Creditcardgegevens via email doorgeven?

06-01-2009 12:41 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga in maart een paar dagen naar Parijs en nou heb ik een goedkoop hotel gezien waar je niet online kan reserveren en betalen maar dat via email moet doen. Omdat ze enigszins garantie willen hebben dat ik ook daadwerkelijk kom hebben ze mijn creditcardgegevens gevraagd. Nou vind ik het eigenlijk best vervelend om die per email door te geven, maar goed, ik heb dit eerder meegemaakt en blijkbaar werkt het in Frankrijk zo. Maar nou willen ze dus ook de 3 cijfers op de achterkant van de kaart en dat vind ik nou echt helemaal niet prettig. Jan en alleman kan er met die gegevens vandoor gaan zeg maar.

Ben ik nou erg paranoide of is dit wel erg vreemd? Zoals ik al zei, dit is niet het eerste hotel dat er deze handelswijze op nahoudt, maar toch.
Nooit je CVC via de mail doorgeven, niet doen!!!!!!!
Hmm, zou ik niet doen denk ik. E-mail gaat niet via een beveiligde verbinding immers.

Kun je niet een kleine aanbetaling doen?
Ik zou dat niet doen, stel anders voor dat je een deel aanbetaald.
Niet doen! Vraag ze om hun bic/iban code en maak de gewenste aanbetaling over, gaat bijna net zo snel als nationale betalingen.
Het gaat niet alleen bij Franse hotels zo, heb het ook in Amsterdam meegemaakt. Echter daar hadden ze die drie cijfers op de achterkant niet nodig. Klinkt dus een beetje dubieus.
niet doen natuurlijk.
Ik zou het ook niet doen. Die 3 cijfers hebben ze echt niet nodig voor jouw online reservering. Bovendien zou ik in de email afspreken dat je belt om het nummer door te geven ipv het nummer te mailen. Misschien wat overdreven, maar better safe than sorry.
Ja jullie hebben gelijk, ik ga het nummer dan ook niet doorgeven. Kan me eigenlijk ook niet herinneren dat ik dat eerder wel moest doen.

Maar goed, als ik niet kan reserveren zonder dat nummer door te geven zoek ik wel een ander hotel, vind het een beetje dubieus.
Het klopt wel dat ze je cvc code (3 cijferig nummer) nodig hebben want stel dat jij niet komt opdagen dan gaan ze natuurlijk wel je kaart belasten. Om dat te doen hebben ze die code dus nodig.

Via email sturen zou ik inderdaad niet doen liever per telefoon. Dat doe ik meestal als het hotel geen beveiligde website heeft.
Dat is heel normaal, in Amerika ook, dan geef je gewoon alles door, telefonisch en dan kunnen zij idd je kaart belasten als je niet komt opdagen. Meestal schrijven ze dan 1 nacht af als kosten.

Je CC is beschermd tegen fraude overigens. Als zij met je gegevens aan de haal ZOUDEN gaan, dan ben je er alsnog tegen beschermd. Maar ze kijken wel uit, dan snijden ze zichzelf in de vingers.
Nee idd nooit p;er email doorgeven.

Per telefoon kan wel gewoon, heb ik ook meerdere malen gedaan vooral voor de US.
wat een onzin hier boven. Geen punt om dit door te geven. Is heel normaal. Mochten ze er mee gaan frauderen dan trekken all cc maatschappijen zicht daar terug en kunnen ze niets mee. Betekend idd wel dat ze geld kunnen afschrijven als jij niet komt opdagen maar daar is het ook voor.....

Mocht je twijfelen dan kan je wel even kijken of het echt een hotel is. M.a.w. staat het op meerdere sites aangegeven, op google earth enz enz.
Ik heb het ooit wel gedaan. ANders hebben ze er inderdaad niks aan, aan die gegevens.

Ik heb toen wel het nummer en de code in verschillende emails gedaan, geen idee of dat veiliger is (ik dacht dan als er mail onderschept wordt ofzo....weet ik het).
no way dat ik dit zou doorgeven. als er fraude is moet je het toch binnen 24 uur ofzo doorgeven. en ik vraag me af of de verzekering dekt als je zelf eea hebt door gegeven.
Is er geen mogelijkheid om een aanbetaling te doen? ik zou er namelijk ook niet zo(helemaal niet)happig op zijn om die gegevens per email door te geven.....
Nee, fraude kan ook later goedkomen geloof ik ook. Je kunt het niet altijd ontdekken.

Ik kwam er achter dat er een bedrag van 40 euro was afgeschreven.

Belde de CC maatschappij en toen bleek dat ze me al een tijdje probeerden te bereiken. Bleek dat er veel meer gaande was. Vliegreizen, en weet ik wat allemaal geboekt met mijn card. Hele limiet volgeboekt met reserveringen.

Tsja.... ook dat werd gewoon gedekt...
Zoals Vinyl al schrijft, een creditcard is gedekt bij zulke gevallen.

Een bankpas echter niet, dus als een scimmer jouw bankpas kan lezen plus pincode dan ben je de klos.

Ik betaal hier in de VS alleen maar met de Creditcard, tenzij de winkel niet anders toe laat.

Trouwens dat was ook het advies van mijn bankadviseur.
Ik zou toch via een andere manier dan mail doorgeven aan het hotel. Ik vertrouw het niet, better safe than sorry.
Ik heb een eigen bedrijf. Wij hebben toestemming om creditcards te belasten. De gegevens mogen wij echter niet per e-mail ontvangen. Dit staat duidelijk in de contracten met de payment services. Dus nooit creditcardgegevens per e-mail versturen. Wij vragen de gegevens altijd per fax, zodat de kans op fouten zeer klein is. De verificatie is nodig voor het belasten van de creditcard.

Mocht een bedrijf niet betrouwbaar blijken te zijn dan wordt het contract onmiddellijk beeindigd.

De gegevens kun je mijns inziens gerust faxen, is een normale procedure bij reservering van een hotel. Zij hebben dan iets achter de hand voor het geval je niet op komt dagen.

Wij mogen de creditcardgegevens ook nergens opslaan, zodra de creditcard belast is moeten wij de gegevens vernietigen. Dit om te voorkomen dat de gegevens in verkeerde handen vallen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven