Creditcardgegevens via email doorgeven?
dinsdag 6 januari 2009 om 12:41
Ik ga in maart een paar dagen naar Parijs en nou heb ik een goedkoop hotel gezien waar je niet online kan reserveren en betalen maar dat via email moet doen. Omdat ze enigszins garantie willen hebben dat ik ook daadwerkelijk kom hebben ze mijn creditcardgegevens gevraagd. Nou vind ik het eigenlijk best vervelend om die per email door te geven, maar goed, ik heb dit eerder meegemaakt en blijkbaar werkt het in Frankrijk zo. Maar nou willen ze dus ook de 3 cijfers op de achterkant van de kaart en dat vind ik nou echt helemaal niet prettig. Jan en alleman kan er met die gegevens vandoor gaan zeg maar.
Ben ik nou erg paranoide of is dit wel erg vreemd? Zoals ik al zei, dit is niet het eerste hotel dat er deze handelswijze op nahoudt, maar toch.
Ben ik nou erg paranoide of is dit wel erg vreemd? Zoals ik al zei, dit is niet het eerste hotel dat er deze handelswijze op nahoudt, maar toch.
dinsdag 6 januari 2009 om 13:15
dinsdag 6 januari 2009 om 13:20
dinsdag 6 januari 2009 om 14:16
Het klopt wel dat ze je cvc code (3 cijferig nummer) nodig hebben want stel dat jij niet komt opdagen dan gaan ze natuurlijk wel je kaart belasten. Om dat te doen hebben ze die code dus nodig.
Via email sturen zou ik inderdaad niet doen liever per telefoon. Dat doe ik meestal als het hotel geen beveiligde website heeft.
Via email sturen zou ik inderdaad niet doen liever per telefoon. Dat doe ik meestal als het hotel geen beveiligde website heeft.
dinsdag 6 januari 2009 om 15:29
Dat is heel normaal, in Amerika ook, dan geef je gewoon alles door, telefonisch en dan kunnen zij idd je kaart belasten als je niet komt opdagen. Meestal schrijven ze dan 1 nacht af als kosten.
Je CC is beschermd tegen fraude overigens. Als zij met je gegevens aan de haal ZOUDEN gaan, dan ben je er alsnog tegen beschermd. Maar ze kijken wel uit, dan snijden ze zichzelf in de vingers.
Je CC is beschermd tegen fraude overigens. Als zij met je gegevens aan de haal ZOUDEN gaan, dan ben je er alsnog tegen beschermd. Maar ze kijken wel uit, dan snijden ze zichzelf in de vingers.
donderdag 8 januari 2009 om 18:07
wat een onzin hier boven. Geen punt om dit door te geven. Is heel normaal. Mochten ze er mee gaan frauderen dan trekken all cc maatschappijen zicht daar terug en kunnen ze niets mee. Betekend idd wel dat ze geld kunnen afschrijven als jij niet komt opdagen maar daar is het ook voor.....
Mocht je twijfelen dan kan je wel even kijken of het echt een hotel is. M.a.w. staat het op meerdere sites aangegeven, op google earth enz enz.
Mocht je twijfelen dan kan je wel even kijken of het echt een hotel is. M.a.w. staat het op meerdere sites aangegeven, op google earth enz enz.
donderdag 8 januari 2009 om 18:12
vrijdag 9 januari 2009 om 09:57
Nee, fraude kan ook later goedkomen geloof ik ook. Je kunt het niet altijd ontdekken.
Ik kwam er achter dat er een bedrag van 40 euro was afgeschreven.
Belde de CC maatschappij en toen bleek dat ze me al een tijdje probeerden te bereiken. Bleek dat er veel meer gaande was. Vliegreizen, en weet ik wat allemaal geboekt met mijn card. Hele limiet volgeboekt met reserveringen.
Tsja.... ook dat werd gewoon gedekt...
Ik kwam er achter dat er een bedrag van 40 euro was afgeschreven.
Belde de CC maatschappij en toen bleek dat ze me al een tijdje probeerden te bereiken. Bleek dat er veel meer gaande was. Vliegreizen, en weet ik wat allemaal geboekt met mijn card. Hele limiet volgeboekt met reserveringen.
Tsja.... ook dat werd gewoon gedekt...
zaterdag 10 januari 2009 om 05:00
Zoals Vinyl al schrijft, een creditcard is gedekt bij zulke gevallen.
Een bankpas echter niet, dus als een scimmer jouw bankpas kan lezen plus pincode dan ben je de klos.
Ik betaal hier in de VS alleen maar met de Creditcard, tenzij de winkel niet anders toe laat.
Trouwens dat was ook het advies van mijn bankadviseur.
Een bankpas echter niet, dus als een scimmer jouw bankpas kan lezen plus pincode dan ben je de klos.
Ik betaal hier in de VS alleen maar met de Creditcard, tenzij de winkel niet anders toe laat.
Trouwens dat was ook het advies van mijn bankadviseur.
zaterdag 10 januari 2009 om 10:18
Ik heb een eigen bedrijf. Wij hebben toestemming om creditcards te belasten. De gegevens mogen wij echter niet per e-mail ontvangen. Dit staat duidelijk in de contracten met de payment services. Dus nooit creditcardgegevens per e-mail versturen. Wij vragen de gegevens altijd per fax, zodat de kans op fouten zeer klein is. De verificatie is nodig voor het belasten van de creditcard.
Mocht een bedrijf niet betrouwbaar blijken te zijn dan wordt het contract onmiddellijk beeindigd.
De gegevens kun je mijns inziens gerust faxen, is een normale procedure bij reservering van een hotel. Zij hebben dan iets achter de hand voor het geval je niet op komt dagen.
Wij mogen de creditcardgegevens ook nergens opslaan, zodra de creditcard belast is moeten wij de gegevens vernietigen. Dit om te voorkomen dat de gegevens in verkeerde handen vallen.
Mocht een bedrijf niet betrouwbaar blijken te zijn dan wordt het contract onmiddellijk beeindigd.
De gegevens kun je mijns inziens gerust faxen, is een normale procedure bij reservering van een hotel. Zij hebben dan iets achter de hand voor het geval je niet op komt dagen.
Wij mogen de creditcardgegevens ook nergens opslaan, zodra de creditcard belast is moeten wij de gegevens vernietigen. Dit om te voorkomen dat de gegevens in verkeerde handen vallen.