China reis

30-07-2012 17:12 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Allemaal,

Een vriendin van mij gaat binnenkort voor een half jaar op stage naar China. Met onze vriendengoep hebben we bedacht dat het als afscheidscadeautje misschien wel leuk is om een China pakketje te maken voor haar. Naast wat gekkigheden willen we hier natuurlijk ook wat nuttige dingen voor haar er in doen.

Mijn vraag is dus of iemand leuke ideeën en/ of tips heeft die leuk zijn om te geven en handig zijn voor haar om mee te nemen daar naar toe?

Alvast bedankt
op een reis wil je zo min mogelijk mee. Gekkigheidjes ga je niet in je backpack/koffer stoppen. Wat wel makkelijk mee te nemen is, en ook heel leuk is voor als ze daar is, is een schriftje waar iedereen wat in heeft geschreven met een foto er bij.
http://www.dezwerver.nl/r ... wijs-taalgids-amberpress/

reiswoordenboek met plaatjes. In china zul je weinig mensen tegenkomen die engels spreken.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Je wil idd zo weinig mogelijk bagage mee, maar extra geheugenkaartjes voor de camera komen misschien goed van pas.
Als ze er eenmaal zit veel mailen en skypen.
Inderdaad zo'n point-it boekje, zoals nlies al zei.

Nu gaat ze naar China, en er is heel veel 'China' in China... misschien leuk om een pakketje dropjes/stroopwafels etc. te maken voor haar, om mee te nemen? Is wel sjouwen nu, maar ze wil vast ook iets mee terug nemen, dus zou in principe wel in haar bagage moeten passen (maar dat is mijn mening natuurlijk). Of juist als ze een paar maanden weg is zo'n pakketje opsturen, werd ik zelf erg blij van toen ik in HK was.
Leuk cadeautje:

eetstokjes die je in elkaar kan schroeven, heeft ze altijd een setje bij zich. Hygienisch, handig, en superklein!

te koop op internet, zoeken op travel chopsticks
Maak een kussensloop waar je foto's op print. Ikzelf ben er niet zo van maar velen hebben her op reis in gebruik.
Goede chocolade is vaak lastig te vinden en/of duur in China. Dus dat zou ik misschien meegeven en wellicht opsturen als ze er eenmaal zit.
Ik zou misschien nu niet echt iets meegeven qua eten, maar wel een pakket opsturen.
Een Lonely Planet van China als ze die nog niet heeft. Eventueel digitaal, zodat ze niet hoeft te slepen ermee. Of Skypetegoed. Of bijvoorbeeld ruimte voor een weblog met foto's.
Een pak kaarten met Hollandse afbeeldingen (molens, klompen, tulpen) zodat ze kan laten zien waar ze vandaan komt.
Of juist een reisbestekje als ze niet zo van de chopsticks is.
Toen ik op wereldreis ging heeft iemand mij zo'n licht gewicht boodschappen tas gegeven die je kan oprollen tot een heel klein propje. Klinkt suf, maar ik heb die overal mee naar toe gesleept en dagelijks gebruikt.

En ik kreeg zo'n hoofdlichtje, die heb ik ook heel veel gebruikt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven