de (r)emigranten gaan verder

28-07-2011 12:46 1672 berichten
Alle reacties Link kopieren

Waar ter wereld je ook woont, hier kun je je verhalen over je leven in binnen- en buitenland kwijt.

EDIT (19 oktober 2012):

Abusu: Noorwegen Nederland

Ainne: Ierland

Beleza: Japan

Caramella: Duitsland

Chicha: Tenerife

Discovery: Nederland

Dutchie: USA

Fladder: Nederland

Guiri: Spanje

HKGirl: Hongkong

Keranet: België

Lapin: Zwitserland Duitsland

Lila72: Frankrijk

Liubi: Duitsland Saudi Arabië

Mapleleaf: Canada

Nanien: Italië

Noppies: Oostenrijk

Nymeria: Engeland

Olifantjeinhetbos: Canada

Pompedon: Oostenrijk

Raccoon: USA

Seymour: Canada Nederland

SFO: USA

Snjokorn: IJsland Nederland

Sombrerito: Bolivia

Yette: Nederland
Snjókorn falla, á allt og alla
Het is hier weer erg rustig.
Hai SFO!

Ja, het is hier een dooie boel. Ik heb zelf ook niet veel te vertellen.

Hoe bevalt je werk?

Fladder, het klopt helemaal wat jij zegt over het spreken van je moerstaal in het buitenland.

Ik ken wel buitenlandse moeders waarbij het wél is gelukt, maar die zijn dan ook óf héél consequent of ze spreken gewoon zelf onvoldoende spaans.

Ik kreeg een keertje de wind van voren van een nederlandse die hier woont met haar zoontje. Zij is alleenstaand en vond dat ik dat dan ook maar moest worden, want met zo'n spaanse man in huis zou mijn dochter nooit goed nederlands spreken.....

Ik vind het ook geen prioriteit trouwens, ze begrijpt het goed en kan een klein beetje praten, voldoende om met de familie te communiceren.

Keranet, gaan jullie spaans spreken met de kleine?

Maandag, en ik moet vanalles maar er komt alweer geen zak van terecht...
Even de pagina weer omhoog halen...

Maakt er iemand nog wat leuks mee? Of is iedereen druk met werk enzo?

@ Chica, lekker die rust!! Stiekem best fijn als je het hele huis voor jezelf hebt!

Als ik ooit kinderen mag krijgen en we wonen nog steeds ergens in het buitenland zou ik ze ook wel tweetalig willen opvoeden.. lijkt me hartstikke handig!!

Het heeft hier vannacht voor het eerst gevroren, brrrr.. gelukkig overdag nog steeds zo'n 22 graden, maar wat een verschil!
Lenny: ja het is hartstikke handig:) Zoon hier spreekt vloeiend Nederlands en gaat heel gemakkelijk over van de ene taal naar de andere taal. Dochter verstaat alles maar spreekt slechts een paar woorden Nederlanders en ik praat altijd Nederlands tegen haar..

Leuk dat je ouders binnenkort komen..

Hier is het weer ook nog steeds goed, afgelopen weekend was het 36 graden..en nu zo'n 22..

Dochter gaat nog steeds naar soccer..pa gaat nu met haar heen:)))
Hoi hoi! Ben een dagje thuis aan het werk. Voelt op een of andere manier toch altijd een beetje alsof ik spijbel.

Omdat mijn kitten Midas graag op stroomdraadjes bijt, moet hij overdag als ik op mijn werk ben in zijn bench (een grote hoor) en na 3 dagen in de bench vond ik dat hij wel een benchvrij dagje verdient had.

Vorige week was mijn oudste broer hier als kittenoppas en dat was wel ideaal.

De bladeren beginnen hier al te verkleuren dus de herfst is er echt bijna. Vorig jaar was dat zo'n 3 weken later, maar dit jaar was de lente ook drie weken vroeger.

Over kinderen en talen kan ik niet meepraten. Midas (uit Zweden) kent in ieder geval het nederlandse woordje 'nee' al heel goed!
WTF?
abusu: dat is handig zo'n kattenoppas, kwam je broer speciaal over om op te passen?

Hier ook nog steeds mooi weer, maar het hele warme dat we de vorige week hebben is verdwenen. Dit vind ik ook prima hoor, dadelijk komen de Halloween spullen weer te voorschijn..tot januari zitten we dadelijk in de versiering.
Lekker zo'n spijbel dagje Abusu, daar mag ik nog niet aan beginnen. Vind de nieuwe baan zeer interesant en leer elke dag meer en meer. Enige nadeel is dat de bazin niet echt de capaciteit heeft om de afdeling te draaien. Liefst zou ik met mijn nieuwe collega waarmee ik de calculaties mee moet maken een apart kantoor krijgt zodat we echt vol kunnen draaien. We zitten ons alleen af te vragen of men ons dit laat doen aangezien we beide op contract basis werken. De tijd zal het leren.
Hola a todos!

Hier is de grote warmte ook weer voorbij, gelukkig. Het is nu heerlijk weer.

Eind vd maand komt mijn moeder een weekje om de zon te zien, in NL zitten ze al maanden in de regen.

Abusu, wat superschattig dat nieuwe poesje! En wat fijn dat het zo goed loopt met de andere katten.

Hoe zit het met je sociale contacten? Nog leuke dingetjes gepland?

Lenny, je bent in CA wel met je neus in de boter gevallen zeg! Werken met paarden zal niet makkelijk zijn om te vinden zomaar. Kun je iets met je contacten uit NL doen? Beetje handelen?

Zucht.....mijn rode jeweetwel kater loopt te mauwen.. kreeg vanochten eten van een ander merk en dat blieft hij niet. Hij blíjft erover aan het klagen.

Nu snel douchen, en dan naar de gyneacoloog met alle uitslagen van de onderzoeken. Volgens mij is alles okidoki, dus ben niet nerveus.
Raccoon: broer kwam idd speciaal over om samen Midas op te halen (in totaal 9 uur rijden) en daarna een weekje op te passen. Soms is werkloosheid wel handig.

Hij is hartstikke gek op mijn katten en zij op hem en hij is makkelijk om om je heen te hebben (die stille, SFO ).

SFO: klinkt goed! Bij ons wordt het juist erg gewaardeerd als nieuwe medewerkers (ook tijdelijke) initiatief tonen om de business beter te laten draaien. Als ze zich maar aan de processen houden en hebben laten zien te weten waar ze mee bezig zijn. Gewoon aankaarten op een respectvolle manier!

Chicha: rode jeweetwel katers schijnen over de wereld erg op eten gefixeerd te zijn Hier nog zo een. Maar die eet wat ik hem voorzet want iets anders krijgt hij niet.

Sociale contacten staan de laatste 2 weken even op een laag pitje omdat ik Midas niet nog langer per dag in zijn bench wil opsluiten. Morgenmiddag ga ik wel met een groepje naar een eten/boeken festivalletje.

Succes bij de gyneacoloog!
WTF?
Tweede poging:

Abusu: wat een geweldige broer heb je die speciale voor je kitten overkomt. Wat vertelde je laatst nog maar weer, wordt in de eerste vijf minuten van een sollicitatie gesprek beslist of je wordt aangenomen of niet?

Ik ben ook weer aan het solliciteren, sollicitatie gesprekken zijn niet mijn sterkste punt.

SFO: een paar keer een telefoontje gemist: geen moedwil, nog steeds druk met soccer ectr..

Chicha: hier ook heerlijke temperaturen..najaar in Amerika is niet verkeerd, ligt er natuurlijk ook wel aan waar je woont.

Nog maar eens proberen..
@Raccoon zag dat jij gisteren belde, kon niet opnemen en toen ik je terug wilde bellen was mijn battery empty.

Zie dat je nog steeds de kleine Racoon achter de bal aan laat lopen, heeft ze er nu meer plezier in.

Vandaag nog even werken rondom de aankomst van Yette's vriendin. Je zult altijd zien dat het vliegtuig een uur vertraging hebt grrrr.

@Abusu ik zal het zeker gaan aankaarten als dingen niet veranderen. Moet wel zeggen dat ik een goede match heb met de driector of marketing en de account manager.

Geniet van die kleine guppies poesjes.

@Chicha volgens mij zit jij er lekker warm bij vergeleken bij de rest van ons.
SFO: wij waren de hele morgen de hort op. We moesten om 7:15 paraat staan omdat dochter op de soccer foto moest..om 9 uur een wedstrijd en toen een verjaardag. Ja, ze voetbalt nog steeds. We hebben besloten dat ze dit seizoen maar gewoon af gaat maken. Ze rent nu een beetje achter de bal aan, kijkt om naar een bloemetje en onder het spelen heeft ze het over haar haren met een andere speelster..Maar ze heeft vanmorgen een doelpunt gezet..het hele veld liep te gillen..ook een giller eigenlijk..

Veel plezier met de vriendin van Yette..

Vandaag regen, maar gelukkig de volgende week weer 28 graden.
Raccoon: de eerste 5 minuten van een sollicitatiegesprek zijn vaak een hele belangrijke basis voor het eindoordeel. Ik schat gelijk in op basis van uiterlijk, houding, uitstraling en oogopslag of het iemand is die bij het bedrijf past en hoe de persoonlijkheid is.

De manager met wie ik het gesprek samen doe, is er in principe voor om te bepalen of het qua kennis en ervaring ook past bij de functie.

Door 12 jaar ervaring in sollicitatiegesprekken en mensen inschatten zit ik eigenlijk altijd goed.

Iemand moet wel heel verrassend uit de hoek komen om die indruk echt drastisch te kunnen wijzigen (positief of negatief). Dat gebeurt zeker wel eens, meestal bij mensen die in de eerste 5 minuten niet zoveel van zichzelf laten zien en tijdens een gesprek dan opeens loskomen. Dan blijkt er opeens meer in te zitten dan ik dacht.

Succes!
WTF?
Abusu: bedankt voor je uitleg, ik had eigenlijk ook zoiets gedacht. Ik ben eigenlijk helemaal niet verlegen, maar laast had ik een gesprek waar ze bewust de deur oplieten. Het voelt zo gek, de medewerkers van het bedrijf lopen langs de kamer en zien je zitten. Sommige ken ik ook van gezicht dat maakt het dan ook ongemakkelijk voor mij.

Misschien is dit wel typisch iets Amerikaans, of niet?
Pfffft..... solliciteren... ik ben er geen fan van. Gelukkig zoek ik ook geen werk, ik ben nu fulltime thuisblijfmoeder.

Ik denk ook niet dat ik ooit nog ga werken, het loont de moeite niet meer tegenwoordig.

Goh, had ik al verteld dat ik eigenlijk in Parijs zou zitten dit weekend? Man zat er voor zijn werk en het plan was om er dan met de heks naartoe te vliegen voor een weekendje. Maar toen het puntje bij 't paaltje kwam kreeg ik het spaans benauwd en heb de hele handel gecancelled.

Ik word oud, ben het liefst thuis achter de geraniums.

Lekker overzichtelijk.
hallo allemaal! Het is hier eindelijk een beetje lekker weer, ik hoop bij jullie ook!

@ Fladder: ze is nu twee maanden maar gecorrigeerd twee weken. Ze heeft overigens wel wat weg van jouw dochter, ook zo'n lekker mixje. Wat betreft de taal doen wij trouwens hetzelfde, maar het kost me wel moeite dat geschakel de hele tijd. Kan me dan ook helemaal voorstellen chicha dat het is mislukt bij jou. Maar ik geef de moed vooralsnog niet op.

@Chicha: we willen in december naar col. Inderdaad erg frustrerend dat zijn familie haar nog niet heeft gezien, maar gelukkig is er skype. Ik herken trouwens wel een beetje, dat geen zin hebben om te reizen. Heb nu al zoveel gereisd, dat ik het op villa balkonia wel even prima vind. Wilde je dochter niet naar Parijs of alleen jij niet?

@Abusu: wat een leuke naam voor je kitten. Hoeveel katten heb je nu in totaal?

@Raccoon: wat goed dat doelpunt van je dochter! Zal vast een opsteker voor haar zijn. Ik hoop trouwens dat je snel iets vind. Hoeveel gesprekken heb je nu gehad?

Sorry trouwens voor mijn slordige getyp. Met een slapende dochter op de arm gaat het niet zo vlot. Spannende verhalen heb ik ook niet zo op het moment. Of jullie moeten de ins en outs van poepluiers willen horen  Neehoor, vind het moederen veel leuker dan vooraf gedacht. Doe mij er zo nog maar drie
Keranet: ben eigenlijk wel heel benieuwd naar je dochter geworden, kun je niet eens een foto plaatsen?

Dochter heeft vanmorgen nog een doelpunt gezet, eigenlijk is het wel grappig, ze is het meest zweverige type van het veld en heeft nu al twee goals gezet.

Ik heb de baan, gisteren had ik het tweede gesprek: ging eigenlijk helemaal niet zo goed. De manager sprak zo binnenmonds dat ik grote moeite had om hem te verstaan. Ik ben toen maar gaan praten en dat ging gemakkelijker.

Ik kom in een grote supermarkt bij me om de hoek in de delicatessen afdeling. Waar ze veel Europese kazen, wijnen, humus, olijven ectr verkopen. Parttime baan, ik ben hier echt heel blij mee.

Chicha: dat klinkt toch wel een beetje jammer, een weekendje Parijs is niet verkeerd. Wij gaan het waarschijnlijk ook doen, als we naar Nederland gaan.

Abusu: het is dus wel gelukt. De manager vond me leuk dat scheelt volgens mij ook 50%..
Ja Keranet, ben ook heel benieuwd!

En fijn dat het moederen zo bevalt. Ik vind het ook veel leuker dan ik dacht. Ik dacht dat dat het wel heel erg wennen zou zijn en dat de band met je kind langzaam groeit. Maar vanaf de eerste seconde was ik helemaal verliefd en vond ik alles leuk.

Misschien juist wel omdat ik geen hoge verwachtingen had.

Raccoon, wat goed van je dochter, straks wil ze nog prof worden!

En heb je een nieuwe baan?

Ik ben hard aan het zoeken maar heb niet zo'n goede CV. Het stomme is dat als ik op gesprek kom ik nog nooit ben afgewezen, maar ja, moet ik wel eerst uitgenodigd worden!
Gefeliciteerd Raccoon! Klinkt leuk (en lekker ) je nieuwe baan.

Keranet, je klinkt goed! Geniet maar lekker van de poepluiers. Ben wel een beetje jaloers op je hoor.

Ik heb nu 3 katten en die zijn hartstikke leuk samen en heerlijk gezelschap, maar had gisteren weer een gesprek met finse vriendin over onze kinderwens (zij is 37, ik 34 en beiden geen relatie) dus het leeft weer even in mijn hoofd.

Chicha, ik heb dat ook wel. Lekker thuis is het fijnst, maar af en toe zet ik mezelf er wel toen om eens buiten de comfortzone te treden want ik weet dat als ik eens ergens anders ben dat ik het weer hartstikke leuk vind en het mn leven verrijkt.

Fladder, maak je volledig gebruik van Linkedin? Dus heb je ook recommendations erop staan? Die zouden juist als je CV zelf niet supersterk is, het verschil kunnen maken. Heb je ook je vaardigheden, kwaliteiten en doelstelling duidelijk in je profiel staan? Er zijn behoorlijk wat groepen op Linkedin die tips geven hoe je gevonden wordt en hoe je je profiel kan gebruiken voor zelfmarketing.
WTF?
Fladder: inderdaad een nieuwe baan. Wel iets heel anders maar wel beter te combineren.

Abusu: snap je goed, kan je helaas geen tips geven. Ik ben zelf waarschijnlijk een goed voorbeeld, ik heb mijn man ontmoet toen ik 32 en de rest weet je. Het leven kan snel veranderen hoor, gewoon positief blijven en blijven zoals je bent:)
Raccoon: gefeliciteerd met je nieuwe baan (wat een heerlijke afdeling..). Leuk dat dochter al 2 doelpunten achter haar naam heeft staan.

Keranet: jaaaaaa, foto's (poepverhalen mogen ook wel hoor).

Fladder: in welke hoek zoek jij werk??

Abusu: wat fijn dat je broer kittenoppas kon zijn. Wat een dondersteentje is die Midas zeg. Moet hij nog steeds in z'n bench overdag?

Hier niet zo veel te vertellen. M'n planning loopt een beetje in het honderd (niet geheel mijn schuld), dierenarts had geen dieetvoeding en moest dat bestellen (is er nog steeds niet), auto moest naar de garage (moet gekeurd worden deze maand) en kon 'm pas 2 dagen later ophalen (= rib uit m'n lijf). Morgen dus auto laten keuren en kattenvoer ophalen en dan dinsdag naar de bank om geld te halen en dan kan ik woensdag rustig naar NL.
Snjókorn falla, á allt og alla
He He allemaal,

Ik doe ook even mee, zit een jaar in Australie!

Meer mensen dit moment in Aussie?
Welkom @Ditendat. Er wonen inderdaad een stel van de (r)emigranten in Australia echter die komen niet meer zo vaak langs hier. Het zijn er overigens drie die er permanent wonen.

Ik woon zelf bij San Francisco en kwam even kijken wat er de laatste dagen geschreven is. Ben namelijk veelste druk met van alles nog wat.

@Snjo sterkte.

@Raccoon nogmaals gefeliciteerd.

@Fladder en Abusu
Raccoon, gefeliciteerd met je baan!

Ik heb nog wat maanden werk erbij gekregen, maar na mijn vakantie ga ik 3 dagen per week werken en op zoek naar een andere baan. Of me beraden op een andere stap. Het kriebelt heel erg bij mij. Ik kan ook zo bij een ander bedrijf aan de slag via een kennis maar dat hou ik voor noodgevallen.

Het weer slaat nu best snel om. Winter is in aantocht... Heb al stoere hiking boots gekocht waar je ook snowshoes aan vast kan maken. Heb ik nog nooit gedaan maar wil ik wel doen. Ik ben echter doir werk veel buiten dus toen ik North Face boots voor 90 dollar zag... Aangeschaft.

Tja en de zoektocht naar een andere baan is best dubbel... Maak me best zorgen om de economie. Overigens hoor je hier dat het in Europa zoooo slecht is... Alsof de VS geen problemen heeft. Ik ken iemand die bij Starbucks werkt en de sales in de VS gaan gewoon door maar in Canada besparen veel mensen juist op koffie.

Weet ook niet of zorgen maken zoveel helpt. :-)
Seymour: eigenlijk hoor je hier helemaal niet veel mensen praten over de economie. Ik probeer het positief te bekijken, wel zie ik dat er minder huizen verkocht worden. Wat zou je graag willen gaan doen?

Snoj: leuk je hier ook te zien. Wanneer heb je je gesprek?

Hier begint het ook herfst te worden, de flipflop laat ik in iedergeval maar weer uit..

S'ochtends fris, overdag lekker en s'avond ook weer koud. Maar ik vind de prima, het hoeft ook niet altijd zomer te zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven