Claim indienen voor vertraagde vlucht

24-07-2019 00:08 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft er iemand ervaring met het indienen van een schadeclaim direct bij de maatschappij ipv via greenclaim/euclaim? Ik heb vorig weekend 6 uur vertraging gehad ivm een technisch probleem en kreeg toen van de maatschappij (in dit geval easyjet) een link om bij hun een formulier in te vullen zodat je de volledige vergoeding zelf krijgt. Maar ik vraag me af of je dan ook echt het volledige bedrag krijgt (250 euro pp) of dat ze alsnog alles gaan proberen om er met minder vanaf te komen.
Mijn ervaring met Ryanair en EasyJet is dat ze het afwijzen maar via een bedrijf toch nog geld gekregen.
Alle reacties Link kopieren
Vier jaar geleden via EUclaim. We kregen 5x 400 terug minus de kosten die EUclaim inhoudt. Dit was,meen ik even uit mijn hoofd toen z'n 20%.
Het zijn vastgestelde vergoedingen die vliegtuigmaatschappijen moeten betalen. Dus ze proberen echt niet minder te betalen.

We waren met z'n vijfen en hadden Iets meer dan drie uur vertraging. Vlucht was iets van 2600 km.

Het is al even geleden maar ik weet nog hoe makkelijk het ging en vooral hoe snel het werd afgehandeld en uitbetaald.
Alle reacties Link kopieren
Eerder dit jaar bij vueling deze claim ingediend.
Ging super makkelijk en we kregen het volledige bedrag ook heel snel uitbetaald.

Ik was ook verbaasd.
Alle reacties Link kopieren
Ervaring met tui was goed. Gelijk goedgekeurd en het geld stond binnen een paar dagen op de rekening. Geen claimbedrijf gebruikt. Ik zou het gewoon zelf proberen en mocht dat niet lukken kan je euclaim altijd nog proberen
You can be the ripest, juiciest peach in the world, but there will always be someone who hates peaches.
Alle reacties Link kopieren
smekkie schreef:
24-07-2019 00:55
Ervaring met tui was goed. Gelijk goedgekeurd en het geld stond binnen een paar dagen op de rekening. Geen claimbedrijf gebruikt. Ik zou het gewoon zelf proberen en mocht dat niet lukken kan je euclaim altijd nog proberen
Dit zou ik ook adviseren.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ook via de site van easyJet gedaan. Was nog geen 10 minuten werk. Binnen een paar dagen had ik antwoord en binnen een week mijn geld.
Alle reacties Link kopieren
Paar jaar geleden direct bij Corendon.
Een week later had ik het geld al binnen, 600 of 800 euro ik weet niet meer het precieze bedrag maar het ging erg makkelijk en snel dus erg fijn
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties! Dan ga ik het toch maar eerst zelf proberen. :) Ik dacht dat dat altijd een heel gedoe was en deed het daarom altijd via greenclaim, maar dat kan ik inderdaad altijd nog proberen dan als dit niet lukt.
Alle reacties Link kopieren
Nooit laten doen via eu claim.
Zij verdienen er aan!

Mijn rechtsbijstand heeft het voor mij gedaan, gratis.( Nou ja gratis, ik betaal premie elke maand)
Wij vlogen met Lufthansa. Heb het maximale bedrag terug gekregen.
Hoeveel geld je terug krijgt heeft niet alleen te maken met de tijdsduur van de vertraging maar ook hoeveel km je zou vliegen.
Wij hadden met 4 personen gewoon onze hele vakantie terug verdiend door de vertraging!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven