Citytrip naar...??

20-10-2015 14:37 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!!

Ik ben opzoek na een leuke stad voor een city trip. Zijn er hier nog mensen die tips hebben. We houden erg van dingen zien en willen niet shoppen. De volgende steden zijn we al geweest en vallen af:

Berlijn

Londen

Rome

Barcelona

Parijs

Antwerpen

We willen 4/5 dagen gaan en het zal denk ik in de periode januari tm maart zijn.

Zat al te denken aan Milaan of Venetië, maar kun je daar wel 4 dagen vullen met bezienswaardigheden?

Alvast bedankt
Florence is een prachtige stad. Of je je daar 4 dagen kunt vermaken is een beetje ervan afhankelijk of je een kunstliefhebber bent. Maar als je naar Florence gaat vlieg je waarschijnlijk via Pisa, dus je zou ook nog een dagje Pisa kunnen doen dan.
Stockholm, zeker weten! Echt een aanrader maar ik ben wel een beetje bevooroordeeld
Bangkok voor 4 á 5 dagen?! Zou ik niet doen, maar bewaren voor een langere vakantie.

Dublin is echt een hele leuke stad. Vooral vanwege de 'anders dan anders' bezienswaardigheden en het gezellige publeven. Ik was er ooit eind december en qua weer hadden we toen mazzel.

Praag vind ik ook een geweldige stad en Wenen en Salzburg.

Venetië vind ik ook heel leuk, zeker als je buiten de gebruikelijke toeristische paden gaat. Murano en Burano ook zeker bezoeken dan. 4/5 dagen alleen Venetië is wel wat lang, maar je kunt ook een combi doen met Padua.

Milaan vond ik ook geweldig. Evt combineren met een paar daagjes Comomeer. Al is daarvoor later in het voorjaar een betere periode.

In Italië vind ik ook Verona een aanrader trouwens.

Ik was trouwens in maart in Madrid. Heerlijk weer en wat een gave stad is dat zeg. En daar kun je je zeker 4 á 5 dagen vermaken.
City Tripping of Multi City via srprs.me? Een verrassingsvakantie dus, wij gaan volgende week voor het eerst, Multi City
quote:Marover2801 schreef op 20 oktober 2015 @ 15:15:

Ik heb hele leuke citytrips gehad naar Riga en Sint Petersburg.

Warme jas is wel een pré. Maar super mooie sfeer in deze steden in de winter.

Riga en Sint-Petersburg zijn prachtig. Sint-Petersburg zou ik wel niet doen als je maar 4-5 dagen hebt. Ik ben er 10 dagen geweest en dat vond ik net voldoende. Alleen al in de Hermitage kan je twee dagen rondlopen. Dan nog een dagje naar Petershof en het is zo om.

Lissabon is inderdaad erg leuk voor 4-5 dagen. Met 'n uitstapje naar Sintra, zoals Redbulletje schreef.
Madrid is inderdaad erg leuk, ben er laatst in totaal 9 dagen geweest. Maar van wat ik gehoord en gelezen heb over de winter, is het dan echt stervenskoud. Terwijl bijvoorbeeld het park juist zo leuk is als het mild weer is en de bomen nog groen.

Meer een stad voor lente of herfst. (In de zomer schijnt het weer bloedheet te zijn, niet te houden volgens de Madrileños).
You can never have too many hats, gloves and shoes
kijk eens naar boedapest echt zo een mooie stad!vond het echt een verrassing!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven