Combi Dubai - Abu Dhabi

02-06-2025 11:56 10 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo,

Volgend jaar april plan ik een vakantie naar Dubai en Abu Dhabi.

Dit voor mijn zoon zijn 16de verjaardag. Hij is helemaal weg van Dubai maar ik zie me daar geen week zitten dus wil ik deze vakantie graag combineren met Abu Dhabi.

Wat raden jullie als bezienswaardigheden aan en hebben jullie eventuele goedkopere opties/tips qua overnachtingen etc.

Woestijnsafari (2 dagen) in Dubai of in Abu Dhabi ?

Andere tips ?

Ben alleenstaande moeder dus echt luxe moet het niet zijn.

Dank je wel.
Dat je alleenstaande moeder bent zegt niet heel veel over budget en wat voor de één luxe is is voor een ander standaard.

Dus: wat mag het kosten?
TAFKAPML
Daarbij kan je je echt wel een week in Dubai vermaken, maar dan heb je geld nodig.

Ook in combinatie met Abu Dhabi.

Wat is het budget, dan kan ik misschien wat gerichte tips geven.
Met Dubai geen ervaring, maar ik vond Abu Dhabi helemaal niet zo duur. Wij waren er maar 3 dagen (verlengde overstap onderweg naar sri lanka). Taxi van hotel naar de luchthaven vroeg in de ochtend was bijvoorbeeld maar €20,-. En onze 4 persoonskamer (wel met slaapbank voor de kids) in het novotel incl ontbijt was nog geen €80,- per nacht. Ook het uit eten gaan vond ik niet duur (goedkoper als in Nederland ) maar wij waren met 3 kleine kinderen, dus dan ga je ook niet naar hele luxe restaurants.

Alleen qua woestijnsafari zou ik niet voor de goedkoopste optie gaan, wij hadden een hele goedkope woestijndag (geen overnachting) en je krijgt waar je voor betaald. In Marokko wel ooit een overnachting in de woestijn gedaan en dat was echt geweldig!

Veel plezier met plannen. De sjeik zayed moskee in Abu Dhabi is prachtig (en gratis).
https://youtu.be/86jGeGSMp6U?si=GYc2E8nk3ADa9Spa
Is een cruise niks? Dan doe je beide locaties aan. Vertrek is vanuit Dubai.
Dubai is absoluut niet goedkoop. Dus neem een gevulde portemonnee mee.

Verder ben je er vrij snel klaar mee. Weinig tot geen cultuur of geschiedenis. Hypermoderne gebouwen (zoals in iedere grote stad). Grote winkelcentra en alles is best leeg. Mensen zitten veel binnen of in besloten clubs of woontorens. Overdadige rijkdom en luxe (voor wie het kan betalen). Er is ook een gedeelte waar de sloebers in containers wonen die dat mogelijk maken maar dat zie je niet.
Mijn budget is rond eur 4.000,- voor 10 dagen incl. vlucht.
Tonia123 schreef:
03-06-2025 08:34
Mijn budget is rond eur 4.000,- voor 10 dagen incl. vlucht.
Dus 2000,- pp? En daar gaat al een groot deel af voor de vlucht.

Wat trekt je zoon zo aan in Dubai? Wat wil hij daar doen, wat zijn de kosten?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
himalaya schreef:
03-06-2025 09:27
Dus 2000,- pp? En daar gaat al een groot deel af voor de vlucht.

Wat trekt je zoon zo aan in Dubai? Wat wil hij daar doen, wat zijn de kosten?
Als hij vooral de bling en het beeld dat al die influencers schetsen interessant vindt, kom je denk ik met 2000 pp niet ver.
Alhoewel, je kan gratis naar de Mall (meerdere), ook gratis naar luxe auto's kijken, gratis op de foto bij diverse gebouwen etc.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven