belize en Bocas del Toro bij Panama.

Cuba en Jamaica heb ik hoog op mijn reisverlanglijstje staan, ik woon overigens al 6 jaar in het Caribisch gebied, op Trinidad.
Mexico (Yucatan) en de Florida Keys vond ik trouwens ook (overwacht) leuk! Mexico heeft prachtige stranden en de Keys is een mooie rit er naar toe en veel gezelligheid.
Mijn dochter is 3 weken naar de turk and caicos eilanden geweest. Dit ligt ten zuiden van de Bahama's. Haar verhalen en de foto's is het echt super daar met heel veel te zien en heel veel te doen. Stranden etc zijn super en niet toeristisch.
quote:wrikkelgat schreef op 19 augustus 2010 @ 15:12:

[...]

Als het maar mooi weer is en de omgeving die ik heb beschreven! Ik heb inderdaad ook aan Indonesie gedacht en Maleisië enzo.Moet zeggen dat ik de eilanden/stranden/zee richting Thailand mooier vind dan in het Caribisch gebied. Maar een tip voor daar: Tobago!
De eisen die jij stelt zijn in bijna elk tropisch land aan zee wel te vinden, ook buiten het caribisch gebied. Als je verder niks wil doen qua activiteiten of het land wil leren kennen, zou ik gewoon gaan voor de eerste de beste goede aanbieding die langs komt (check van te voren wel even of het inderdaad een mooi bounty strand is, want dan kan ook in het caribisch gebied wel per strand verschillen.

Moet zeggen dat ik het alleen voor zon/zee/strand wel zonde vind om zo ver te gaan, je wil ook nog in de zomer, dus waarom niet gewoon naar griekenland. In de zomer zonzeker, warm en super mooie stranden + zee
Misschien zit hier wat bij?

http://www.toostylish.com/nl/article.ph ... 07&id=5467
Ja, maar in de OP staat dat ze graag naar het Caribisch gebied wil gaan...en dan neem ik even aan dat het om meer gaat dan witte palmenstranden alleen, die je inderdaad overal in de tropen kunt vinden.

De Caribbean is een unieke smeltkroes van volkeren, met een heel eigen cultuur en mentaliteit. Lekker luisteren naar een live reggaeband, terwijl je een heerlijke kreeft in kokossaus zit te verorberen bij een prachtige zonsondergang...da's het Caribische levensgevoel. Salsa, meringue, son en calypso (en reggaeton) staan ook nog op het menu, voor de muziekliefhebbers.

Alle eilanden zijn omringd door een prachtige blauwe zee, waar het prachtig snorkelen, duiken en vissen is. De neotropische jungle heeft een heel eigen, betoverende schoonheid. Da's niet zomaar inwisselbaar met, ik noem maar wat> Senegal of India.

Kom naar de Caribbean om het met eigen ogen allemaal te aanschouwen.
quote:Missprincesa schreef op 19 augustus 2010 @ 20:43:

De eisen die jij stelt zijn in bijna elk tropisch land aan zee wel te vinden, ook buiten het caribisch gebied. Als je verder niks wil doen qua activiteiten of het land wil leren kennen, zou ik gewoon gaan voor de eerste de beste goede aanbieding die langs komt (check van te voren wel even of het inderdaad een mooi bounty strand is, want dan kan ook in het caribisch gebied wel per strand verschillen.

Moet zeggen dat ik het alleen voor zon/zee/strand wel zonde vind om zo ver te gaan, je wil ook nog in de zomer, dus waarom niet gewoon naar griekenland. In de zomer zonzeker, warm en super mooie stranden + zeeIn Europa heb ik ieder land aan de zee zo'n beetje wel gezien en ik denk dat het Caribisch gebied dan toch weer iets anders heeft. Wil wel wat meer van de wereld zien dan alleen Europa

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven