Citytrip Barcelona

20-02-2013 15:31 24 berichten
Hoi,

Binnenkort (eind maart) zijn mijn vriend en ik 5 jaar bij elkaar en we willen dat wel leuk vieren. Nu dacht ik dat het eind maart wel lekker weer moet zijn in Barcelona? Ik ben daar wel eens eerder geweest, maar is alweer zoooo lang geleden.

Misschien heeft er iemand nog tips hoe je er een niet te duur weekend van kunt maken? Leuk modern hotel? Leuke restaurantjes? Wat je absoluut wel en niet moet doen? En natuurlijk niet alleen maar meiden dingen, het moet toch ook wel echt leuk zijn voor vriend-lief zodat we over een poos weer gezellig terug kunnen :P

Alvast bedankt...
Alle reacties Link kopieren
Zeker gaan eten bij the attic aan de ramblas!
Niet aan de ramblas zelf gaan eten. Al zit je in een direct zijstraatje ervan, scheelt het echt al veel in kosten.
Groupon heeft nu een goede aanbieding voor Barca. Zie www.groupon.nl onder travel.

Mocht dat niet lukken goedkope vlucht via transavia en bijv. een appartement huren van een particulier www.wimdu.nl (heb ik zelf ook gedaan en is betrouwbaar).

Mijn favo buurten in Barca zijn: La Barcaloneta, el Gotic, el Born en Gracia. De Ramblas zou ik sowieso vermijden.

Verder is alles leuk, strand, Gaudi, Montjuic, musea, uitgaan en eten.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik zou niet naar Barcelona gaan. Sevilla is veel mooier, authentieker, goedkoper én warmer.
Zeker niet aan de Ramblas gaan eten!!

Het W hotel is een supermooi hotel, niet midden in het centrum, maar taxis zijn erg betaalbaar maar wel met superuitzicht over de haven en de zee, waar je op 10 passen vandaag zit (romantische strandwandeling )

En al hou je niet van voetbal....een wedstrijd van Barcelona is een belevenis op zich en als je vriend van voetbal houdt doe je hem daar waarschijnlijk een groot plezier mee!

qua restaurantjes, ga de kleine straatjes in en pleintjes op, net naast of achter de Ramblas en in de wijken el gotic en el born en je vind heeel veel leuke restaurantjes. Zodra het er (redelijk) druk is zit je altijd goed!

Veel plezier!!
Jeetje leuke reacties

@viva-amber: Ik ben eigenlijk niet zo bekend met Groupon voor zo'n verre/dure trip? Ken jij iemand die een goede ervaring heeft via Groupon? Vind dat soort dingen altijd wel eng eigenlijk...in NL okay...dan zit je zo ergens anders of je bent zo weer thuis...maar in het buitenland..tja?

@muismuis: in dit geval gekeken maar Sevila was 2 x zo duur

@waterverf83: Bedankt voor de goede tip van het voetbal...dat vindt mijn vriend vast geweldig :D En WOW wat een mooi hotel is dat zeg....weet je toevallig ook of je behalve de taxi ook per openbaarvervoer makkelijk naar het centrum kunt?
Jammer dat eten aan de ramblas afgeraden wordt.. The attic is een zeer goed restaurant waar ik op aanraden van locals heerlijk gegeten heb!
@Waterverf: helaas is dat weekend geen voetbal....jammer :(
Ik heb gekeken en groupon biedt een transavia vlucht en een B&B dat redelijke reviews heeft (zie google). Ik zou de voorwaarden even goed door lezen en de B&B googlen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
@Funnyduck, wat waren de prijzen dan van "the attic" en wat voor soort restaurantje?
Attic, a taste of Rambles

Cooking with a taste of the Rambles. An extensive menu, based on refreshing Mediterranean dishes including the most contemporary current gastronomic trends on offer. There are delicious salads, carpaccios, rice, meat and fish dishes and a large selection of national and international wines. Furthermore, a different selection of market cuisine is served every week with seasonal foods selected in the Boquería market.

Average price: 22¤
Er stoppen een aantal buslijnen voor de deur (*overkant van de straat) en de metro is een kwartiertje wandelen! Prima te doen dus!
Bar canete in Raval en Bar lobo, vlakbij Ramblas zijn ook wel aanraders!
@funnyduck: Klinkt goed, ik kan er allicht eventjes kijken

@waterverf83: ontzettend mooi hotel...alleen 2 x de prijs van de groupon aanbieding...maar dan heb je ook heel wat...ik ga er nog even over nadenken....
Ik lees vanavond laat alle berichtjes door.

Voor ieder alvast bedankt voor de tips en het meedenken

Groetjes Nathalie
Leuk te lezen wij gaan as maandag voor vier dagen naar Barcalona.

Vliegen met transavia.

Wij verblijven in een hostel die maar twee kamers heeft en twee badkamers.

Dus lekker kleinschalig.

Ontbijt op bed zit in de prijs.

Vlakbij Sagrada familia.

De hotels waren zo duur dat we 600 voor vier nachten een koopje vonden.

Weet zo even niet de naam uit mijn hoofd maar mocht je intresse hebben

wil ik wel posten hoe het was en wat de naam van de hostel is.

Verder lees ik natuurlijk mee om ideetjes op te doen.

Kan iemand vertellen waar een leuk winkelcentrum is?
Mocht je willen winkelen dan zou ik lekker door el gotic gaan struinen. Je gaat toch niet naar Barca voor een groot winkelcentrum met ketens? De malls zijn buiten de stad aan de rand te vinden.
Geen meiden dingen ;)... Tip: bike tour. Dus met een gids op de fiets dwars door barca. Ik heb zelf de Gaudi bike tour gedaan. Langs alle bouwwerken van Gaudi. Super!
Via Girona reizen (vliegen) is goedkoper.
Winkelen in El Gotic is inderdaad veel leuker dan de winkelcentra. Bij Placa de Espanya heb je zo een overdekt winkelcentrum.

Als je van plan bent om Sagrada Familia te bezoeken, zou ik je adviseren om je tickets online te kopen (www.ticketmaster.es) . Als je je kaartje aan de deur koopt, sta je in een hele lange rij, terwijl je met een online kaartje zo door kan lopen. Enige minpunt is wel dat je online datum en tijdsblok (van een uur) moet aangeven, wanneer je de kerk wil bezoeken, maar daar zou je rekening mee kunnen houden.
Parq de Guel is zeker een aanrader, ik vond de Grande Familia niet echt bijzonder. Maar Barcelona is zeker een aanrader
Zitten inmiddels drie dagen in Barcelona.

Helaas is het beetje koud vandaag bewolkt en beetje miezel regen.

Park guell was erg mooi.

Sagrada familia ook heel indrukwekkend om te zien.

Camp nou viel beetje tegen.

50 euro voor een rondleiding binnen pp vondt ik echt veel te veel geld.

Het park bij de barcelona zoo is ook erg mooi.

Zo vlak bij Sagrada is een prima plekje.

Restaurants en metro vlakbij en alles makkelijk te bereiken.

Morgen nog een dag en dan gaan we shoppen.

En dan weer terug naar Nederland.
ik ben net terug:-). Ik vond camp nou wel leuk, maar inderdaad erg duur. De font magica bij placa de espanya is ook mooi om te zien. Wat ik ook erg mooi vond, is de kathedraal van Barcelona op placa Nova. Ik vond dat zelfs indrukwekkender dan de Sagrda familia, maar dat is vast iets persoonlijks.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven